Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Vært morro å være flue på veggen til Åssa nå.
Er mest spent på hvilken type løsning han ender opp med.
Kortsiktig lån og satse på at Kupen er god backup til sommeren? Kanskje det mest fornuftige økonomisk, men har vi råd til det sportslig?

Eller en klar førstelags spiss som vil være en klar konkurent til Boniface neste sesong.
( Da er Herrem uten kontrakt og Kupen super andre sub )

Spennende å se om situvasjonen kanskje kan frigjøre litt ekstra midler til spillerkjøp også. Jeg lever i håpet om en skikkelig signering snart :)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Hvordan ser du for deg det? Ekstra midler?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Var jo snakk om å skaffe midler til forsterkninger men de døde vel i å redde ett underskudd fra å se helt katastrofalt ut?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Benn Eidissen bidrar sikkert med 100000 kroner hvis vi signerer Sigurd Rushfeldt...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Jeg tror ikke det kommer noen spiss inn nå med de kvaliteter som må til for å forsterke laget. Nå er det 4 dager til seriestart. Den spissen finnes rett og slett ikke. Så får vi bruke de vi har som kan spille på topp, Herrem, WAH, JPH og Moberg kan også bekle denne rollen. Kupen er i gang men er nok ikke i kampform for om 1-2 måneder.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Wendigo »

Ser for meg at det jobbes frenetisk med å finne en superkombo av uforløst spisspotensiale og uforløst svakhet i kneet. Det er ikke så mange slike, men vi finner han nok.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Vi har vel neppe sprengt kassa på Boniface og Bergan? Nordlandsglimt var jo klare for å gå inn med penger om den rette spilleren dukka opp. Det vi trenger er vel først og fremst en spiss som sliter benk og trenger spilletid frem mot sommeren. En sånn leiesoldat må det være mulig å finne?
Last edited by mortsto on Wed Mar 27, 2019 11:16 am, edited 1 time in total.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Vi må definitivt hente en spiller fra lavere divisjoner som ikke er godt nok trent.
Så takler vedkommende ikke trøkket på treningene og blir så skadet i løpet av den første måneden.
Nei, hvis vi ikke finner en kandidat som definitivt kan styrke oss, da får vi klare oss med de vi har og kanskje blir vi positivt overrasket? - "La oss prise Herrem".
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Er nok muligheter i 1. div, men koster nok skjorta også der.
Fotball er nesten alltid morsomt
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Spiss fra 1.div... ja.

Rufo fra Sandefjord? Neppe lyst å slippe han.

Sigurd Haugen i Sogndal? Målscorer, men blir nok dyr. Akor Adams i samme klubb er like gammel som Boniface, men blir fort enda dyrere. Ble også klart i dag at Sogndal mister Martin Ramsland til Start fra sommeren av, neppe lysten på å slippe noen.

Holmbert Fridjonsson i AAFK er skadeforfulgt og slippes neppe da AAFK har få spisser.

Ser ikke veldig mange andre som kan være aktuelle. Spisser som Ivar Rønning, Erlend Hustad og Sondre Liseth har alle byttet Obos med Eliteserie før denne sesongen.

En potensiell mulighet er Alexander Dang i Nest-Sotra. Klubben og Sandnes Ulf ble i dag enige om en overgang for han, men han ble ikke enig med Ulf. Notorisk målscorer i de lavere divisjonene, med en fandenivolsk innstilling som Glimt kunne fått bruk for. Et dyr i boksen. 13 mål på 29 kamper for Sotra i fjor.

Fra desember i fjor: "
Men interessen for ham skal finnes. Hans rådgiver, Dan Mikal Ihlen-Hansen, hevder han er i dialog med flere klubber, deriblant noen i Eliteserien, om en eventuell overgang. Han skal også ha mottatt et tilbud.

– For spilleren er det uansett totalpakken som er viktigst, og den må vi vurdere dersom det skulle bli aktuelt, sier Ihlen-Hansen, som ikke vil kommentere noe utover det."

Ellers kan man jo hive seg inn i kampen om Kent-Håvard Eriksen igjen...
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Dang er absolutt spennende, men kan vel ikke kalles en garantist... Eriksen er jo absolutt en som kunnet passet godt inn som Glimtspiss. Bra fysikk!
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Tror vi trenger aggressivitet og forflytningsevne enn svær og treg nå som vi har lagt om spillestilen.

Dang er veldig lovende men stort sjangsespill selvsagt.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Tror også Dang er sjangsespill. Brukte de tidlige 20-årene først og fremst på byen etter det jeg har skjønt, men har virkelig satset nå de siste sesongene. Så Nest-Sotras trener kalte han "Diego Costa-light".

Mannen jeg skulle likt å sett i Glimt er Sondre Liseth som gikk fra samme klubb til Mjøndalen. Av flere kalt Norges beste med mann i rygg.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Jönson fyrer løs på eurosports podcast: «Vanskelig å gjøre det dårligere enn Glimt har gjort det i dette overgangsvinduet» Lett å være enig.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Amadou Konate, hvem er du :D
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Bodø/Glimt
10:11 Glimt skal ha funnet ny spiss I følge Avisa Nordland heter Bodø/Glimts nye spiss Amadou Konate (22). Han kommer fra Mali og Frankrike, og har denne sesongen fem mål på nivå tre i Frankrike, for klubben Boulogne. Det skal kun være snakk om detaljer før spilleren presenteres i gult.

Ikke verdt en drit i følge tranfermarkt
https://www.transfermarkt.com/amadou-ko ... ler/561891
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Fryyyktelig spent på om dette er ei kvalitetssignering som følge av langtidsspeiding, eller ei panikksignering fra en agentkatalog.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Jada, og flere her på forumet mener at Glimt på liv og død må skaffe seg en spiss 3 dager før seriestart, så hva kan man forvente?. Hvis vi ikke henter kvalitet kan vi heller la være. Går ut fra at dette er en spennende ung spiller. Bedre dette enn å hente gamle spillere på vei ned. Når det gjelder transfer verdi har det liten betydning.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

I følge transfermarkt er dette fetteren til Sylla som spiller i Godset akkurat nå.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Sulliken wrote: Thu Mar 28, 2019 10:25 amIkke verdt en drit i følge tranfermarkt
https://www.transfermarkt.com/amadou-ko ... ler/561891
Det var vel strengt tatt ikke Ibba eller Opseth heller (betalte riktignok 500.000,- etter en bra vårsesong i OBOS). De ble totalt solgt for 10 millioner (Ibba seks, Opseth fire) noen sesonger senere.

Jeg har sagt det før og jeg gjentar det gjerne: Bjørkan får mye kritikk av supporterne for sine signeringer. Men når klubben først bruker penger har de som regel truffet bra. Lode, Zinckernagel, Layouni. Unntaket er selvfølgelig islendingen og Herrem. Men det skulle strengt tatt bare mangle for en klubb av Glimts størrelse.
Lillegutt
Posts: 154
Joined: Mon Jun 05, 2006 7:22 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Lillegutt »

Ett lite utvalg situasjoner med Konate
https://twitter.com/MookieMQVA/status/1 ... 6170806273

Klubben US Boulogne har forresten fostret kjente spillere som N'Golo Kanté og Frank Ribery
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Noe lovende, noe jeg ikke helt skjønner hvorfor er med blant høydepunktklipp ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Sett han en halvtime på wyscout(typ video der alle hans involveringer er inkludert.)

Plusser:

- Bra en mot en.
- Relativt bra med mann i rygg.
- Ganske bra tempo.
- Liker å gå i bakrom også.
- Relativt bra blikk for spillet.

Minuser:
- OK avslutter men har mye å hente her.
Så ingen klipp av hodespillet hans noe som indikerer at han neppe er verdens beste på dette området. (De tar ofte med klipp av dueller som er vunnet).

Alt i alt av det lille jeg har sett tror jeg dette er en forsterkning som vil styrke oss. Så får vi se hvordan han er relasjonelt,laget han spilte på varierte fra 4-3-3 til 4-2-3-1 så han er nok kjent med noen av bevegelsene.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Video og det G-s-enz sier stemmer bra med hva et par stykker som følger klubben hans forteller meg.
Skal være rask, fungerer både som møtende og som bakgromspiss. God skuddfot.
Er under stor utvikling og har et bra utviklings potensiale.

Var litt skeptisk med engang, men jeg har trua på Åssa og tilbakemeldingene rundt spilleren gjør jo at jeg føler at dette er en spiller som vil passe godt inn i klubben.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zann »

Liker ihvertfall dette bedre enn f.eks en aldrende klubbnomadetype som Marco Tagbajumi.
Post Reply