Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Det må vel være om Patrick plutselig skulle forsvinne. Bjørkan sa i det programmet med VGTV at de anser å ha dobbel dekning i alle posisjoner i forsvar og midtbane, og at det først og fremst er offensive forsterkninger som jaktes. Sånn bortsett fra at Glimt er et superlag og Rosenborg er rævva, så er det ikke sikkert en overgang til RBK er noe dårlig valg for spilleren sjøl. Med gamle og ofte skadde spillere, så vil han få mye spilletid i år, og sannsynligvis konkurrere ut Ciljan i 2022.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Mannsverk inn for et tosifra antall millioner til en klubb i pengetrøbbel som har Henriksen, Konradsen og Skjelbred gående på megalønn? Spennende ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jendoriluka »

Bjørkan i Oslo igjen, ja. Ser vi til Stabæk igjen? Jeg liker Edvardsen. Mye potensial.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Kesseboy wrote: Tue Jan 12, 2021 4:20 pm Mannsverk inn for et tosifra antall millioner til en klubb i pengetrøbbel som har Henriksen, Konradsen og Skjelbred gående på megalønn? Spennende ...
Ut med Hedenstad, Reginiussen og bud på Hovland. Der har du over ti millioner mindre i lønnskostnader. Hvis de også lurer Helland til Brann og Åsen til TIL, så snakker vi ca 15. Litt rart om de har ti mill å bruke på en eneste spiller, men foreløpig er vel det avslåtte budet på fem. Håper Mannsverk velger annen løsning, men med gode muligheter for spilletid, og med solid videresalgsavtale er det ikke umulig at han havner for under ti. Er det mange utenlandske klubber som pr jan 2021 byr mer for en spiller som ikke har spilt høyere enn Obos og G19?
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Jeg synes det er stille. Litt sånn dager-før-Vetlesen-ble-klar-stille. One can only hope.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Mange klubber i området, tenker det kommer noe vi ikke har sett for oss, ser for meg at Aasa har noen i kikkerten som han skal snakke litt nærmere med, få litt mere informasjon om. Og at ingen ny spillere kommer før nærmere slutten av måneden.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Vålerenga prøvde seg på Layouni skriver VG: VIF ga opp Layouni.

Årsak: Han var ikke villig til å gå ned i lønn. Han tjener nå 10 millioner netto i klubben sin ifølge VG.

Da bør han være et closed case også for Glimt.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Delaveris høyaktuell for Norge-retur. https://www.adressa.no/sport/fotball/. Kitolano nærmer seg også, når han nå sier at han slutter i Wolves til våren. https://www.ta.no/na-har-han-bestemt-se ... 50-1094514. Begge spillerne må være langt opp på listen for B/G.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Ser Glimt også forhørte seg angående Adegbendro. Når det gjelder Layouni bekrefter det vel bare at både vi og han fikk maks ut av ham spillemessig og mtp pris ved overgang. Jeg tipper at om 12-18 måneder går han til VIF og blir en slags ny Azemi.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Kitolano, Samuelsen, Delaveris,(Dønnum)...
Store navn det spekuleres i, kan vi håpe på en av dem + en "Fet" signering?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

ecke wrote: Thu Jan 14, 2021 8:39 am Delaveris høyaktuell for Norge-retur. https://www.adressa.no/sport/fotball/. Kitolano nærmer seg også, når han nå sier at han slutter i Wolves til våren. https://www.ta.no/na-har-han-bestemt-se ... 50-1094514. Begge spillerne må være langt opp på listen for B/G.
Kitolano inne for Bjørkan hadde vært klasse.

Delavris også om han har orden på kroppen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 37 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Janco »

Mistenkelig stille på både rykte- og overgangsfronten...?
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Meget stille på angående overganger. Mannsverk til over 10mill høres mye ut. Er vel lenge siden det har vært overganger innenlands til over 10mill? RBK kvitter seg med spillere som letter lønnsbudsjettet, men de har vel ikke tenkt å fylle opp det de sparer her. Mantraet er jo sparing. Vi kjøpte vel Junker til 6 mill. Tror dere vi kan friste Mannsverk med mindre kjøpesum, fornuftig lønn og at han faktisk kommer til et vinnerlag? At vi har sett på Samuel i RBK sier litt om hvilket nivå vi faktisk ligger på. Er faktisk meget overrasket at Samuel var på Glimts radar. Kan jo kanskje lønne seg på sikt å legge penger på et stortalent da videresalgspotensialet er meget stort.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Spennende vindu, hvertfall! Vi vil ha talenter som kan vokse, men også et lag som presterer på samme nivå (og bedre) neste år i serie og Europa. Så det må komme inn spillere man VET har kvalitet + talenter. Mannsverk er kanskje begge i samme pakke? Kan man være så sikker på ham?

