Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Larsson wrote: Tue Mar 12, 2019 10:04 pm
Playmaker wrote: Tue Mar 12, 2019 6:55 pm Kjipt for deg i så fall Larsson, du som boikotter kampene Berg starter.
La det ikke være noen som helst tvil: Hva du synes om mine Glimt-meninger eller følelser er jeg fullstendig likegyldig til. Så det toget der kan du bare vinke avgårde med én eneste gang.
Les igjen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Kan dere ikke la den diskusjonen ligge? Kjedelig å klikke seg inn på nye innlegg i "Forsterke lagettråden" nå rett før sesongstart, og så er det bare barnslig krangling om hvem som er god supporter og ikke.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

+1
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

+ 2.

Ser fortsatt ingen gode argumenter for Berg som anker annet at det KAN hende lagkameratene og trenerteamet har rett i noe. Men nå kunne de uansett ikke gått ut å sagt noe annet.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Glimt kommer til satse på Berg som anker denne sesongen. Tydelig signal at han har fått nr 7 og har vært kaptein noen ganger i vinter. Så får vi se hvordan det blir. Jeg synes han virker litt vassere av det jeg har sett av han i vinter. Han er mer målfarlig enn Angel virker det som.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Synes Berg har vært meget god i det siste. Blandt lagets 3 beste i alle treningskampene hittil i år. Han er arbeidsom, duellsterk og utrolig viktig med tanke på det offansiv presset vi har lykkes med i treningskampene så langt. Han har og en meget god på dype gjennombruddspasninger, tipper det blir noen Berg-Layouni moments iår. Og han er lagets beste på corner/frispark. Ja han har fortsatt litt å gå på defensivt, men sykt hvor mye han har utviklet seg der i det siste. For et år siden var han en katastrofe på sentralt, nå kan han fort bli vår viktigste spiller.

Er egentlig mest redd for at han kommer til å bli behandlet som sin navnebror C.Berg. Krydde av folk som kritiserte han uansett hvor bra han spilte, gjerne av folk som ikke har sett kampene :p
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Vel forskjellen var at C Berg f,eks i 2008 var landets beste anker. Han hadde alt defensivt som Berg mangler.

Skal det bli noen Berg/Layouni moments så må han lære av onkelen når og hvor man slår slike pasninger. Se Ranheim borte i reprise om du vil se eksempler på hvordan man ikke skal gjøre det.

«Har litt å gå på defensivt» er ikke noe som klinger godt når du spiller anker. Og at han er bra i det høye presset er jeg uenig i,men det vil vises tydeligere mot bedre motstand.

Samtidig,at han skal satses på som indreløper er vel en sannhet med modifikasjoner. Han havna der fordi ett lag fra Moldova henta Angel. Jeg tror og håper de ser etter nytt anker så kan Berg brukes som indreløper.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Nå må det snart komme inn 2 mann i Glimttroppen? Hva er det som drøyer så innmari? Naivt å tro dette laget berger seg over 30 matcher. En vil jo gjerne litt oppover tabellen. 13 plass? Spenstig målsetting.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg klarer ikke helt å forstå at laget og enkeltspillere har utviklet seg så "kolossalt" som noen oppfatter i løpet av 2 måneders treningsperiode?
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Har ikke Berg en egen spillertråd der dette kan diskuteres?
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

https://www.an.no/glimt/bodo/fotball/ch ... 5-4-973947

Ingen kontrakt til Chinonso Eziekwe denne gang. Nevnes også i artikkelen at Boniface er tilbake i full trening.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Jaja....bare 17 dager igjen til eliteserien starter og overgangvinduet stenges.
Håper at de kan få inn minst et par spillere som kan styrke stallen, men det ser jo ikke så lovende ut dette.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

– Det er jobbing, jobbing og jobbing. Så får vi avvente å se om vi finner de rette typene, forsetter Bjørkan.


🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Avvente har vi gjort i mange måneder nå. Kommer det som en overraskelse at vi MÅ ha inn forsterkninger??
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Hva kan vi vente å få til en klubb nord for polarsirkelen, lønn langt under gjennomsnittet i eliteserien og surt og kaldt klima. At Glimt har klart å få spillere som Zinckernagel og Layouni er enestående. DEt jobbes beinhart nå for å få en midtstopper som ikke ikke sprenger lønnsbudsjettet, men der er ikke lett. Er enig at det er bedre å ikke signere enn å signere stallfyll.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Støtter at det er bedre å ikke signere enn å signere stallfyll.
Spesielt vil jeg ikke ha inn stallfyll som ikke er bedre/har bedre utviklingsmuligheter enn de vi har i stallen i dag.

Hvis det er så at vi kategorisk kan fastslå at ingen av de spillerne vi har i stallen i dag kan ta steg, da har vi feil spillere i stallen.
Da synliggjør man også null tru på arbeidet som gjøres i akademiet.

Vi har en trener borti England som fremsnakker sine spillere og også lar de unge få muligheter.
Kanskje er det dette vi denne sesongen får se mer av i Norge?

