Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Desperat? Dette er jo stikk motsatt av desperat fremgangsmåte.
Vi jobber rolig mot førstevalget vårt nå, når man eventuelt gir han opp så begynner man med andre løsninger.

Skal ikke se bort fra at man ender med at Junker blir vårt førstevalg og en backup alla Botheim lånes inn halve sesongen. Da sitter man med masse svar som gjør veien videre lettere (Blir det gruppespill, drar Junker, har EliasHM fortsatt den gode utviklingen osv)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Man skal ikke begynne noe som helst når ting skjer,man skal kontinuerlig ha lister med spillere som er aktuelle som hele tiden oppdateres og revideres.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15801
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1100 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Udahl er jo en spiller som Glimt har kjent godt til lenge. Jeg værer at det er grunner til at man ikke var med der.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Udahl er nok veid å funnet for lett.
Er få om noen som har bedre kontroll over spillere fra det området enn Glimt.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Botheim er frigitt og kan hentes gratis.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Botheim er jo en typisk spiller som kunne slått an i Glimt. Trenger en ny vår. Kunne gått kommet hit som et 2 valg bak eksempelvis Salvesen. Så får vi se hva som skjer med Junker. Det er jo god tid fortsatt å få inn spillere. Det eneste som gjør meg nervøs er situasjonen rundt Junker. Kan ikke tenke meg at han nekter å spille. Da bør man ha balle til å bare parkere han på tribunen eller sende han til Glimt 2. Hvilke andre spillere på andre plasser savnes. Vi har jo en fantastisk midtbane. Flere i forsvar? Noen ungdommer på vei opp?
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimterfrem »

Jeg er like giret som alle andre på å få inn noen nye fjes, men tror folk må slappe av litt. For øyeblikket har vi kun mistet Zinckernagel fra forrige sesong (hvis man regner med at Solbakken har tatt over for Hauge), og vi har allerede fått inn Lindahl som en tiltenkt erstatter. I tillegg har vi Tounekti og Hauge som banker på døren, viktig å gi dem sjansen også, det gir feil signal å skyve dem bak i køen konstant.

Junker er fortsatt Glimt-spiller per dags dato, og man vet ikke hvor det ender enda. Vi trenger definitivt en erstatter for Boniface, og regner med det jobbes i kulissene. Ser likevel ingen grunn til å få panikk. Tror Glimt har ganske god peiling på hva som befinner seg på spissplass i Norge, noe som er grunnen til at de foreløpig kun ser ut til å ha Salvesen i kikkerten. Vi har en tidligere Åsane-trener som manager, tror dere ikke at Kjetil har ganske god kontroll på spillere der i området? Som en annen nevnte så tror jeg at Udahl ble veid litt for lett for oss. Jeg sjekket en del videoer av han, og synes det er vanskelig å si om han er god nok for et topplag i Eliteserien. Mange straffemål og "tap-ins". Botheim er vanskelig å vurdere, fordi han har bevist så lite. Er det en ny Sørloth? Umulig å vite. Jeg har en følelse av at hvis Rosenborg så et stort potensial i han så ville de ikke fristilt han fra kontrakten. Da hadde de heller lånt han ut for å gi han en sjanse. Hadde definitivt vært en spennende signering uansett, og han koster ingenting. Kunne være verdt å ta en kikk.

Jeg stoler på at Glimt-teamet vet hva de gjør, ingen grunn til å være nervøs.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Sitter du med opplysninger om at klubben ikke har leita og sondert markedet for en spiss?
Bare Bjørkan og co som sitter på den, men ut av den informasjonen man har tilgjengelig så virker det som man gjør som i fjor, går for et valg helt til det blir helt umulig og da fortsetter leitingen.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

JHA å by langt over det man har gjort noen gang før for en middelmådig spiller er jo det som er desperat så det holder. Blir som når vi hentet en keeper i fjor fordi man låste seg først på at en hviss Brasilianer skulle skrive under, og da dette ikke funket så låste man seg på en man ville ha (Svelvik) som ikke var for salg, så man måtte ut å hente en man ikke hadde sett mye av, men som en eks keeper hadde spilt med før han var i B/G og gav sitt gode ord på. Hele den greia der var bare rot og desperasjon og nå har man nesten samme greia i år.

1 spiss som vil bort koste hva det koster vill, så man låser seg på en annen som klubben ikke vil selge og derav har gått glipp av flere andre mens man venter og med covid-19 situasjonen man har nå så er det ikke mye å velge blant igjen. Så klubben er desperat etter en spiller som jeg personlig ikke vil ha til klubben da jeg mener han ikke er i nærheten av de kvalitetene som vil tilsi en såpass vill pris som det er nå. Hvordan blir det i framtiden? Skal vi bli møtt med 10-15-20 mil krav fra andre norske klubber fordi vi var desperate i 2021? Eller skal vi ro ned å gå for et billigere alternativ og bare si i fra til andre ES klubber at slike summer er ikke aktuelt for B/G?

En annen ting er om man bruker så mye på spillere så må lønna også justeres for i hele tatt at spillere vil komme hit så det blir bare en ond sirkel ut av det.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

JHA å by langt over det man har gjort noen gang før for en middelmådig spiller er jo det som er desperat så det holder.
Nå er Glimt i en helt annen posisjon både sportslig og økonomisk enn tidligere. Salvesen er den spissen i Norge som man mener passer best til Glimt og selvsagt strekker man seg litt for å prøve å hente han med tanke på hvilke oppgaver man har foran seg denne sesongen. Du kan jo nevne andre spisser som du mener ville passet bedre hvis du får til, men han er ansett til å passe Glimt bedre enn både Bamba og Berisha ville gjort og derfor ligger selvsagt prislappen der. Både pris og lønnspost ville nok uansett blitt høyere på de to nevnte så de er relativt uaktuelle uansett.

Problemstillingen i hele saken er jo Junkergate. Så lenge det er uavklart må vi fokusere på å få inn et klart førstevalg. Hadde Junker sagt at nå er fokuset Glimt frem til sommeren, vise seg frem i Europa osv. Så hadde det vært lettere å se lengre ned på lista og man hadde kanskje vurdert backup spillere med potensiale som Udahl. Men nå trenger vi et klart førstevalg, så backup når eventuellt Junker drar.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Etter det Adresseavisen erfarer, skal 21-årige Botheim være på plass i Bodø tirsdag.
Der skal han etter planen i samtaler med fjorårets suverene seriemester.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
jendoriluka
Posts: 512
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jendoriluka »

Meget skeptisk til Botheim, men blir gjerne motbevist.

Synes ikke han har noen x-faktorer.
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Skeptisk sjøl om det skal være en Junkererstatter. Ok back-up da,men lite de siste årene som tilsier at han skal lykkes,elendig låneopphold sist :) men vi har en bra trackrekord og det e jo potensiale der.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Spennende spiss med stort potensiale. Han er bare 21 år og hadde det vært for 1 -2 år siden så ville det nesten vært like sjokkerende som Vetlesen overgangen.

Trodde han kunne ta rollen til Boniface iår, men via utlån og ikke som gratis overgang. Spennende å se om de lander denne :)

Krysser fingrene for at Junker samtalene idag er positive og da er vi vel ferdighandlet.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Meh. Mye jeg ikke liker ved dette:
1) Er det ett moment ved Glimt-suksessen jeg tror mange ser for mye bort fra er den garderoben klubben har bygd opp. Saltnes, Berg, Lode og Moe er viktige i så måte. Nå har jeg naturligvis ikke førstehånds kjennskap til Botheim, men det har aldri slått meg at han er riktige type for dagens Glimt-mentalitet. Stygt bilde, men jeg er redd for at Botheim kan være en potensiell kreftsvulst.
2) Glimt går nå til sengs med Jim Solbakken. Huff.

Edit: MEN. Jeg tror ikke dette betyr at dette er i boks. Glimt har hatt som regel at de skal se alle potensielle signeringer i øynene før kontrakten undertegnes. Så dette kan nok være et ledd i det.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15801
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1100 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Tillater meg å lure på hvor gjennomtenkt dette er. Tar man bare første og beste tilgjengelige spiss der kvalitet vs. pris virker ok, eller har man sett på og vurdert ham over litt tid?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Her håper jeg at Åsmund og Kjetil er veldig rett frem. Er i likhet med andre her på forumet av den oppfatning at Botheim er litt i "Velde-gata" personlighetsmessig. Da er det fint om han får beskjed om hva som forventes av en spiller i Glimt-garderoben. Botheim har utvilsomt et uforløst potensiale, og om Knutsen får det ut, så er det gode muligheter for at vi har en ny storspiss i emning. Han har fysikken i alle fall, og om den kan kombineres med litt "Junker-nese" for mål, og posisjoneringsevne deretter så har vi mye godt i vente om denne overgangen blir en realitet. Han er bare 21.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Mer skeptisk ferdighetsmessig enn personlighetsmessig til Botheim. Han har aldri vært et problem i garderoben og er en som sprer godt humør og mye moro (litt som JP Hauge). At han har en litt unorsk attitude er bare tommel opp i min bok. En gang i tiden ble han også ansett som et ålreit sjakktalent, men prioriterte vel ikke akkurat det ;-)

Og det her.... jeg bare hyller det. https://twitter.com/MariusDahl91/status ... 8328035328


"Ifølge NRKs sjakkekspert Torstein Bae var nemlig unggutten blant landets beste sjakkspillere på aldersbestemt nivå."
Wendigo
Posts: 1502
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 236 times
Been thanked: 115 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Wendigo »

Veldig mye bekymring her for at Kjetil og Åsmund plutselig er blitt idioter på ett område de hittil har vært genier.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Botheim er vel vært kjent for å ha litt høye tanker om seg selv, klage på spilletid, og ikke prestere når han får muligheten. Selv om noen i Trondheim grøsser med tanken på en ny Sørloth-kandidat, så virker de fleste å synes det er ok at kontrakten ble terminert. Statistikken er mildt sagt ikke imponerende, men med KK/Åssas nese for den type spillere tidligere, så tar jeg det med knusende ro. Henrik Udahl som flere har argumentert for er til sammenligning tre år eldre og har ingen erfaring fra eliteserien.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2855
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 456 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Ser de på Botheim er det nok mye uforløst i han. Har jo vært ansett som et stort talent over tid, men som aldri har manifestert seg helt. Plutselig har han blitt veldig avskrevet uten å egentlig fått tillit ett sted over tid. Har troen, spesielt hvis KK og AAB ser på han.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Håper hvertfall klubben er framsyndt nok til å gi en 1+1 eller 1+1 1/2-kontrakt. Ett års kontrakt med muligheter for forlengelse fra klubbens side hvis det viser seg at han glir fint i troppen. Men det tipper jeg Solbakken aldri går med på.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

+ Vi får tid til å spille han inn i rollen
+ Han har eliteserieerfaring
+ Rimelig spiller som sannsynligvis ikke kan påregne en sign-on fee i millionklassen.

:?: Er han god nok?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Vi må heller ikke glemme at han har spilt for RBK mot TIL 2 ganger i Eliteserien og puttet 4 totalt! Da er man jo godt på vei til å bli likt i Bodø.

https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... te-tromsoe
Post Reply