Forsterke lagettråden

Moderator: Larsen

Svar
Alexkid

Re: Forsterke lagettråden

Legg inn av Alexkid » man feb 25, 2019 2:43 pm

Merkelig stille her på forumet hva angår nye spillere. Nå må Bjørkan og co få opp dampen. Jeg forventer meg en klassestopper, en god spiss som ikke er Boniface. Men tror dessverre det blir han selv om han har åpenbare mangler :( For Guds skyld ikke signer Vegard Bergan. Gutten er ikke god nok. Legger lista høyt sies det. Vanskelig for å tro dette. Patrick Berg plutselig god god nok, og ikke måte på skryt. Glimt rykker med uten et nytt anker dessverre :(

Brukeravatar
helsvhe
Sted: Oslo
Has thanked: 90 times
Been thanked: 17 times

Legg inn av helsvhe » tir feb 26, 2019 9:36 am

To spillere på prøvespill i Glimt.
Den ene kommer fra Russland, er keeper og heter Nikita Khaikin. Den andre er svensk, kommer fra Hammarby og heter Dusan Jajic som er sentral midtbanespiller.
Tomålsscorer Victor Okoh Boniface var også på plass på mandagens trening. Den unge spissen fra Nigeria skal etter planen trene med Glimt også denne uka.

– Vi er interessert. Det er derfor han blir her en uke til. Vi skal bli enda bedre kjent med gutten, sier Knutsen.

https://www.an.no/sport/glimt/bodo/kjet ... 5-4-966115

Brukeravatar
tomath
Has thanked: 38 times
Been thanked: 62 times

Legg inn av tomath » tir feb 26, 2019 10:02 am

Khaikin er i følge wikipedia 23 år og har spilt kun fem seniorkamper i hele sin karriere. Basert utelukkende på det så merker jeg at jeg er litt lunken. Synes også en høyde på 1,85 er litt under det optimale for en keeper.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington

ecke
Has thanked: 1 time

Legg inn av ecke » tir feb 26, 2019 10:13 am

Sikkert talentfulle spillere, ikke minst Jajic (http://fotbolltransfers.com/site/news/102977), men er det dette B/G trenger?

Brukeravatar
Novi
Sted: Dallas, TX
Has thanked: 88 times
Been thanked: 116 times

Legg inn av Novi » tir feb 26, 2019 11:05 am

Spørsmålet er vel heller; er det bare dette vi får kloa i? For tror det er mange begrensede faktorer ute og går: Vår speiderevne, vårt nettverk, økonomi, lokalisering... Da har man filtrert ut mange.
Una mas cerveza.

Brukeravatar
G-s-enz
Sted: Målselv
Has thanked: 31 times
Been thanked: 29 times

Legg inn av G-s-enz » tir feb 26, 2019 11:55 am

Jajic er veldig spennende. Blir nok vårt anker om han kommer,selv om jeg er usikker på hvor mye anker han har spilt i en treer på midten. Sett han spille som en av to sentrale i 4-4-2 mot Norge i landskamp,meget bra da,god forflytningsevne.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevner at vi bør skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!

Brukeravatar
Kesseboy
Sted: Bodø
Has thanked: 160 times
Been thanked: 191 times

Legg inn av Kesseboy » tir feb 26, 2019 1:05 pm

Kesseboy skrev:
ons jan 02, 2019 10:35 pm
Noen som har forslag til hvilket land årets østeuropeiske flopp kommer fra?
Holder for øya ...
"Du skal vinne bra mange cupfinaler for å trumfe gleden du følte ved fotball som syvåring."

Brukeravatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Sted: Kløfta
Has thanked: 194 times
Been thanked: 98 times

Legg inn av Sulliken » tir feb 26, 2019 1:28 pm

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:glimt :glimt
Ta dæ en dram, kjære Runar Berg...

ecke
Has thanked: 1 time

Legg inn av ecke » tir feb 26, 2019 2:29 pm

@G-s-enz: Ja, hva kan Jajic om ankerrollen i 4-3-3?. Umiddelbart ville jeg tenkt han nesten som Zinckernagel, og jeg ser at "Mitti.se" som fulgte Jajic gjennom hele fjoråret, skriver også det: "Dusan Jajic trivs bäst i en offensiv mittfältsroll där Hammarby kanske kommer att behöva Jajic tjänster nästa år." https://mitti.se/sport/jajic-sakrar-kon ... mrade=taby

Brukeravatar
G-s-enz

Legg inn av G-s-enz » tir feb 26, 2019 2:36 pm

Mulig de henter han som indreløper og P Berg inn som anker 🤦‍♂️
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Knuta
Has thanked: 13 times
Been thanked: 58 times

Legg inn av Knuta » tir feb 26, 2019 2:38 pm

Jeg mener det er bare tull å hente spillere som antakelig ikke holder høyere nivå enn Glimts sine egne talenter, selv om de har eksotiske navn . Vi skal forsterke laget ikke bare fylle opp laget med middelmådigheter.

Brukeravatar
J I P
Has thanked: 62 times
Kontakt:

Legg inn av J I P » tir feb 26, 2019 3:15 pm

Blir det så at Boniface spiller kampen mot Vålerenga på fredag - klubben som ikke ville ha han - og hvis han da viser gode takter da signeres han?
Hvis han da ha prestert godt mot to lag av akseptabel kvalitet så har vel prøvespillet vart lenge nok.
Sir Humphrey Appleby
If no one knows what you're doing,
then no one knows what you're doing wrong.

JHA
Been thanked: 31 times

Legg inn av JHA » tir feb 26, 2019 3:26 pm

Mads Hvilsom er tilsalgs, burde være en meget interesang spiller for Glimt (hvis vi ikke går for Boniface)

Alexkid

Legg inn av Alexkid » tir feb 26, 2019 4:05 pm

Spillerlogistikken til Glimt er under en hver kritikk. Vi er snart i mars og dette er det man greier å få tak i? Meget skuffende for en som elsker sitt kjære Glimt :(

Playmaker
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Legg inn av Playmaker » tir feb 26, 2019 6:02 pm

Knutsen sa vel på AN TV at ettersom de nå hadde en såpass ung tropp, skulle de gå for litt mer rutinerte spillere som kan gå rett inn i laget... hmm

Brukeravatar
Novi
Sted: Dallas, TX
Has thanked: 88 times

Legg inn av Novi » tir feb 26, 2019 8:12 pm

Blir som om hver enkelt i media er veldig opptatt av å si det som er korrekt og som man tror folk vil høre. Men det som skjer er jo det motsatte.
Una mas cerveza.

Brukeravatar
G-s-enz

Legg inn av G-s-enz » tir feb 26, 2019 8:32 pm

Jupp!

Men enig i at det begynner å haste,sentrallinja borte og vi er 5 uker unna seriestart uten at den er erstattet på noe vis.

Brukeravatar
G-s-enz

Legg inn av G-s-enz » ons feb 27, 2019 3:29 pm

Jajic dratt hjem. De vil følge han videre men han passet nok ikke i den defensive rollen. Åpenbart at de likte det de så av han offensivt.

Brukeravatar
Kesseboy
Sted: Bodø
Has thanked: 160 times
Been thanked: 191 times

Legg inn av Kesseboy » ons feb 27, 2019 5:04 pm

Ikke for å leke jenta i Ringu, men ... 31 days.
"Du skal vinne bra mange cupfinaler for å trumfe gleden du følte ved fotball som syvåring."

Alexkid

Legg inn av Alexkid » ons feb 27, 2019 6:10 pm

Nå må Bodø/Glimt snart våkne. Forsterkninger må inn asap. Kan ikke drive med prøvespill når vi snart er i mars måned. Det forteller meg at Bjørkan ikke har oversikt i spilllermarkedet. Skal jo være sportslig leder som har oversikten. Thomas Berntsen anyone?

Brukeravatar
G-s-enz

Legg inn av G-s-enz » ons feb 27, 2019 9:23 pm

Ser Glimtblogger melder at det mest sannsynlig blir presentert ny spiller på det åpne møte i morgen. Mest sannsynlig Boniface. Aner ikke hvor kredibel han er dog.

Alexkid

Legg inn av Alexkid » ons feb 27, 2019 10:08 pm

Boniface? Serr? 18 åring som skal skyte Glimt oppover tabellen? Hvor blir det av se erfarne spillerne som skulle komme inn i en ung og uerfaren spillergruppe?

mortsto
Sted: Trondheim
Has thanked: 27 times
Been thanked: 46 times

Legg inn av mortsto » tor feb 28, 2019 8:53 am

G-s-enz skrev:
ons feb 27, 2019 9:23 pm
Ser Glimtblogger melder at det mest sannsynlig blir presentert ny spiller på det åpne møte i morgen. Mest sannsynlig Boniface. Aner ikke hvor kredibel han er dog.
Lenke?

@Alexkid: Vil tro det er vanskelig å få inn en rutinert spiss som en vet holder ES-nivå, selv om det er det en jobber etter. Kan fort bli en eller annen halvgammel østeuropeer med et par halvgode sesonger i 2.Bundesliga. Da er kanskje en uslepen diamant på 18 som putter to mål i første treningskamp en like god løsning? Magefølelsen sier at det er viktigere å få inn en stopper og et midtbaneanker med erfaring.

Alexkid

Legg inn av Alexkid » tor feb 28, 2019 9:53 am

@mortsto: En rutinert spiss vil være vanskelig å få inn. Det er godt mulig Boniface kan bli en bra spiss i Glimt. Hadde dog, tror jeg vært smart å ha et klart førstevalg på topp. Så kunne Boniface fått utviklet seg med tiden. Han hadde 2 mål i treningskamp mot aafk, men det var vel det. Kan utvikle spillet. Ikke lett å komme rett til kalde Bodø. Patrick Berg blir nok ankeret på midten med den skryten han har fått. Måtte det komme en bra midtstopper inn. Marko Petkovic er høyreback, men klubbløs. Meget bra spiller. Kan kanskje også spille stopper. Serbisk som Bjørkan er så glad i. Måtte Boniface slå til. Klar for Glimt nå.

JHA
Been thanked: 31 times

Legg inn av JHA » tor feb 28, 2019 10:33 am

Jeg har i alle fall sinnsykt trua på Boniface, ja han har mye å gå på angående valg. Men han jobber godt, meget gode avslutnings ferdigheter og er en kraftplugg som kan holde på ballen. Fungerer både som møtende spiss og bakroms spiss. Jeg tror han er en uslipt diamant som vi kan dra nytte av i et til to år før han drar til utlandet for en heftig overgangssum. Det han viste i treningskampen tatt i betraktning alderen er helt rått.

Svar