Fremover må vi fort erstatte Zinker, Junker forsvinner fort, og vi er allerede uten backup på spissplass. Mange målpoeng og 'ta igjen' der.
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg er overrasket over at B/G ikke har lukket et kjøp av kantspiller allerede etter et halvt år i markedet. Adegbenro til Norrkøping, og kanskje Kabran til Viking? Kampen om ledige kantspillere skjerpes. B/G møter RBK og Vålerenga i full klinsj om de samme spillerne.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zann »

Kan vanskelig se for meg at kjeksen Adegbenro hadde taklet treningshverdagen i Glimt.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Nei aldri i verden.

Kabran derimot,men spørs om han vurderes som god nok 🤔
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Finnes mange spillere utenom der RBK og Viking leter. Dersom vi skal fortsette trenden med å finne prisgunstige uslepne diamanter, altså.
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Det er ikke så mange kantspillere igjen i norsk eliteserie som umiddelbart kan fylle plassen i B/G, eller spillere som er umulig hente (Ceide, Dønnum) Det er vel derfor at svenske Joel Nilsson, Maif, var aktuell i en periode tidlig i høst. Bytiqi og Finne er to andre spillere som også nylig er gått til utlandet. Det er derfor naturlig å se på de som sliter ute, og kanskje kan tenke seg hjem. Noen er å drømme om, andre mer aktuell. Tripic har ett halvt år igjen av kontrakten i Gøztepe, Delaveris uten spilletid i Vitesse, Dæhli er på vei bort fra Genk, Samuelsen er ute i kulden i Hull, og Håkon Evjen er benkesliter i AZ. Skytte, Junker og Vetlesen hadde en prislapp på 3mill+, så B/G har både vilje og evne til å bruke penger. Jeg er redd for at man skal hente noe som er mindre vellykket, som da Manzon, Mladenovic, Babenko ble hentet. Jevtovic var bedre, men jeg blir engstelig dersom man tvinges til å se den veien.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Hvilken hylle kan man egentlig se til?

Helt i bånn av nederlandsk Eredivisie finner man FC Emmen der den danske vingen Nikolai Laursen (1998) får spilletid, men ikke som starter. Han er en kvalitetsspiller med både teknikk og fysikk. Flust av u-landskamper. Kan i tillegg til høyrekant, spille spiss og venstrekant. Mye uforløst over han. 4 år i PSVs ungdomsakademi. Kan han være inspirert av Zinck og Junker, og lysten på CL istedenfor nedrykk i Nederland?
Last edited by liverglimt on Sat Jan 16, 2021 9:49 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av ovenstående innlegg
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimterfrem »

Å bruke 8-10 millioner på Mannsverk tror jeg vi bare kan se langt ifra. Det ville overrasket meg svært mye om dette var noe Glimt valgte å gjøre. Spesielt siden vi har relativt god dekning på midtbanen. Av det jeg har sett av han så er han jo en playmaker-type, og der har vi allerede Hagen i backup som har imponert meg veldig de kampene han har spilt. Dersom Berg blir solgt får pipen dog en annen lyd.

Er jo ikke noen som helst tvil om at hovedprioriteten vår må være en høyreving + en spiss. Vi trenger en "x-faktor spiller", som Philip var. En som kan dra av flere mann og skape ting ut av intet. Slike spillere er ikke billige/lette å finne. Man må huske at både når vi solgte Evjen og Hauge så hadde vi fortsatt Philip i klubben. Jeg er bekymret over at tapet av han vil være et vanskelig hull å fylle. Håper klubben ser utenlands og ikke er redd for å legge en solid sum på bordet. Vi trenger en spiller med litt erfaring, ikke en 18-19 åring..
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Syns jo det er litt merkelig at det er så lite rykter rundt oss(bortsett fra spillere ut).

Det kaaan jo være veldig positivt også. Er vel naturlig å ha den følelsen når det virker som «hele» ligaen linkes hit og dit samt at det handles en del.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Mulig vi ble litt bortskjemt i fjor.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Vel, vi har jo noen veldig klare posisjoner som må fylles. Så noe mer rykter kunne det være...
Una mas cerveza.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

En høyre kant og en spiss til hadde ikke vært til å forakte for å si det mildt, kjenner jeg begynner å bli utålmodig på hvem man har tenkt å handle inn, men kommer bel ikke noe for tidligst 24-25 denne måneden.
Post Reply