Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Jeg har vært kritisk til Jevtovic en stund nå, men dette er uansett veldig dårlige nyheter. Tre viktige spillere fra vårsesongen er borte. Godt betalt for en spiller som vi ville mistet om noen måneder uansett, men kan ikke forestille meg at den russiske prøvespilleren får kontrakt etter det jeg har hørt om han så nå er jeg spent. Azemi på kant og Wiig på topp fra nå av?
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Jeg trodde vi skulle forsterke stallen og ikke la den bli dårligere. Tre av de viktigste spillerne fra vårsesongen Furebotn/Jevtovic/Moe er borte, samt reserven AK. Vi har signert en spiss som ikke er aktuelt for laget, dette seg ikke bra ut. Jeg har vært optimist på vegne av Bjørkan og ledelsen. Nå skurrer det veldig for meg. Hvis ikke glimt Glimt klarer å hoste opp med noen gode spillere før kl.24.00 på Onsdag er det bare å si god natt.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Sånn er det med lånespillere. De har også rettigheter.

Håper ett par stjerner kan komme inn...
@liverglimt
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Shredd »

Hva skjedde egentlig med Sidad Chooly? Var ikke han å banket på a-lagstroppen for 2 år siden, kaptein på b-laget og spådd å ta steget snart. Synes det har vært veldig stille rundt han i det siste.
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

1,5-2 mill på å la Milan gå 3 mnd før? Knall deal. Han har puttet i vår, men ikke holdt samme kvaliteten siden før sommeren. Ser gjerne Hauge inn istedet, evnt Azemi + ny spiss. Og med de pengene der har vi da rom for å signere noe som vi ikke trenger ha på prøvespill.

Tipper også at dette har vært kjent for Glimt en stund, så shame on them om de ikke har navn på blokka allerede. Generelt sett bør Glimt alltid etterstrebe å ha landets beste kantspillere :)
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Så Sidad i NM for G19 i forrige uke. Langt fra god nok i den kampen i alle fall. Men det var vel bare JP Hauge og WA Hanssen som så ut som de kunne spille for et A-lag der da. Ja, de og en 7-8 på VIF da....
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

0-7 for Vålerenga i Juniorcup! B-laget får 0-2 for Junkeren på søndag! B/Gs rekrutteringsspillere + "alt" av A-lagspillere. Hva i allverden er det som foregår? Man forstår hvorfor A-lagstreningene ikke alltid ser ut som kvalitetstreninger.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Ja laget var jo helt tomme de siste 10 mot LSK. Det etter en tidvis slapp kamp. Må nok få opp O2-opptaket på spillerne og det litt brennkvikt.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Kjempedeal. Vært elendig de siste kampene, så det er helt ok.

Nå MÅ nye spillere inn!!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Økonomisk er dette helt greit, muligens sportslig også, slik det har sett ut de siste kampene. Men nå begynner det virkelig å bli litt tynt i troppen. Stort ansvar på dem som blir igjen.
Fotball er nesten alltid morsomt
ingen87
Posts: 7100
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 192 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Ja det er en kjempedeal økonomisk.. Men om det er bra sportslig tviler jeg for. Vi har mistet tre sentrale spillere fra vårsesongen og vi er snart i september. Nye spillere må inn, og de har ingen / liten tid til å tilpasse seg vår spillestil. Erfaringsmessig har det vist seg å være vanskelig for spillere utenfra å fungere med en gang.

Jeg tror vi har solgt oss ned fra Tippeligaen. Først og fremst når Furebotn forsvant, men Jevtovic var en av de spillerne med høyest toppnivå selv om han sjeldent fungerte mer enn ok.
Førr Evig!
User avatar
helsvhe
Posts: 1507
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 88 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Nå må det komme inn to-tre-fire spillere snart ellers er det OBOS neste år. Eller prøver Glimt å mest mulig i overskudd i jubileumssesongen.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Thomas er vel i trening på ordentlig vis i denne uken? Pogoreljis redninger mot LSK gir tro på et OK keeperpar utover høsten. Spissen blir nok Vadim Manzon. Han er fortsatt i byen! Midtbanespilleren NN er kanskje ikke løsningen på alle midtbaneproblemer, men kompletterer på en spennende måte en duellsterk Normann og en pasningsikker Berg med sine offensive kvaliteter. Det fortelles også om en midtstopper som leiespiller som virkelig holder mål. En spennende tirsdag!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Begynner å bli skeptisk til om de har kontroll. Hvor mye får vi kompensert iht Jevtovic?

Tror Hauge kan gjøre en ok jobb der på høyrevingen, men vi har jo snart kvittet oss med halve laget. Og viduet går ut onsdag kl 24, da begynner det å bli dårlig tid. Jævlig dårlig tid.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Bjørdal da kanskje? Håper de får signert NN da. Haster veldig nå!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

I følge AN så mottar vi mellom 1,5 og 2 mill for å slippe Jevtovic med tre mnd igjen av leieavtalen. Hvis vi klarer å signere denne NN som det skrytes av, samt at vi får inn en midtstopper så ser det litt bedre ut.
Tippeliga 2015
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Det er en solid sum, ikke i det hele tatt dårlig for en spiller som er på lån. Det går nesten ikke an å takke nei til det, spesielt med tanke på at Milan ikke har vært så skarp i det siste. Men pengene får vel føtter å gå på nå når vi skriker etter spillere på tampen av overgangsvinduet. Men de har vel en plan, tipper det er noen på Aspmyra akkurat nå som legger puslespill.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ingen87
Posts: 7100
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 192 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Tipper de pengene blir utrolig lite verdt i OBOS neste år..
Førr Evig!
jendoriluka
Posts: 512
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jendoriluka »

ecke wrote:0-7 for Vålerenga i Juniorcup! B-laget får 0-2 for Junkeren på søndag! B/Gs rekrutteringsspillere + "alt" av A-lagspillere. Hva i allverden er det som foregår? Man forstår hvorfor A-lagstreningene ikke alltid ser ut som kvalitetstreninger.
Årets juniorlag er ikke særlig bra. Mye talent, men altfor mange "kunstgresspillere". Jeg er usikker på om rekruttering av gamle helter som Cato Hansen og Stig Johansen er veien å gå for ungdomssatsingen vår. For ordens skyld: dette uten å vite noe om deres kvalifikasjoner. Det virker bare som TIL, med NTG, har mye større faglig tyngde og profesjonalitet, og at de derfor får frem flere "voksne" typer.

Dette kan selvsagt være tilfeldigheter, og at det neste gang er våt tur til å få en gyllen generasjon.
Last edited by jendoriluka on Mon Aug 15, 2016 6:35 pm, edited 2 times in total.
jendoriluka
Posts: 512
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jendoriluka »

Bjørndal har det gått rykter om tidligere, men vet ikke hvor aktuell han er lengre mtp økt tillit i RBK den siste tiden.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

ecke wrote:Spissen blir nok Vadim Manzon.
Det er overraskende da jeg fikk inntrykket av at verken han eller den andre prøvespilleren hadde noe for seg i følge kjentfolk som hadde sett dem på treningen. Vi får se hva som skjer i morgen.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Har forventninger til morgendagen! Jeg er spent :)
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by kimbo »

Sakk skal ha plukket opp noen på flyplassen, spennende i alle fall
Positivitetsmafian
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

De må ha noen nå i allefall, ellers er det rett ned. Moe som er ute resten av sesongen og Furebotn er de vanskeligste å erstatte etter min mening, selv om jeg likte Milan.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

kimbo wrote:Sakk skal ha plukket opp noen på flyplassen, spennende i alle fall
Mann eller dame? :shock:
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply