Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Garrincha wrote:@RaymondEngmark , SÅ dårlig er han ikke. Han er en helt ordinær squadspiller som kan bekle alle tre rollene på midtbanen og som har gode holdninger, og ekte bodøgutt.
Men enig i at vi burde hente en annen til spille anker. Jeg har alltid hatt litt sansen for Ardian Gashi, men han har begynt å dra litt på årene.
Enig i at Karlsen er bedre enn hvordan Raymond beskriver det. Når det gjelder Gashi, er jeg ganske uenig. Mener å huske at han er en real kuk (unnskyld min fransk).
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Garrincha: Karlsen står med 2 mål og 1 assist i tippeligaen. Tar du bort de to eller tre beste kampene han har gjort, så står du igjen med en spiller som rett og slett ikke holder tippeliganivå. Er ikke sikkert han er inne bladt topp 30 spillere i OBOS en gang. Men jeg er lutter øre, dersom du har noen objektive vurderinger om hvorfor AK er en tippeligaspiller må du gjerne si dem.
Kristatistisk
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Han er en fin spiller å ha i stallen, som jeg sa så klager han ikke av å sitte på benken og gjør seg ikke bort når han må trå til. Han kan i flekkene gjøre bra kamper, men jeg har ikke noe konkrete situasjoner. Bare helhetsinntrykket jeg sitter igjen med.

Men jeg ønsker ikke han som førstevalg som anker. Jeg ønsker meg en defensiv sterk, men samtidig offensiv i tankegangen type som anker. En som har blikket vendt mot bakrommet til motstandernes backer og har evne og vilje til å slå ballen i dette bakrommet.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Føler vi for en gangs skyld er godt i rute med signeringene. Synes dog vi mangler en "tung" signering,en som er relativt erfaren eller som hever laget betraktelig.

Jonassen-God spiller som forsterker oss på VB

Bjørnbak-Også god spiller,ingen Sane selvsagt men helt klart bedre enn en umotivert Sane.

Thomas- Får mange gode rapporter på han men er uprøvd på TL-nivå

Men kudos til Glimt sålangt. Virker også som de konsentrerer seg om det norske markedet. Like greit å gjøre det når man ikke har oversikt over noe annet. Forminsker risiko for feilkjøp da.

Blir spennende å se om de får på plass alle før nyttår :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

B/G har hentet de "åpenbare" prospektene, de spillerne klubben har jobbet med siden i sommer. Flere har spådd at draktbytte betyr at Valentin er ute, og det er vel noen andre klubber som drar i Saltnes, siden han ikke har bestemt seg. Edvardsen blir dermed værende på back, ikke mulig kant, og en backup på midtstopper, blir nødvendig. Da mangler det vel fortsatt 5 "ukjente" spillere før kjernetroppen er komplett: Thomas, (NY keeper) - Edvardsen, Jacobsen, Bjørnbak, Moe, (NY midtstopper), Jonassen - Furebotn, Karlsen, (NY anker), Konradsen - (NY kant), Azemi, (NY backup spiss), Olsen. I tillegg kommer talentene. Kanskje har Bjørkan flere i "ermet", men det blir fortsatt tøft å komme i mål, og om pengeboka rekker.
Last edited by ecke on Thu Dec 10, 2015 10:30 pm, edited 1 time in total.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Synes Glimt kan hente tilbake Mouhamadou Moustapha Ndiaye. Evt andre senegalesere.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Da ble det avklart med Valentin. B/G går videre uten han. http://www.an.no/glimt/anpluss/glimt-ga ... 5-4-222441
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Det vi burde lete etter i prioritert rekkefølge:
Anker
Høyreving
Spiss
Keeper
Stopper
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

g-s-enz: Helt enig med deg!

ecke: Vi får se da. Anker tror jeg desverre ikke vi får noe nye inn på, og det kan jo være gode nyheter for utviklingen til Patrik Berg. Saltnes er enda usikker, men i lys av Zarek beslutningen tror jeg han bør bestemme seg i løped av de neste dagene - men om han blir har vi tre potensielle - uten at jeg vet hva Åssa har tenkt om han. Jeg er også spent på midtstopperbackup. Tradisjonelt sett er jo midtstopperparet urokkelig i de fleste klubber frem til karantene kommer. Så spørsmålet er jo om han ser potensiale til backup i Pedersen eller Vinje. Bjørkan var jo kommentator på Hulløy-cup, og det var lett å merke at han hadde sansen for Vinje.

Syntes det er godt å få avklart ting rundt Zarek. Jeg opplever tonen i avisa nesten litt halvkvass fra Åssa, kan nesten virke som om Zarek har vært ekstremt utydlig. Og det er jo i grunn en bakvendt rekkefølge at erstatteren blir klar før det blir kommunisert til media hva som skjer med spilleren han skal ta plassen til.

Det blir litt Ibba. Greit han dro videre om han vil, takk for insatsen, vi er takknemelig.
Kristatistisk
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Jøss. Trodde dette var i boks.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Kanskje han hadde håpet på å spille fast,noe Bjørkan ikke kunne love? Alt vi egentlig vet er vel at han var i Bodø å snakket med klubben.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zann »

Det er fristende å spekulere i at han har valgt det sikre her, ja. Særlig siden han har vært plaget med skader og sikkert derfor har ekstra lyst på spilletid.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

RaymondEngmark wrote: Det blir litt Ibba. Greit han dro videre om han vil, takk for insatsen, vi er takknemelig.
Blir vel ikke helt det samme. Ibba fikk et tilbud og Glimt fikk en stor overgansum. Og ingen av partene kunne si nei til dette. Zarek er en spiller som er bosman og som Glimt gjerne ville tegne ny kontrakt med.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Zann wrote:Det er fristende å spekulere i at han har valgt det sikre her, ja. Særlig siden han har vært plaget med skader og sikkert derfor har ekstra lyst på spilletid.
Enig. Han har neppe blitt forespeilet en fast plass i førsteelveren i Glimt når han velger å signere i divisjonen under. Og han er i en alder hvor han bør spille fotball fast om han vil utvikle seg videre. Og naturligvis kan det være andre ting, men på det nivået ofres det som regel mye for å spille på høyest mulig nivå.
Knuta wrote:Blir vel ikke helt det samme. Ibba fikk et tilbud og Glimt fikk en stor overgansum. Og ingen av partene kunne si nei til dette. Zarek er en spiller som er bosman og som Glimt gjerne ville tegne ny kontrakt med.
Mente mere det sånn at begge blir savnet, men at dem kanskje ikke var så avgjørende som vi først trodde. Vi fyller skoene etter Valentin også, det er jeg helt sikker på. Tror nok til og med Edvartsen har et større potensiale enn hva Valentin har pga farten. Han kan fort bli vår brasilianske back..
Kristatistisk
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Valentin kan erstattes. Edvartsen har jeg stor tro på. Gi han litt tilitt over tid, og han kommer til å bli god.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Problemet er bare at Edvartsen har vært skada 80% av tida si her,vanskelig å utvikle seg da.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by eidurgud »

Daniel heter EdvarDsen, folkens :D
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Ingen rykter som svirrer rundt? Blitt sulten på signeringer jeg nå.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Shredd »

AN+ artikkel om hvorfor Blakstad ikke ble Glimtspiller. Bestod ikke medisinske test. De fant at korsbåndsskaden hans ikke var helt bra enda og ville ikke ta sjansen. Glimt mente det er bedre at han får opptreningen i Trondheim og fortsetter å utvikle seg i Ranheim, og følger han nøye videre.

"Den lovende midtbanespilleren har en gammel korsbåndskade i kneet, som fortsatt ikke er fullt og helt leget. Det kom fram på den medisinske testen som ble foretatt av Glimt i forrige uke.

– Vi tror det er best at Magnus blir værende i Trondheim det kommende året. Det viktigste er at Magnus blir helt skadefri, sier Glimt-trener Aasmund Bjørkan og legger til:
– Derfor henter vi ikke Blakstad hit i denne omgang.

Den 194 centimeter lange midtbanespilleren har vokst mye de siste årene. Muskulaturen rundt det skadede kneet må styrkes. Den jobben skal unggutten gjøre i Trondheim,
samtidig som de helgule kommer til å følge utviklingen hans tett videre."
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Forsterke lagettråden

Post by Rodriques2 »

Fornuftig avgjørelse det. Merker man blir fort grådig på nye signeringer når man F5-spammer glimtforum.net midt mellom eksamensoppgaver og innleveringer, men det er kun positivt at ledelse og trener tar avgjørelser basert på begrunnelser som den Bjørkan leverer over. Spent på hvor vi ser nå, da. Hvilke spillere er mest like Blakstad, passer profilen vil leter etter OG er tilgjengelig?
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Tror Glimt lærte mye av Silva hendelsen. Det skjedde mye i 2015 som ikke bør gjentas. Når serien starter så tidlig som 13.mars sier det seg selv at de fleste bør være klare til oppstart 4.jan. Men man må ikke avvike de krav til kvalitet og medisinsk test som er nødvendig.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ser ut som vi har lært ja. Men jeg er ikke sikker før 5 dager etter vinduet er stengt og AN ikke har artikkelen "Blir Glimtspiller likevel" :)

Vanskelig å si noe om det finnes andre alternativ da vi ikke vet om Bjørkan så på han som indreløper eller anker?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Voksent gjort av Glimt.

Syntes det har gått litt raskt i svingene, kanskje litt for raskt. Men at nå viser vel Glimt at de faktisk har kontroll. Hadde vel sett for meg det skulle komme enda flere før nyttår (også litt ut i fra uttalelsene til Glimt), men jo mer vi nærmer oss jul jo roligere blir det vel.

Som noen andre poengterte, tror litt av årsaken til den dårlige starten i 2014 var all usikkerheten rundt stallen. Så ønsker at når vi kommer til et visst punkt i oppkjøringen, så rettes fokus mot de spillerne vi har i laget og få samkjørt en solid elver av dem, så får vi heller supplere i sommervinduet når vi ser hva som funker og ikke.
Kristatistisk
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mr Bean »

Nei nå begynner det og spøke for nye spillere før jul ..Noen som vet om det er nye :D spillere på prøve ?
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Post Reply