Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Vet ikke noe, men han har nå uansett kontrakt frem til sommeren. Ville vært merkelig om han dro til Godset nå. Han har fast plass nå på vår midtbane og har verdens beste mulighet til å utvikle seg videre. Det kan han jo selvsagt gjøre andre steder også, men han må nok regne med å måtte slite benken en stund.
Tippeliga 2015
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Hvis han drar, så kan det jo hende Ulrik Saltnes får prøve seg i "riktig" posisjon :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Greit nok at jeg har snakket opp Saltnes litt men Konradsens potensiale er langt større! Om han skulle forlate er det bare trist. Vi bør klare å holde på de lokale og heller selge de til utlandet omså.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Definitivt G-s-enz.

Sett mye Hulløy Cup hvor det er mange talentfulle spillere i aksjon. Det som skiller Konradsen fra så og si resten, er at han er veldig dyktig i alle faser av spillet. Veldig bra defensivt og vinner alle baller han går inn for å vinne. Skaper mye offensivt og er hjernen i Brigt. Løper for 2 spillere.
Ellers er det Normann-show til tider. Meget meget bra teknikk.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Kanskje jeg må ta opp igjen ideen og utsagnet om at Konradsen ville være den som passet best av de unge som sentral midtbanespiller - hurtig, god nærteknikk, med fysiske forutsetninger!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Hvis - HVIS - det er tilfelle at Morten drar til Godset, må det endringer til i driften av klubben. Med mindre kravet til Konradsen var helt utenfor det man kunne tilby, er dette nok en fallitterklæring fra Glimt om at vi ikke kan ta vare på talenter. At bror nummer to drar nærmest gratis blir bare for dumt.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Det er i så fall krise. Er det en ting Glimt har vært dårlige på, så har det vært å forutse hvem som bør signeres på lange kontrakter. Men det er rart om han drar, Konradsen må i så fall belage seg på en 2016 sesong lik årets sesong har vært for storebror. Syntes for øvrig at Konradsen ikke kan forvente seg allverdens med lønn - potensialet er der, men prestasjonene totalt sett har vel egentlig vært under middels tippeliganivå så langt. Hadde neppe vært et salgsobjekt om han ikke hadde Anders til bror.

Over til noe annet - ser at Lasse Berg spiller Clarke's - Hva skjedde med han? Stagnerte han helt?
Last edited by liverglimt on Sun Nov 29, 2015 2:40 pm, edited 2 times in total.
Reason: Sitering
Kristatistisk
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

FSHelgeland wrote:Enig med ecke her, jeg liker strategien som Glimt har valgt nå. De to siste sesongene har Glimt2 vært med helt i toppen i avdelingen sin og de har bøttet innpå med mål og det med så og si bare juniorspillere. Selv om nivået ikke er allverden så spiller de mye mot menn med en helt annen fysikk. Kommentarer fra folk i miljøet rundt MIL var blant annet meget imponert over måten vårt B-lag jobbet på når de mistet ball. Det var full fokus på å vinne den tilbake med en gang. Laget ble denne sesongen nummer 2 bare slått av Mo IL med Stålkameratene bak seg på tabellen. De hadde en målforskjell på 90-38 og var laget med flest mål, og en målforskjell på +52. Her var Mo IL litt bedre da de hadde 82-25 og altså +57. Stålkameratene på 3 plass hadde +20. Jeg liker det de holder på med :-)
Her må jeg være uenig. Majoriteten av spillerne i 3. div er som Glimt spillerne, talenter. Men det er talenter som har noen hakk lavere kvalitet enn Glimt. Det blir som om Joshua King skulle begynne å trene med damelandslaget for å bli en bedre avslutter. Unntaket er motstanderne som satser mot 2. div. Og slike bør de spille mot, men hver helg. Du ser det når talentene får innhopp, det skorter mer på fysikken enn på tempoet. Og 3. div er litt pusete i forhold til 2. div.
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Playmaker wrote:Kom over en Strømsgodset-side på VG Debatt. Der forteller en fyr at han har gode kilder på at Konradsen blir Godset-spiller neste år... Glimts tilbud om ny kontrakt skal visstnok ikke ha vært imponerende.

