Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Synes godt han kan få lov å ta seriegull med Glimt neste år. RBK fansen fortjener det :D
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Var ikke serberic ansett som en meget lovende spiller. Får vi han gratis så burde kanskje han vurderes?
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Hadde vært jævelsk gøy å hente Serbesic og at han tok ES med storm neste sesong. Han har potensiale, men som så mange andre sliter med å slå til i bartebyen!
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Mener serbecic er et glimrende valg med liten risiko. Lode forsvinner neste sesong og fyren er fortsatt ung på 23.
Vill tanke, men skal vi tørre å legge noen millioner på bordet for Samuel adenbengro om pelle forsvinner eller Ola solbakken blir solgt. Bøtter inn mål I Sverige og etter min mening et knallbra alternativ på kant. Samtidig er han bare 26 år.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Spennende å se hva som skjer med troppen neste sesong. Må nok ryddes en del. Hva skjer med Lindahl. Pernambuco, Kait med flere. Skal vi ta inn noen på utlån som Melkersen og Hauge? Komsoon har vi sett lite til denne sesongen. Noen som vet hv årsaken kan være her?
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Årsaken er vel Solbakken. Rulleres jo lite på Glimt generelt. Komsoon signerte hvertfall en lengre kontrakt, så man har nok planer for ham. Som de fleste har han sikkert hatt litt og jobbe med for og komme på rett fysisk nivå.
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

På andre siden så har vel ønsket være å spille inn mvuka når pelle ikke spiller. Komsoon kan vel brukes på begge kanter? Helt naturlig når solbakken har levert slik han har gjort. Drømmen ville være Sørli og Samuel adenbengro på hver sin side om solbakken går.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Om man skal ha ønske drømmer så hadde det å hente ceide, begge 2 vært digg. søskenbarnene til MÅK. En på back og andre på vingene som har et vanvittig potensiale og er nordnorske. Trenger litt sånt på laget.

Hente en hvis Bodøgutt hjem fra dannmark(scjeldrup) og en annen fra Tyskland JPH og sist,men ikke mimst Evjen som kan bekle hele høyre sida
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

JpH gjør jo det strålende i Bundesliga. Ser ikke helt den
Kritisk
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Er dette ironi, poteten?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Schjeldrup som er spådd som kanskje største talentet i Dansk toppserie? JPH som ble solgt for 100 mill (?) i sommer? Lov og ha drømmer, men bidrar lite til diskusjonen :-) Evjen tror jeg nok vi har følinger med hele tiden. Han har vel fått spille noe mer i det siste, men ser ham på ungdomslaget en del ennå. Er heller ikke en vidåpen plass for ham på dagens Glimt-lag, hvor han da konkurrerer med Hugo og Saltnes, evnt. Solbakken/Pellegrino.

Å hente et talent type Ceide fra RBK ville vært power-move, men også altfor mye stolthet til at de lar det skje. Vi kan heller selge Botheim for 80 mill i vinter og vinne serien i 2022 med Anders Konradsen og Serbecic som "årets gratissigneringer fra Trondheim".
Una mas cerveza.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

gavharr wrote: Tue Dec 07, 2021 12:27 am Er dette ironi, poteten?
Nei?
Kritisk
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Kan heller ikke skjønne de som mener JPH ikke spiller i Frankfurt. 11 kamper og 2 mål. Så han er nok ingen aktuell kandidat for oss.

Noen andre?
@liverglimt
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

JP gjør det kanskje ikke strålende, men en spiller som nylig kosta 120 mill og har 10 mill i året i lønn, kommer ikke tilbake til Glimt med det første. Evjen drømmer jeg også om hvis Ola forsvinner. De andre tror jeg også er umulige å få til Glimt, men det hadde vært morsomt å legge inn bud på et par RBK-spillere på pur f, hvis trenersagaen ender som vi håper på. Ulrik YJ har vært nevnt. Gjør det greit, men på et Willem II som er godt planta på nedre halvdel i Nederland. Tenk om vi fikk et salg i JP-klassen av Botheim og kunne bruke litt på å resignere feks Ola, Lode og Sampsted?
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

Jeg har lyst å dvele litt ved Jens Petter Hauge egentlig, fordi jeg synes han får en del ufortjente merknader.

Vi snakker om en som ble solgt for 50 millioner til AC Milan og på sine 24 kamper totalt, scoret han 5 mål og hadde 1 assist. Dette er egentlig ikke så mange nordmenn som drar utenlands som gjør lengre. Det skal nevnes at Milan totalt på en sesong spiller rundt 50 kamper, og han spilte nær halvparten.

Selv med en slik start, blir han veid noe for lett til å spille på Milan, men får tilslag og havner i Frankfurt, der han har 15 kamper og 3 mål i alle turneringer. Det vil si at siden han dro for cirka ...15 måneder siden? så har han spilt 39 kamper og notert seg for 8 mål og 1 assist. I tillegg har han fått landskamper.

Altså, i norsk målestokk er dette så nærme "strålende" du kommer av en spiller som drar fra Eliteserien til utlandet og ikke i hvilke som helst klubber heller.

Så å mene at han ikke har gjort det strålende, synes jeg er litt rart, men det kan nok være bare meg, som ikke har særlig store forventninger med tanke på utenlandseksporten av norske fotballspillere de senere årene.

22 år gammel har han vist at han duger på den kontinentale scenen. Kan jo nevne vår danske hedersmann Philip som ble utlånt fra Watford til Nottingham og har fått totalt 40 kamper med fire mål og fire assist på nivå to i England - han har jo ikke gjort seg bort han heller, men er langt unna standarden til vår venn JPH?

Eller er jeg fullstendig far off?
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

Kasper Junker spiller i Japan, ukjent nivå for meg riktignok, og har 29 kamper og 16 mål i alle turneringer. Ikke dårlig det heller, så glimt-spillerne begynner å få et visst rykte "der ute". Om Bjørkan også tar nivået og takler mentaliteten i Bundesliga, så tror jeg det alene kan øke verdien med 5-6 millioner per spiller i Glimt.
Kritisk
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Det kommer jo an på hvor mye en legger godvilja til. At JP fikk 18 serie A-kamper høres greit ut, men at han fikk tre fra start og ble byttet inn i 15 er jo ikke like imponerende. I Tyskland er det snart to måneder siden han starta en kamp. De siste seks rundene har han tre innbytter. Jeg tror vel Cercle Brugge hadde vært en bedre match enn Milan, men for økonomiens skyld er det jo bedre at han valgte sistnevnte. Men dette bør kanskje tas i en annen tråd.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Akkurat. Nå er det utglidning på utgliding.

Hvem skal forsterke laget vårt?
@liverglimt
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

- Fredrikstads Taofeek Ismaheel (21) er en fin kandidat. 13 mål på 30 kamper er fin start på en nyopprykket klubb.
- Åsanes Håkon Lorentzen (24) er også en potensiell en. 20 mål på 56 OBOS-kamper er ikke dårlig utført.

Men føler egentlig ikke det er angrepsrekka som trenger forsterkning. Det er jo forsvaret som brenner litt. Alfons nærmer seg jo å være klar for større oppgaver, Bjørkan forsvinner, Lode også? Vi trenger en ny spillende stopper og der er jo han der Igor-duden verdt litt?
Kritisk
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Har vært altfor lite fokus på en eventuell forlengelse med Lode i media. Håper han på et lite utenlandseventyr eller ønsker han seg nærmere familien sørpå?
Han blir 29 år 11. mars og kan vel ikke forvente at så mange utenlandske klubber ligger langflat etter ham.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

Han er jo i landslagstropper, så det er vel klubber i Tyrkia som er villig til å betale gode sign on fees for en kar som han. Også en klubb som København betaler gode penger for en skandinavisk stopper med internasjonalt snitt, ikke sant?
Kritisk
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Landslagsdebut i 2021 og tidvis storspill i Europa. Bør være mange lag som er interesserte i feks Tyrkia, Belgia, Nederland. I motsetning til Berg og Bjørkan har det vel ikke vært direkte spørsmål i avisene om hva framtidsplanene er? Eller har jeg bare ikke sett dem?
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

Jeg håper jo Lode forlenger.

Men jeg tror vi mister følgende før seriestart:
Haikin (keeper)
Lode (forsvar)
Sampsted (forsvar)
P. Berg (midtbane)
Pellegrino (ang)
Botheim (ang)
Solbakken (ang)

Vi har interne forsterkninger i Boniface (ang), Melkersen (ang) og Hagen (midtbane).

Jeg ønsker meg skikkelig en stopper som kan spille ball og lurer på om det finnes noen i Europa for øvrig som kan bekle en slik rolle? Norske stoppere blir fort veldig dyre.
Besim Serbic burde vi være på ball på mener jeg.

Back burde være en kvikk, ung og lovende mann som ikke vinner noe i Trondheim. Reitan trivdes jo i Bodø?
Kritisk
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Vi får også tilbake
-Isak Amundsen, som har havna litt ute i kulda i TIL, og blitt forbigått av Øyvann i stopperkøen.
-Ask Tjærandsen-Skau, som ble skadet i en sparkesykkelulykke.
-Runar Hauge, som har slitt med skader, men som har vært fast på venstre ving hos Stjørdals/Blink i høst.

Serbic og Wembangomo, begge gratis, bør være på blokka. Så bør vi bruke penger på en solid venstre back.
Veni
Posts: 463
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 34 times
Been thanked: 61 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Veni »

Det var nå voldsomt til exodus
Post Reply