Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Vi får krysse fingrene for at han er den neste Martin Linnes eller Martin Ellingsen fra KIL.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Hva har Aasmund funnet her da? 😀
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Veeeldig skeptisk! Men for all del,skader ikke å sjekke han ut. Hadde heller gått etter spissen til Åsane om vi først skulle se til OBOS.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Novi wrote: Sat Dec 12, 2020 4:54 pm Hva har Aasmund funnet her da? 😀
Har vel funnet det samme som Elias Hagen og Fet og Samstedt. Var vel lite entusiasme da disse ble signert.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

En stk skade plaget spiss som ikke var motivert for å spille siste serie kamp for KIL. Kjenner jeg blir ekstremt skeptisk, men kan jo være at grunnen var prøvespill for B/G. Har lært meg at Aasa har kontroll på spillere stort sett med en meget lav feilmargin så langt.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Er vel ikke som spiss han vurderes. Men som lynkjapp arbeidsom høyrekant :)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

... som vil få klar beskjed om hva som kreves holdningsmessig - og ellers - hvis han eventuelt skulle ha de rette fysiske forutsetningene.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Vi var mange som var høyt oppe da Skytte ble signert. La oss håpe dette blir noe av det motsatte 😅
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Skytte var jo den spilleren i norsk liga som jeg mente var best egnet til å erstatte Evjen :D uvirkelig at vi fikk kloa i han. Hadde han taklet fotballhværdagen i Glimt så hadde han allerede blitt solgt til utlandet.

Husker ikke å ha sett han selv, men har spurt litt rundt. Forstår det sånn at Aanesland være glad i trening og veldig opptatt av å utvikle seg selv. Lynkjapp,grei teknikk og jobber som f. Klarer han å holde seg skadefri så er the sky the limit. En slags Solbakken på høyresiden. Skal sies at den informasjonen kommer ifra noen som er litt innhabil, men høres jo ut som en spiller det absolutt er verd å se nærmere på.

Det betyr at vi går for 2 utover kanter og 2 innover kanter til neste år?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

B/G er oppsatt på å finne "gull" der andre ikke har sett det. Aanesland med 7 kamper i årets OBOS med Kongsvinger? Jeg håper virkelig ikke at spiller med 3 alvorlige skader i sitt korte fotball-liv, fortrenger andre mer sannsynlige forsterkninger, eller unggutter i dagens stall (Tounekti, Swaleh, Hauge, Melkersen).
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Hvor finner dere at Aaneland er ving? Av de scouting sidene jeg finner han på så står han som central forward og i følge statistikkene har han spilt som spiss.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Hvis du kikker på KILs statistikk på altomfotball ser det ut til at han både er brukt som en av to spisser, samt ving. Får heller ikke vann i munnen av navn og skadehistorikk, men det er veldig vanskelig å være kritisk til de siste års overganger, så KK og Bjørkan har min fulle tillit.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Men fortsatt spiss, ser han var offansive midtbanespiller/inndreløper i yngre dager, men har spilt spiss stort sett for KIL så derfor jeg lurer op hvorfor folk mener han er en ving når han ikke har spilt det spesielt mye i følge en del scoutibg sider jeg pleiere å sjekke spillere på. Statsa var ikke noe å rope hurra for heller og skikkelig skadeplaget spiller. Så ser ikke helt at vi skulle ha bruk for han.
Men jo mere pessimistiske vi er jo bedre gjør spillerne det.
Har troa på Bjørkan og co når det gjelder spillerlogestikk da de har bevist at de leter etter spesefikke typer som kan trenes til systemet, noen bommerter hat det jo også vært, men litt stall fyll må man ha til å gi jernet på trening og i forhold til tidligere tider så virker alt mye mere proft i dag! Håper han slår til hvis han blir hentet, men hva man kan finne om han så ser det ikke akkurat ut som en ving som vil kunne gå inn på laget med det første.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

KK og Bjørkan har kjørt helt "safe" dette året, med eliteseriespillerne Solbakken, Foosnæs, Fet, Høibråten. B/G har også brukt relativt mye penger på velkjente spillere som Stabæks (ca 10 mill) Skytte, Junker og Vetlesen. Moberg har gitt oss det vi visste. Talentene Tounekti og Hagen fra aldersbestemte landslag er heller ingen overraskende signering, slik U21-spiller Sampsted er naturlig å se etter. Smits har foreløpig vært en skuffelse, mens fjorårets Haikin desto mer vellykket. Fjorårets Bergan og Sveen var ikke god nok, men leieavtalen på Reitan var veldig fornuftig.