Noen som vet noe?
Dette ryktet har kommet opp etter hver sesong i tre år nå. Såvidt jeg forstår har Strømsgodset erklært sin interesse for Morten helt tilbake til da Anders var i Strømsgodset, men det har ikke blitt til mer enn det. Nå har jo Morten Konradsen spilt seg til fast plass på Glimt i hans favorittposisjon, og med en like god utvikling som han har hatt i år vil han uansett bli en ettertraktet spiller iløpet av neste sesong. Riktignok skal Godset ut i Europa neste sesong, men det kan jo bli et kort eventyr (som vanlig). Jeg ser ingen grunn til at han skal gå til Godset nå.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

http://rogalandsavis.no/index.php?page= ... tID=102800

Speiding i praksis,de to viking henta i fjor var veldig bra i år. Tipper de blir solgt for en god sum snart. Speide-prøvespill/bli kjent-signere=høyere kvalitetssikring
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by eidurgud »

anPLUSS wrote:Aasmund Bjørkan bekrefter at han har snakket med den tidligere Haugesund-spilleren, Joakim Våge Nilsen.

- Jeg har hatt en telefonsamtale med Joakim. Han er en god spiller som kan bekle flere posisjoner. Jeg ville høre litt mer om situasjonen hans, sier den nye Glimt-treneren.

Skadetrøbbel

Våge Nilsen fikk ikke forlenget avtalen sin med FK Haugesund etter sesongslutt. Dermed er han Bosman-spiller og kan signere for hvem han vil.

Våge Nilsen har spilt både venstreback og sentral midtbane i løpet av sesongene sine i FK Haugesund. Han har vært i klubben siden 2007.

De to siste sesongene har dessverre blitt mye ødelagt av skader.

Bjørnbaks bestekompis

Bodø/Glimts nye midtstopper, Martin Bjørnbak, nøler ikke med å anbefale sin tidligere lagkamerat overfor Glimt-ledelsen.

- Han er en meget dyktig fotballspiller. Han er svært ballsikker og ville passet godt inn i Glimt, slår Bjørnbak fast.

Den nye Glimt-stopperen trekker også fram andre positive egenskaper ved Våge Nilsen:

- Det trekker ikke akkurat ned at han er en av mine aller beste kompiser. Derfor hadde jeg selvsagt sett at han ble Glimt-spiller, humrer hemnesværingen.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Spennende og bra spiller,må få bukt med skadene sine dog. Jeg er svært positiv. Regner med dette betyr at Emil Jonassen glipper?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg er redd skadene!
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Helt klart,men det kommer an på hvilke skader det er snakk om? Noen som vet?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Lysken har han vært plaget med før, både i år og for noen år siden.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by eidurgud »

Har Jonassen vært inne i bildet hos andre enn supporterne? Har ikke sett noe i avisene om at Glimt er interessert i han, men jeg er vel ikke den som leser AN aller mest..
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

http://www.ta.no/nyheter/sport/fotball/ ... 5-50-89456, http://www.an.no/glimt/onsket-av-glimt/s/5-4-113399.

Jeg er overrasket over at B/G ikke allerede har signert Jonassen, både for han og B/G.
Last edited by ecke on Mon Nov 30, 2015 8:41 pm, edited 1 time in total.
ballack1981
Posts: 43
Joined: Mon Jun 29, 2015 10:48 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by ballack1981 »

JEg er også positiv til Våge Nilsen! DEt kan tenkes at en miljøforandring kan være det han trenger. Selv om han har gått en del skadet, er han fortsatt ung. Igjen tenker ejg på effekten av en slik signering om Glimt kunne fått i stand en avtale der. Enda en forsterkning på plass, som igjen vil føre til at flere kanskje for øynene opp fopr det laget som Bjørkan prøver og bygge.

Men vet vi noe mer om kontakten med Jonassen?
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

"Våge Nilsen er en spiller som ikke har tempoet som sin største styrke, han er først og fremst en ballspiller". http://joacimjonsson.blogg.no/139944970 ... grind.html
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by eidurgud »

ecke, det der var i sommer - den interessen var jeg klar over. Er den der fortsatt?
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Da Jonassen sa nei til kontrakt med Odd, kommenterte han også kontakten med B/G og Strømsgodset, 4.11.2015 – Det er riktig, men det foreligger ikke noe konkret ennå. Vi har blitt enige om å vente til etter sesongen, sier Jonassens agent, Thomas Skilbred, til TA. http://www.varden.no/sport/jonassen-tak ... -1.1467936
User avatar
helsvhe
Posts: 1511
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 335 times
Been thanked: 88 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Fra dagens AN:

Om Saltnes
Valgets kval for Ulrik Saltnes
Ulrik Saltnes (23) må bruke litt tid på å vurdere sin egen fotballframtid.
Bodø: Ligger framtiden i en ny kontrakt med Bodø/Glimt? Eller er det best å finne en annen klubb å spille for?
– Jeg synes det er litt vanskelig. Jeg har vært i klubben i fem og et halvt år nå. Jeg føler jeg har tatt steg. Det jeg savner er å bli satset på som et antatt førstevalg, forteller Saltnes ærlig.
– Din tidligere trener Jan Halvor Halvorsen påpekte at han var fornøyd med din utvikling. Ikke minst med tanke på at du startet to kamper i 2014 og 16 kamper i 2015. Er ikke dette et tegn på tillit?
– Jo da, jeg ser den. Og det er helt rett. Likevel føler jeg litt på det der med tillit og trygghet, og det faktum at jeg henger godt med på trening, sier den anvendelige lysluggen.
Han føler selv han kan få mer ansvar og press. For så å bruke dette til å bli en enda bedre fotballspiller.
– Jeg mener jeg er moden for litt større oppgaver. Vi bruker mye tid på trening, og jeg holder jo på med dette for å få være med i kampene, smiler han.
Saltnes er i utgangspunktet ønsket med videre på Aspmyra. Etter sesongslutt var han i samtaler med Jan Halvor Halvorsen. Etter at Halvorsen ble Fredrikstad-trener, har 23-åringen vært i samtaler med nytrener Aasmund Bjørkan.
– Vi ble enig om at jeg skulle få et kontraktsforslag. Så får vi se hva det inneholder nå. Foreløpig har jeg ikke hørt noe mer, sier han.
Om Zarek
Den populære høyrebacken fikk med seg et utkast til en ny kontrakt med Bodø/Glimt da han dro tilbake til USA.
Derfor må de helgule vente på en avklaring i så måte.
– Jeg er der jeg var før jeg forlot Bodø. Jeg vurderer mulighetene mine. Samtidig nyter jeg dagene med familie og venner, sier Valentin i en sms til Avisa Nordland.
Han påpeker videre at han allerede er i gang med treningen.
Valentin ble hentet til Glimt av Jan Halvor Halvorsen på lån fra Montreal Impact foran 2013-sesongen.
Eter ett år i Bodø signerte han en toårskontrakt med de helgule. Denne går ut ved nyttår.
Amerikaneren ønsker ikke å spå noe som helst om hvor lang tid han må bruke før han bestemmer seg.
Bodø/Glimts nye trener, Aasmund Bjørkan, er ikke i tvil om at han ønsker den amerikanske sidebacken med videre:
– Zarek er en spiller vi alle er blitt veldig glad i. Derfor fikk han med seg et kontraktsforslag hjem til USA. Foreløpig er det litt opp til ham selv. Døra står åpen, men ikke til evig tid, sier han.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Saltnes og AK er begge i samme bås vil jeg si. Begge er nesten gode nok til førstevalg, men ikke gode nok. Så det er vanskelig for en trener å si at deg satser vi på som førstevalg. Det er et dilemma, noen klarer den statusen som AK mens Saltnes tydeligvis ikke takler dette. Det er forståelig. Da bør han snakke med Solskjær som i 80% av kampene var innbytter, men som aldri klaget og gjorde jobben sitt helt profesjonelt.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Kan ikke se at han klager. Han vurderer jo bare om en ny kontrakt i Glimt er det rette for ham, eller om han burde vurdere en annen klubb hvor det er større sjanser for å være førstevalg i en annen klubb. Karlsen, som du nevner, har jo ikke vært i Glimt hele karrieren han heller. Og Solskjær var veldig nære en overgang til Tottenham i sin tid.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Digg med Åssa som trener. Helt riktig av han å gi det signalet at døra ikke er åpen til evig tid, dersom Zarek ikke blir med videre må jo Glimt ha tid til å omprioritere litt. Saltnes bør vel dra for alles del. Flesteparten av de 16 kampene han startet var som "the lesser evil" så at han får en fast plass på laget i 2016 virker ikke særlig sannsynelig slik ståa er nå. Og ikke minst for Saltnes sin egen del, hadde jo vært greit å spille fast og se om han vokser på det.

Optimalt sett hadde dem pælmet AK også, og fått inn en Våge Nilsen sammen med en Patrik Berg. Yes please.
Kristatistisk
Post Reply