Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Dette er en rimelig sterk beskyldning i disse dager.

Image
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sniken »

Det blir mer og mer tydelig at TIL har ledere som er i ferd med å kjøre klubben fullstendig i grøfta. La de holde på. Så kan vi fokusere på fotball.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Fin kommentar fra Frode:

- Situasjonen i norsk fotball er for tiden ikke å forstå som en variant av barneleken «stiv heks», hvor vi alle sammen skal stå stille på samme tid, til noen sier at vi har lov til å bevege oss igjen, understreker Thomassen videre.
Una mas cerveza.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

En treffende metafor, og ikke minst en elegant måte å kalle TIL barnslig på. Kudos til Thomassen!
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sniken »

Fra iTromsø:
Storkrangel etter at Glimt hentet 17-åring: TIL vurderer å raide TUIL for talenter.

Wow - det har virkelig tippa helt over for ledelsen i TIL nå. Seriøst - de trenger hjelp.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

TIL fortjener i grunn å rykke ned en divisjon til. Hverken TUIL eller Glimt har gjort noe feil i denne saken. Om TIL også hadde bydd 1,3 mill for Tounekti, så hadde jeg hatt litt mer forståelse, men ikke mye :P
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Og det viser seg også at de hadde bydd det samme som Glimt, men ikke kunne betale TIL like mye av overgangssummen på næværende tidspunkt. (Tar sikkert litt tid for Trond Mohn å sette over pengene....
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Det tar uvanlig lang tid å sette over fra SR-bank til Nord-Norge.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

En klubb som har PERMITTERT SINE ANSATTE grunnet inntektstap vurderer å raide en annen klubb for å straffe dem, og gjennom det påta seg enda flere ansatte. Hva faen er det som foregår i Tromsø? Arrogansen kjenner ingen grenser, og det makkverket av en sak hvor de anklaget Glimt og TUIL for å utnytte en humanitær krise, ja det er usmakelig. Er ganske respektløst ovenfor de spillerne som nå er permitterte at arbeidsgiver prøvde å slenge ut en stor sum penger som heller kunne gått til lønn. Hjelpe meg, trodde ikke først det jeg leste her.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Det hersker inge tvil om FK Bodø/Glimt er en ekstremt større og bedre klubb enn Tromsø. Hvis man ikke er sinnsyk. Selv ikke Tronds penger kan ikke hjelpe på dette faktumet. Dette er nok noe Tromsø må venne seg til. Å være en udiskutabel nr 2. Glimt har Norges beste trener, og jeg aner ikke engang hvem som trener Tromsø.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Tre tanker om Tounekti:

1) Jeg tror én av hovedgrunnene til at TIL reagerer så voldsomt er at de er nødt til å redde ansikt. Det er helt utilgivelig at de har latt en av byens største fotballtalenter forsvinne til Glimt. Det går neppe hjem hos sponsorer, supportere, media eller noen utenfor klubblokalene. Derfor er de nødt til å gi et inntrykk av at de er ført bak lyset og at det er de som er offeret. Jeg har hørt hvor hardt TIL har jobbet for å få i land dette og klubben har virkelig trykket på alle knapper.

2) Jeg tror TIL gjør seg en bjørnetjeneste med dette helvetet. Jeg er helt sikker på at sympatien for klubber som Lyngen/Karnes, Alta, Mo IL eller Finnsnes er hos TUIL som den lille aktøren. At TIL nå skal revansjere seg iform av borgerkrig og plukking av talenter vil sees på som en ynkelig respons og ikke-proporsjonal med tanke på hva som egentlig har skjedd her: TUIL har uttalt at de primært har ønsket at Tounekti skal gå til TIL, men at det er opp til spilleren. Og spilleren har, basert på mine kilder, vært råimponert over opplegget han ble tilskrevet i Glimt. At TUIL endte opp med avtalen som ga mest klingende mynt i en slunken kasse (som er en direkte konsekvens av å være nummer 2-klubb i Tromsø) hjelper ikke TILs image.

2.1) Dessuten. TIL har nytt minst like godt av TUIL som samarbeidet mellom klubbene. Eksempelvis: TUIL har tatt spillere som trenger kamper for å få arbeidstillatelse på lån og som ikke er gode nok til å få det i TIL. At samarbeidet mellom klubbene de siste 15-20 har vært en oneway-street tror jeg i beste fall er en sminket versjon av sannheten.

2.2) At TIL lager et helvete for en spiller som de ikke fikk, og de selv har permittert alle sine egne spillere, tror jeg vil slå hardt tilbake. Fotballfolk reagerer på dette og jeg vil tro også det slår seg ut i egen spillertropp.

3) Nå viser jo historien med eksempelvis Herman Stengel, Gael Kakuta og andre som har havnet i et overgangssøkelys at de ikke var verdt oppstyret. At oppstyret rett og slett sluker talentet eller at de ikke slår til av andre grunner. Sånn sett er dette synd og jeg håper Glimt beskytter spilleren på best mulig måte.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sven-Rune »

Hvem er Herman Stengel?
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Har forsøkt å kapre diskusjonen hit: viewtopic.php?f=2&t=10921#p440921 uten at jeg vet om det blir riktig tråd/underforum/hva enn.
Larsson wrote: Tue Mar 31, 2020 9:53 am 1) Jeg tror én av hovedgrunnene til at TIL reagerer så voldsomt er at de er nødt til å redde ansikt. Det er helt utilgivelig at de har latt en av byens største fotballtalenter forsvinne til Glimt. Det går neppe hjem hos sponsorer, supportere, media eller noen utenfor klubblokalene. Derfor er de nødt til å gi et inntrykk av at de er ført bak lyset og at det er de som er offeret. Jeg har hørt hvor hardt TIL har jobbet for å få i land dette og klubben har virkelig trykket på alle knapper.
Problemet er jo at de ikke redder ansikt utad, i det minste. De framstår jo som rabiate og ubehjelpelige på én og samme gang. Inntrykket av en klubb uten evne til å ta sjølkritikk befestes.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Jeg lurer nå litt på om TIL ikke burde tatt seg råd til en kommunikasjonrådgiver. Skjønner jo godt at det er frustrerende for dem at Tounekti glipper, men et forslag til alternativ kommunikasjonsstrategi hadde vært noe sånt: "Vi hadde kommet til enighet med spilleren, men på grunn av at koronakrisen satt klubben i en veldig vanskelig situasjon fikk vi ikke fullført avtalen, og kunne heller ikke forhindre at Glimt i denne perioden kom med et forbedret bud." Da hadde de fått kommunisert både at Tounekti opprinnelig hadde valgt TIL (hvis det stemmer), og kommet med et lite subtilt stikk mot Glimt for de som kan lese mellom linjene.

Ut fra det jeg leser i kommentarfeltene (uten at de trenger å være representative) til lokalavisene så er det ikke mye sympati å hente for TIL lokalt heller. Og forumet til Isberget er jo bare bekmørkt for tiden.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Ikke at jeg er noen kommunikasjonsrådgiver, eller burde være det, men dette falt inn i hodet mitt nå. Hva med det følgende, med mine bemerkninger i parentes?

"Vi opplevde at vi hadde en enighet med spilleren. (Fakta) Vi synes vi presenterte et godt opplegg for spilleren, og tror han ville hatt en god utvikling hos oss. (positiv sjølomtale) Vi er overbevist om at vi er en klubb der det er plass for unge spillere å utvikle seg, og tror han ville trivdes i en ung spillerstall med mange andre ambisiøse talenter. (positiv sjølomtale, oppbyggelig for de som er i klubben) Vi har jo tradisjoner for dette (appell til fansen), men må bare ta til etterretning at spilleren valgte oss bort denne gangen. (lærevillig) Vi ønsker ham lykke til i Glimt. (storsinnet)"
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sven-Rune »

Storsinnet sitter nok langt inne!
Ellers la jeg merke til at TIL mente at det var en enighet (?) om å ikke hente spillere fra hverandres nærområde. Har de glemt at de har hentet fra Mosjøen i konkurranse med oss for noen år siden? (Drage)
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Kommer an på hvordan man definerer nærområde, kanskje? Jeg mener at TIL har raslet med sablene mot TUIL tidligere også (flere år siden). Husker ikke hvilken spiller det gjaldt da, men mener han endte opp i TIL. Uansett, at denne "enigheten" ikke er gjensidig verken fra Glimt eller TUIL fikk jo TIL et visst signal på da Sander Ringberg var her på treningsopphold i fjor, så helt tatt på senga ble de nok ikke av denne overgangen.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sniken »

Dette med "samarbeidsavtaler" og "enighet om å ikke hente fra konkurrentens nærområde" er noe man bare må slutte med først som sist. For det første ender det hele bare opp med forvirring og bråk. For det andre er dette ytterst repektløst overfor unge spillere anno 2020 som ikke finner seg i slike begrensinger i sine klubbvalg. Til syvende og sist er det spillerne selv som bestemmer hvor de skal ta sin utdannelse og hvor de skal jobbe. Det må dagens fotballedere bare forstå, og jobbe utfra det.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Sven-Rune wrote: Tue Mar 31, 2020 11:18 am Storsinnet sitter nok langt inne!
Selvsagt! Men dette er PR. Du må feike det. Du har ikke anna valg enn å feike det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Såvidt jeg vet er hele Nord-Norge Glimts "nærområde". Og sånn bør det være.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Kanskje vi skal vise litt storsinn og holde kjeft en stund om denne overgangen og så kan TIL sitte å furte alene. La TIL ødelegge for seg selv. Nå kan forresten Glimt starte trening i mindre grupper og en ny fase starter i morgen. Er veldig sugen på fotball nå.
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sniken »

Selvsagt. Hele landsdelen bør være begge klubbenes nærområde. Det skjerper konkurransen og forhåpentligvis kvaliteten på det klubbene gjør. Konkurranse og rivalisering er ikke farlig. Det er nødvendig for å skape en toppklubb. For øyeblikket er Glimt heldigvis langt foran TIL. Men slikt kan endre seg fort. Viktig at Glimt er på tå hev. Foreløpig ser det jo veldig bra ut.

Helt enig med Knuta her. Frode Thomassen oppsummerte fint i intervjuet med AN. Så er det bare å legge denne ballen død fra Glimts side.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Synes det er litt rart at hele landet får de samme instruksene. Det er langt fra fks Oslo til Bodø og Tromsø. Man er ikke inne i de samme fasene av spredning enda overalt.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Vi skal nå praktisere litt Fair Play.

Sånn sett ville klubber som kan trene på vanlig måte allerede nå få en fordel sammenlignet med de andre klubbene.
Hvis vi skal vinne serien, da skal vi gjøre det på en ordentlig måte .
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sniken »

Ingen klubber kan trene på vanlig måte allerede nå.
"kan trene organisert i små grupper på opp til fem personer så lenge alle holder én meters avstand" er svært langt unna ordinær trening.
Post Reply