Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Moppe
Posts: 40
Joined: Thu Nov 04, 2021 11:51 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Moppe »

ecke wrote: Wed Aug 03, 2022 9:52 am Ekspert ønsker å selge Brannspillere! https://www.ba.no/gronner-banner-i-kirk ... -8-1968473. Begge hadde vært interessant for B/G.
Har Wolfe vært linket til Glimt tidligere? Ser Molde har forsøkt å hente han. Kunne passet godt inn i Glimt.
User avatar
Nordlys
Posts: 3506
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 605 times
Been thanked: 662 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Er han ikke litt temposvak da? Kjempegod ellers, men vi vil jo helst ha godstog på sidene.
Forumets mest middelmådige ekspert.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

@Moppe vi har prøvd å hente Wolfe flere ganger i hvertfall de 3 siste vinduene før dette, men han vil ikke dra fra Brann selv når vi fikk bud godkjent av klubben. Han forlenget heller kontrakten med dem den ene gangen. Respekter sånne valg av en ung spiller at de vill være i sin klubb.


Skal vi ha en venstreback som går rett inn på laget så må vi nokk ut av landet for å finne en og tror ikke set blir billig heller om man ikke har flaks
Moppe
Posts: 40
Joined: Thu Nov 04, 2021 11:51 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Moppe »

Mener han ikke er så temposvak, men hvis han vil være i Brann er jo det en ærlig sak.
User avatar
Nordlys
Posts: 3506
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 605 times
Been thanked: 662 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Jada, jada jeg har mista bakkekontakten og alt det der, men JPH var ute av troppen til Frankfurt i første obligatoriske kamp denne sesongen. Det er veldig hard konkurranse om plassene og ting kan tyde på at Frankfurt vil leie han ut. Æ sei itj meir

Jo, æ sei litt meir. For det va så dårlig respons. Det snakkes om belgiske klubber som mulig utleiedestinasjon. Da mener jeg vi er på et nivå hbor Glimt burde være minst like aktuell.
Forumets mest middelmådige ekspert.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Seriøst, skal JPH til Glimt så er det IKKE på leiekontrakt.
@liverglimt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Er vi litt tynt besatt på midtstopper, med Moe som så ofte er skadd? Ryker en av de to som har spilt i det siste, så har vi Kvile og den neste blir vel Saltnes, og han trengs på midten.
Fotball er nesten alltid morsomt
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tjongs »

Nei, jeg synes ikke det. Vi har Sery Larsen, vi har Kvile, i tillegg til Saltnes. Vi har 5 voksne, rene stoppere i troppen, det er vel vanskelig nok å balansere så lite som vi roterer. Om vi plutselig skulle få en lang periode med 5 skadefrie stoppere tror jeg raskt det vil bli misnøye, like greit at vi har litt skader.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15820
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Det er samme pina på midten. Vi er egentlig godt besatt, men på grunn av skader er vi i øyeblikket ikke det. Det føles som om vi burde forsterke på midtbana, men om vi gjør det, har vi plutselig Fet, Hagen, Konradsen x2, Saltnes, Sjøvold, Tjærandsen-Skau, Vetlesen, Vetti og <ny kvalitetsspiller>, altså ti stk. som skal bekle tre plasser.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7426
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Vi har nok av stoppere, så fremst ikke Sery er langtidsskadet. Hva skjedde egentlig? Hjernerystelse igjen?
Midtbanen er vi også godt besatt på, men der tenker jeg fort det kan komme bud på Saltnes etter sesongen, og i tillegg har vi noen spillere med skadehistorikk som gjør at jeg er usikre om vi får dem opp på det nivået vi ønsker.

Og vi kommer ikke til å signere JP Hauge. Frankfurt betalte nylig 10 mill Euro for ham. Han har kontrakt i fire år til, hvor han sannsynligvis har rundt 1 mill Euro i lønn i året (det var Milan-lønna). Han har allerede briljert i eliteserien, og var veldig klar for større oppgaver, og så fremst vi ikke trekker EF, så ser vi han først sammen med Patrick på nye Harald Berg stadion om 5+ år.
User avatar
Nordlys
Posts: 3506
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 605 times
Been thanked: 662 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Det var jo ikke kjøp jeg snakket om. Det var lån. HVIS Glimt kvalifiserer seg for Champions League. Frankfurt sikter seg inn på å låne han ut fordi de har for bred tropp og belgiske klubber er aktuelle. Glimt er ikle dårligere enn det.

Jeg skjønner jo at sjansen er minimal, men vi må forstå at vi stadig bryter barrierer og flytter grenser for hvilke spillere vi kan få tak i. FCK hentet nettopp Daramy hjem på lån fra Ajax. Hvorfor skal ikke Glimt kunne gjøre det samme fra Frankfurt? (Joda, økonomi spiller inm, men kvalitetsmessig er det to ganske like scenarioer)

Det er ikke mange år siden det var helt uhørt å kjøpe spissen til Godset. Nå er det en selvfølge. Times change.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Skal Glimt bruke utstillingsvinduet Europa League/Champions League tross alt ER til å vise fram én de allerede har tjent penger på (og isåfall ikke vil tjene ei krone til på ved innleie) framfor en 19-åring fra Åsane som med de samme minuttene kan dra inn over 100 millioner med et par-tre gode kamper? Hva er logikken i dét?
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Chris »

Det er ingen tvil hvem som er Glimts viktigste: Knudsen og trenerteamet. Glimt har ikke en spesielt god spillerstall. Og det hentes stort sett lavt prisa spillere som i systemet til Glimt ser gullende gode ut. Med noen få unntak. De er rene Alkymistene. Kanskje de burde fått en liten andel av merverdiene som skapes. En bonus.

Men en dag, så forsvinner nok Knudsen. Dessverre. Det aller viktigste Glimt nå bør gjøre er å få tak i to "trener-talenter" som kan lære av Knudsen og bringe arven videre når den dagen kommer. Jeg vet ikke hvem det skal være. Men en mulighet kan være Junkern treneren som kan "hospitere" hos Glimt - når han ikke er i Junkern, f.eks. et par ganger i uka og når det passer. Han får til store ting i Junkern, og spiller ikke Junkern litt som Glimt: 4-3-3. Og en som kan få oppgaven med Glimt 2.

Det snakkes om 9 mill. for Wolfe. Det er spinnvilt. Har ikke sett noe som tilsier at han er verdt så mye. Han ser f.eks. ikke spesielt rask ut. Jeg kan ikke se at han er så god eller har et sånt potensial,nå. Mener selv at Terkildsen og Stenevik og kanskje Ottesen er hhv. langt langt bedre, bedre og kanskje like god.

Jeg synes Glimt skal ta en kikk rundt i EL, Obos og et par hakk under. Også etter spillere som ikke spiller back i dag, men som har de underliggende kvaliteter til det. Så på Island og andre nordiske land. Og se etter potensiale. Og ikke på spillere Molde sikler etter. Tror det finnes masse spillere med potensiale til å spille back. F.eks. med kvaliteter som en viss fart, stålkondis eller vilje til å få det, enorm treningsvilje og et vist fotballhode. Og ikke minst gjøre som treneren sier. Det er masse ekstremt gode backer uten "sirkus stats". Robertson på L'Pool er et kjempe eksempel. Sampsted f.eks. kom som vrakgods fra Sverige. Glimt har gjort gull av ham. Wembangomo kosta vel heller ikke stort.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ottesen bedre enn Wolfe,der er vi nok kraftig uenig. Wolfe er forresten relativt rask,tipper ca like rask som Sampsted. Ottesen var forøvrig på Glimt-trening før han gikk til Stabæk så han har de nok full kontroll på.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Klart, spekteret ligger jo på Martin Samuelsen = Lionel Messi…
Multatuli
Posts: 534
Joined: Sun Aug 29, 2021 11:06 am
Has thanked: 211 times
Been thanked: 236 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Multatuli »

