Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Mr Bean
Posts: 2715
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mr Bean »

Tenker på at det er helt sikkert noen som ikke er "utklekket" der borte og som det må være mulig og få slått kloa i :)
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ble sagt på studioglimt at Bjørkan hadde vært på reise i Serbia eller ett land rundt om der å sett på spillere.

Skal vi gjette på en spiss eller keeper?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Spissen Joachim Osvold var den ene. Han kommer opprinnelig fra Lillestrøm, og er sønn av tidligere landslagsspiller Kjetil. Det siste året har han spilt for Rot-Weiss Essen i tysk regionalliga.


Det er tidligere Bodø/Glimt-trener Trond Sollied som har anbefalt Glimt å ta en titt på spissen.

– Han er en målgjører, og en spennende spiller. Trond Sollied har fulgt han tett, og har anbefalt oss å ta en titt på han. Vi har litt kontakt med Trond fortsatt. Det samme har vi med faren, Kjetil. Han var faktisk min agent da jeg dro til Vålerenga, sier Aasmund Bjørkan.

Spennende

Han var godt fornøyd med å få 22-åringen til Bodø.

– Det er et navn som har sirkulert her lenge, så det var artig at vi fikk sjansen til å se nærmere på han. Han har et fint steg og er flink til å skape seg vinkler. Så førsteinntrykket var veldig spennende, roser Bjørkan.

Ny keeper

Den andre nykommeren var keeper, en plass Glimt trenger forsterkninger, all den tid Hannes Halldorsson forsvinner tilbake til Nederland snart. Tirsdag var Marko Pridigar på plass på Aspmyra.

31-åringen sto i en årrekke i mål for Maribor, hvor han fikk prøve seg både i Champions League- og Europa League-kvalifiseringer. Den siste tiden har han spilt for Ayia Napa.

– Vi så at han er en bra keeper, med mye erfaring. Så får vi se hva det ender med. I første omgang skal begge være her ut uka, så skal vi analysere etter det, sier Bjørkan.


Tja spennende nok,men tysk regionaliga og Ayia Napa oser ikke kvalitet. Men han keeperen har egentlig bra CV og han spissen spiller nok på ca samme nivå som Azemi når vi hentet han. Blir spennende å se hva som skjer,da kan vi vel konkludere med at vi leter etter en keeper og en spiss? La oss håpe det ikle betyr at Azemi er på tur vekk.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10042
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 336 times
Been thanked: 452 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Vi trenger en spiss i tillegg til Azemi, fordi Martin Wiig har vært en håpløs signering noe som de fleste på dette forumet sa klart i fra om.
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Aspmyra »

Ryktene går om ny spennende spiss til Glimt..
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Faktisk spennende, eller slik en megler bruker ordet "innholdsrik"?
Una mas cerveza.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Og hva heter denne spennende spissen?
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Spennende i hvilken forstand?

Spennende som i,vi har sett han to ganger på video og lurer på hva vi får spennende?

Spennende som i,her er en avdanka som vi ikke har prøvd i Glimt ala Kovacs?

Spennende som i,en agent lovpriset han så vi hentet han?

Eller spennende som i,vi har gjort ett godt forarbeid og vet hva vi får,men spennende å se hvordan spilleren tilpasser seg laget og ligaen?

Håper på det siste!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Er kanskje ikke verre enn å sjekke klientlisten til Kevin Ingebrigtsen og firmaet han jobber for, Stars & Friends? Kontraktsløse spillere.

Daniel Sikorski? Adam Nemec? http://www.transfermarkt.co.uk/stars-am ... berater/10

Uansett veldig spent på hvem den nye spissen blir.

Kim Ojo er uten klubb... :roll:
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Det er vel ingeting som tilsier at Fitim er på vei bort? Er det noe jeg ikke har fått med meg?

Vi trenger tydeligvis en keeper nå, hvis ikke vi skal sette vår lit til Jonas. Surt for Simon T å bli skadet akkurat nå som det så ut til at han kunne få sjansen.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Vi scorer under ett mål i snitt pr kamp. Det er vel god nok grunn til å vurdere forsterkninger i angrepet.
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by lloydpat »

Osvold passer ikke. Han har ekstreme ferdigheter med ball, men han er en 4-4-2 spiss. Scoret mye mål i LSK 2, men er ikke en målgarantist. Han har hatt noen utlån til finsk liga med varierende hell.
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Aspmyra »

Etablert spiss, tidligere tippeligakjenning. Kjent navn for de fleste:)
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Ville Lehtinen??
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Tomas Malec hadde vært noe :)
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Hmm....

Kienast? Tosaint Ricketts? Luton Shelton? Baye Fall? Thorvaldsson som var i VIF?
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ibba :LFC

Nei,kan jo være så mangt.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Aspmyra wrote:Går rykter om at Glimt har mottatt bud på Furebotten fra Sogndal.. Er vel bare å selge
Det var noe i dette, men regner med salg er utelukket nå som Karlsen har gitt seg. Går nok til Sogndal gratis i vinter.

http://bodonu.no/denne-spilleren-kan-va ... 2.07-10:47
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Blir gal av å vente... ingen rykter om spillere inn? Med konkrete navn altså. Ikke bare "spennende spiss" ;-)
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Det bør være mulig å erstatte både Furebotn og Karlsen rimelig greit. Men man kunne jo hentet en jævla god spiller for prisen av de to. Fordrer jo selvsagt at man er 100% sikker på at den spilleren er verdt pengene. Vi har jo mange midtbanespillere i stallen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Den 100%'en var vi vel på Babenko, som enten ikke er god nok eller som vi ikke har vært flinke nok til å etablere på laget.

Furebotn er en "kjedelig" type, men vi må klare å så hvor viktig slike spillere (ham og Jack, f.eks.) er. Man kan ikke bare basere seg på unge håpefulle som slurver bakover fordi de heller vil vise fram en finte offensivt. Ser jo ut som om Furebotn drar gratis nå, og det liker jeg ikke. Tviler faktisk på Glimt's evne til å erstatte ham innafor kostnadsrammene vi har.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10042
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 336 times
Been thanked: 452 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Glimt er et to forskjellige lag med og uten Furebotn. Furebotn har vært den beste på midtbanen i 2 år nå. Et rivjern og arbeidshest som er utrolig viktig for laget. Det er vel nettopp denne egenskapen Erik Bakke ser og vil passe perfekt til Sogndal som imponerte voldsomt mot Molde sist. Synd at Glimt fortsatt driver å sover i timen. Alle lar seg erstatte, men her har vi en spiller som er i sin beste alder og forholdsvis rimelig. Dette forstår jeg ikke.
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Novi wrote:Den 100%'en var vi vel på Babenko, som enten ikke er god nok eller som vi ikke har vært flinke nok til å etablere på laget.

Furebotn er en "kjedelig" type, men vi må klare å så hvor viktig slike spillere (ham og Jack, f.eks.) er. Man kan ikke bare basere seg på unge håpefulle som slurver bakover fordi de heller vil vise fram en finte offensivt. Ser jo ut som om Furebotn drar gratis nå, og det liker jeg ikke. Tviler faktisk på Glimt's evne til å erstatte ham innafor kostnadsrammene vi har.
Babenko ble hentet etter prøvespill,det er risikosport som vi betaler prisen for enn så lenge. Men han kan enda blomstre,mange ting som taler for at han trenger litt tid for å tilpasse seg(noe vi burde visst før vi hentet han).

Enig forsåvidt Novi,men jeg tror absolutt at en løpssterk terrier er mulig å finne om man bare leter godt nok. Det hele koker vel ned til om Glimt er forberedt på at han skal forlate eller ikke nå,er de ikke det bør de beholde han ut året.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
tjongs
Posts: 2581
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tjongs »

Det er ganske frustrerende i blant å være Glimtsupporter. Ikke at akkurat det er noe nytt. AN (og forsåvidt Bodø Nu) klarer jo ikke å levere noe som helst. Nå har de hver sin sak om Furebotten, men det er selvfølgelig ikke noe de har klart å skaffe informasjon om selv. Ellers er det stille som i graven.

Hva skjer med keeper? Pr nå så er det Kolstad som er førstekeeper om fem dager, og ingen reservekeeper. Kolstad er helt super å ha på benken i blant og som krisekeeper (og sikkert som keepertrener også), men det sier seg selv at vi er nødt til å få en annen keeper på plass snarest. Men man hører absolutt ingenting.

Hva skjer med midtbanen? Pr nå er tapet av Furebotten en klar svekkelse. Men det kommer vel kanskje som lyn fra klar himmel hos Glimt ettersom de ikke engang har tatt seg bryet med å tilby ny kontrakt mindre enn 6 mnd før utløp. Helt greit det dersom man ikke vil forlenge, men jeg synes det er rart hvis man ikke vil ha Furebotten med videre. Mulig det er andre årsaker enn det rent sportslige som vises frem i kamp, men jeg sliter med å se for meg Furebotten som ødeleggende faktor i laget og på trening. For meg fremstår han som det motsatte.

Summa summarum så er vi altså pr nå betydelig svekket når vi går inn i andre halvdel av sesongen. Med tanke på tabellsituasjonen og våre prestasjoner hittil i år så burde det vel helst vært motsatt om vi skal ha sjanse på å holde plassen.

Og hvor er AN?
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Post Reply