Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Naive meg tror på 2 av 4, men naive meg trodde og på 3 av 3 i sommer :)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Glimt håper fremdeles på August Mikkelsen til en pris av minst 15 millioner:

https://www.itromso.no/sport/til/i/GMyR ... e-i-vinter
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Hvorfor? Hva slags rolle er han tiltenkt her?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Ville vel vært en perfekt erstatter for Hugo. Enorm spiller.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Helt klart spilleren som er øverst på ønskelista hvis vi henter fra en annen norsk klubb.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Midtbana etter Hugo vil vel være Saltnes - Berg - Grønbæk. Med Fet tilbake blir det ikke rett fram for Mikkelsen og få spille heller. Spørs hvor tålmodig han er da.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Mikkelsen går nok direkte inn på laget foran både Fet og Saltnes. Han har akkurat det samme drivet som Hugo og er en god avslutter. Tror nok Glimt er villig til å strekke seg langt for å få spilleren foran nesa på RBK og Molde. Men han havner nok i belgisk eller nederlands liga.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimterfrem »

Målet må jo være å få inn Bjørkan på venstreback, og flytte Wembangomo over til høyre hvis Sampsted ikke forlenger. Så erstatter vi Hugo med August Mikkelsen. Så henter vi inn Wahlstedt/Selvik i mål. Da ser vi allerede ganske godt skodd ut synes jeg.

Kjenner jeg sikler litt over å se Bjørkan og Brice som stormer fremover på hver sin back. Det kommer til å skremme livet av mostanderne.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Det vil også være nøkkelen til den offensive planen deres, men ja, blir ikke mer Glimt-fotball enn det! Nå er ikke Sampsted like god/risikovillig med ballen i beina der bak, men absolutt vel så villig fremover og til og doble på kant. Ikke så sikker på at Brice får gjort så alvorlig mye mer enn Sampsted på den siden, men han bør teknisk sett passe bedre inn der som høyrefotet spiller.

Og Bjørkan vet vi jo er hel ved som offensiv back. Neeeesten så man håper han ikke får spille mer for Feyenoord, så avgjørelsen blir lett for alle parter. Nesten.
Una mas cerveza.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimterfrem »

Egil Selvik tatt ut på landslaget som en av tre keepere. Er dette vår nye førstekeeper kanskje? Jeg tror det ville vært et godt kjøp, men FKH kommer sikkert til å kreve blodpris nå siden han er tatt ut på landslaget..
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mr Bean »

Send han Runar E sporenstreks oppover til Polkagrisbyen og skryt uhemmet av B/G :glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Nordlys
Posts: 3516
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 605 times
Been thanked: 663 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Vil ha Zafeiris før Mikkelsen. Bedre allroundspiller. Grønbæk er vår feinschmecker.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Mikkelsen må være tiltenkt som venstre kant, ikke midtbanespiller. Der tror jeg han kommer veldig til sin rett. Han er ikke god nok for Nederland/Belgia. Går han dit faller han gjennom.
User avatar
Nordlys
Posts: 3516
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 605 times
Been thanked: 663 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Jeg synes han faller litt mellom flere stoler. Hadde gjerne sett han i Glimt - for all del, men det er noe med fysikk samt ferdighetsregister som er ikke helt passer inn noen steder om man skal selge ham videre på et tidspunkt (som Larsson påpeker). Det er få lag som spiller med klassiske indreløpere og han mangler litt for mye til å spille 6er defensivt. Som kant er han ikke hurtig nok og jeg tror også han vil få trøbbel 1v1 på høyt nok nivå.

Zafeiris kan spille alle rollene på midtbanen, er en kriger og har gode playmakerferdigheter. Slår fine pasninger med begge beina og er god i nærspill og tørr å vende opp. Kanskje litt "vill" i spillestilen så kan kanskje med fordel temmes litt for at det ikke skal bli for mange balltap (med det helt spektakulære inniblandt). Per i dag tror jeg han sliter litt med det samme som Brice. På sitt beste er det helt briljant, men det blir litt for mange feil ila. en kamp.

Zafeiris: https://www.youtube.com/watch?v=AnFVGOm7BrY

Mikkelsen: https://www.youtube.com/watch?v=2FETDRd9kzo
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

60-40 i favør Mikkelsen i min bok. Av det jeg har sett så har han høyere toppnivå enn Zafeiris. Ellers er jeg spent på hvilke backer vi har på blokka. Bjørkan er helt sikkert på blokka, men han ville ikke hjem for noen få måneder siden.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Mikkelsen slo vel Glimt så og si alene på Alfheim her i høst. Det er klart at KK og trenerteamet vet hvilket enormt potensialet han har.
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by delfagro »

JPH var til tider ekstrem på venstreving, uten ekstremfart. Mikkelsen har noen av de samme ferdighetene og er mitt klare førstevalg på den plassen. Midtbanen vår er overbefolket. Saltnes i form er nesten selvskreven, Grønbæk har ferdigheter som "krever" å spille fast, Fet er en Knutsen-favoritt- og Sjøvold er veldig spennende. I tillegg har vi 3 på sentral fra tippeliganivå og oppover.

Har fortsatt knalltro på RE på spiss- skårer nå ofte og mer med i de andre fasene. Vi trenger minst en ving (Mikkelsen #1)- og denne venstrebacken som man alltid håper på.
Alltid gul!
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Rart om ikke Mikkelsen, som besitter såpass mange gode kvaliteter, ikke skulle kunne formes til å få ut det beste av seg i en eller annen posisjon i Knutsens Glimt. Hvis klubben er villig til å åpne lommeboka, så er det helt sikkert en plan bak det.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Ja så da vil man ha Mikkelsen foran Pellegrino? Hvis Pellegrino fortsetter må jo han starte på vingen. Man benker ikke en kantspiller som har 20+ mål i seg, selv om anklene hans krangler. Hvis Pellegrino ikke fortsetter så kunne Mikkelsen sikkert vært en god idé. Men vil han til oss og ønsker Tromsø å selge til oss?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Alexkid
Posts: 421
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Ikke minst. Ønsker spilleren August Mikkelsen seg til Glimt? Neppe. Men gutten er en gave for Eliteserien. Ønsker virkelig denne karen! Ikke noe å tenke på engang. Må vi gi 20 mill å har pengene kjør på! Makan til entertainer!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Ja han er absolutt en artig og meget god spiller, det frisparket mot oss for eksempel var pur klasse. Kan han spille høyre ving kanskje? Tror han er typen som kan spille godt i mange posisjoner. 20 millioner? Han er jo helt klart verd det, men da måtte han ha tegnet lang kontrakt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Alexkid
Posts: 421
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

20 millioner er så rart å snakke om slike sinnsyke summer i norsk sammenheng og event salg fra en norsk klubb til en annen og ikke minst prestisjen mellom
Glimt og TIL. Veldig mye penger, men i konkurranse med så mange som er interessert er det kanskje greit.

Hugo drar vel så veldig godt å se at det jobbes med slike typer. Bjørkan hjem nå pluss Wahlstedt så liker jeg stallen 😊
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Ja det er sinnsyke summer, helt galskap. Men på de største talentene er det vel blitt sånn. For å være ærlig, hadde jeg vært i ledelsen i Tromsø så ville jeg kanskje tenkt at å selge til Glimt med en god videresalgsprosent kunne ha vært lurt. (Og da forutsatt at Glimt nå har sluttet med det tullet å la spillere gå på Bosman, Ranheim f.eks er alt annet en fornøyd med Solbakken-saken.)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Videresalg fordrer jo at verdien øker. Blir ikke noe penger til TIL om vi igjen selger for samme sum når det er 1 år igjen av kontrakt. Man bør vel se mer rulleringer fremover slik at spillere når sin peak før det er for sent, eventuelt at man klarer forlenge kontrakter så man ikke ender opp med ikkeno. Vanskelig balanse.
Una mas cerveza.
User avatar
Nordlys
Posts: 3516
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 605 times
Been thanked: 663 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Jeg klarer ikke å se at Mikkelsen blir en god ving for oss. Indreløper absolutt, men ving??

I get it. I alle andre deler av Glimt-epoken hadde han sikkert vært som en klasseving å regne, men pdd. så konkurrerer vi i toppen av ES og i Europa. Da må du ha kanter med ekstremfart eller som er svært gode i isolerte «ansikt til ansikt» 1v1-situasjoner (eller en som bare bøtter inn mål bare ved å være på banen). Jeg tror ikke Mikkelsen er så god på akkurat det. Som indreløper ville han vært klasse.

Et argument for å kjøpe Mikkelsen er at han kan være en spiller som peaker i Glimt. Jeg tror han kan havne i en situasjon litt lik den til Sahraoui i VIF. Åpenbart veldig god i ES og er en bærebjelke i sitt lag og prises høyt som en konsekvens. Utenlandske klubber er derimot litt skeptiske fordi spilleren er såpass liten av vekst og mangler fysiske ekstremegenskaper. Så da ender det opp med at de klubbene som er interessert er typ Obskurispor, midtable Kypros og bunnlag i Nederland/Belgia. Hvilket forhåpentligvis er lite attraktivt fordi Glimt er et klart bedre lag enn disse.

Men da må det signeres ut 2027. Vil han det?
Forumets mest middelmådige ekspert.
Post Reply