Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Nei og atter nei. Det var en grunn til at vi slapp ham til Bryne. Hyggelig fyr, men har hatt ytterligere nedadgående kurve i årene etter han ikke var god nok for Glimt forrige gang. Åtte mål på femti kamper de to siste sesongene.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Hva trenger vi garantert til neste år? Venstreving(utfordrer/en som tar Olsens plass),hvertfall en spiss,keeper og backup høyreving(bak Hauge).

Ser gjerne vi henter en indreløper og en midtstopper også.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by delfagro »

Vi trenger i prioritert rekkefølge: Høyre Back, venstre back (har fortsatt litt tro på Jonassen, ving. Backspillet har vært svakt å år. Dette er ekstremt viktige posisjoner offensivt i 4-3-3. Det skal angripes bredt, og skapes overtall på kant. Backspillet har år vært dårlig både i den oppbyggende fasen (lavt tempo, overblikk, teknikk) og i den siste tredelen (Jonassen OK på sitt beste her). Det klages en del på vingene våre, spesielt venstre, men jeg synes det diskuteres lite at backplassen behandles som en mindre prioritert posisjon. Vi har spilt store deler av sesongen med høyrebeint (liker TJ, men jeg må dessverre også si noe temposvak) spiller på venstre back som er instruert til å løpe på innsiden, som er kanalen til indreløper, mens Trond får ballen på fot bredt. Er det rart det går i stå.

Man snakker mye om grunnspill og mangel på sådant. Hvis man skal ta disse maskineri- og grunnspillmetaforene ned på konkret nivå i Glimts 4-3-3, så dreier det seg nettopp om at back-indreløper-ving trianglet som skal kunne generere overtall bredt. Dette har manglet i år, og dermed har laget slitt med å spille seg ut av forsvar og skape målsjanser reliabelt.

Dette er en mørk dag, men må si meg enig i at dette er det beste nedrykket noen sinne. Nå MÅ man i hele organisasjonen slå fast at vi skal rett opp eller ingenting. Budsjett må settes som om det er TL i 2018. Klubben tåler ikke en flere sesonger i Obos enn man allerede har de siste 10 år. Tror vi kan komme til å se ned mot 1200 tilskuere på hjemmekamp, og da er veien ikke lang mot at man blir det nye Moss eller Ham Kam. Alle mann til pumpene!!
Alltid gul!
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 240 times
Been thanked: 115 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Wendigo »

Hva vi trenger garantert til neste år: Mere trening.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Trengs definitivt MER trening. Helt med på den. Jeg synes ikke 3 timer om dagen er for mye å forlange. Andre toppidrettsutøver hån-ler av den treningsmengden.
Så kan man prate så mye man vil om 24-timersutøveren osv. Joda, klart fotballspillere må ofre endel kostholdsmessig osv. Men en riktig stor del av befolkningen tar også med seg jobben hjem. Må jobbe på kveldstid, overtid etc. Om jeg tjente en halv mill. i året på å gjøre noe av det morsomste jeg vet, så hadde det vært for bagateller å regne, at jeg ikke kunne gå ut hver helg. (Gjør selvsagt ikke det uansett :P )
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Så en viss Jim Johansen på Oslo S i dag da jeg var på vei til toget til jobb, sånn mtp. venstreving ;)
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Aram Khalili og Jim Johansen nevnt som potensielle forsterkninger syv poster mellom hverandre. Ingen skal si at det bare er Glimt-ledelsen som er lite fantasifulle...
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Gir meg ende over, Finn noe nytt!!
@liverglimt
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Mitt innlegg var sterkt farget av sarkasme, hence ";)". Håper for guds skyld at Khalili og JJ ikke er på lista til Glimt. Khalili var en hyggelig fyr han, potensialet var der, men akk så ueffektiv. Fitim er vel det Aram aldri ble.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Det viser seg at det ikke er dumt å hente toppscorere fra 2.div. Har en del veldig gode navn der hvis noen vil ha disse. Azemi spilte i tospann med en annen god spiss på Follo i et 4-4-2 system. Azemi scoret vel 30 mål der så vidt jeg husker. Det er bedre enn å hente noen spillere som har slitt benken i lang tid i andre klubber og som sprenger lønnsbudsjettet til Glimt. Jeg mener det kun er Jevtovic og Sascha og Hannes som leverte. Resten kunne vi spart oss for. Det er forøvrig Bjørkan som har hovedansvaret for spillerlogistikk. Der har det forsiktig sagt vært blandet drops. Wiig, Osvold, Manzon, Babenko, Halvorsen mener jeg har vært totalt bortkastet, og gi bort Furebotn en katastrofe. Men Glimt har vel lært av dette forhåpentligvis.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Nå har ikke jeg sjekket dette, men Halvorsen må jo ha gjort det bedre enn Olsen poengliga-messig den tiden han har vært her!?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Definitiv,Olsen var god noen få uker i år,nok til å få gullkantet kontrakt.
Spådom: Han blir vår Wayne Rooney de neste årene.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Kjapp opptelling sier tre mål og to assist på Halvorsen (inkl cup). Fire assist og null mål på Olsen etter Halvorsens inntog.
Olsen havner forøvrig på andre plass på VGs assist- og poengliga for årets Tippeliga. 6 mål og 9 assist. Ikke så galt som enkelte vil ha det til mao.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Nei, spørsmålet er vel snarere; hvor bra hadde vi gjort det med en ving med litt større spekter og bedre ferdigheter med ball også på venstrekanten?
Joda, helt svart har det ikke vært for Olsen, men han trenger faktisk reelle utfordrere til plassen på venstrevingen. Det hadde kanskje gjort at han hevet seg et hakk også?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Hvor mye bedre hadde TO spilt med en bedre back?
@liverglimt
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Evt indreløper og back. Konstellasjonen Olsen,Normann og Jonassen var hvertfall ganske giftig i starten :)

Trond er hvertfall avhengig av overlapp og mye rom da han hverken springer fra eller dribler av noen
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Badr Rahhaoui er ferdig i FFK, og er på prøvespill hos Dortmund U23 denne uken. En jeg tror kunne gjort det godt i Glimt. Like gammel som Patrick og sammen har de spilt en del på u-landslag sammen.
Hardtarbeidende, meget hurtig og har fin teknikk. En fyr som skaper sjanser ut av ingenting. Kan spille både høyrekant og spiss. Vært litt oppstyr i Sarpsborg og FFK rundt han, da han har surret det litt til med noen avgjørelser frem og tilbake. Men, mye fotball i gutten. Sett han en del på G15-19 landslagene hvor han har vist seg frem ved flere anledninger.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

G-s-enz wrote: Trond er hvertfall avhengig av overlapp og mye rom da han hverken springer fra eller dribler av noen
Dette bør være et minimum av ferdigheter for en ving. Mottak og medtak likeså...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Kan denne mannen være en som kunne gitt litt balanse og muskler på midtbanen vår?
I tillegg har han jo bra skuddbein.
http://www.bt.no/100Sport/fotball/elite ... 6821_1.snd
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Trenger vi enda en tippeligalag reserve til Glimt. Svaret er nei. Da vil jeg heller løftet blikket til KIL og Jerv.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Hvem på KIL og Jerv ville du heller hatt på midten i Glimt?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Jeg hadde vært positiv til R Johansen,ok alder,erfaring og seriøs.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Playmaker wrote:Badr Rahhaoui er ferdig i FFK, og er på prøvespill hos Dortmund U23 denne uken. En jeg tror kunne gjort det godt i Glimt. Like gammel som Patrick og sammen har de spilt en del på u-landslag sammen.
Hardtarbeidende, meget hurtig og har fin teknikk. En fyr som skaper sjanser ut av ingenting. Kan spille både høyrekant og spiss. Vært litt oppstyr i Sarpsborg og FFK rundt han, da han har surret det litt til med noen avgjørelser frem og tilbake. Men, mye fotball i gutten. Sett han en del på G15-19 landslagene hvor han har vist seg frem ved flere anledninger.
Høres god ut, men vanskelig å matche hvis den fantastiske ungdomsordningen til Dortmund er i bildet. Remi Johansen er vel helt grei.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Ulrik Saltnes. Vil tro det finnes en OK bønsj OBOS-klubber som er interesserte. Står ingen konkrete navn.
Post Reply