Its offtopic (sorry for that), but I read the name Martin Samuelsen a lot here on the forum (and in this topic) and I wonder where it went wrong with him. Because looking at the video's he was a great player (maybe a bit too slow for the real top) with a fantastic dribble.
Reading some forums/articles he also was considered a really great talent when he played in England.
So what went wrong?
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Verken Kvile eller Sery Larsen var på benken mot Zalgiris, og med Moe usikker framover, vil jeg tro at midtstoppersituasjonen er bekymringsfull for B/G. Kanskje kan B/G se om James Gomes er mer interessert i B/G enn i Molde. https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Chris »

Multatuli wrote: Thu Aug 04, 2022 10:46 am So what went wrong?
Skriver på norsk. Du får ha meg unnskyldt: Neem me niet kwalijk!
Hva gikk feil?

Jeg kjenner ikke hele historien. Jeg gjetter imidlertid på at:
- Feil klubber med feil system osv. I dag spiller han i Haugesund. Det er et steinbryter lag med spark og løp fotball. Litt som i England/Skottland på 70-tallet. Som Burnley i fjor. Slik var det også på noen utlån fra West Ham, hvis overgang var for tidlig. Han har ikke rette medspillere heller. Og får feil rolle. Han er i mine øyne en ving. Og passer klart best i 4-3-3. Legg til at Haugesund spiller på kanskje Norges tyngste gressmatte, ei sump.

- I rett klubb og rett system hvor han får brukt ferdighetene og har gode nok medspillere, så vil jeg påstå at ingen har større talent i Norge. Og at Samuelsen har potensiale minst på Zinkers nivå i Norge. Zinker var også avskrevet i Danmark før han kom til Norge. Samuelsen har enorm teknikk, mer enn gode skudd, fantastiske innlegg, strålende driblinger, ok på hodet, stor spilleforståelse osv. Han har ikke enorm fart, men er langt raskere enn det ser ut til, men det hadde heller ikke Zinker. Men med en hurtig ving på den ene siden, så er det plass til en som Zinker/Samuelsen på andre siden. Er det en mann som kan få ut potensialt til Samuelsen, så er det Knudsen, slik han fikk med Zinker. Og på det perfekte plastgresset (sukk) på Aspymra vil det være duket for ball. Eller kanskje i AZ.

At noen trekker paralleller til Messi får være. Det er unødvendig nå. Før en ser Samuelsen i fullt fyrverkeri. Zinker er en god nok parallel.

Hvis Glimt vurderte å by 10 mill. for Eriksen, så er 5 mill. for Samuelsen (og 25% videresalg til Haugesund) et ENORMT godt lodd på en mulig fantastisk signering.

Jeg er opptatt av Samuelsen for i rett rolle kan han heve Glimt, mye, og også Landslaget.
Last edited by Chris on Thu Aug 04, 2022 11:22 am, edited 1 time in total.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Chris »

G-s-enz wrote: Thu Aug 04, 2022 10:23 am Ottesen bedre enn Wolfe,der er vi nok kraftig uenig.
Jeg skrev ikke det. Jeg skrev hhv. om de tre spillerne jeg nevnte.
Har ikke sett noe som helst som tilsier at Wolfe er særlig bedre enn Ottesen. Og Ottesen koster kanskje 1/4. Og vil kanskje til Glimt. Det jeg har sett av Ottesen er en spiller med godt motor og offensive bidrag i tillegg til ok defensivt. Tror Knudsen og Co kan gjøre ham enda bedre. Men så er han vel ikke fra Brann, Åsane eller Bergen...
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Multi:
From my perspective(which is miles away from Chris’s perspective) Samuelsen always lacked the mentality. He was always hyped as a wonderboy and yes ha has a lot of qualities but hes never had a whole season where he performed on a high level. Hes had a month here and a month there on a high level but the performance has always dropped or stopped by injuries. He has also chosen clubs like a drunk man which hasnt helped him ether.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

@Multatuli: There is an interview where he tries to explain the lack of success. https://www.h-avis.no/slik-har-martin-s ... 62-1317121. He talk of lack of mental processing and selfrestricting pressure, and lack of maturity. He reproduced the same mistakes caused by the sudden club changes.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Chris »

G-s-enz wrote: Thu Aug 04, 2022 11:23 am Multi:
From my perspective(which is miles away from Chris’s perspective) Samuelsen always lacked the mentality.
Det er mye en kan si til dette. Han var svært ung da han dro til West Ham. Og han var sikkert omgitt av agenter som tjente fett på klubbytter.

Nå er han eldre og mer moden. Og fortsatt ung. Og bør få god sjanse til. Det kan han få i Glimt. Litt tid er gått siden han gikk til Danmark og ikke Glimt, som var interessert. NÅ er muligheten der.

Jeg tror Glimt - med mentaltreneren - kan få orden på det mentale. Saltnes sleit vel bl.a. litt med "prestasjonsangst o.l. eller hva en skal kalle det". Og får Glimt orden på det, så er det full fotball fyrverkeri fest med Samuelsen på Aspmyra. Det er ingenting å utsette på det fotballmessige. Dette er nok grunnen til at han ikke er i en større klubb og at Glimt nok kan få han billig og forløse potensialet. Slik de har gjort med en rekke spillere.

Det å betale 5 mill. eller kanskje lavere for denne muligheten bør ikke Glimt gå fra seg. Og får Samuelsen muligheten til ok vilkår, så tror jeg han griper denne muligheten.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2858
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Jeg er så lei av Martin Samuelsen. Er han aktuell for Glimt nå? Hvis ikke, kunne vi snakket om noen andre spillere?

Wolfe er en jeg gjerne skulle sett til Glimt. Sampsted er ikke den mest temposterke, og Brice er et unikum i så forstand. Har man spilleforståelsen, timing og grei teknikk på taklingene, kommer en langt uten å slå verdensrekord på hundremeteren. Å kjøpe en ny stopper når en har fem i troppen, høres ikke lurt ut. Finnes det ikke en stopper å få lånt?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Er det mulig å blokkere brukere inne? Slik at man ikke ser deres innlegg?

Spør for en venn. Eller ti.
User avatar
Nordlys
Posts: 3506
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 605 times
Been thanked: 662 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Larsson wrote: Thu Aug 04, 2022 9:37 am Skal Glimt bruke utstillingsvinduet Europa League/Champions League tross alt ER til å vise fram én de allerede har tjent penger på (og isåfall ikke vil tjene ei krone til på ved innleie) framfor en 19-åring fra Åsane som med de samme minuttene kan dra inn over 100 millioner med et par-tre gode kamper? Hva er logikken i dét?
Jeg er ikke interessert i pengene. Jeg vil se et best mulig Glimt-lag med en eller flere nordlendinger på laget som slår fra seg mot de beste lagene i verden. Vi trenger alternativer. JPH ville vel først og fremst konkurrert med Pelle også. Man kan jo bruke samme argument om Pelle. Hva er vitsen i å bruke en spiller som man ikke kan få noe for etter sesongen? Det skiller seg ikke veldig fra å ha en spiller på lån rent økonomisk.

Som playmaker tidligere har vært inne på så gjør Andreas van der Spa det veldig godt i Sogndal og kan være en mann å hente hjem som 4./5. valg på stopperplass. Fint at slike plasser fylles opp av lokale. Han har et meget spennende potensiale også. Var foretrukket foran Amundsen på Glimt 2.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Post Reply