Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Venstresidevariabel
Posts: 174
Joined: Mon May 11, 2015 9:17 am
Location: Bergen

Re: Forsterke lagettråden

Post by Venstresidevariabel »

"Og mange keepere generelt ser ut til å være tålmodige og avvente spill i klubben dem er i. Av en eller annen grunn"

Mener å huske at en BT journalist skrev noe i retning av at "keeperoverganger er sjeldnere enn høytrykk over Hordaland"
FØRR EVIG!
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zero »

Hannes Thor Halldorsson goalkeeper - best saves

https://www.youtube.com/watch?v=By3HCZlts0c

Ser han har spilt for ULF.
Stian Sommerheim
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Som vanlig vanskelig å hente noe særlig ut fra en youtube-video, men hvis han er offensiv og god i feltarbeidet (som det kan se ut som på noen av klippene), så blir jo det en veldig viktig egenskap med tanke på den lave gjennomsnittshøyden vi har på laget i år.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by Masinga »

Jeg ønsker Hannes Þór Halldórsson velkommen som keeper i Glimt. 20 landskamper for Island holder for meg! Det vitner om kvalitet all den tid Norge er langt unna det Island viste i EM-kvalifiseringen.
Masinga
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by Masinga »

Island i EM-kvaliken:
09.09.2014 Island 3 - 0 Tyrkia
10.10.2014 Latvia 0 - 3 Island
13.10.2014 Island 2 - 0 Nederland
16.11.2014 Tsjekkia 2 - 1 Island
28.03.2015 Kasakhstan 0 - 3 Island
12.06.2015 Island 2 - 1 Tsjekkia
03.09.2015 Nederland 0 - 1 Island
06.09.2015 Island 0 - 0 Kasakhstan
10.10.2015 Island 2 - 2 Latvia
13.10.2015 Tyrkia 1 - 0 Island

Halldórsson stod de 9 første kampene før han ble skadet.
Masinga
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Hvis Youtube-klippet er representativt så er han en keeper som er aktiv i feltarbeidet, reaksjonssterk og med god rekkevidde. For årets lag så kan det være en fordel om vi får flyt i starten, da kan det være greit å ha en god keeper.
Tippeliga 2015
User avatar
Kesseboy
Posts: 15804
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Vi er ikke akkurat bortskjemt med keepere i Glimt som er offensive i feltet. Tenk Londak, tenk Horn, tenk Pettersen Langnes, tenk Kolstad, tenk Westad. Strek-keepere alle sammen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Garrincha wrote:Kanskje de har sett svakheter hos Simon som de mener de kan luke vekk/forbedre med litt mer tid, og henter den rutinerte islendingen i mellomtiden. Keeper er tross alt en veldig viktig posisjon der det utslagsgivende med selv små feil.
Nettopp det trenerne har sett. Thomas er ung og fersk og har tydelig sine svakheter. Spesielt med ballen i beina og dårlige utspill og klareringer. Han trenger en overgangsfase før han er på godt tippeliganivå. Her får vi en topp motivert landslagskeeper som vil gjøre alt for å kanskje bli tatt ut i Islands landslagstropp og kan også være en mentor for en lovende Thomas. En perfekt og riktig signering.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by Masinga »

Uansett SKAL det være konkurranse i alle lagdeler, inkl. keeper.
Masinga
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Venstresidevariabel wrote:Klarer ikke å se en langsiktig gevinst av denne løsningen uansett hvor mye jeg forsøker
Isolert sett ingen langsiktig gevinst nei. Men dersom bedre dekning på keeperplassen frem til sommeren medfører at Glimt uten problemer spiller TL også i 2017, så har vi en gevinst. Vi vet ikke om det blir tilfelle. Men jeg vet at jeg vil føle meg langt mer komfortabel med duoen Thomas/Halldorsson enn duoen Thomas/Kolstad.

Så er jeg selvsagt enig i at korttidsløsninger er noe man bør unngå. Men noen ganger er det nødvendig. Og denne gangen tror jeg vi lever fint med det.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Tre dager unna seriestart og klubben er i en posisjon der man ikke kan vente særlig lengre. Med det som bakgrunn for det hele virker dette som en veldig god løsning. Etter alt og dømme en god keeper med erfaring fra høyt nivå - milevis unna Silva-fadesen fra forrige sesong heldigvis.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Nå får vi en ligaens bedre keepere. Solid!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Ser at VG i sitt tabelltips regner Johan Lædre Bjørdal som fjerdevalg hos RBK. Hvis det tipset slår til så er det kanskje muligheter for å gjøre et fremstøt i sommer?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2855
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 456 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

http://www.nrk.no/mr/her-pakker-john-ar ... 1.12846359

Lurer på hva treneren til Aalesund tenker oppi alt det her. Er det en litt lignende situasjon som situasjonen rundt Stig? Og hvis nå Riise faktisk blir spilleklar snart, må treneren bruke ham? Det blir vel et krav etter alt medieoppstyret som har vært. Holder han fortsatt nivået? Kjenner jeg dessverre har lite til overs for begge Riisebrødrene, selv om de visstnok hadde en ganske fæl barndom.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

I et intervju med Trond Fredriksen på TV2 tidligere i uka, så virket det som om han var svært gira på å få Riise i stallen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2855
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 456 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Innså nettopp at jeg ikke heiv denne inn i "Tippeligaen 2016"-tråden. Whops!
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

:evil: :evil: :evil:

:wink:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15804
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

- Vi kan bekrefte at Halldorsson spiller for oss fram til og med 18. juli, sier Glimt-direktør Bjørn Tore Hansen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Bjørkan har hentet 7 spillere. Bjørnbak, Jonassen, Wiig fra Tippeligaen. Babenko, Jevtovic og Halldorsson fra utenlandske toppserieklubber. Kun en spiller fra OBOS, Thomas, men det også en landslagsaktuell keeper for Canada.

«Alt er lov, det er fint å drømme» som Knuta sarkastisk kommenterte. «Det er greit å hoste opp mange navn, det kunne jeg også gjort, men tror at vi må hente de beste spillerene fra Obos-ligaen, som f.eks Hødd/Jerv/Kr.Sund/Follo/Bærum osv.»

Bjørkan har forespurt seg om Cramer, Kroon og Liverstam. Allsvenske spillere. Cramer kom til Aafk, Kroon til dansk fotball, og Liverstam ble foreløpig i HBK, men Bjørkan kunne fått han. Jeg synes det er greit å oppsummere at B/G ser etter spillere fra toppserieklubber i første rekke. Det er fortsatt lov å drømme om slike spillere, og mange navn som er blitt B/G-spillere, og også veldig aktuell for B/G, har vært tidlig fremme på forumet.
ballack1981
Posts: 43
Joined: Mon Jun 29, 2015 10:48 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by ballack1981 »

Synes åpenbart at dette er en meget positiv signering! Glimt har lenge uttalt at de ønsker seg en keeper. Ja, man signaliserer kanskje noen ovenfor Thomas, men som andre også er inne på, konkurranse er sunt. Dette vil trolig høyne nivået til Thomas. Jeg blir svært overrasket om ikke Haldorsson blir å se mellom stengene alt i kveld. Glimt har her hentet en meget spennende spiller. Dette kan fort være forskjellen på skikkelig bunnkamp fra start av, kontra faktisk et pusterom.

Som Ecke trekker frem her så har Bjørkan virkelig satset høyt i sine spillersigneringer. Vi har ikke hentet OBOS som skal forsterke oss, men faktisk utenlands og tippeliga. Vi har ingen garanti for at noen slår til, men kan ikke få kritikk for forsterkningene. Han har også hatt flere i kikkerten som han dessverre ikke har fått lokket nordover. Vi er som sagt en meget liten klubb..

Lykke til alle sammen!

Satser på en god sesong.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2716
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mr Bean »

Synes det virker som om vi får en ok sessong ....Hoppast :glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Knuta wrote:Tarjei Aase Omenås spilte en glimrende kamp da FFK -Strømmen spilte 1-1 i helgen. Hvorfor Glimt ikke signerte spilleren er for meg en gåte. Her har vurderingsevnen sviktet.
I dag slet visstnok den nye Strømmen-keeperen med vurderingsevnen på La Manga...
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ja jeg tror ikke Glimt gikk glipp av stort der. Sikkert en ok keeper men langt unna TLnivå pdt.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Hvis klubben allerede da var i seriøse samtaler om Hannes Halldorsson, så skjønner vi vel hvorfor. Som noen nevnte at Aasmund sa, man må ha to tanker i hodet samtidig, kort og langsiktig. Halldorrson det kortsiktige valget, Thomas det langsiktige.
Tippeliga 2015
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Hvorfor jeg nevnte Omenås var at Glimt stod uten 2.keeper 4 dager før sesongstart. Min tanke var da basert på at han skulle være andre keeper etter Thomas. Ikke viste jeg eller noen andre her på forumet at Glimt hadde ett ess i bakhånd som var genialt.
Post Reply