Start har definitivt vist hvor mye penger som kan brennes av bare ved å gjøre en for dårlig jobb før spillere signeres,
siste eksempel er at de avslutter samarbeidet med Ibrahim Mensah etter bare et halvt år.

Å gå på mange slike bommerter det har ikke Glimt økonomi til.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Samme gjengen som lovpriser Bergs utvikling de siste 2-3 månedene er også samme gjeng som ikke evnet å se at de hadde en av seriens aller ypperste midtstoppere i stallen. De så han på trening hver eneste dag, men prøvde å kvitte seg med ham - ikke bare én, men to (!!!) ganger.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg er uenig med @Knuta når alt skal være så vanskelig med spillerkjøp av ulike årsaker. Zinckernagel var et godt kjøp, det kostet også, men B/G fikk han. Layouni er også et godt kjøp, og det kunne vært mye billigere for B/G da han endte "gratis" i Elverum. Det var egentlig bare å følge med! I årsmøtet uttalte styreleder at de hadde planlagt siden i fjor sommer å selge Bjørnbak og Opseth. Det er merkelig at i denne store verden er B/G ikke kom lengre med erstattere. Det er neppe de samlede økonomiske rammene som er begrensningene. Årets budsjett har de samme lønnskostnadene som i fjor og da hentet man 9 spillere. Bare 2 ble brukt. Nå er 10 spillere borte fra lønnsbudsjett, de fleste med fornuftig lønn. Da kan jeg ikke se at man skal slite med å finne økonomisk plass for flere enn en 18-åring fra Nigeria, en leiespiller fra RBK og en kontraktsløs keeper.
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Helt enig ecke! Glimt og Knutsen sier at di trenger erfaring inn og det motsatte skjer. Det sies at flere spillere har jobbet godt og tatt steg. Dette med steg og en spennanes kamp og motstander har et Ok lag har vi hørt til det kjedsommelige nå. Virker som det skal dekkes over og spares kroner der det kan. Spillerlogistikken er elendig i Bodø. Jobbes beinhardt sier dem. Nå er vi snart i gang med sesongen. Nye spillere skal også spilles inn. Dette kommer glimt til å merke. Må da være mulig å finne noen som er forsterkninger når di har visst om hvem som kom til å forsvinne. Zinckernagel forsvinner dersom han leverer! Forsterkninger MÅ inn!
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Da bør det være igjen en god del på lønnsbudsjettet til et par gode signeringen. Har Glimt fortsatt et lønnstakere, mener å huske at de innførte det etter neste - konkursen?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Akkurat når det gjelder stopperplassen er vel stallfyll et reelt alternativ, all den tid vi pr. nu har kun Lode og Moe, og alle andre varianter blir enten helt uprøvde juniorer eller trikseløsninger med spillere fra andre posisjoner.

Ville foretrukket en spiller som minimum er bedre enn Moe, men vi vil kanskje måtte leve med en som bare er jevngod eller til og med litt svakere.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Om vi ikke finner noen på samme nivå som Moe så er det bare å si opp Bjørkan. Det finnes slike spillere både på benk i eliteserien og i obosligaen.

Bare å feste setebeltene for ei Joshua Silva signering på deadlineday.

Forøvrig helt enig med ecke,å skylde på at det er vanskelig å få folk opp hit har blitt ei naken sannhet med fullt påkledde løgna. Vi kan tilby langt bedre lønn enn i mange andre ligaer(riktignok svake ligaer but still),og det er såpass mange gode spillere uten klubb som jeg kan garantere heller spiller for Glimt for 750.000 i året kontra å surre rundt med pølsa i handa å gjøre ingenting.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Noen som vet om Steiring er vurdert? Jeg tipper han er minst på nivå med Moe, og om han ikke styrker laget veldig, så vil han skape sårt tiltrengt konkurranse. Kontrakt ut 2019 tror jeg.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Ikke misforstå meg. Jeg mener selvfølgelig at vi trenger en midtstopper og en spiss, men påpeker bare at det ikke er enkelt. Det jobbes daglig i klubben for å få det til. Vet at Glimt har vært i samtaler med flere klubber både i Norge, Sverige og Danmark. Hvis dere har akuelle kandidater så tror jeg Glimt vil være enormt takknemlig for tips. Vi kan selvfølgelig kjøpe spillere til 1-2 mill det har Glimt mulighter for, men vi kan ikke sprenge lønnsbudsjettet. Bjørdal i VIF ca 2 mill i lønn, vi kan ikke matche dette dessverre og det er egentlig bra.
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Hvis det er tilfelle at glimt har mulighet til dette synes jeg det er merkverdig at de ikke finner nye spillere som styrker laget. Tips fra Glimtfans har blitt nevnt utallige ganger. Utrolig at det ikke har kommer inn forsterkninger!

Finnes da mange kontraktsløse spillere verden over som er meget gode. Sikkert vanskelig å lande noen av disse da de sikkert krever god lønn. Men det finnes muligens noen varp her som kan være mulig å lokke nordover :)
Post Reply