Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Er ikke i tvil på at Melkersen og Ask vil være forsterkninger til stallen neste sesong.
Melkersen hadde vært et soleklart andrevalg bak Botheim i dagens stall og fortsetter utviklingen så blir dette knallbra.
Jeg ser hovedsakelig kun på våre gutter når jeg ser disse kampene og han har helt klart et høyt eliteserie nivå når det gjelder posisjonering og teknikk. Mangler litt på det fysiske men det fikser han etterhvært. Målet idag var KLASSE!

Når det gjelder Ask så har han fått opp kapasiteten, jobber mye + han har en fantastisk innleggsfot.
Mange crossere som fører til avslutning på mål samt han slår gode cornere. (målgivende crosser sist, målgivende corner idag) Hadde helst sett at han ble drillet sentralt, men den rollen vokser han i etterhvært.

Hauge er nettopp tilbake fra skade, så fulle kamper blir det ikke enda, kanskje et år til på utlån her (Hvis vi ikke ønsker å drille han på back) Adan har jeg ikke aning på hvordan gjør det.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Utvilsomt bra mål av Melkersen. Først og fremst et nydelig løp i rom, for så å ta ned ballen og lekkert sende den forbi keeper.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Nå kommer Melkersen inn neste sesong for å ta opp kampen med Botheim.

Si at Biørkan, Lode og Berg er borte neste sesong. Hvem kommer inn? Og klarer vi å forlenge med Pellegrino?

Haikin
Sampsted - Moe - Høibråten - Kongsro
Fet - Hagen - Saltnes
Solbakken - Botheim - Pellegrino

Backup:
Smits
Konradsen - Kvile - Amundsen - ?
Vetlesen - ? - Tjærandsen-Skau
Komsoon/Sørli - Melkersen/Nordås/Boniface - Mvuka

Synes ikke reservene ser så ille ut, kan det skje at Nordås blir lånt ut en sesong?

Vi må ha en spiller på midten som backup for Hagen, og vi må utvilsomt ha inn en forsterkning på backplass. En som kan spille både venstre og høyre hadde vært greit, men hovedsaklig venstreback. Og han må være god, for det blir store sko å fylle. Kongsro har jo fått vise seg særdeles lite frem, til at jeg kan si noe om hans nivå egentlig.

Vi blir nok neppe å kjøpe ny spiss, og signerer vi Pellegrino er vingene også dekket. Hadde vært greit å kunne fokusere på en midtstopper, back og anker.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Victor? Sørli?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Backup begge to. Botheim er vel et greit førstevalg med mindre Boniface skulle briljere i pre-season. Vil ikke begynne å satse på Sørli igjen på venstrekant, eller plassere Solbakken der igjen. Føler verken Sørli, Komsoon eller Mvuka er klar for å ta over for Pellegrino på venstre. Derfor håper jeg han forlenger.

Så på topp føler jeg vi er dekket dersom han fortsetter i klubben. Det er verre i de andre lagdelene der Berg etterlater seg et stort rom som blir vanskelig å dekke for Hagen, men det kan gå. Vi finner neppe en like god back som Bjørkan, som passer Glimts spillestil så godt. Derfor må denne posisjonen prioriteres godt, sammen med en eventuell midtstopper som erstatter Lode.

De tre viktigste posisjonene er utvilsomt Venstreback, Sentral midt og midtstopper, i den rekkefølgen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Håper både Sol og Sør bli testet på venstre back så fort det lar seg gjøre.

Hvis en av de tar den rollen, så er laget allerede på plass til neste sesong.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Sørlie kan vel fint utfordre Solbakken. Komsoon vil nok finne sin plass, og Mvuka som wildcard. Pelle forsvinner.

Boniface tror jeg fort blir førstevalg.
Una mas cerveza.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Tror også Boniface fort blir førstevalg. Spennende tanke med Sørli på venstreback. Rollen høres nok litt kjedelig ut for en som har spilt offensivt hele livet, men venstreback i Glimt er som å spille venstrekant i KBK!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Boniface vet vi foreløpig ikke om han i det hele tatt kan spille toppfotball igjen. Det vet vi ikke før i desember januar.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Ser for meg et litt anerledes lag enn dere andre her for neste sesong:
Haikin
Sampsted Moe Høibråten Lindahl
Fet Berg Saltnes
Komson Botheim Solbakken

Begrunnelsene mine er rimelig enkle: Pelle drar til utlandet for å tjene mest mulig i sine siste sesonger som fotballspiller for å forsørge hele familien sin og det er han vell undt!

Bjørkan veit vi drar, ser for meg Nederland, Belgia eller Tyskland i en klubb hvor han kan være en offansiv back, Kongsro har ikke vist så mye at tror han er et langtidsprosjekt, mens Lindahl har spilt mye som venstreback før. Og håper for gudskyld ikke at vi skal eksperimenter med vinger ned på backen

Lode drar nokk hjemover mot Rogaland eller ut av landet, fruen hans er allerde dratt pga. jobb og da er det ikke så intresangt for han bli.

Tror ikke Berg får dra om siden vi mister såpass mange andre, B/G nekter å selge for tiden, så må et monsterbud inn og deffansive midtbanespillere er ikke de som koster mest av en eller annen merkelig grunn da jeg personlig mener at de er noe av det viktigste man har i et lag!

Boniface og Sørlie blir noen jokere som kan blir helt topp neste sesong men ser ikke for meg dem fra start av, men at begge 2 kommer tilbake og tar en plass hadde vært ekstremt gledelig, blir trangt om plassene på laget til neste år også.

Pernambuco, kait og Moberg regner jeg med at de ikke blir med videre. Samt noen unggutter drar garantert for å få spilletid.

KK trener oss neste sesong også!

Så da må vi enten bruke dem vi har eller ut å lete etter nye spillere. Primært da en venstreback, midtstopper og midtbaneanker. Håper egentlig at noen unggutter får en sjangse til å spille seg inn, men har 0 tro på det.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Neste ville vel være å holde på Berg, men har ikke nå tro på det. Trur han selges etter sesong. Man kan mene at det er uheldig, men gir også en signaleffekt til andre spillere som ser glimt som en attraktiv klubb å komme til for å få utviklet sitt potensiale.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Jeg har tidligere vært ganske sikker på at Berg ikke er registrert hos Glimt 1.februar22, men nå er jeg neimen ikke så sikker lengre. Klarer Glimt å ta første- eller andreplassen blir det e-cup i februar. I tilelgg har vi NM-finalen 2021 i mai 2022. Så dersom Berg godtar å spille for Glimt til neste sommer, ja da har vi fått valuta for gutten. Skal Glimt ryke i gruppespillet frykter jeg jeg Bergs ønske om å forlate ved et godt bud i Januar blir for sterkt. Ja han er ansatt, blabla, men på sikt kan Glimt tjene myyyye mer om han utvikler seg raskere, og får seg et par overganger oppover i divisjonsnivå.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

jonsnow wrote: Mon Oct 04, 2021 12:52 pm Ser for meg et litt anerledes lag enn dere andre her for neste sesong:
Haikin
Sampsted Moe Høibråten Lindahl
Fet Berg Saltnes
Komson Botheim Solbakken

Begrunnelsene mine er rimelig enkle: Pelle drar til utlandet for å tjene mest mulig i sine siste sesonger som fotballspiller for å forsørge hele familien sin og det er han vell undt!

Bjørkan veit vi drar, ser for meg Nederland, Belgia eller Tyskland i en klubb hvor han kan være en offansiv back, Kongsro har ikke vist så mye at tror han er et langtidsprosjekt, mens Lindahl har spilt mye som venstreback før. Og håper for gudskyld ikke at vi skal eksperimenter med vinger ned på backen

Lode drar nokk hjemover mot Rogaland eller ut av landet, fruen hans er allerde dratt pga. jobb og da er det ikke så intresangt for han bli.

Tror ikke Berg får dra om siden vi mister såpass mange andre, B/G nekter å selge for tiden, så må et monsterbud inn og deffansive midtbanespillere er ikke de som koster mest av en eller annen merkelig grunn da jeg personlig mener at de er noe av det viktigste man har i et lag!

Boniface og Sørlie blir noen jokere som kan blir helt topp neste sesong men ser ikke for meg dem fra start av, men at begge 2 kommer tilbake og tar en plass hadde vært ekstremt gledelig, blir trangt om plassene på laget til neste år også.

Pernambuco, kait og Moberg regner jeg med at de ikke blir med videre. Samt noen unggutter drar garantert for å få spilletid.

KK trener oss neste sesong også!

Så da må vi enten bruke dem vi har eller ut å lete etter nye spillere. Primært da en venstreback, midtstopper og midtbaneanker. Håper egentlig at noen unggutter får en sjangse til å spille seg inn, men har 0 tro på det.
Veldig glad for at det bare er du som ser for deg et slikt scenario. Fikk frysninger.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Fikk frysninger av hva da? At vi beholder Berg og KK? At Bjørkan drar? Meget underlig det du skriver!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Håper Bjørkan og Hauge kikker på Colin Rösler. Lenge siden jeg har sett han i aksjon, men er midtstopper som spiller på nest høyeste nivå i Nederland. Sønn av Uwe. Var landslagskaptein på yngre landslag. Er med i U21-troppen denne gang.

Kontrakten går ut om 8 måneder.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Hvis Molde ikke vil satse på Magnus Grødem, så tror jeg han kan bli en god erstatning for Saltnes på sikt. Ellers ser det ikke ut som Emil Bohinen blir satset på i Russland heller.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Om han er aktuell for Glimt aner jeg ikke, men denne august Mikkelsen på Til imponerer. Mye fotball i han. Sikkert på blokka til mange es lag etter sesong...
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Tipper han ryker rett utenlands jeg.

Kontrakt ut 1.juli 2023 men de jobber med forlenging. Her kommer TIL nok til å sope inn cash.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Hva med Ogbu i Lillestrøm? Har imponert meg I de kampene jeg har sett av Lillestrøm. Mot RBK var han ekstremt god. Kun 21 år også. Kan bli en bauta i forsvaret til Glimt.
Tror nok molde og RBK vil ligge langflate etter Mikkelsen fra Tromsø og Gulliksen i Godset om de ikke drar ut da. Vil uansett koste mye.....

Må si jeg
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Var vel beilere på Ogbu fra Nederland allerede i sommer så tviler men defintivt en god stopper om enn litt Vieux Sane i stilen.

Gulliksen er nok kaaaanskje mulig men skrev inne han nettopp ny kontrakt?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimterfrem »

Usikker på om denne spilleren har vært nevnt her før (mener jeg husker navnet når der var snakk om signeringer i fjor), men lurer på om Rauno Sappinen er en aktuell spiller å se på. 25 år, estisk, spiss som spiller for Flora Tallinn (som også er i Conference League).

Han har skåret 21 mål på 26 kamper i Estland og har også 3 mål på 3 kamper i Conference. En spiss i sin beste alder, som lenge var et stort talent i Estland. En spiller Glimt kan få maks ut av kanskje? 41 landskamper.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Nja tviler litt, Erik Sorga som banket inn 16 mål på 9 kamper i 2019 ble vurdert av f.eks Mjøndalen men funnet for lett. Han gikk senere til MLS og DC United, ingen suksess der og er akkurat blitt lånt ut til Vvv Venlo.
Han tror jeg vi kunne fått til å fungere men lite å hente hos en 25-åring fra den ligaen,da spesielt mtp videresalg.Sorga var 19 når han hadde 16 på ni kamper.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Når vi snakker om forsterkning bør vi vel se på behovet til lagdelene i Glimt. Fra årskiftet har vi 4 spisser som knives om en plass. Det er vel ikke der behovet er størst. Selv om akkurat nå hvor Lode/Moe er friske vet vi at de ofte er skadeplaget. Vi trenger en ny midtstopper i tillegg til Høibråten. Samt en ny sentral midtbanespiller som tar opp kampen med Hagen og en venstre back når Bjørkan/Berg forsvinner. 3 gode forsterkninger fra nyttår mener jeg er nok. Så er det evinnelige spørsmål hvor mange spillere skal vi leie ut i stedet for å selge?.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Er nesten 100% sikker på at Botheim blir solgt så tipper vi har 3 spisser og at en av de blir leid ut.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply