Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Skulle ønske for en gangs skyld vi kunne få se at noen slo ut i full blomst, og vi kunne få nyte det en sesong eller to.
Kristatistisk
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Hvordan er kontraktsituasjonen til Konradsen for øyeblikket? Den går vel i utgangspunktet ut til sommeren, eller har han forlenget?

Liker forresten det jeg leser på Twitterkontoen til @RunarNordvik. De skriver at Jevtovic er nærmest som en tornado fremover og går rett på mål, og at Glimt muligens gjør et scoop. Håper alt går i orden med den signeringen.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Får tro at det kun var formaliteter igjen siden det havnet i avisa. Hvem var det vi mista for noen år siden, på en sånn måte?
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Fra dagens AN:
Hønefoss-keeper Tarjei Aase Omenås testes ut på Glimt-trening denne uka.

23-åringen kom hastende inn i Nordlandshallen en god stund etter at sesongens første trening hadde startet.

Flyet nordover kom litt forsinket til Bodø.

– Vi skal sjekke ham ut på trening denne uka. Han er en spennende keepertype, som vi ønsker å bli bedre kjent med, sier Aasmund Bjørkan.

Tarjei Aase Omenås startet sesongens 14 siste kamper for Hønefoss i fjor. Laget rykket ned fra OBOS-ligaen etter en meget tung sesong i vår nest øverste divisjon.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

ingen87 wrote:
Playmaker wrote:
Synes fortsatt midtbanen vår er for svak....
Anker
Enig. Svak midtbane, men mye kan gjøres med en solid forsterkning som sentral midtbane. Anders Karlsen er grei backup både som sentral og som indreløper, men tror ikke han har det som skal til for å styre laget i C.Berg stil.
5. plass i Adeccoligaen? Det har han definitivt inne.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Må si meg ganske så uenig. Jeg mener at Karlsen er en uslipet diamant og det eneste han mangler for å lykkes er tillit og selvtillit. Sats på han som Anker en hel sesong, så skal vi se at han presterer.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Angående keeperen fra Hønefoss - fikk denne fra en meget oppegående Hønefoss-supporter:
"En ganske bra "allmennkeeper". Var bedre enn jeg trodde i høst. Reaksjonssterk og god på strek. Tror dog jeg som Glimt-supporter ville vært skeptisk til ham og Thomas som keeperduo, tror de er jevngode (og ikke helt gode nok for TL)."
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Førstekeeper: Inn: Thomas Ut: Lodak
Andrekeeper: Inn: Omenås Ut: Staw
Midtstopper: Inn: Bjørnbak Ut: Sane
Høyreback: Inn: Jonassen Ut: Valentin
Høyreving: Inn: Jevtovic Ut: Cruz
Spiss: Inn: Wiig Ut: Sørloth

Alt i alt virker vi styrket sammenlignet med fjorårssesongen da vi har fått inn en bra rekke med erstattere 2 måneder før sesongstart. De får nå tid til å bli samspilte.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Larsson wrote:
ingen87 wrote:
Enig. Svak midtbane, men mye kan gjøres med en solid forsterkning som sentral midtbane. Anders Karlsen er grei backup både som sentral og som indreløper, men tror ikke han har det som skal til for å styre laget i C.Berg stil.
5. plass i Adeccoligaen? Det har han definitivt inne.
Hmm, litt usikker på hva du mener her? Hvis du mener det er nivået til C. Berg så vil jeg minne om 2008-sesongen :)
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Ang. lista til eiriksin, er ikke enig i at vi samla sett er styrka. Ut fra det jeg har sett av de omtalte spillerne, så kommer vi i beste fall likt ut.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Mulig du har et poeng der og at jeg var litt for kjapp. Sørloth og Sane er vanskelige folk å erstatte.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Nå blir det sagt mye rart her :shock:

Førstekeeper: Inn: Thomas Ut: Lodak <- KRAFTIG SVEKKET - FRA ETABLERT TL KEEPER TIL UBESKREVET 1 DIV KEEPER
Andrekeeper: Inn: Omenås Ut: Staw <- KRAFTIG SVEKKET - FRA TL ERFARING TIL 2 DIV KEEPER
Midtstopper: Inn: Bjørnbak Ut: Sane <- NOE SVEKKET - MEN USTABILITETEN TIL SANE BLIR IKKE SAVNET
Høyreback: Inn: Jonassen Ut: Valentin <- NOE STYRKET - MEN ZAREK VAR GOD, JONASSEN UBESKREVET
Høyreving: Inn: Jevtovic Ut: Cruz <- KRAFTIG STYRKET - KUN EN FLOPP VIL ENDRE DET
Spiss: Inn: Wiig Ut: Sørloth <- SVEKKET - SØRLOTH EN POTENSIELL 20 MÅLS SPILLER, WIIG POTENSIELT 5-6 MÅL

Hvordan man samlet sett kommer styrket ut av det der, vet ikke jeg. Spiller for spiller er vi relativt kraftig svekket, men vi redder oss nok delvis inn på at lagsammensetningen kan ha blitt en del bedre. F.eks får vi inn en vingtype på høyreving, en venstrebent venstreback etc.
eiriksin wrote:Må si meg ganske så uenig. Jeg mener at Karlsen er en uslipet diamant og det eneste han mangler for å lykkes er tillit og selvtillit. Sats på han som Anker en hel sesong, så skal vi se at han presterer.
Jeg tar gjerne en diskusjon rundt den der. Jeg er klar til å bli overbevist, så fyr løs. Har sett AK i 10 ish år nå, og middelmådig er det største komplimentet jeg kan finne. Jeg er villig til å satse ganske mye penger på at ingen andre tippeligaklubber ville signert AK dersom han ble fristilt av Glimt.

Har vel hatt 4-5 gode kamper i Glimt-karriæren, og det er nå 10 sesonger siden han første gang var på A-laget. Var helt ok i Mjøndalen, men det er samme laget som i lange perioder har hatt Forn som førstekeeper. Vi snakker mannen til Zalo ville betalt milliarder for å ha som posterboy. Det laget ja.

Det værste er at jeg har sett AK i 3. div en håndfull ganger, og han imponerer ikke der heller. Der var til sammenligning forhatte Thomas Rønning veldig mye bedre enn resten. Og enda værre, når han spiller mot mine gamle fotballkompiser i Romjulsturneringa, som nå er godt over 30 år og ikke aktive, så dominerer han ikke da heller. Så han har ikke overbevist meg de siste 10 årene. Han må gjerne gjøre det. Og har du gode argumenter, så er han Glimtspiller - jeg lærer meg gjerne å like han bedre.
Last edited by liverglimt on Wed Jan 06, 2016 10:58 am, edited 1 time in total.
Reason: Det er uakseptabelt med store bokstaver. Les retningslinjene eller spør moderatorer om du er i tvil om hvordan man oppfører seg på glimtfourm.net
Kristatistisk
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Helt enig Raymond,tar man med at Badou dro midtveis så er vi hvertfall svekket.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

AK er i allefall stabilt middelmådig. Men jeg tror trenerne liker han. Og i fjor hadde han etter min mening noen ok+ innhopp i tillegg til de andre innhoppene hans som var middelmådige. Synes ikke Chatto var mye bedre. Brix hadde et par gode kamper før han ble dårlig igjen. Men som jeg skrev i en annen tråd, går Bjørkan for AK er det ikke umulig at det er gode nyheter for P Berg og så spørs det da om det totalt sett er godt nok.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

RaymondEngmark wrote:Nå blir det sagt mye rart her :shock:
Jeg tar gjerne en diskusjon rundt den der. Jeg er klar til å bli overbevist, så fyr løs. Har sett AK i 10 ish år nå, og middelmådig er det største komplimentet jeg kan finne. Jeg er villig til å satse ganske mye penger på at ingen andre tippeligaklubber ville signert AK dersom han ble fristilt av Glimt.
Mye ligger nok i hodet på AK, dvs han trenger å få opp selvtilliten for å kunne prestere bedre. Han dro jo fra Glimt for et par år siden til Mjøndalen der han utviklet seg som spiller. Jeg tror at dersom han hadde blitt satset på i Glimt ville denne utviklingen forsatt. Nå har utviklingen stagnert fordi han har sittet mye på benken. Jeg er enig i at han ikke har prestert strålende, men sammenlignet med eksempelvis Chatto så har han vel prestert omtrent på samme nivå totalt sett? Kanskje litt dårligere. Det er nok riktig at ingen andre tippeligaklubber ville signert han på det nivået han er idag, men jeg mener han kunne blitt en habil tippeligaspiller med tillit. Det er selvfølgelig lov å være uenig i dette, men han var jo et stor talent i sin tid og prøvespilte for storklubber.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

En del spillere har da kommet inn, mens et par er på prøvespill. Synes troppen begynner å sette seg og at vi har et spennende lag på gang. Jeg beklager dog at vi mistet Zarek, men har et håp om at Edvartsen klarer å plukke opp hansken. For å gi meg virkelig troen på neste sesong så hadde jeg bare så gjerne ønsket meg en sentral midtbanespiller med masse ferdigheter, virker dessverre ikke som det er det de leter så veldig mye etter, men får håpe det kommer en overraskelse likevel. Det har jo kommet noen til nå.
Tippeliga 2015
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Helt enig med FSHelgeland. Vi har ikke brukt mye penger heller såvidt jeg kan se.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

@eiriksin: Chatto var ikke så god som jeg skulle ønsket, men han hadde en enorm fysikk som ga han mye gratis i duellspillet. Og den lille detaljen gjør at han er et milevis bedre valg enn AK. Er enig i at AK var et talent, men det er jo nettopp det - et talent blir ikke en god spiller uten utvikling, og den utviklingen har AK ikke hatt. Nå om dagen går fotballen så raskt at dem som lykkes i fotball uten tempo hører til unntakene. Og de unntakene har ofte en guddommelig spisskompetanse. AK ser desverre ut som han har bly i skoene sine, og gjør ellers ikke noen gode prestasjoner. Unntaket er at han enkelte ganger har vist frem en god pasningsfot, men det holder ikke.
Kristatistisk
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Raymond: I kampen mot viking i fjor så vi jo hvor godt han kan prestere hvis han virkelig får det til å stemme. Da spilte han på sin gamle hjemmebane i Stavanger der han følte en trygghet og prestasjonene var deretter. Anders Karlsen er mye mer med framover og som du er inne på; slår bedre pasninger enn Chatto. Sistnevnte spilte mye oftere bakover og på tvers og gjorde dette nærmest til en regel, heller enn unntaket. Jeg mener at en topptrent AK kan forsvare en fast plass på laget, så jeg håper han blir satset på denne sesongen. Når det gjelder fysikk og tempo så er dette noe som kan gjøres noe med (til en viss grad) på styrkerommet. Jeg gjentar: Gi han tillit, så kommer tryggheten og prestasjonene blir deretter (Vi har Edvartsen og Berg i bakhånd).
Last edited by eiriksin on Wed Jan 06, 2016 6:12 pm, edited 1 time in total.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zero »

Jeg må bare få sagt (atter en gang) at det er vel mye kritikk av spillere og ledere her (selvfølgelig helt i orden, og ikke minst moro å lese) Men la oss gå litt tilbake å se hva som har skjedd med Glimt siste sesongen: Imingen ble langtidsskadet, TJ overtok og det gikk bare fint. Badou ble solgt, Furebotn og Konradsen løste det helt greit! JA vi mangler litt offensiv kraft men ble etter min smak bedre balansert bakover. Sane dro, jaja han var meget god men ikke outstanding ila. sesongen, blir meget spennende med Moe og Bjørnbak (har en merkelig tro på at de blir det beste stopperparet i tippeligaen i år) Kort oppsummert: var jeg bekymret når så mange dro? JA! Er jeg fortsatt bekymret? NEI :D -Æ har faen mæ trua-
Stian Sommerheim
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

@eiriksin: Kampen mot Viking var jo en freak accident. Det der skjer med "alle" spillere før eller senere. Kvalitet er jo å gjenskape resultatene. Er litt spent hva Åssa tenker innerst inne om AK. Ut i fra de spillerne han har jaktet kan det se ut som han ønsker et førstevalg. Og når man ser på det AK har levert og sjansen for at signerer for andre klubber, så har han fått alt for lange kontrakter.

Men la gå. Vi får se hva han presterer i sesongoppkjøringen. Ny trener = alle stiller på scratch og kan overbevise. Klarer han ikke å motivere seg selv til det etter 10 år, så håper jeg han forlater Glimt ila sesongen. I motsatt fall skal jeg være med på hyllesten av AK, helt klart.
Kristatistisk
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Jeg synes vi skal gi både spillerne og trenerne sjansen før vi dømmer dem nord og ned, iallfall. Men 2015 var et veldig spesielt år når det kommer til målscorere. At vi hadde to som fikk tosifra er ikke veldig vanlig kost, og jeg tipper vi må tilbake til tidlig nittitall for å finne noe liknende. Akkurat den kan bli vanskelig å kopiere, men selvsagt ikke umulig.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Vil vanligvis si meg enig med deg, Crazy Horse, men akkurat i tilfellet Anders Karlsen har vi sett så mye av ham at vi nok føler vi vet hva vi har i vente. Men jeg lar meg gjerne overbevise på dette punktet, jeg er på ingen måte avvisende til at han kan fungere.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Jeg kommenterte troppen generelt og er også relativt usikker på sentral midt, men kanskje kan AK løse den, men jeg er også lysten på å la Berg prøve seg der, selv om han er ung.
Fotball er nesten alltid morsomt
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

At så mange er positive til Berg - som har 99% av all erfaringen sin i fra 3. divisjon - i forhold til AK som har 10 års erfaring fra de to øverste divisjonene, det forteller egentlig en historie i seg selv.
Kristatistisk
Post Reply