Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Vi bør ha en god shortlist siden dette med Junker har ligget i kortene lenge. Mulig man hadde begynt og sikte seg inn på sommervinduet, så er vel litt vurdering på å betale mye for noen nå, eller ta noe rimeligere eller på lån og hente kvalitet som er mer tilgjengelig på sommeren. Spent på det!
Una mas cerveza.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimterfrem »

Selvfølgelig trist sportslig sett at Junker ryker, men samtidig gjør det jo overgangsvinduet litt spennende nå på tampen. Har Botheim imponert Knutsen nok til at han kan være førstevalg? Tvilsomt. Her må vi ha inn en spiss med internasjonalt snitt, som fungerer i den samme rollen som Junker hadde. Håper vi bruker en god slump av summen fra Junker til å få på plass en klassespiss, helst utenfor Norge. Er ikke personlig så stor fan av å se på Mawa, Bamba osv. Junker var veldig god, men han hadde også sine begrensinger, spesielt i lufta. Kirkevold er ikke så veldig dumt alternativ faktisk. Har jo vist at han er en notorisk målscorer både i norsk og dansk liga.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Jeg tipper et potensielt uromoment som Bamba er helt utelukket. Ser Chima Chukwu nylig er ute av kontrakt. Klarer ikke helt å huske hvilken type spiller han var i Molde. Espejord hadde vært morsomt, men tror det sitter langt inne å signere for Glimt, og han er jo også mye plaget med skader.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Nå er Molde, RBK og Bodø/Glimt ute etter spiss. Hvem vinner?
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Buster »

Den som greier å holde hodet kaldt, og ikke gå på et panikkjøp vinner!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Her gjelder det jo å ha is i magen ift innreiseregler. Det kan lønne seg å vente litt.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Vi vant allerede med Botheim? Small chance...
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Nå imponerte ikke Junker mye i fjor i treningskampene og heller ikke i de første kampene. Det var KK som gjorde han til en god spiss. Mange mente vel i starten at Boniface var bedre. KK kan fortsatt gjøre Botheim til en klassespiss. Jeg mener at er bedre i mottak fasen enn Junker. Husk Junker scoret mange mål i et år hvor Glimt scoret 81 mål. Helsides alt som er normalt.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Var vel skadet når han kom, så spilte lite i oppkjøringen. Vi var heldige med at oppkjøringen ble såpass lang. Poenget er nok at Junker per d.d. var en tilnærmet optimal spiss for slik Glimt spiller, og en del av sentrallinjen fra i fjor. Statistisk sett var det liten sjans for at vi dermed ville ha et spissproblem første halvdel av sesongen. Med kun Botheim som ren spiss er vi avhengig av at han spiller seg bedre og at laget rundt ham lærer seg hvordan han spiller. Så langt større sjanse for at vi får et spissproblem, selv uten det tette kampprogrammet og potensielle skader.

Likevel - glad Junker-sagaen er over!
Una mas cerveza.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Gleder meg til å se Botheim og Pernambuco pushe hverandre og score drøssevis med mål. Spesielt siden de nå får veldig gode medspillere rundt seg. Trenger vi da egentlig enda en spiss, Victor kommer jo tilbake? Og ellers aner jeg ikke hva Junkeren har med saken å gjøre, har de noen gode spisser? ;)
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sniken »

Junker imponerte ikke i de første kampene? 3 mål etter 2 kamper. 8 mål etter 6 kamper.

Junker var nokså spot on for Glimt helt fra starten av.
Last edited by Sniken on Thu Apr 01, 2021 6:09 pm, edited 1 time in total.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Wadji, ja takk! (Mens man tenker på hva som er mulig innenlands)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Enig med Novi - den spilleren som var aller mest tjent med coronautsettelse i fjor var Junker. Gidder ikke forsøke å snakke dansken ned. Han var 10/10 i Glimt i den formasjonen og det spilloppsettet. Hadde han vært bittelitt bedre i duell/hodespillet hadde han vært født inn spissrollen. En av de beste spillerne som noensinne har spilt i gul drakt, men ikke engang topp tre forrige sesong. Det sier mye om det meste.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Sniken wrote: Thu Apr 01, 2021 6:08 pm Junker imponerte ikke i de første kampene? 3 mål etter 2 kamper. 8 mål etter 6 kamper.

Junker var nokså spot on for Glimt helt fra starten av.
Og han scorte i snitt annenhver kamp for Stabæk året før (6mål 12kamper), så vi så jo at han hadde kvaliteter. Vi skal ikke late som om Glimt gjorde gull av gråstein.....
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Glimt kjøper ikke gråstein for 5 mill :) Tror nok vi kan gjøre liknende investering igjen, men ikke før til sommeren. Virker ganske støvsugd det som er av tilgjengelige spillere nå. Tror vi det er noen mer erfarne som kan lånes inn noen mnd?
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Layouni lot seg ikke erstatte. Evjen lot seg ikke erstatte. JPH lot seg ikke erstatte. Nå er det Junker som ikke lar seg erstatte. Personlig for meg er savnet av Philip som blir problemet i 2021. Men Glimt er sterkere enn noen gang og har en fantastisk stall i 2021.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Var vel ikke helt fornøyd med Zinck før i 2020 heller? Noen antydet vel at han "spolerte" en del målsjanser i 2019 med litt egoisme? Jeg tror jeg gjorde det iallfall.
Fotball er nesten alltid morsomt
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Enig,Zink bli omtrent umulig å erstatte i langt større grad enn de som tidligere har dratt. Måten han flytta motstanderens folk ut av posisjon er relativt underkommunisert ettersom mål/assist tok mye shine.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Vi har et meget godt lag for sesongen 2021. Botheim har imponert meg i sesongoppkjøringen i treningskampene. Virker påskudd, søker utvikling og tar ansvar. Pernambuco gleder jeg meg til å se. Kan være et spissalternativ. Om vi skal ha en spiss inn må det være en som kan ta plassen med en gang. Rutinert, etablert spiller som kjapt kan spilles inn i laget, men hvor finner vi det? Er vel få alternativer i Norge nå. Sverige eller Danmark?
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg ser at Bamba og Lauritsen begge har agentselskapet Nordic Scouting m Karadas, som Foosnæs og Kupen. B/G har god kontakt med det selskapet :)
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

En annen ting som jeg anser som mye viktigere er å fornye kontraktene med Lode og Bjørkan.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimterfrem »

Enig. Tar kontraktsforlengelser med Lode og Bjørkan over en ny spiss anyday per dags dato.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Bruker vi penger på å hente Bamba, da blir jeg TIL-supporter (neida, joda....)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Deilig å endelig kunne se fremover og lete etter spillere som ønsker å spille for Glimt. Har ikke noe problem med at noen spillere i stallen bruker klubben som et springbrett for å komme seg videre, det er jo slik vi må og bør drive, men forventer at de forholder seg til kontrakten sin. Enig i at Bamba virker som et lite sjansespill. Lauritsen er vel en ganske høy spiss, hvordan er bevegeligheten der?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Nå har jo trenerteamet hatt en utrolig bra mulighet til å finsikte stallen sin etter 5 flotte uker i Spania. Her kan man se hvem som er i utvikling og hvem som tåler treningsøktene osv. Denne mulighet ville man ikke hatt i Bodø, men skiftende vær, dårlig treningshverdag innendørs og en delvis corona stengt by. Sånn sett er Glimt litt i en særstilling akkurat nå. Junker bråket er over, og Glimt har fortsatt tid til eventuelt å finne en tredje spiss dersom ønskelig. Er forresten veldig spent på Tounekti i år. Mye som tyder på at han kanskje kan ta opp hansken etter Philip. Kan nesten ikke vente til første seriøse treningskamp.
PS: Tunisia vant forresten begge kampene i African Cup of Nations. Leder gruppa si. Et av de beste landslag i Afrika og flott at Tounekti allerede er i den stallen. Det sier mye om hans kvaliteter.
Post Reply