Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Det ble jo en del skriverier i vinter når Marcus Holmgren Pedersen kom med denne uttalelsen: "Problemet med TIL er at de ikke er så flinke på å kommunisere med unge spillere, og fortelle dem hvorfor de ikke får spille. Det er få individuelle spillersamtaler. Jeg syns det manglet litt. Mye av energien måtte man bruke selv på å se kampene på egen hånd, og finne ut av ting selv. Det ble et stort trykk, sier Pedersen om det tunge halvåret."

Nordlys: "Da stortalentet Marcus Holmgren Pedersen denne uken signerte for Molde, satte han ord på den sportslige nedturen. Han signaliserer at han drar fordi han mener det er bedre muligheter for å utvikle seg som spiller i annen klubb."

Kommentator i iTromsø:"Molde og Bodø/Glimt kjøper ikke spillere av ren veldedighet. Det er derfor på sin plass å spørre seg hva nummer 1 og 2 på tabellen forrige sesong ser i talentet TIL valgte å plassere på benken.TIL må tore å ta valg på hvilke unge spillere de skal prioritere som satsingsspillere inn i førsteelleveren".

De har jo gjennom hele vinteren tapt ansikt, og derfor virker punkt 1 veldig plausibelt ut. DET ER SÅ DEILIG! :D
Førr Evig!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

tomath wrote: Tue Mar 31, 2020 10:56 am (...)og forumet til Isberget er jo bare bekmørkt for tiden.
Et tilfeldig sitat fra en av de lengstværende brukere på isbergetforunet, "Grenersens Brukne Arm" ( han bruker å kalle byen Bodø for "Sjetthålle").

TIL begynner å fremstå som om de styres av ville apekatter med 3,5 i promille, nå skal vi LÅNE en midtbanespiller(!) fra Vålernga: https://www.til.no/nyheter/vi-leier-sakarias-opsahl

"Hva i hule heiteste er vitsen? Vi har jo en masse sentrale midtbanespillere, og sågar har man hentet hjem Ruben «Bakover-Jenssen», hva i svarte Helsinki er vitsen med dette?

Jeg har mistet totalt troen på at noen på TIL-huset vet hva de driver med, samtlige bør trekke seg!"

Det er jo koselig å titte innom forumet der..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Blir nesten bare trist av å se stemningen der. Kan ikke huske at det noen gang har vært så mye negativitet her. Bunnpunktet var kanskje på slutten av perioden til Kåre Ingebrigtsen da både han og Thiago Martins skulle presses ut av sine dyre kontrakter uten at klubben hadde råd til å betale prisen, men selv da tror jeg ikke situasjonen føltes like håpløs...

MEN det er jo helt på siden av trådens tema, og ikke noe som er relevant for dagens Glimt. Heldigvis!
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by dagobert »

Glimt selvfølgelig!
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sniken »

User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Sniken never forgets :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

*kjøper flere popcorn-aksjer*
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Og det er bare 3 år siden. Valakari har virkelig vært en suksess der oppe.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Norge er et utviklingsland bokstavelig talt i den globale fotballen. Nederland er også det. Vi skal prise oss lykkelige for at Glimt var tidlig ute med talentutvikling, akademi, og ble tidlig profesjonelle på dette området i Norge.

Det er ikke sikkert TIL tar oss igjen på dette, i overskuelig fremtid. Det vi ser nå er et frø som ble sådd for flere år siden nå slår ut i full blomst. Vi har hatt flaks, det må vi ikke glemme, men Glimt har jammen vært dyktige også. Evjen kunne dratt til TIL, det var ikke mye om. Jeg finner fram margarinen og popper popcorn med en viss ydmykhet, i håp om at popcornet ikke blir brent.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

https://video.eurosport.no/fotball/indr ... ideo.shtml

Indre bane hos Eurosport har på oppfordring av en TIL-supporter hatt en gjennomgang og analyse av overgangen til Tounekti. Kort oppsummert:

- Asbjørn Myhre mener Tounekti nok har bedre av å være i Glimt.
- Jonsson mener Glimts opptreden muligens har vært litt i grenseland, men han hadde gjort det samme.
- Myhre lanserer TUIL som en nyttig samarbeidsklubb for Glimt og et ankepunkt i Troms dersom TIL kutter alle bånd.
- Konklusjonen var at det kanskje kostet TIL dyrt at de har valgt å være uten sportsdirektør.

Ellers mye snakk om permitteringer og korona. Verdt å få med seg.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

:geeku Antonsen sier at det vil sitte langt inne for idrettslaget å lære av Glimt :geeku

Vel, jeg håper ikke Glimt tenker sånn som det. Vi bør lære fra alle vi kan hente lærdom fra.

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Men hos TIL er det vel ikke så mye å lære for Glimt :D
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Si ikke det. Lærdom går både på hva man skal gjøre og hva man ikke skal gjøre.

Jeg vil nå påstå at idrettslaget har lært oss litt om hva man ikke skal gjøre.

For eksempel at man ikke skal signere en kontrakt med en trener som er så dyr at man ikke kan kjøpe seg ut av den.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Og ikke ta for gitt at en spiller er bundet til klubben din pga. et såkalt ugyldig JA.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Men de har kanskje fått videresalgsprosenter, så vi kan lære av det? Vet ikke jeg.
Una mas cerveza.
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 37 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Janco »

Uten at jeg kjenner til vedkommende så tror jeg dette virkelig hadde tatt fyr i Tromsø :lol:

https://www.adressa.no/100Sport/fotball ... 9696b.html

Desverre en +sak, men gjelder en kamerat av Tounekti som også er et stort talent!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Vet ikke hvem det er snakk om, men er for kjøp på rent prinsipp :)
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 37 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Janco »

TUIL-talent ønsket av Glimt – kan følge i Sebastians (17) fotspor

En annen spiller som kan følge i samme retning som Sebastian Tounekti, er TUILs talentfulle spiller Kent Malic Swaleh (16). Han er nemlig også ønsket i Bodø.
– Jeg vet fortsatt ikke hvor jeg skal spille. Å signere proffkontrakt med TUIL er et alternativ. 2.-divisjon er en bra kamparena, og det er noe jeg vil. Samtidig er Bodø god til å utvikle spillere, og de har sagt at de ønsker meg. Akkurat nå er det 50–50 mellom de to, sier Kent Malic Swaleh.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Selvik (til Telemark Arbeiderblad) om hans status i Odd for tiden
– Har det vært interesse fra andre klubber i tillegg til Glimt?

– Det har vært andre klubber som har forhørt seg, men Bodø/Glimt er den mest spennende. De klubbene jeg snakker om har bare forhørt seg, sier Selvik, og påpeker at det ikke har kommet konkrete tilbud fra andre enn Glimt, men mer en slags nysgjerrighet rundt hans situasjon på Skagerak arena.

Selvik ønsker ikke å navngi de andre klubbene.

Ender keeperen opp med å starte sesongen i Odd, kommer han uansett til å være proff og trene hardt. Det mener Selvik er viktig å påpeke.

– Hvis jeg blir i Odd så vil profesjonaliteten min og moralen til å trene hardt overstyre det faktum at jeg ikke fikk lov til å få muligheten andre plasser, selv om jeg synes det er på høy tid at jeg får spille i eliteserien, sier 22-åringen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

I dagens facebook-møte på Aspmyra var KK klar på at det skal en spiller, i tillegg til keeper, inn i A-stallen før serien starter på nytt. Hvilke posisjon kan det være? Brede Moe, Vegard Bergan og Philip Zinckernagel har bare kontrakt ut året, og kanskje er det erstattere for disse? Zinckernagel har ikke ment noe offentlig, men Moe har sagt at han vil tilbake til Trondheim. Fortsatt vil jeg tro at angrepet har nok folk (Solbakken, Junker, 2 x Hauge, Zinckernagel, Boniface, Tounekti, Kupen, Melkersen). Kanskje trengs det noe mer enn talentene som back-up på midten (Skytte, Berg, Saltnes, Hussein, Tjærandsen-Skau, Halsøy)? På backene ser det imidlertid veldig bra ut (Bjørkan, Foosnæs, Mikalsen, Konradsen, Sampsted). I midtforsvaret er Amundsen kommet som et friskt pust, uten at man helt vet hva trenerne tenker om han. Moe og Bergan er på utgående kontrakt, og trolig må B/G se bort fra begge for neste sesong. Lode og Moe har i tillegg vært en del skadet, slik at KK er nok ikke helt trygg på midtforsvaret verken på kort eller lang sikt.

Dersom man skal irritere Tromsø og TIL enda litt mer, er det nå å hente Ulrik Yttergård Jenssen fra Nordsjælland, venstre midtstopper (backup sentral midtbane). Yttergård Jenssen har nå mistet plassen i midtforsvaret, ser det ut til, og flyttet til venstre back i de siste kampene. Det er ikke plassen hans.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Litt overrasket dersom Moe forsvinner til Trondheim nå. Er blitt 28, og vurderes neppe som god nok for en plass i første-elleveren i RBK. Skal han trappe ned til Ranheim allerede?
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Jeg tenkte det samme når det gjelder Moe. Han er 29 når kontrakten går ut. Får han en kontrakt med RBK så skjønner jeg godt at det er veldig fristende, men hva er plan B?
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Vil tro det finnes et hav av hardtsatsende 2. div-klubber i Trøndelag som klarer å bla opp mye av det samme i lønn som Glimt for Moe som en signalspiller og marquee signing. I kombinasjon med en spennende jobb på siden vil det nok være en fristende pakke. Så mange skader som Moe har opplevd vil nok også ha sitt preg. Kanskje han allerede nå er igang med planleggingen av sitt sivile liv.

Jeg liker Yttergård Jensen-tanken til ecke.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Ja jeg tenker også kanskje at en jobb i et trenerteam kan være interessant på sikt. Jeg synes bare det virker litt tidlig å trappe ned til lavere nivå. Selv om 29 er "gammelt" for en klubb som RBK burde han jo ha flere gode år på høyt nivå inne. Men som du sier, han har vært skadeplaget, og det kan nok spille inn.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Et hav av klubber er neppe riktig. 2.div-klubbene i Trondheim sliter økonomisk, men det er mulig at Levanger eller andre i det gamle nordfylket kan komme med noe. Så vil jeg tro Ranheim er veldig interessert. Hadde han vært et par år eldre hadde jeg forstått det, men om han holder seg skadefri er han jo alderen tatt i betraktning i sin "prime" mtp posisjon. Hvis han allerede nå vil trappe ned istedetfor en siste tippeligakontrakt, så må det da være noe familiært i bildet? Barn eller lignende? Og er man plaget med skader så bør det vel være en fordel å være heltids-spiller med den oppfølgingen en får, istedet for å sjonglere deltidsjobb og nesten like hardt program i Obos med Ranheim eller potensielt Levanger?
Post Reply