Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Avisa Nordland har lært av Eurosport. Nå lager de også først podcast og så bruker de det de snakket om i podcasten til å lage artikler.

(+): https://www.an.no/ans-ekspert-om-wassbe ... -4-1692382

Niklas Jensen Wassberg og August Mikkelsen diskuteres i Studio Glimt podden og her.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Håpet er jo at Pelle etablerer seg i Bodø med familie. Hadde vært en fin fyr å ha i klubben også etter endt aktiv fotballkarriere. Stor inspirasjon for de unge i klubben. Trener innen aldersbestemt/akademiet eller noe.
Alexkid
Posts: 417
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Skjer noe på fonten denne uka? Klokken tikker…
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

B/G har iallfall prøvd seg på 3 spillere som er i januartroppen til Sverige, men foreløpig uten å lykkes veldig: Wahlstedt, Odd, Persson, Mjällby og Bohman, Varberg. https://svenskafans.com/fotboll/truppen ... ad--651855
User avatar
Nordlys
Posts: 3486
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 602 times
Been thanked: 661 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Interessant fra åpent møte:

Om data i scoutingarbeidet:

Håvard Sakariassen: Glimt har for ett og et halvt år siden startet et samarbeid med tre gutter som gikk på NTG da og er uteksaminerte nå. Disse er Glimts datateam. De brukes aktivt i kartleggingen av nye spillere og det er først fra denne sommeren at prosjektet ble sjøsatt skikkelig. Ukentlige møter hvor de går gjennom funn som disse tre gjør og man går andre veien også hvor tips og spillere man oppdager på vanlig måte også blir kartlagt på data. Glimt har stor tro på at dette er et viktig supplement til spillerrekrutteringen.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Dataanalyse brukes flittig i de store klubbene, så dette er uten tvil et sunnhetstegn!
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Håper og tror på minst en gladsak i morgen :)
Godt å høre om scouting arbeidet, med tanke på de svenskene Ecke nevner så viser vi tydelig at vi har bra kontroll på de som er kvalitet, bare synd at skandinavisk kvalitet koster.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Nordlys
Posts: 3486
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 602 times
Been thanked: 661 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Gvandreassen wrote: Thu Dec 08, 2022 8:52 pm Dataanalyse brukes flittig i de store klubbene, så dette er uten tvil et sunnhetstegn!
Det er jo ikke noe konkurransefortrinn lengre akkurat, men det er viktig å beherske det. Ble faktisk litt overraska over at dette ikke er noe de har implementert før. Synes Glimt har gjort flere moneyball-signeringer også før sommeren 21. Tyder på at det er noen skarpe hoder i klubben hvilket ikke kommer som noe sjokk akkurat :D
Last edited by Nordlys on Thu Dec 08, 2022 9:35 pm, edited 1 time in total.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Alexkid
Posts: 417
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Pellegrino forlenger tipper jeg.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Intervju med JP i avisa i dag. Ganske klar på at han ikke ser for seg retur til Glimt de nærmeste årene. Så får vi se om innsats og talent følger ambisjonsnivået hans.
metamorph
Posts: 73
Joined: Mon Nov 29, 2021 12:11 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 27 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by metamorph »

Sagt det før og sier det igjen. JP er ikke noe for Glimt.
Han er typen som aldri vil passe å komme tilbake. Tenk Ronaldo tilbake til united osv.

Det er mismatch mellom personlighet og evner, og den flyten han opplevde i Glimt i 2020 vil aldri komme tilbake.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Hva er det egentlig han har sagt i avisa som får folk til å steile så voldsomt her? (Har ikke an.no)

Hadde Glimt hatt muligheten på JP så hadde det i mi bok vært en no-brainer. Glimt vet hvordan JP skal brukes og han hadde absolutt hatt noe å tilføre laget. Men nå er vel det ikke aktuelt siden han forblir i utlandet.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Nordlys
Posts: 3486
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 602 times
Been thanked: 661 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Hadde vært et artig oppfølgingsspørsmål om han ble spurt om hvordan han anså nivået på Gent sammenliknet med Glimt per dags dato.
Forumets mest middelmådige ekspert.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Garrincha wrote: Sun Dec 11, 2022 11:56 am Hva er det egentlig han har sagt i avisa som får folk til å steile så voldsomt her? (Har ikke an.no)
Han sier jo ikke noe oppsiktsvekkende, og ikke kan jeg se folk steiler heller. Sånn helt konkret:

"– Jeg er ikke der akkurat nå. Glimt spiller for 6000 tilskuere. Frankfurt for 60.000 tilskuere. Det er helt andre dimensjoner på alt. Jeg har fortsatt mye ugjort som utenlandsproff. Jeg vokser både som menneske og spiller hver eneste uke og måned. En vakker dag skal jeg tilbake til Glimt, men det tar nok noen år før det skjer, konkluderer til tidligere Aspmyra-helten."

Og som Nordlys er inne på, så kunne jo journalisten spurt litt rundt at han jo faktisk ikke spiller foran disse 60.000, men kun får korte innhopp på slutten av kamper i Belgia. Et vrient, men veldig interessant spørsmål ville jo også vært hva han tenker om at trenerne i de siste klubbene snakker ned innsatsen hans?
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Takker så mye for referat mortsto!

Steiler var vel kanskje å ta hardt i, men jeg får et litt inntrykk av at flere har mistet troen på Jens Petter. Han var knallgod i Glimt i 2020 og han er fremdeles en ung spiller. Jeg kan ikke se noen gode argumenter for at han ikke skulle lykkes i Glimt igjen. Han passer i det hele tatt veldig godt inn i måten Glimt spiller på.

I både Frankfurt og i allefall i Gent synes jeg ikke han er blitt brukt på en måte der han får frem sine styrker som spiller. Og det er klart, blir man ikke brukt riktig så spiller man ofte dårligere og så kommer man inn i en ond sirkel. Synes egentlig ikke han og agenten hans har gjort spesielt gode klubbvalg.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Men inntektene har han klart sikre seg, så vektingen har kanskje vært mer mot penger enn sportslig match.
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Litt artig at de som drar ut virker så sikre på at det står en plass ledig når de vil tilbake. De velger å bruke sine beste år ute, og må jo gjerne gjøre det, men jeg håper at vi ikke blir helt RBK om noen år, og sitter med halve laget fyllt opp av hjemvendte utenlandsproffer, som gjerne mangler litt på motivasjonen, og heller ikke lenger er et hett salgsobjekt.
Fotball er nesten alltid morsomt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Pelle på BHK-kamp i Bodø i dag ifølge Twitter.

Kan vi håpe at han tar en tur innom Aspmyra i morgen og gjerne signerer ny kontrakt?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
metamorph
Posts: 73
Joined: Mon Nov 29, 2021 12:11 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 27 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by metamorph »

Garrincha wrote: Sun Dec 11, 2022 3:36 pm Takker så mye for referat mortsto!

Steiler var vel kanskje å ta hardt i, men jeg får et litt inntrykk av at flere har mistet troen på Jens Petter. Han var knallgod i Glimt i 2020 og han er fremdeles en ung spiller. Jeg kan ikke se noen gode argumenter for at han ikke skulle lykkes i Glimt igjen. Han passer i det hele tatt veldig godt inn i måten Glimt spiller på.

I både Frankfurt og i allefall i Gent synes jeg ikke han er blitt brukt på en måte der han får frem sine styrker som spiller. Og det er klart, blir man ikke brukt riktig så spiller man ofte dårligere og så kommer man inn i en ond sirkel. Synes egentlig ikke han og agenten hans har gjort spesielt gode klubbvalg.
Jeg vil heller si at det er helt motsatt. JP har til gode å vise at han kan tilføre Glimt noe.
Ja, han var en del av et Glimt som gikk på vannet. Men det er også det eneste han har gjort. Og det man faktisk må ta med i betraktningen er at det er over 3 måneder. Fra 16.06-27.09. Og det var i et lag hvor alt klaffet for alle, inkludert JP.

Han har i perioden før det ikke vært god nok (til hans forsvar så var han veldig ung da også) og i perioden etter har han heller ikke vært god nok. Han har fått kritikk av treneren i Milan, Frankfurt og på landslaget for å ikke være proff nok, og han har gjort 2 dårlige klubbvalg etter Milan.

Milan overgangen tror jeg 99.9% av spillere i JP sine sko tar, så det er vanskelig å kritisere han for det.

Jeg liker JP som person (kjenner han litt, som så mange andre her i byen) men han er i mine øyne ikke god nok for Glimt, og han har ikke rette innstillingen for å komme tilbake til Glimt. Patrick er prima eksempel på holdning spillere som kommer tilbake må ha. Og det er ikke JP i nærheten av.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

+1 til sister taler. Jeg kjenner ikke JPH I det hele tatt, og ikke engang I byen for og plukke opp rykter. Men basert på det man har sett av ham i media og på banen så har jeg akkurat det samme inntrykket. Ser egentlig aller helst at han lykkes i Gent og så videre i Frankfurt eller et nivå imellom de to.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

I 2020 var hele laget bra ja, og slik jeg husker det så var også JP en av de toneangivende spillerne på dette laget. Han fikk mye til å skje i angrepsspillet. Ikke like mange assists og mål som Zinckernagel. Men jeg husker det var veldig mange som var glade og lettet da han ikke gikk til den belgiske klubben og forble i Bodø noen ekstra måneder før han tilslutt dro til Milan.

Men det var i et begrenset tidsrom, det er sant. Når det gjelder uttalelser om hvorvidt JP er proff nok, og om hva som blir sagt i media, så får folk tenke selv hvor mye man skal legge vekt på det. Personlig har jeg bare fått med meg det som ble snakket om i Frankfurt samt det Ståle Solbakken sa i forbindelse med den landslagsamlingen. Mulig det er forbedringspotensiale, det skal jeg ikke uttale meg om.

I Gent har jeg sett han spille vingback, der det er meningen at han skal løpe opp og ned langs siden. Det er i allefall ikke slik jeg ville brukt han, så i mine øyne ville jeg helst sett han i en annen klubb. Men nå har jeg ikke inngående kjennskap til Gent og om de varierer i måten de spiller på.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Pressekonferanse klokka 10 :)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
helsvhe
Posts: 1507
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 88 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Er vel Pelle som er har skrevet under ny kontrakt.
Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 34 times
Been thanked: 61 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Veni »

TV2 melder å erfare at det er Pelle ja
OTH
Posts: 2271
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by OTH »

Ut fra Instagram så ser det ut så det er Pelle som kommer inn for landing
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Post Reply