Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Det er nå engang sånn at ikke alle talenter slår igjennom og klarer å prestere på et jevnt godt nivå. Men at Glimt fortsatt forhandler med en midtstopper som hører hjemme i adeccoligaen, og som ikke vil forlenge hvis han ikke blir "satset på" synes jeg er svært urovekkende. Jeg kan ikke skjønne at det ikke er mulig for Glimt å få inn en stopper som er bedre enn ham. Hva skjer med Martin Pedersen? Fortsatt ikke god nok til engang å være backup?

Høsten 2012 ble følgende uttalt av Cato Hansen: "Martin er et stort talent som klubben vil ha stor nytte av i fremtiden. Det er ikke ofte vi har produsert midtstoppere fra egne rekker. En spillende stopper med bra fysikk. Martin har tatt store steg i år og han kan nå veldig langt som fotballspiller"
ingen87
Posts: 7118
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

mortsto wrote:Det er nå engang sånn at ikke alle talenter slår igjennom og klarer å prestere på et jevnt godt nivå. "
Og så er det talenter som aldri har fått sjansen til å prestere på et jevnt godt nivå. Deriblant Viljar Nordberg. Synes også Ulrik Saltnes og Berglann har fått for liten tid til å få lov til å vise seg verdig. Vanskelig å levere jevnt når man får 110 minutter, stort sett innhopp, i løpet av en sesong.
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Martin Pedersen har jo dessverre vært mer eller mindre konstant plaget med skader de to siste årene.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Vi må ikke heller glemme Vebjørn Vinje som signerte en treårskontrakt med oss tidligere i høst. Spennende spiller etter rapportene, man må tro han kan være en del av stallen neste sesong.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Halvorsen snakker ofte om lovende spillere som kommer til å ta steget. Hvordan han har tenkt at det skal skje fra benken, uten en gang få lov å spille 2.lagskamp, forstår ikke jeg. Jeg har en følelse av at de store talentene stagnerer under Halvorsen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Tror det vel så gjerne er at resultat av situasjonen vi har vært i nesten hele året - særlig fra sommeren av. Regner med han ser det som farlig å gamble med de unge og uerfarne når vi er så nære nedrykkssumpa. Thomas Braaten og Dane Richards er de eneste som har klart å spille seg ut av laget i løpet av sesongen, spillerne som har vært på benken har kun fått muligheten ved skader og suspensjoner.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Men dette var situasjonen i fjor også, da var opprykket så viktig at ungguttene ikke kunne få sjansen. I mitt hode var situasjonen fra sommeren av en ypperlig anledning å gi friskt, ungt blod sjansen på bekostning av eldre spillere som slipper seg nedpå. Patrik Berg imponerte på La Manga, men har ikke fått bygge videre på det siden. Morten Konradsen har gjort sakene sine bra de gangene han har steppet inn for skade, men har allikevel røket ut ved første anledning. Strømsgodset har stått med åpne armer i to år nå, og det er vel ikke uforståelig om han vil dra dit hvis dette fortsetter. Anders Karlsen har virkelig fortjent fast plass, men Chatto har førsterett på plassen (han ble til og med foretrukket mot Lillestrøm, selv om han angivelig var så sliten at han måtte ut etter 15 minutter!!!). Ulrik Saltnes har også vist lovende takter i de kampene han har fått, men han som alle andre trenger tillit over tid.

Da Halvorsen ble ansatt ble det fortalt at han var spesielt god til å gi unge talenter sjansen. I Glimt virker det som om han har blitt litt feig.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Nå murrer Morten Konradsen en av de beste og mest lovende unge spillerne i Norge. Nå må vi ikke ende opp med en ny Stefan Johansen. Forstår rett og slett ikke at han ikke har fått spille mer. Til JHH og AB ta en studietur til Godset og se hva de gjør med talentene.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Følgende spillere har kontrakt med Glimt kommende sesong:

Pavel Londak, Lasse Staw–Ruben Imingen, Kristian Brix, Vebjørn Vinje, Vieux Sané, Zarek Valentin, Anders Karlsen, Papa Alioune Ndiaye, Ulrik Saltnes, Morten Ågnes Konradsen, Dominic Chatto, Daniel Edvardsen, Jim Johansen, Ibba Laajab, Ulrik Berglann, Patrick Berg, Martin Pedersen, Mathias Anthonsen Normann og Trond Olsen.

Det er ikke dermed sagt at samtlige vil være å finne i Bodø/Glimts A-stall neste år.

http://www.an.no/glimt/article7676062.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Det er så utrolig tøft gjort av Deila å la en 15-åring få sjansen i Tippeligaen når de kjemper om medaljer. Dette har jo blitt en suksesshistorie uten like. For meg er det provoserende at spillere som vistnok skal være like gode ikke får tillitt når Glimt har spilt så ufattelig dårlig som man har gjort i mange kamper i år. Konradsen har spilt en veldig dårlig kamp, resten har vært brukbar. Han må satses på i vinter, og han må få masse tillitt framover. Berglann må også få mer tid på banen.

Dominic Chatto og Anders Karlsen skal få fortsette å knive om plassen i midten. Hvem som har vært best av de to? Jeg synes Karlsen. Chatto har skuffet meg litt, men kanskje blir det bedre i den andre sesongen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Elling »

Jeg er ikke enig. Halvorsen ser spillerne på treningsfeltet hver dag. Er du god nok er du gammel nok, som det heter så fint. Ødegård m.fl. kommer ikke innpå og får tillitt fordi de er unge, men fordi de er like gode eller bedre enn de de konkurrer mot på laget, og når de får sjansen tar de den. Det har ikke skjedd i Glimt. Ikke noe stygt mot Konradsen, som jeg har kjempestor tro på, men han har ikke grepet sjansen i kampene han har fått slik som eksempelhvis ødegård, iver fossum (ser flere som sammenlikner med godset.) og synes ikke han har vist seg å være bedre enn Badou eller Berntsen.
Ellingsen
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Slik jeg tolker artikkelen på an.no synes jeg ikke det nødvendigvis kommer fram at Dane får ny kontrakt. JHH sier ham skal prate med han og at det skal avklares, men det kan bety så mangt.

Håper Jacobsen skriver ny kontrakt, han er en bra mann og ha i stallen. Kan benyttes både på back og midtbane.

Når det gjelder resten så ser vi jo at det tydeligvis ikke finnes midler å kjøpe spillere for før vi får solgt noen. Det er slettes ingen god situasjon å være i. Nå må det jobbes hardt på mange fronter. Det som gjelder er hardt arbeid og en dose flaks skal vi vinne på overgangsmarkedet.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Helt enig når det gjelder TJ. Synes TJ gjorde en del veldig gode kamper tidlig i våres, og han sammen men resten av laget hadde en veldig dårlig periode etter sommerpausen. Et arbeidsjern og er en fin backup både for Zane og DB.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Albert Åberg har Skybert, barna har julenissen og Knuta har den eminente forsvarspilleren Zane :lol:

Begynner å se på det som et Omen, kanskje vi skal skaffe oss en spiller som faktisk heter Zane :)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Dette er f.. meg ikke lett. Zarek, Dane, Sane. Ikke rart det går i kluss. Heretter blir det bare Valentin og Richards og har Sane noe etternavn?.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

I Følge profilen på glimt.no heter han Vieux Yakhya Sanè.


Såeh, Yak?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Noen nevnte at Glimt allerede har pekt seg ut en erstatter for Badou, men jeg håper vi velger å hente spillere i andre posisjoner. Hvordan er eierskapet mtp Badou? Hvis vi får inn en god sum for Badou, håper jeg disse pengene kan brukes til å signere Berntsen; MoMoo og Moe permanent, forlenge med Sane en sesong ekstra, samt hente Bjørnbak.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Vet vi om det er noen interesse for Badou - eller er det bare "vi" som syns at han er så god at han får tilbud fra klubber I utlandet?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Det har vel ikke stått noe konkret, og det bekymrer meg litt.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

J I P wrote:Vet vi om det er noen interesse for Badou - eller er det bare "vi" som syns at han er så god at han får tilbud fra klubber I utlandet?
http://bodonu.no/badou-til-frankrike/ :lol:
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Det der er jo veldig flott. Det er vel kanskje Frankrike som vil være et naturlig steg videre for en senegalesisk fotballspiller.
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Elling »

Har vel ikke vært noe som helst konkret angående Badou. Sånn sett er vel Sané nærmere å dra ettersom han tross alt ble ryktet til Molde i Sommer. Men dette er vel ting som tar seg opp når sesongen er over, og vinduet åpnes skulle en tro.
Ellingsen
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Elling »

Hvis det skulle være aktuelt med en erstatter for Badou, er det noen som har tanker om hvem? Personlig har jeg litt sansen for Fredrik MIdtsjø, og nå har jo han rykket ned med Sandes-Ulf, kunne det vært en mulig erstatter?
Ellingsen
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Om RBK ikke vil ha Midtsjø, og Glimt vil, så burde man jo få kvantumsrabatt. Moe, Berntsen og Midtsjø! Hva bør noe slikt koste?
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Badou har spissegenskaper, som at han f.eks scorer mye mål som midtbanespiller, som gjør at det burde være endel klubber ute i Europa som vet hvem han er og som sikkert har han på blokka også. Men Norge er ikke så attraktivt for tiden (bortsett fra M Ødeegaard) og det hjelper sikkert ikke på at Glimt havnet så langt nede på tabellen i år. Kommer også an på hvor flink agent han har vil jeg tro.

Vi skal vel ikke se bort i fra at trønderne har lyst på Badou. Da Hoftun ble intervjuet på an.no i forkant av hjemmekampen vår mot RBK i år var det ikke vanskelig å forstå at de var interesserte. Siden Moe og Berntsen er RBK's eiendom er det vel mulig at det blir en slags hestehandel med dem, men det forutsetter vel at det ikke foreligger interessante tilbud fra utlandet. Og at Badou vil selvsagt. RBK, hvis de er interesserte, har i allefall to muligheter:

1. Gå tidlig ut mot Glimt og tilby en totalpakke Glimt kan bli fristet til å slå til på. Kan være greit for alle parter siden det er veldig avklarende på et tidlig tidspunkt og da får også Glimt bedre tid til å tilpasse resten av spillerkjøpene.
2. Avvente situasjonen og håpe at det ikke kommer andre interessenter på banen for på den måten presse prisen ned.

Hvis RBK er interesserte tipper jeg de vil prøve på det første alternativet.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply