Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Våre nye venstrebacker valgte 10 gangen på kontoen i stedet.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Chris »

Saletros er en veldig god pasningsspiller med stor spilleforståelse og et godt skudd og gode innlegg.
Jeg er imidlertid ikke helt overbevist over arbeidskapasiteten og kraften og trøkken. På Sarpsborg har de en defensiv midtbanespiller som kompenserer mye. Arbeidskapastitetn kan en imidlertid gjøre noe med om innstillingen er der. Han er vel heller ikke veldig raskt. Per nå sliter jeg litt med å se ham som indreløper eller anker. Men om arbeidskapasiteten kommer kan han bli en god god Glimt spiller.

Har troa på Hove, men han er ung. Zaferis virker lovende, men har ikke sett ham nok.

Om venstreback.
Det er ikke full krise, enda. Så lenge Sampsted og Brice er der. Og så er Larsen i bakhånd. Larsen bør prøves der da Helstad Amundsen har gjort det veldig bra som stopper. Larsen har vel U-kamper for Danmark. Er rask. Og har spilt back. Så potensialet er der. Han slipper vel også flere hodedueller som back, noe som synes viktig med alle smellene han har fått i det siste. Den nye unge bør også få prøve seg. Og så er M Konradsen også i stand til å spille back. Ser derfor ingen krise. Stenevik på Strømsgodset er et godt alternativ.

På vingen kan en godt vurdere Filip Delaveris. Han var et stort talent. Men er på utlån i Kåffa fra Brann. Han kan sikkert gå for et rimelig beløp.
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 569 times
Been thanked: 646 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Jeg er overrasket over at enkelte foreslår stoppere på backen. Og attpåtil stoppere som er høyrefotet på venstre. For meg er back og stopper veldig ulike posisjoner med veldig store forskjeller i ferdighetskrav. Hvertfall sånn Glimt spiller.
Forumets mest middelmådige ekspert.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Ja jeg synes alltid det er så rart når argumentet for å ikke forsterke er at vi har spillere som ikke er backer som bare kan settes der. Det er ikke godt nok hvis vi skal kjempe om seriegull og spille gruppespill i Europa.
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Word Mortsto! Enig med deg. Seriemester 2 år på rad og suksess i Europa. Få inn VB nååååå!
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 569 times
Been thanked: 646 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Gift Orban scorer og scorer.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Denne tråden er tidvis et morsomt kjepphestderby. Hvem er i ledelsen nå, er det Evjen eller Samuelsen? Er det noen andre gamle helter som kan komme susende på oppløpet?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 569 times
Been thanked: 646 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Forskjellen på de to er jo at Evjen hadde vært en klar forsterkning av XI og derfor med rette nevnes regelmessig, mens Samuelsen såvidt jeg kan se nevnes av en person og ikke har vist noe som helst som tilsier at han er en god signering for Glimt.
Forumets mest middelmådige ekspert.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Kjører en liten gjettekonkurranse med meg selv her på hva vi henter:

1. Sondre Ørjasæter,Sogndal. Hentes dersom Sol blir ut sesongen. Får halvt år å bli vant med Glimts måte å spille på.

2. Johan Hove,Godset. Vi sprenger banken dersom Saltnes er ute lenge.

3. Venstreback utenfor Skandinavia.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Galnasen
Posts: 334
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 35 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Galnasen »

Nino Zubelj i Bodø. Kun medisinsk test gjenstår.

https://www.an.no/nino-blir-trolig-glim ... -4-1631788
Last edited by Sulliken on Sun Jul 31, 2022 8:52 pm, edited 1 time in total.
Reason: Nok en gang legger jeg ved link
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Kesseboy wrote: Sun Jul 31, 2022 7:40 pm Denne tråden er tidvis et morsomt kjepphestderby. Hvem er i ledelsen nå, er det Evjen eller Samuelsen? Er det noen andre gamle helter som kan komme susende på oppløpet?
Ikke glem Therkildsen som en av underdogene :D Og snart kommer det masse drømmer om Lode og Bjørkan som ikke får spille i Bundesliga (starter jeg den balletten nå?).
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Galnasen wrote: Sun Jul 31, 2022 8:17 pm Nino Zubelj i Bodø. Kun medisinsk test gjenstår.
Žugelj?'


edit: Ja Žugelj
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Det som er morsomt, det er at folk gjør narr av folk som nevner potensielle signeringer som klubben har vært sykt nærme å faktisk signere :skål
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Forskjell på å ha vært nær, å enda snakke om at det kan skje :D Evjen var nok vurdert opp og i mente, men AZ gjorde tydeligvis rett i å beholde han. Så da er vel den saken død? Skal vi fortsatt snakke om Lewandowski til Hødd liksom? Tror ikke det skjer nå lengre, men det var nært dengang da.
User avatar
Nordlys
Posts: 3371
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 569 times
Been thanked: 646 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

De er ikke fornøyde med Evjen på AZs supporterforum hvertfall. Stemninga er ganske sammenliknbar med hvordan folk snakker om Espejord her inne. Mange som mener salg/utleie er det riktige.

Litt blandete rapporter på Žugelj fra Slovenia. Noen sier han er mer enn moden for et steg opp på karrierestigen mens andre sier at han er ganske middels. Spennende at han anses som vel så god som 10er av noen som følger slovensk fotball. Kanskje han er tiltenkt som alternativ både på kant og på indreløperen?

Personlig er jeg litt lunken til denne overgangen. Litt for mange usikkerhetsmomenter. Regner med det blir han og Salvesen som registreres til Zalgiris og at Faye må vente.

G-s-enz wrote: Sun Jul 31, 2022 7:59 pm Kjører en liten gjettekonkurranse med meg selv her på hva vi henter:

[...]

3. Venstreback utenfor Skandinavia.
Med EL eller CL å tilby blir vel kanskje Adam Sørensen høyaktuell igjen?
Last edited by Nordlys on Sun Jul 31, 2022 9:00 pm, edited 3 times in total.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Var det Adam selv som ikke ville til Glimt? Mener det var ok fra klubb? Altså - er vi garantert EL og fortsatt sjans på CL skal man klare tiltrekke seg spillere som har ambisjoner.
Una mas cerveza.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Alltids skeptisk til folk man ikke har sett mye av, Zugelj kan være det neste store eller en av de største bomene vi har gjort det må tiden vise.

Får håpe den smellen han fikk i hodet sist kamp for Maribor ikke var noe som helst.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Tenker Kalley i Groningen kan være et alternativ nå som Groningen har fått hentet Mæætææ.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Rart å gå for en spiller som er svakere enn Määttä, da det ser ut som enkelte i Groningen er glade for å ikke måtte spille Kalley... Men kan virke som Kalley ble skadet i midten av juli, og kanskje var på vei inn i førsteellevern. Mulig derfor Määttä ble henta.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

JHA wrote: Sun Jul 31, 2022 8:37 pm folk gjør narr av folk som nevner potensielle signeringer
Ikle forstå det slik at jeg gjør narr av noen, det var aldri hensikten. Det er mer sånn at alt føles som normalt når jeg kan åpne denne tråden med nye innlegg, og på forhånd vite halvparten av navnene som står der :wink:

Seriøst tho: Eriksen inn etter sesongen, og Hove inn nå? Kan det skje, er det spillbart, og blir ikke det bare å bruke alle CoL-pengene på midtbanespillere?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Multatuli
Posts: 520
Joined: Sun Aug 29, 2021 11:06 am
Has thanked: 207 times
Been thanked: 230 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Multatuli »

Glenn P wrote: Sun Jul 31, 2022 1:03 pm Nå må folk slutte å drømme om Evjen. Han er på vei inn i AZs startellever, startet vel de to siste i europakvalifisering, og fra start de siste fem i Eredivisie på tampen av fjorårsseongen, bare slutt å håpe på han.
I am still a fan of Hakon, but as a rightwinger he is not good enough for the way AZ plays. AZ has better players for the right wing. The trainer should try him on the midfield but he never does. So I am still hoping he will return to Glimt, but I think its not going to happen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

For meg gir Eriksen inn etter sesongen, når Fet er i ferd med å trene seg opp igjen, ingen mening. Spillere med lignende kvaliteter, og Fet kjenner systemet godt. Hadde sånn sett gitt mer mening nå, all den tid Fet er skadet. Midtbanen vår er fryktelig overbefolket. Hva gjør vi med Anders Konradsen? Morten? Fet? Vetlesen drar kanskje, men Eriksen er da ikke i nærheten av samme spillertype? Merkelig signering, hvis han ender opp med å signere for Glimt. For all del, en god spiller som har imponert, men vi har Sondre.

Martin Samuelsen skjønner jeg heller ikke. Joel Mvuka er milevis foran.

Venstreback. Nå. Please.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Chris »

Fet er bra på sitt beste. En lystløper. Han har vært god. På sitt.

Men han har ikke i nærheten av kraften og drivet med ball til Eriksen. Heller ikke i duellspillet eller i boks. Tror også skuddene til Eriksen er
to knepp opp. Minst. Tror, men vet selvfølgelig ikke, at Eriksen kanskje kan løfte de andre enda mer i kamp og på trening: Det trengs tidvis. Og er ekstremt viktig. Jeg tror intensitet på trening har vært en stor suksessfaktor for Glimt. Eriksen vil styrke denne suksessfaktoren mye, og hindre at den svinner hen. Jeg tror bl.a. Glimt har lært å spille ut bakfra under ekstrem intensitet. Det gjør det lettere i kamp. Det samme med gjenvinningsspillet. Eriksen kan nok også spille ving. Det kan knapt Fet. Og kanskje kan Eriksen også fungere som ving-back. Eriksen har derfor mye. Han er ganske ulik de andre midtbanespillerne du nevner. Han er derfor en bra signering om han ikke koster skjorta. Sørlie? Han er ikke veldig lik Eriksen.

Mvuka har vært bra og blitt bedre. Han er rask. Men fortsatt mangler det mye på innlegg og avslutninger. Det er heller ikke alltid samspillet sitter. Jeg ser på Mvuka litt som JPH. Mye fart. Og driblinger. Han er best når det er rom å løpe i.

Samuelsen er bedre. På mye. Enormt gode skudd, innlegg og pasninger. Hodestyrke. Han kan spille andre gode. Han trenger ikke så mye rom. Han skaper det selv. Tror også fintene er bedre .Han kan drible seg ut av en telefonkiosk i blinde. 10 ganger på rad. Jeg ser på Samuelsen litt som Zinkernagel. I form kan han heve Glimt mye. Og sikkert også Landsen. Han koster nok heller ikke skjorta og er mer enn verdt forsøket.

Dette er derfor to helt forskjellige vingtyper. Glimt har hatt begge typer på laget før. Det fungerte godt. Glimt kan ha mer enn godt av en god ving til: Samuelsen.

Jeg tolker JHA dit hen at Glimt har vært nær og signere. Håper det blir noe av - snart.

Som jeg sa. Det er ikke full krise på backene.
- Sampsted og Brice funker ut sesongen. De er mer enn bra.
- Larsen har spilt back før. Han har potensiale, bl.a. fart. Og skal en finne rom for ham nå etter Helstad Amundsens storspill, så er backen en mulighet.
- Den nye tsjekkeren, bør få noen min.
- M. Konradsen kan spille back. Og til nød også Høybråten, men det er ikke ideelt.
- Og så de unge...
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Når jeg skriver Sondre i mitt forrige innlegg, mener jeg Fet og ikke Sørli ;)

Hvis Samuelsen er så god, hadde han vel alt vært i Glimt eller et større lag.

Jeg gråter ikke hvis de signerer Eriksen, men jeg mener at vi heller bør utvikle Fet. Han var en av våre beste spillere i 2020 og har det i seg.

Nå mangler en god venstreback, så har vi egentlig et ganske solid lag før høsten.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Post Reply