Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Chris »

Blueduck wrote: Wed Jun 29, 2022 9:56 pm
Det er fritt fram å argumentere for sitt syn. Det å slenge ut en påstand uten begrunnelse har knapt verdi.

Jeg har begrunnet; det er det andre som ikke gjør. Avslutter imidlertid denne diskusjonen med dette. Det har vel ingen verdi for andre å lese ubegrunnede påstander.

Jeg tenker at Samuelsen, og kanskje også Vecchia m.fl. kunne tenke seg å spille på et lag langt bedre enn Haugesund eller RBK. På et lag som skal ut i Europa. Og med det muligheten til å følge i Evjens, Zinker, Junker, JPH, Berg m.fl. sine spor.
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Kan godt være at Samuelsen har lyst men i tillegg til alt jeg har nevnt før så tror jeg vi skal finsikte spillere som tåler mye trening,vi hentet flere i vinter som jeg i det lengste håpte vi skulle på orden på kroppene til(noe mangel på oppkjøring ikke klarte). Samuelsen har hanglet mye i flere år.

Veccia kan du bare glemme,hadde altså ett tilbud fra Malaysia der årslønna var over x10-25 over det vi kan tilby. RBK ble ikke enig med klubben. Synes du det høres ut som noe vi kan matche?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Alexkid
Posts: 417
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Spillere som tåler mye trening? Espejord? Vetti? Ser ut som min åpenbare spådom slo til. Tåler nesten ikke trene. Ikke gode nok for Glimt! Men Hagen. Må få inn noe som er bedre enn denne karen. Makan til sirup!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Tenk at vi har klaga på sentrale midtbanespillere siden Christian Berg.

Den eneste som i stor grad slapp unna kritikk, også når han fortjente den, vat Patrick.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
AnthonyGregory
Posts: 208
Joined: Sun Apr 09, 2017 5:38 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by AnthonyGregory »

Enig med Alexkid her. Dere som mener Hagen har vært så bra- hvor mange dueller har han vunnet i år? Om han ikke lærer seg å flytte beina raskere, er han ikke god nok for eliteserien. Dessverre. I dag skaper VIF de fleste sjansene sine etter brudd mot Hagen. I tillegg til å bomme på ballen i sitt første skuddforsøk og å slå 9 elendige cornere i første omgang- var han generelt en tempodreper offensivt i dag.
User avatar
Nordlys
Posts: 3486
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 602 times
Been thanked: 661 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Jeg krysser fingre og tær for at vi tar de to første stikkene i Q1 og Q2 til CL så forsterkninger kan kartlegges og hentes i visshet om at det blir Europa-høst og et respektabelt antall kroner på konto uansett.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Chris »

Samuelsen holder dribleshow mot Jerv. Han er på gang. Noe veldig.
Tippeligaens aller aller aller beste "boksåpner". Noe Glimt skriker etter.
Ankelskader er vel nesten aldri karrieretruende.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Slutt nå. Blir for dumt. Han hadde 7 touch ila innhoppet og flakset med seg ballen forbi en person ved en anledning. Statistikk-leverandører regner ikke det som en dribling engang. Står således med 0/2 successfull dribbles. Dårlig innhopp.
Last edited by liverglimt on Sun Jul 03, 2022 7:18 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Må vi se etter ny sentral midtbane? Hagen ser så veldig langt unna ut. Vetti er…alltid skadet?
Una mas cerveza.
User avatar
Kvass
Posts: 348
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 56 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kvass »

Jeg tror ny sentral midtbane er en nøkkelfaktor for å kunne spille på den måten Glimt ønsker, men ikke er i stand til per nå. Hagen løser oppgavene som best han kan gitt forutsetningene, men etter mitt syn er forutsetningene for dårlige - særlig er fysikken for svak. Det synes som om det påvirker valgene han gjør på banen - han velger ofte å ikke gå inn i situasjoner der fysikken ville spilt en rolle (og de er det jo mange av i løpet av en kamp).

Mener Patrick Berg tidligere i karrieren gjorde grep med sin egen fysikk da han innså at han ikke var bygget på riktig måte for rollen.
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Tror vi heller skal se etter en venstreback med venstrefot og kanskje en venstrekant med venstrefot.(som har venstre som foretrukket skudd og pasningsben,mener ikke de vi har mangler en fot).

For meg blir det veeeeldig spesielt å skyte på Hagen når det er helt andre ting laget sliter med.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Bergs grep om egen fysikk var en del av den store overhalinga hans etter 2018-sesongen. Han brukte lang tid på å komme inn i rolla som ballvinner og skjerm, selv i 2020 hadde vi flere baklengsmål der han var den "mest skyldige".

Jeg tror mange måler Hagen mot en urealistisk standard (Berg på sitt foreløpige karrierehøydepunkt) og uten å ta hensyn til landskapet rundt.

Gitt det vi vet om Glimts treningsregime — tror dere virkelig de ville dyrka fram en spiller for *den* rolla uten å ta fysikken med i betraktninga?

Jeg er veldig enig — en venstrebent venstreback må være førstepri. En venstrebent venstreving hadde også vært bra, selv om Pellegrino har gjort seg litt usårbar for øyeblikket (og når han får løpt inn på første stolpe på innlegg fra høyre, så er han plutselig mer involvert enn vi har vært vant med).

For å kaste litt murstein i glasshus, kanskje trenger vi en spiss mer enn en venstrekant, om ikke Espejord og/eller Boniface får sving på tingene sine snart. Ingen av dem har fått nevneverdig gode arbeidsbetingelser heller, men opplever at de produserer relativt sett svakere enn både Hagen, Saltnes og Sørlie/Koomson.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

https://www.an.no/glimt-tester-junkeren ... -4-1617142

Stopper Stian Kristiansen og spiss Oscar Kapskarmo finsiktes på Glimt-trening.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Nordlys
Posts: 3486
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 602 times
Been thanked: 661 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

De er begge totaldominante i 3.divisjon så ikke dumt å prøve dem. Kristiansen er ganske anvendelig og kan spille både back og midtstopper. God fot og ganske så hurtig. Scorer en god del mål på lavere nivå. Har vel 8 mål på 12 kamper eller noe slikt i år. Tror helt klart han kan være en bra venstrebackreserve.

Kapskarmo er også spennende. Meget bra fysisk pakke og god feilvendt. Brukbar teknikk også. Tok godt for seg i treningskampen mot Glimt og i cupen mot LSK.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Så flott historie om disse to skulle lykkes å få plass i Glimt. Blomstrer litt senere, det er det nok mange som gjør, også innenfor andre felt i livet.
Fotball er nesten alltid morsomt
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Mange her la sin elsk på venstrebacken Juninho i møtet mot Zorya. Forståelig nok ettersom han var steike god!

Han har nå signert for kypriotiske Pafos. Free transfer.
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Pafos ja,Henning Bergs nye klubb. Her får han nok langt mer i lønn enn vi kunnet tilby.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Stig Torbjørnsen er intervjuet om hvordan han tenker om det å finne de rette spillerne:

https://www.eurosport.no/fotball/kommer ... ideo.shtml

Han innser at det er vanskelig for klubbene å dekke alle land og fokuserer heller talentjakten på færre land.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Et langskudd på venstreback ... da Silva på Klaksvik? Håndterte både Solbakken og Sørli greit, men fikk trøbbel med Mvuka. Greit tempo, grei fysikk, plasserte seg ålreit.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

God spiller det,men 27 år så ville heller investert i en yngre spiller som holder ca samme eller høyere nivå.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
DuttesAngles
Posts: 7
Joined: Thu Apr 28, 2022 5:53 pm
Been thanked: 4 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by DuttesAngles »

Var på en Moss-kamp i cupen mot Sarpsborg 08 for et par uker siden, og de har en sabla god sentral/defensiv midtbanespiller som jeg syns Glimt bør se på. John Phillipe Koko - en slags østfoldsk Ngolo Kante, liten, men vill fysikk, løper som et uvær, rask, god på gjenvinning, klarte å halme opp med Særpingene, og helt uaffektert på slutten av kampen da resten av mossingene lå nede med krampe herfra til månen etter å ha lagt seg bakpå i nesten en omgang. Hvordan blir man fotballagent egentlig? :tenk
User avatar
Nordlys
Posts: 3486
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 602 times
Been thanked: 661 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Kesseboy wrote: Thu Jul 07, 2022 9:47 am Et langskudd på venstreback ... da Silva på Klaksvik?
Stian Kristiansen så minst like god ut mot LSK i cupen. Og han kan spille stopper. Hvis vi først skal tenke på evt. venstrefotede backreserver.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Galnasen
Posts: 340
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 36 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Galnasen »

Merker meg at Mathias Rasmussen herjer for Brann, riktignok i OBOS da. Hadde selv supertroa på han til Glimt før sesongen(når han var i unåde hos Brann). Glimt var rapportert å snuse rundt han. Kan bekle alt på midtbanen pluss at han kan spille kant. Trolig ikke mulig å hente nå lenger...

Ellers er det spennende hva Glimt gjør framover. En ting er å treffe på overganger, men man må også treffe på registreringslister og antall spillere som forsvinner i løpet av sesongen slik at man ikke havner i tilsvarende situasjon som før Celtic-kampen.
User avatar
Nordlys
Posts: 3486
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 602 times
Been thanked: 661 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Han er ikke fra Ungarn, men Gift Emmanuel Orban virker å kunne bli et nytt nigeriansk fantom i norsk fotball. Scoret 2 mål for Stabæk i dag.

Mål 2 i dag

https://www.eurosport.no/fotball/obos-l ... tory.shtml

Basert på denne artikkelen kan det virke som det er en ganske midlertidig avtale med Stabæk all den tid han ikke har fast oppholdstillatelse enda.

Ser opptak fra Stabæk - Blink. Oser kvalitet, men usikker på om han er best som spiss eller kant. Brukes på topp av Stabæk. Tofotet, hurtig, målteft og bra finterepertoar. Stabæk har visstnok bare lånt ham med opsjon på kjøp.

En ekstra bonus er at vi kan stille med Victor og Orban på topp! :D

Her er noen involveringer fra dagens kamp som jeg klippet ihop: https://streamja.com/P5jvQ

Ellers har Anton Saletros bare et halvt år igjen av kontrakten med Sarpsborg. Burde kunne kjøpes fri relativt billig.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Nordlys
Posts: 3486
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 602 times
Been thanked: 661 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Som nevnt. Skal vi bare låse Saletros inn i garderoben?
Forumets mest middelmådige ekspert.
Post Reply