Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Boombadila wrote: Wed Aug 24, 2011 6:52 pm Hva er det Glimt skal betale for en spiller?

Arbeidsgiveravgift? Forsikring? Diverse kost? Lønn? Trygd, pensjon og feriepenger?

Lærte i hine hårde dager av skatteetaten at en vanlig ansatt koster bedriften lønn, samt at du bare kunne legge på minimum 50% på den summen. Det vil si at en som skal ha 100.000 i lønn koster reelt sett 150.000 for bedriften. Så er spørsmålet om glimt har noen særting som må betales i tillegg.
Skader er uunngåelig i fotballen og kan til tider føre til at en spiller ikke er tilgjengelig i lengre tid. Kanskje kommer ikke vedkommende tilbake. Nå har vi to Glimtrelaterte langtidsskader på kort tid med Boniface og Salvesen som fort kunne ha vært vår.

Så det jeg lurer på er - Hvordan "forsikrer" Glimt og/eller spillerne seg mot karriereavbrudd?

NISO tilbyr KARRIEREAVBRUDDSFORSIKRING men dette forutsetter at spilleren er medlem av NISO. Det er kanskje ikke like vanlig for spillere fra andre land å bli medlem av en interesseforening? Og ved karriereavbrudd uten å være forsikret så risikerer spilleren å stå på bar bakke hvis/når de også blir kastet ut av landet. Hvis spillereren har valgt rett agent så passer kanskje vedkommende på dette for spilleren?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Overgangsvinduene til Russland og Kina er jo nå stengt, så Junker blir etter all sannsynlighet med minst til sommeren. Betyr det da at videre jakt etter forsterkning i angrepsrekka er avblåst? Sist gang Victor ble skadet var i mars. Han var ute for "resten av sesongen", men var på banen allerede i august. Nå ble han skadet før jul, operert i januar og er også meldt ute hele sesongen. Vil en ny identisk (?) kneskade bety lengre tid på sidelinja, eller kan vi håpe han er med høstsesongen?
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Har vært smårykter om Junker til Sverige en stund. Men klarer uansett ikke å se at han blir å forlate klubben nå. All logikk sier jo at det lønner seg å vente til sommervinduet.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg liker å leke meg i det svenske markedet, men ofte må man ned i aldersklassene, eller betale dyrt for aktuelle Eliteseriespillere, slik RBK ofte har gjort. Håper at B/G kan prøve seg på et par unge spillere før spillerne slår ut i full blomst og blir veldig kostbar. Venstre back Eric Kahl (2001), AIK, og kant/spiss Amin Sarr (2001), MFF, hadde virkelig vært hyggelig å se i Glimt-drakt :)
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

mortsto wrote: Tue Mar 02, 2021 11:50 am Sist gang Victor ble skadet var i mars. Han var ute for "resten av sesongen", men var på banen allerede i august. (...( Vil en ny identisk (?) kneskade bety lengre tid på sidelinja, eller kan vi håpe han er med høstsesongen?
Behandlinga av denne skaden er todelt, og sånn sett annerledes enn hva den var sist.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ludinho
Posts: 22
Joined: Sat May 12, 2012 4:51 pm
Location: Strömstad
Been thanked: 16 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ludinho »

ecke wrote: Tue Mar 02, 2021 2:28 pm Jeg liker å leke meg i det svenske markedet, men ofte må man ned i aldersklassene, eller betale dyrt for aktuelle Eliteseriespillere, slik RBK ofte har gjort. Håper at B/G kan prøve seg på et par unge spillere før spillerne slår ut i full blomst og blir veldig kostbar. Venstre back Eric Kahl (2001), AIK, og kant/spiss Amin Sarr (2001), MFF, hadde virkelig vært hyggelig å se i Glimt-drakt :)
Enligt vad jag hört vill AIK ha runt 20 miljoner för Eric Kahl, och de har tackat nej till runt 10 miljoner, så hade blivit överraskad om han dyker upp i glimt-drakt inom de närmaste åren. ;-)
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Da blir jeg også overrasket :) Kahl ble fort veldig god, det har jeg fått med meg,
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Tobias Christensen er i Spania, men veldig nære en overgang til Enga. Her bør Glimt prøve seg ASAP ZULU, mange som mener han har mye større potensiale som høyre kant enn som 10'er.

Damn Enga blir skumle denne sesongen
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimterfrem »

Synes Christensen er "middels" på mange ting, noe som gjør at han ikke er en spesiell rollespiller som passer oss. Jeg synes ikke han er rask nok til å være kant for Glimt rett og slett. Har til gode å imponere meg skikkelig iaffal.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Enga blir skumle, men så er det flinke til og ikke få så mye ut av laget også. Spørs hvor mye Fagermo klarer få til.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

AN melder at Glimt har lagt inn bud på Åsane-stopper Sigurd Kvile.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

– Jeg er en spillende stopper, jeg liker å transportere ballen mellom ledd, skape ubalanse. Og har bra fart, smiler Kvile.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Wadji og Velde fra FKH. Kunne de vært noe?
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Wadji gikk til 08 rett etter jul :)

Velde er bra,men kaaanskje litt hypa?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Tror du blander spillere. Wadji er fortsatt på FKH. Kone på S08.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ahh selvsagt!

Men nei tror dopingdommen hans gjør at mange klubber styrer unna så videresalg kan være tricky. Ok spiller da!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Må si jeg er litt skuffet over navnene det ryktes om. Kvile og Kongsrud er ikke de man har hørt mest om :lol:
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

https://www.ta.no/sport/sporten/fotball ... 50-1121271

Glimt har fått godkjent et bud på rundt 1 mill på Kongsro. Venstreback, 22år.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Klassiske Glimt-signeringer begge to,men får ikke akkurat vann i munnen av de 🤷‍♂️

Han Åsane-stopperen har jeg mest trua på tho,litt lik Lode.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Galnasen
Posts: 340
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 36 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Galnasen »

Jeg TRENGER en bekreftelse på en ny 1-års kontrakt for Bjørkan. Gidder en ny Zinckernagel. Som Bodøgutt tenker jeg at han må da gi noe tilbake til klubben.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Blir i hvertfall mange å velge mellom i de bakreleddene, men framover er det tynt for å si det mildt.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Nå har B/G snart tre fulle 11'ere!

A - Haikin - Sampsted, Moe, Lode, Bjørkan - Vetlesen, Berg, Saltnes - Lindahl, Junker, Solbakken
B - Smits - Konradsen, Amundsen, Høybråten, Foosnæs - Fet, Hagen, Moberg - Hauge, Botheim, Tounekti
C - Andersen - Johnsplass, (Kvile), Ask, (Kongsro) - Hussein, Halsøy, Gløsen - (?), Melkersen, Swaleh

Jeg synes det ser ut som om det kommer inn enda en kant?
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ja og jeg håper den kanten er en skikkelig klassespiller. Føler vi mangler noe ekstra der.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Sitter å tenker på om ikke Konradsen eller Vetlesen hadde vært gode alternativer på høyre ving, evetuelt bruke solbakken og Tounekti på hver sin side og veksle litt for vår svenske "ving" virker til å være bedre bakover enn framover.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Med signeringen av Botheim så ble spissjakten fullført.
Salvesen ble priset for høyt.

AN.no(+): Krevende jobb på overgangsmarkedet: – Vi har hentet en spiss, så den døra er lukket.

Samuelsen valgta Aalborg.

Glimt jakter fremdeles.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply