Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Nei vi kan jo alltids handle inn masse folk i alderen 26-30++ år til overpris og bli sittense med dem og sånn forvalte det vi har tjent på E-cup og salg slik som RBK holdt på, men i lengden fungere det ekstremt dårlig!
Man må satse på realtivt ungt som kan selges videre etter noen år for å holde seg på topp, med en og annen eldre spiller i dagens fotball. Vi er ikke en stor klubb i en av de store rike ligaene, men en middels stor klubb i en liten liga og det å skulle bare gå for "gammle" spillere er en felle som ikke jeg vill at vi skal gå i!

Få inn en miks av spillere, men bruk de store pengen på spillere med videresalgs potensiale!

Akkurat Salvesen er jeg skeptisk til pga. dette, spesielt når man har Espejord som er samme typen i samme alderen og at man da gir bort den beste spissen for å få plass til 2 stk uten et vidresalgs potensiale. Det er på det punktet Molde har vært ekstemt flink og jeg håper vi går i samme modus. Hente stort sett store talenter, videreutvikle og selge for en høy pris også videre. På den måten bygger man klubben opp med såpass økonomisk muskler at man kan holde seg i toppen
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Hva Eriksen angår er jeg også skeptisk, men ikke av grunnene til jonsnow. Fet er en lignende type som kjenner klubben, som vi alt eier. Av og til må man hente inn folk som er i sin beste alder, hvertfall hvis vi skal fortsette å konkurrere på øverste nivå. Vanskelig å alltid skulle planlegge ti år frem i tid. Vi har dog en allerede overfylt midtbane og å blåse et tosifret antall millioner på en som har en halv sesong på toppnivå, ja det gjør meg litt skeptisk.

Fokuser på back og ving og få heller sendt en spiller eller to på lån tenker nå jeg.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Det er sexy med store salg, som JPH til Milan for 45 mill. Men vi spiller nå om og komme til CL playoff, som gir oss 50 mill om vi taper. Så og handle inn noe som leverer på et godt nivå fra dag 1 har stor verdi det også. Liker at Glimt klarer tenke begge deler. Eriksen kan muligens være en kombinasjon av høyt bunnivå, god innsats, og innafor lønnsmessig.
Una mas cerveza.
Alexkid
Posts: 421
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Kristian Eriksen ønsker seg en overgang til Molde nå umiddelbart ifølge h-sport. Blir ikke Glimt.

https://www.h-a.no/2022/sport/molde-ska ... r-eriksen/
Last edited by Sulliken on Sun Jul 31, 2022 9:20 am, edited 1 time in total.
Reason: Legger ved link.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Eriksen ønsker seg til Molde :LFC Snakkes. Mulig jeg er en smule inhabil, men jeg klarer ikke med min beste velvilje å forstå at det er mulig å ønske seg dit hvis man har mulighet å vinne kamper i Europa med Glimt og bli trent av Knutsen. Er det Røkke-lønningsposen som frister mon tro? Siden Eriksen viser en slik avvikende vurderingsevne er jeg egentlig bare glad for at vi ikke bruker penger på denne karen.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by geirminator »

Molde har en utømmelig pengebok i Røkke. Kamma selger garantert ila. et par dager, de har ikke råd til å takke nei til slike summer.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Litt som Junker, "drømmen siden jeg var liten gutt har vært å spille for *sett inn klubb som akkurat nå har inne bud og tilbyr større lønningspose*". Vi har Fet, sats heller på han til neste år. De spillerne vi har på midten holder i massevis frem til da.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16628
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Her er VG sin sak.
https://www.vg.no/sport/fotball/i/oW4qn ... n-vil-bort

Jeg kan ikke tenke meg annet at det er lønningsposen som er avgjørende. Jeg kan jo forstå det. 27 år og har noen få år igjen på å bygge opp sparekontoen sin mest mulig. Han vil aldri få et utenlandsk eventyr, så da er det lommene til Røkke som frister mest.

Vi vil uansett ikke ha noen som kun kommer for pengene.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Åssa
Posts: 300
Joined: Mon Oct 18, 2004 8:52 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 25 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Åssa »

Hamar Arbeiderblad har en lang sak på Eriksen i dag:
"De (Glimt) har også fått beskjed om at de kan snakke med både Eriksen og hans rådgiver for å forsøke å bli enige om de personlige betingelsene. Uansett skal Molde fortsatt ha alle muligheter til å kjøpe Kristian Eriksen de også, men som Glimt har de fått klar beskjed fra Briskeby om å vente til etter sesongen. Uansett vet de at de kan kjøpe HamKam-juvelen under de samme betingelsene som Glimt."

Artig å putte litt sand i maskineriet til Molde...
--
Det e mi meining det, og det det e den rætte!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16628
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Så HamKam sier rett ut at Eriksen ikke blir solgt dette vinduet, altså. Mens spilleren sier han vil vekk nå og kan ikke vente under et halvt år. Hvor stor Sign on fee gir Molde? Må være voldsomt siden Eriksen er SÅ ultålmodig.

Han gjør seg ikke mer populør hos Briskebybanden med sytingen si.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mortsto
Posts: 7430
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Overpriset spiller med begrensede ferdigheter og null videresalgspotensiale. Det er ikke sånn vi bygger klubb.

EDIT: Og i det jeg skriver det, skriver AN at han er klar.

"Det er Hamar Arbeiderblad som erfarer at HamKam er enig med Bodø/Glimt om en overgang for Kristian Eriksen på nyåret.
De helgule skal ha tilbudt Hamar-klubben i underkant av ti millioner kroner for midtbanespilleren."
Last edited by mortsto on Sun Jul 31, 2022 10:51 am, edited 1 time in total.
Alexkid
Posts: 421
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Glimt fått Kristian Eriksen?!? Wtf!
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Kun klubbene som er enige, spilleren må og bli enig med Glimt.
Går vi kloa i han så er det en klasse signering. Vetlesen er neppe i klubben etter neste overgangsvindu og da har Fet vært skadet i 1 år. To av klubbens største tap denne sesongen er Fet og Moberg, den innsatsen de la ned i hvær trening satte en høy standard. Får vi Eriksen så har vi signert en bedre utgave av de to.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Misvisende overskrift hvis det ikke er enighet med spiller.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Chris »

Det skrives mye om Eriksen. Mye er i beste fall: Forunderlig.

Det er underlig at flere mener å vite grunnene til at Eriksen ønsker seg til en "større klubb". Det er nok, som ellers i livet: "More to the picture than meets the eye".

Han har nok sine grunner, og ingen andre enn ham vet hva de er. La meg trekke fram noen mulige grunner. Han kan:
- Ønske seg til en klubb han vinner noe: Det gjør han nok ikke - i all fall ikke i år - i HamKam
- Ønske seg til en klubb som har større offensiv kraft.
- Ønske seg å spille i Europacup.
- Ønske seg et proffeventyr. Det går langt lettere fra en større klubb som spiller i Europacup.

Så er det selvfølgelig kan hende noe økonomisk. Han er nettopp blitt 27 år. Han kom fra lavere div. for kort tid siden. Han vet godt hvordan dette fort kan skifte.
- Alle fotballspillere vet at det er en sjanse for å bli skadet. Det kan stoppe karrieren. For en 27 åring som nettopp har slått ut i full blomst haster det derfor litt med å gripe mulighetene. I neste kamp eller på neste trening kan karrieren være over.
- Han kan gå mye opp i lønn. Det var vel snakk om at han nå tjener 40 k./mnd. Det er veldig lite relativt til dem med høy lønn i EL. Og per nå, i den formen han er, er Eriksen en av de aller beste i EL. Og han kan få sign. on. fee. For alt dere vet, så spiller han ikke bare for seg selv. Og har andre å tenke på.

Jeg synes en skal holde seg for god til å kritisere Eriksen. Han kom vel gratis til HamKam for noen år siden. Han har lagt ned en enorm innsats i kamp etter kamp. Han gir seg aldri. Nå kan de selge ham for 12 mill. kr. Jeg synes HamKam bør la ham gå, eller i det minste la ham skrive kontrakt for neste sesong. De 12 mill. kan de få gode spillere for.

Til klubbene som ønsker Eriksen, så er det bare en ting å si. Kanskje dere skal tilby spillere i bytte. Det kan gjøre det lettere for HamKam å slippe sin viktigste spiller. Det gjelder særlig Molde som kjøper langt flere spillere enn de kan bruke. For Glimts del, så kunne de vurdere å tilby f.eks. Komsoon og Nordås på utlån.

Hva kan Eriksen tilføre Glimt. Mye, slik jeg ser det. Noen punkter er:
- Enorm innsats, driv og kraft. Det har Knutsen savnet i mage kamper. Jeg likeså. Og det gjelder ikke bare kamp. Om Eriksen har noe av den samme innsatsen på trening, så vil det løfte intensiteten enormt. Og laget. Og verdien på alle spillerne. Og jeg mener det er en viktig suksessfaktor for Glimt. Som kan økes vesentlig med Eriksen. Han går kanskje Moberg en høy gang på dette, og Moberg ble fremhevet pga. dette.
- Trøkk inn i boks. Det mangler Glimt.
- Flere gode løp. Offensivt og defensivt. Eriksen gir minst 1/2 mann ekstra i det leddet han spiller. Det blir overtall av slikt. Som skaper rom for andre.
- Han tilfører målpoeng. Bra innlegg og bra skudd.
- Han synes å ha et bra fotballhode. Han plasserer seg bra.
- Han kan spille i flere posisjoner. Indreløper. Ving. Og sikkert også back.

Noen mener at x-faktor ligger i teknikk. Jeg mener også at enorm innsats, løpskapasitet og fotballklokskap er gode x-faktorer.
Fotball er ikke bare sirkus. Med klovner som trikser. Men også et lagspill hvor spillere må samhandle og gjøre hverandre gode. Eriksen gjør det. Det finnes mange eksempler på spillere som gjør det bra uten å trikse all verden. Et eksempel er James Milner på L'Pool. Han har noen likheter med Eriksen.

Så Eriksen har sine grunner. Ikke kritiser ham for det.
Og Eriksen vil styrke Glimt. Helt helt soleklart.
Knudsen og Co forholder seg til virkeligheten og spiller ikke bare "football-manager", slik en kan få inntrykk av at flere gjør her. Og hvor det handler om mer enn "sirkus-stats", kjøp og salg, at alle skal være unge - noe som ikke funker etc. Knudsen og Co har full tillit her.

At dette sagt: Eriksen vil tilføre mye. Terkildsen på Haugesund noe av det samme, bare sikkert raskere og rimeligere. Og Martin Samuelsen vil tilføre noe annet og mer x xxl-faktor.
mortsto
Posts: 7430
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Jeg har stor forståelse for at spillere vil vinne noe, sikre seg økonomisk, osv. Men jeg er veldig negativ til at spillere og agenter bruker media til å presse gjennom overganger. Så er nok vurderingen din av Eriksen ganske presis. Men vi er selv med på å legge lista når vi legger nesten ti millioner på bordet for en slik spiller. Hva vil selgende klubb forlange neste gang vi prøver oss på et Mikkelsen-case?
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Forsåvidt enig med Chris(minus den sedvanlige Samuelsen nevninga) om Eriksens kvaliteter,utvilsomt en spesiell spillertype som går forran noe helt enormt.

Likevel synes jeg lite om pris og det begynner å bli risky om vi får for mange eldre spillere om 3-4 år. Men håper og regner med klubben har kontroll.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by geirminator »

https://www.an.no/ulrik-med-skinne-ette ... -4-1631597

Jeg foreslår at Glimt bruker 10 mill. på en midtbanespiller som kan komme nå..
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Håper iallefall at vi har prøvd en gang til på Evjen.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Med Saltnes ute med en mulig kneskade så er det bare å handle inn en midtbanespiller til og være føre var.

Zafeiris, Hove, Saletros hadde vært greit å prøve seg på
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16628
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

tomath wrote: Sun Jul 31, 2022 11:07 am Misvisende overskrift hvis det ikke er enighet med spiller.
Akkurat! Uttalelsen fra Eriksen om at han vil gå nå, tolker jeg som om at Molde har kommet med et meget lukrativt tilbud som Glimt ikke har matchet/kan matche. Og slik som tabellen ser ut pr nå, så er det Molde som sitter i førersetet til CL-kvalik neste år.

@JHA
Stian Høgland går langt i å si at Glimt har gitt han opp. Zakk har hvisnok fått høre i fra hans kontakt i AZ på gebrokken norsk: Håkon blir her.
https://open.spotify.com/episode/1V5eHMACB2FRr6PZ8rOZHS
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Glenn P
Posts: 2843
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 214 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

JHA wrote: Sun Jul 31, 2022 12:36 pm Håper iallefall at vi har prøvd en gang til på Evjen.
Nå må folk slutte å drømme om Evjen. Han er på vei inn i AZs startellever, startet vel de to siste i europakvalifisering, og fra start de siste fem i Eredivisie på tampen av fjorårsseongen, bare slutt å håpe på han.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Slutter da aldri å drømme!! Evjen har vi snust på lenge, og det er først nylig det har havnet i usannsynlig båsen.
Neste drøm er Filip Jørgensen.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Nordlys
Posts: 3515
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 605 times
Been thanked: 663 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Anton Saletros hadde vært fantastisk. Han tror jeg vi kan gjøre svensk landslagsspiller av. Halvt år igjen av kontrakten i Sarp og de forsterket nylig med Simon Tibbling.
Forumets mest middelmådige ekspert.
jendoriluka
Posts: 516
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jendoriluka »

Men hvor blir det av ny venstreback?
Post Reply