Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

@Playmaker: Ja, det kommer inn en keeper. Omenås er invitert tilbake til opphold også neste uke. Ja, de ser også etter anker.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

@ecke: Jeg ser TIL skal til Senegal for å pleie forholdet til Diambars. Vet du hva Glimt tenker om evt videre samarbeid? Med Badou og Sane som har gått et skritt videre etter veldig bra utvikling i Bodø, hadde det kanskje vært på tide å tenke på å hente flere spillere derfra?
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

B/G har ikke hatt fokus på Diambars foran dette vinduet, dessverre. TIL lyktes med Kara og Ciss, og TIL måtte se at Badou og Sane, som TIL kunne beholdt, ble en suksess i B/G. TIL måtte også si nei til Diedhiou foran 2015-sesongen, og han selges nå fra FKH for 7,5 mill til Gent! Jeg skjønner at TIL gjenopptar samarbeidet med Diambars. Jeg hadde håpet at B/G hadde hentet Bocar Seck fra Diambars som sentral midtbanemann. Seck spiller i Bærum. etter prøvespill i TIL og HFK samtidig med Diedhiou. Begge plassene fikk han god omtale. TIL hadde ikke råd til noen. HFK ønsket begge, men måtte la Seck gå. Seck har vært på prøvespill i Werder Bremen i desember/januar.
ballack1981
Posts: 43
Joined: Mon Jun 29, 2015 10:48 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by ballack1981 »

Hvilken midtbane er det som er på prøve i dag? an +
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Tomas Kristoffersen fra Tromsdalen
ballack1981
Posts: 43
Joined: Mon Jun 29, 2015 10:48 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by ballack1981 »

ah, trodde det var forrige uke... thanks
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

http://www.an.no/glimt/anpluss/aasmund- ... 5-4-239331

Bjørkan godt fornøyd med Kristoffersen fra TUIL (eller "denne spilleren" som AN i klikk-iveren kaller ham).
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

"Denne treneren følte dette om denne spilleren. Du vil ikke tro hva som skjedde etterpå!

Les mer her"
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Forunderlig at TIL, som har slitt med midtbanespillere i et par år (Bendiksen, Remi Johansen, Johnsen, Hansson), ikke evt har sett kvalitetene hos Kristoffersen?
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Noen andre som har sett ham på trening?`Ecke?
Førr Evig!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by Masinga »

ecke wrote:Forunderlig at TIL, som har slitt med midtbanespillere i et par år (Bendiksen, Remi Johansen, Johnsen, Hansson), ikke evt har sett kvalitetene hos Kristoffersen?
At de mangler gangsyn i Tromsø er noe vi har visst lenge.
Masinga
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Øh ja, og om spilleren, nesten litt merkelig dette

"– Han er en spennende spiller, og kommer til å bli en enda bedre spiller. Han passer inn. Spørsmålet er om han er den vi trenger akkurat nå, forklarer Bjørkan."

Virker som om Bjørkan mener han er god nok og passer inn i Glimt, men han lurer på om det er han Glimt trenger nå. Når alle signaler peker mot at Bjørkan mer eller mindre er på desperat jakt etter anker for å slippe å bruke Karlsen der, så kan jeg ikke forstå noe annet enn at han blir signert. Må vel i så fall være at talentet er der, men han ikke er klar for TL enda ?
Kristatistisk
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Eller at det er et lønntaktisk utspill.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Eller at man har et annet litt mer etablert anker nesten på kroken?
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

RaymondEngmark wrote:Når alle signaler peker mot at Bjørkan mer eller mindre er på desperat jakt etter anker for å slippe å bruke Karlsen der, så kan jeg ikke forstå noe annet enn at han blir signert.
Peker virkelig alle signaler mot det? Så vidt jeg har fått med meg er det bare to spillere som er nevnt konkret som mulige forsterkninger. Kristoffersen og han fra Ranheim som tidligere har vært langtidsskadet. Jeg har i utgangspunktet tolket de signalene mer i retning av at Bjørkan ønsker en backup, eller i beste fall en utfordrer til Karlsen i den posisjonen.