Bjørkan var veldig oppsatt på å hente Sveen fra Sogndal etter to år med skader. Det ble ikke vellykket. Jeg tror lite på Aanesland med verre skadehistorikk. Imidlertid, en av Allvenskans store spillere dette året, Stefano Arne Holmquist Vecchio, Sirius, har gjennom hele ungdomstiden og fram til fjorårets sesong slitt med skader som Aanesland. Nå ønsket Rosenborg å hente han, men trolig drar han til enda mer lukrative kontrakter sør i Europa. Kanskje må vi tlllate et wildcard som Aanesland.
Last edited by ecke on Fri Dec 25, 2020 8:33 pm, edited 1 time in total.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Kan det være sånn at Glimt "vet" Junker forsvinner i januar? Så er tanken å ha Boniface som førstevalg og Aaneland som en klar nr to? Litt avhengig av skaden til Boniface så klart, men jeg kan ikke tenke meg han er fornøyd med å bli benkesliter i 2021 også. Han ville ganske sikkert vært førstevalg i de fleste andre klubbene.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Dersom Glimt var sikre på at Junker forsvinner ville det betydd en solid bunke cash inn, noe som også ville betydd at at vi har noe større på vei inn. Full support til og sjekke ut spillere fra lavere divisjoner som man har tro på, men en serievinner som skal prestere også neste år må ha noe mer på spissplass enn en skadet Boniface og kontraktløs 2.divisjonsspiller når serien starter. Tipper vi har en rekke kvalitetsspisser og venstrebacker på en kontinuerlig oppdatert liste.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Er endel som blir kontraktsløse jeg er svak for:

Erlend Segberg på Start,anker på kun 23 som også kan bekle andre roller på midten. Leder.

Rufo på Sandefjord, spiss, begynner kanskje å bli litt gammel. Blir vel 28 neste år.

Zymer B på Viking,men han vil nok utenlands dessverre.

Er endel til der som ville gjort en god jobb hos oss. Dragsnes på Mjøndalen er skikkelig bra på venstrebacken men veldig forskjellig måte å spille her kontra Mjøndalen så spørsmålet er om han kan tilpasse seg :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Segberg er ikke i nærheten... Spiller såvidt for Start.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

I know,er fortsatt svak for han. Ballspiller,men nå bruker vel ikke Start midtbaneleddet allverden til å spille ball da :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Jeg tror Dragsnes hadde passet veldig godt inn i Glimt.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Når overgangsmarkedet i Europa ser ut til å være ganske tørt dette vinduet, er det kanskje anledning for Glimt å shoppe fra ei litt høyere hylle enn man vanligvis har gjort? Eller har man en så god plan som det av og til virker som, at man ikke vil fravike den?

Når man kan friste med CL-kvalik er det en del bosmanspillere fra Eliteserien som tidligere ville vært helt urealistisk å tenke på, som kanskje ikke er urealistisk likevel. Har vi bruk for dem? Ikke nødvendigvis, men det bærer bud om at Glimt kanskje - som sagt - kan velge fra en pool av spillere man før ikke har sett på?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Svensken har satt opp drømmeelleveren sin hos Eurosport.no: MANGE PROFILER ER PÅ UTGÅENDE KONTRAKT: DETTE ER EKSPERTENS «GRATISLAG»

Moberg fikk ikke plass men det gjorde Zinckernagel.
Høyrekant: Philip Zinckernagel – Bodø/Glimt

Frister det med et Champions League-eventyr i Bodø for Zinckernagel, eller utnytter han situasjonen som bosmanspiller etter en eventyrlig sesong?
Jeg mistenker at han tar sjansen på et eventyr som er mer økonomisk lukrativt. Fotball er ferskvare.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Speaking of Moberg ville jeg foreslått å signere ham på en ettårs, om han er interessert. Kanskje to? Han vet hva som kreves, er innarbeid i systemet, og virker å være en lagspiller. Ikke en mann for framtida med et enormt videresalgspotensiale, men tror han kan være verdifull.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg vil bli rimelig overrasket dersom man finner plass til Moberg i en allerede erfaren midtbane (Saltnes, Berg, Konradsen, Fet, Vetlesen) med masse talent i tillegg (Hagen, Ask, Hussein)
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Men vil du bli gledelig overrasket?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply