Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Novi, æ flire feil på mæ. Takk det var dagens kommentar. :lol: :lol:

Noe kommer nok, vi vet bare aldri når og hva!
@liverglimt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Akkurat det med spissplassen har jo klubben vært utrolig flink til å få til noe, i mange år. Erstatter for Bjørnbak er vanskelig, tror jeg.
Vil gjerne ha dem som skal inn (om noen) i god tid før sesongoppkjøringa er over.
Fotball er nesten alltid morsomt
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Johan Lædra Bjørdal venter på bagasjen på Bodø Lufthavn akkurat nå. Come back i gult i 2019? #glimt


Noe daglig leder kunne avkrefte.

Trenger jo ikke bety at det daglig leder stemmer men der har dere dagens rykte servert av Niklas Aune Johnsen på Twitter.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Synd, Selvik hadde vært en god keeper å ha som backup. Uansett forståelig med tanke på hva Odd har levert på keeper fronten.
Står og der at supporterene vil ha Fitim tilbake i den blekka? Hvorfor det? Hva er det han har gjort etter han søyt seg vekk fra Glimt?
Bortsett fra å være skadet og ikke prestere noen ting hos Enga og Sandefjord da.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Family elsker Bodø allerede.

Knutsen sier at det er for tidlig å si om Glimt ønsker å signere han.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vegard »

G-s-enz wrote: Thu Feb 07, 2019 6:36 pm Johan Lædra Bjørdal venter på bagasjen på Bodø Lufthavn akkurat nå. Come back i gult i 2019? #glimt
Det ble Vålerengen.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/bK0bn ... tent=row-4
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Da blir det neppe Glimt igjen for hans del 🤔
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Hvordan har VIF råd til alle de spillerne som de har hentet så langt i år. De gikk 30 mill i minus i fjor, er det ingen konsekvenser for dem?
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Livet som Glimt-supporter er virkelig som en kommode. Skuff på skuff på skuff...

Nå tror jeg også at en avslutning hos Glimt er skrinlagt for Bjørdal. Mulig han fortsatt ser for seg en sesong eller to her som avslutning, men det synes jeg egentlig ikke virker særlig fristende med mindre vi skulle befinne oss i en prekær situasjon når den tid kommer.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Jau, begynner å bli på tide med en god nyhet ang spillerlogistikk nå. Prøvespill på en 19-årig Nigerianer er ikke helt up there.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

helsvhe wrote: Sat Feb 09, 2019 2:21 pm Hvordan har VIF råd til alle de spillerne som de har hentet så langt i år. De gikk 30 mill i minus i fjor, er det ingen konsekvenser for dem?
Trøim spytter vel inn de pengene VIF trenger til enhver tid. Det spiller ingen rolle for den halvkriminelle klubben.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Er verre enn meg som Glimt på FM19, taper millioner hver måned, men er i toppen. Det er i allefall drømmen til VIF
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

VIF fikk Lædre, og de fikk Vilhjalmsson, og de ser ut til å få tak på Shala. Det er "drømmesigneringer" for meg.:( . B/G klarte ikke Lædre, mens Odd klarte å få Oldrup Jensen hjem fra Belgia. Odd vant også kampen mot B/G om keeper Selvik, og B/G fikk ikke midtstopper Runar Hove som gikk til Viking. Litt urovekkende.
Da får jeg heller tenke på Stian Rode Gregersen, og Fitim Azemi, som mange stiller spørsmål ved, men spillere som kan passe for B/G. Med foreløpig lite suksess for Bjørkan på overgangsmarkedet, er vel dette spillere som er i nærheten av det B/G kan få til.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Synes det er bra at Glimt ikke ødelegger hele sitt lønnssystem ved å betale 1.5 mill i årslønn for LædreBjørndal. Å matche VIF på overganger er en umulig øvelse så lenge de får spyttet inn millioner hver år . Men heldigvis blir stortsett alle som kommer til VIF dårligere spillere. Glimt må som Sarpsborg være smarte og hente litt ukjente juveler.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Hvis listen din ligger ved JLB, Vilhjalmsson og Shala er jeg stygt redd det er forventningene dine det er noe galt med, ecke. Tipper Vilhjalmsson hvertfall skal ha et par millioner i grunnlønn. Plusser du på overgangssum og bonuser klarer du å dekke inn hvertfall 5-6 Glimt-spillere i samme pakken. JLB er nok rimeligere, men også han er dyr. Vil uansett tro at Glimt har jobbet med han og gitt han et så godt tilbud som har vært overkommelig økonomisk. Og når det ikke nytter blir det tungt. Det er hvertfall det jeg slår meg til ro med. Synd, for jeg hadde virkelig troa på JLB skulle komme "hjem" til Glimt denne gang.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Jeg hadde forventet noe mer aktivitet, hvertfall siden Bjørnbak og Opseth allerede har dratt. Med de fortsatt ni klubben ville det vært greit ennå, men vi trenger faktisk hvertfall én spiss som går rett inn på laget, og helst en stopper likeså. Kan klare oss med Moe og Lode som førstevalg, men må være noe kvalitet å ha innpå ved skader, samt å utfordre dem begge.

Når det er sagt, har jeg absolutt ingen tiltro til at Bjørkan har noe å fare med.
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

@Larsson: Det er "drømmesigneringer" for VIF, og jeg har ikke sett at B/G kunne/burde få det til, men B/G burde brukt mye penger på JLB, synes jeg fortsatt. Jeg har lenge hatt tro på Gregersen, og jeg tar gjerne mot Family som en mulighet for framtida. Jeg er engstelig når noen nevner Vegard Bergan som skal gå inn i Bjørnbaks rolle.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Bergan spilte alt for Odd i fjor,hadde forsterket oss. Selvsagt ikke bedre enn Bjørnbak men det finnes ikke i Norge mtp vårt lønnsnivå :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Bergan er verste stopperen i serien. Brede Moe ser jo ut som Sergio Ramos om du sammenligner med Bergan.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ehh nei,han er bedre ennBrede Moe imo. Men Lode er bedre enn Bergan. Som sagt,tror vi må ut av landet for å finne stopper.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Midtbanen er overbefolket! Knutsen uttalte innledningsvis i sesongoppkjøringen at han ønsket styrking i hvert ledd, og det er overraskende med alt det han rår over på midten. Angel, Oliver, Berg og nå Ask, aldersbestemt landslag, som "ber" om spilletid i ankerrollen. Berg spilles kanskje mer som indreløper etterhvert, men der spiller fjorårets sikreste kort, Zinckernagel og Saltnes! Moberg byttes inn i B-oppstillingen og på topp i treningskampene, trolig urovekkende for han, men åpenbart et klart signal om at han er bak i køen på midten. Konradsen banker på, og Håkon Evjen har venstre indreløper som sin ambisjon. William Mikalsen har også spilt midtbane i alle år, selv om man snakker om backplassen for han framover. Konradsen, Evjen og Mikalsen som back er mulig, men der er Isidoro, Reitan, Bjørkan og Moe, også aktuelle. Dersom ungdommen skal få plass, må Knutsen rydde bort andre spillere som ikke er god nok for førstelaget!
Last edited by ecke on Sun Feb 10, 2019 11:16 am, edited 1 time in total.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Enig ecke,men de må finne ei mellomløsning. Ei løsning kan være å sende Moberg ut dørene og Berg på lån. Moberg ei fin plan B løsning men det har vi nok ikke råd til,Berg ikke god nok. I min bok er både Evjen og Konradsen før Berg i køen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Konradsen er bedre, Evjen er bedre i tillegg til å være yngre. Skjønner meg fortsatt ikke på den forlengelsen som ble gjort i sommer. Glimt ville vært better off uten kontrakt på Berg akkurat nå. et lån er selvsagt utopi nå. Berg skal kvoteres inn. Synd at det kommer til å koste klubben mange poeng kommende sesong.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Berg har jo tatt bra steg siste året, Larsson. Her overdriver du veldig.

Vegard Bergan er by a mile seriens svakeste stopper. Griner om han kommer.
Post Reply