Det signalet som peker i motsatt retning er eckes rykte om at Glimt leter etter et midtbaneanker i utlandet. Nå antar jeg at denne påstanden er korrekt, og synes det i så fall er positivt, men da vil jeg i så fall anta at Bjørkans uttalelse om Kristoffersen like gjerne kan tolkes som at Glimt er interessert i ham hvis de ikke finner et bedre alternativ fra utlandet.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

RaymondEngmark wrote: I all den tid dem driver på den måten der, får dem ingen sympati fra meg når dem driver å syter over stadig trangere økonomiske tider.
Du skjønner vel at klikk-fiskinga er et resultat av trangere økonomiske tider? Fall i papir-opplag, manglende reklameinntekter på nett, adblock og en forventning fra folk om at det som er på nettet skal være gratis.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Men da er kanskje ikke veien å gå å (in)direkte lure folk til å klikke? Hva med å produsere journalistikk som er verdt penga?
Una mas cerveza.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Slik som det er nå så ekskluderer de mange av leserne som ikke har annen tilhørighet til Bodø en Glimt. Kommer ikke til å abbonere på en avis i Bodø fordi at jeg er glad i Glimt. Jeg har foreslått at de kunne åpne artiklene etter en uke. Da kan de som ønsker lese det med en gang abbonere, mens vi som da leser det etter en uke vil generere klikk og reklameinntekter. Når det er sagt, håper virkelig vi finner et anker med skills.
Tippeliga 2015
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Jeg er stort sett interessert i saker om Glimt, men jeg innrømmer at også andre overskrifter bak plussmuren gjør meg nyskjerrig. Grunnen til at jeg ikke abonerer er at jeg synes det er for dyrt, pluss at jeg synes kvaliteten er for dårlig. Har allerede som de fleste allerede mange abonementer på andre ting og pengene får føtter og gå på. Hadde jeg måtte betalt f.eks 49,- for alle nettsakene (trenger ingen pdf på papiravisen) hadde jeg kanskje vurdert det.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

En ubeskrevet keeper fra OBOS, et midtforsvar i beste fall i Tippeligaens midtsjikt, Karlsen var god i OBOS, med Bjørkan som snakker varmt om en backup fra TUIL, og en midtspiss som forhåpentligvis kan score også i Tippeligaen. Det er hva vi vet om sentrallinjen for 2016. Kan det gå bra?
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Ja vi må i alle fall håpe på det (at vi ikke rykker ned). Men vi vinner ikke serien som Molde gjorde da de var jubilanter. Snakkes det ikke om kanskje et anker utenifra?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Når det gjelder Fitim Azemi så kommer han til å score mål. Sitèr meg gjerne på dette hvis det går galt, men jeg ser på han at han har "tigerblikket". At det ikke ble flere mål på han i fjor er tilfeldigheter, mye nesten der, og da han scoret mange mål på nivå tre hadde han sikkert mye stang inn. Det jevner seg ut. Hvis Fitim blir satset på tipper jeg han scorer 12-15 mål.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Enig med ecke,vi trenger ett anker med høy klasse(i relativ forstand). Ikke bekymret for Fitim. Mer bekymret for midtforsvaret,spesielt i kamper der de blir utfordret langs bakken.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Nå har vel ikke Glimt brukt penger på overgangssummer i vinter, så kanskje (hvis det fins penger) skraper man sammen restene fra i fjor for å investere i et skikkelig midtbane-anker. Jeg tror at med midtforsvaret og spissene per dags dato kan nøkkelen til suksess være et skikkelig bindeledd på midtbanen. Jeg tror ikke en TUIL-spiller er det beste alternativet i så måte. Men spennende spiller for fremtiden.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Jeg prøver hardt å ikke være negativ (jf. det ecke skriver), og erstatte det med spenning og nysgjerrighet. Det holder hardt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply