Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Hele trenerteamet! Viktigere enn Zinckernagel!
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Nå Aasmund er det bare å kjøre ett lite raid i saftbygda. Mannsverk,Eid,Okgbu og Adams er det bare å prøve å hente.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Nå må B/G komme seg på jobb! I det svenske og danske overgangsmarkedet er det travel aktivitet, og flere av "mine" interessante prospekter har allerede funnet seg nye klubber.

Nå har B/G mistet Hauge og Zinckernagel, men til tross, ingen er ennå på vei inn. Kanten Joel Nilsson, Mjällby, til B/G, er omskrevet i pressen lenge, men det har stilnet og er kanskje ikke aktuell lengre. Viking mister kanskje to kanter (Bytiqi og Ibrahimaj), og Odd ser også etter to. Her blir det kamp om kantspillerne.

Ønsket om Salvesen, Godset, som mulig erstatter for Junker ble kjent i vinduet. Nå er det Boniface som er ute, og Salvesen blir dermed veldig aktuell. Det er vel ingen grunn til å vente.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Leke James er ledig :), men kanskje er Salvesen og Bamba lettere å hente?
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Bamba skal vi ikke ha,men Salvesen har ett potensiale vi kan ta ut.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Med Boniface ute med langtidsskade så ser jeg for meg at det må et monster bud til før at man selger Junker, for vi burde få inn 1spiss til allerede nå og hvis Junker drar må man ha 2, en backup og et førstevalg. Blir sykt spennende dette overgansvinduet. Hvem drar og hvem blir handlet inn, og hvem av unguttene tar sjangsen som ligger der. Elias Hoff Melkersen er jo en spiss jeg glemmer av at vi har da han får viste seg lite fram, men gjorde en bra figur på utlån de få kampene det blei på han. Så kanskje det blir hans tur i år. I hvertfall sinssykt spent på hva som skjer og egentlig veldig optemistisk.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Jonas Gievær på Twitter:

Slik rapportert i danske BT så er det et hav av interesse rundt Kasper Junker etter den fantastiske sesongen i Bodø/Glimt. Etter det jeg hører er det én klubb som ligger lengst fremme i løpet: Fenerbahce. Så gjenstår det å se om det blir en overgang til Tyrkia🟡🔵 #Fenerbahçe
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Det er ikke nødvendig for Glimt å selge Junker. Junker blir i hvert fall til sommer vinduet. Det skal komme et ekstremt høyt bud dersom Glimt selger nå meldes det i glimtsystemet.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Fenerbache er jo nevnt som aktuell for samtlige norske spillere som nevnes i media, virker det som. Syns faktisk Zinker's Watford er en sportslig mer interessant overgang. For Junker er selvsagt overgangssum en stor faktor, og det endrer jo ting en del.

Om han blir til i sommer blir han fort lengre for å få spille CL. Jeg tror nok fort vi selger nå om noen byr type 20 mill+ hvor det er mye cash upfront. Med det kan vi hente Salvesen og ha mye til overs. Regner med det jobbes godt med å ha en kvalifisert liste og jobbe etter. Må uansett ha inn 1 spiss for å erstatte Boniface dette året.
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Interessant diskusjon, men waaaaaaaaay of topic.

Ta spekulasjoner om spillere ut i spillere ut-tråden ;-)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Kartum i Blink blir fort dyr. Det var vel det Glimt også fikk erfare da de var interessert i sommer.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Ser Mannsverk i Sogndal, som har vært nevnt her, blir omtalt som mål for langt større klubber enn Eliteserien.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

https://www.birminghammail.co.uk/sport/ ... l-19553318

Men hvorfor nevnes Mannsverk i forbindelse med engelske klubber, ref at Bjørkan plutselig ikke oppfyller kravene? Regner med Glimt ikke bruker noe energi på denne spilleren. Om Sogndal får 2 mill euro pluss videresalgsprosenter går han naturligvis utenlands.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Godt spørsmål. De nye reglene har gått meg hus forbi fram til Zinkernagel-overgangen. Vi har vel ingen i stallen som kan selges rett til England da, så lenge vi ikke har Europa-kamper eller landslagsspillere?
Una mas cerveza.
Sniken
Posts: 799
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 130 times
Been thanked: 196 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sniken »

Er vel fortsatt fullt mulig å bli solgt til England og bli direkte lånt ut til en klubb på kontinentet? Det er vel arbeidstillatelse som er hinderet, en rettighet som enklere opparbeides i feks. Belgia eller Nederland.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Hvordan anser man muligheten for å allerede nå gå i dialog med spillere som Berg, Bjørkan etc. Såkalte kontinuitetsspillere for å forlenge deres kontrakter med solide lønnshopp? Å forsterke det man allerede har bør jo være første prioritet
Irriterer meg litt at man max har kontrakter på 3 år. Da risikerer man å sitte igjen med nada slik som med overgangen til zinck om spillerne ikke slår igjennom første år. Er det ikke mulighet for lengre kontrakter med klausul om lønnsforhøyning etter eksempelvis 2 år? Alle klubber i ES er etter mitt syn selgende klubber, men hadde vært fint om man fikk bedre kontinuitet/ro i spillergruppen om dere skjønner.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Har tatt opp det samme, for unge spillere15-18 år er det max 3 år, mens 5 år for dem som er 18+ år og dermed burde B/G legge seg på 5 år så ofte dem kan slik at man ikke får så mange situasjoner der spillerne sitter med all kortene på hånden B/G selger uansett om det kommer de rette tilbudene så for spillerne er de ikke så skummelt å skrive under på lengre kontakter.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Det er nok for å ta bort noe av risikoen dersom spilleren ikke slår til,får en karriereødeleggende skade etc,i tillegg til spillerens ønsker selvsagt :) ikke for å ta diskusjonene igjen men når Berg og Bjørkan slo gjennom så hadde de vist lite som tilsa 5-årskontrakter :) og for Bjørkan sin del som hadde fått lite spilletid før han plutselig bare var fast så satt det nok langt inne å signere for 5 år.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

. VG vet at en kantspiller er høyt oppe på ønskelisten til både Bodø/Glimt, Vålerenga, Odd, Viking og Brann
https://www.vg.no/sport/fotball/i/bnXW2 ... med-sjefen
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Haha. Aldri i verden om Helland er en som vurderes.
Når det gjelder kontinuitetsbærerne så var vel Bjørkan den som ventet lengst med å forlenge, og når den kom så var det kun et år. Så det aner meg at han er mest gira på å komme seg ut. Han er det jo også kommet konkrete bud på.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Hvem blir erstatterne for Junker og Bjørkan hvis de drar?
Pandemien fører ikke bare til at det kan bli vanskeligere å få solgt spillere, den gjør også at det blir mer utfordrende å hente spillere fra utlandet til Norge.

Det kan den regjerende seriemesteren komme til å måtte kjenne på.

– Det blir mer interne rekrutteringer, fordi speidingen ikke er like enkel å få til. Akkurat det er nok mest utfordrende for Glimt, dersom de blir kjøpt sønder. Hvis Junker og Bjørkan forsvinner blir det vanskelig å skulle erstatte de internt i Norge, sier eksperten.
Eurosport.no: VANSKELIGERE Å SELGE NORSKE SPILLERE: – DET ER HELT STILLE
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Hmmm... Ønske seg sterkt ut på denne tiden? Hva med å vente til sommerevinduet, og håpe at ting roer seg med tanke på pandemien?
Fotball er nesten alltid morsomt
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Ifølge VG følger Glimt Filip Møller Delaveris på Vitesse. Ble solgt for tre millioner fra Odd for et år siden, men har kun vært på banen en gang i 2020.
https://www.vg.no/sport/fotball/i/M36J5 ... r-uoensket
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Veeeeldig bra spiller!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply