Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Alexkid
Posts: 417
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Merkelig stille her på forumet hva angår nye spillere. Nå må Bjørkan og co få opp dampen. Jeg forventer meg en klassestopper, en god spiss som ikke er Boniface. Men tror dessverre det blir han selv om han har åpenbare mangler :( For Guds skyld ikke signer Vegard Bergan. Gutten er ikke god nok. Legger lista høyt sies det. Vanskelig for å tro dette. Patrick Berg plutselig god god nok, og ikke måte på skryt. Glimt rykker med uten et nytt anker dessverre :(
User avatar
helsvhe
Posts: 1507
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 88 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

To spillere på prøvespill i Glimt.
Den ene kommer fra Russland, er keeper og heter Nikita Khaikin. Den andre er svensk, kommer fra Hammarby og heter Dusan Jajic som er sentral midtbanespiller.
Tomålsscorer Victor Okoh Boniface var også på plass på mandagens trening. Den unge spissen fra Nigeria skal etter planen trene med Glimt også denne uka.

– Vi er interessert. Det er derfor han blir her en uke til. Vi skal bli enda bedre kjent med gutten, sier Knutsen.

https://www.an.no/sport/glimt/bodo/kjet ... 5-4-966115
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Khaikin er i følge wikipedia 23 år og har spilt kun fem seniorkamper i hele sin karriere. Basert utelukkende på det så merker jeg at jeg er litt lunken. Synes også en høyde på 1,85 er litt under det optimale for en keeper.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Sikkert talentfulle spillere, ikke minst Jajic (http://fotbolltransfers.com/site/news/102977), men er det dette B/G trenger?
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Spørsmålet er vel heller; er det bare dette vi får kloa i? For tror det er mange begrensede faktorer ute og går: Vår speiderevne, vårt nettverk, økonomi, lokalisering... Da har man filtrert ut mange.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Jajic er veldig spennende. Blir nok vårt anker om han kommer,selv om jeg er usikker på hvor mye anker han har spilt i en treer på midten. Sett han spille som en av to sentrale i 4-4-2 mot Norge i landskamp,meget bra da,god forflytningsevne.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Kesseboy wrote: Wed Jan 02, 2019 10:35 pmNoen som har forslag til hvilket land årets østeuropeiske flopp kommer fra?
Holder for øya ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:glimt :glimt
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

@G-s-enz: Ja, hva kan Jajic om ankerrollen i 4-3-3?. Umiddelbart ville jeg tenkt han nesten som Zinckernagel, og jeg ser at "Mitti.se" som fulgte Jajic gjennom hele fjoråret, skriver også det: "Dusan Jajic trivs bäst i en offensiv mittfältsroll där Hammarby kanske kommer att behöva Jajic tjänster nästa år." https://mitti.se/sport/jajic-sakrar-kon ... mrade=taby
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Mulig de henter han som indreløper og P Berg inn som anker 🤦‍♂️
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Jeg mener det er bare tull å hente spillere som antakelig ikke holder høyere nivå enn Glimts sine egne talenter, selv om de har eksotiske navn . Vi skal forsterke laget ikke bare fylle opp laget med middelmådigheter.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Blir det så at Boniface spiller kampen mot Vålerenga på fredag - klubben som ikke ville ha han - og hvis han da viser gode takter da signeres han?
Hvis han da ha prestert godt mot to lag av akseptabel kvalitet så har vel prøvespillet vart lenge nok.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Mads Hvilsom er tilsalgs, burde være en meget interesang spiller for Glimt (hvis vi ikke går for Boniface)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Alexkid
Posts: 417
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Spillerlogistikken til Glimt er under en hver kritikk. Vi er snart i mars og dette er det man greier å få tak i? Meget skuffende for en som elsker sitt kjære Glimt :(
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Knutsen sa vel på AN TV at ettersom de nå hadde en såpass ung tropp, skulle de gå for litt mer rutinerte spillere som kan gå rett inn i laget... hmm
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Blir som om hver enkelt i media er veldig opptatt av å si det som er korrekt og som man tror folk vil høre. Men det som skjer er jo det motsatte.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Jupp!

Men enig i at det begynner å haste,sentrallinja borte og vi er 5 uker unna seriestart uten at den er erstattet på noe vis.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Jajic dratt hjem. De vil følge han videre men han passet nok ikke i den defensive rollen. Åpenbart at de likte det de så av han offensivt.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Ikke for å leke jenta i Ringu, men ... 31 days.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Alexkid
Posts: 417
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Nå må Bodø/Glimt snart våkne. Forsterkninger må inn asap. Kan ikke drive med prøvespill når vi snart er i mars måned. Det forteller meg at Bjørkan ikke har oversikt i spilllermarkedet. Skal jo være sportslig leder som har oversikten. Thomas Berntsen anyone?
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ser Glimtblogger melder at det mest sannsynlig blir presentert ny spiller på det åpne møte i morgen. Mest sannsynlig Boniface. Aner ikke hvor kredibel han er dog.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Alexkid
Posts: 417
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Boniface? Serr? 18 åring som skal skyte Glimt oppover tabellen? Hvor blir det av se erfarne spillerne som skulle komme inn i en ung og uerfaren spillergruppe?
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

G-s-enz wrote: Wed Feb 27, 2019 9:23 pm Ser Glimtblogger melder at det mest sannsynlig blir presentert ny spiller på det åpne møte i morgen. Mest sannsynlig Boniface. Aner ikke hvor kredibel han er dog.
Lenke?

@Alexkid: Vil tro det er vanskelig å få inn en rutinert spiss som en vet holder ES-nivå, selv om det er det en jobber etter. Kan fort bli en eller annen halvgammel østeuropeer med et par halvgode sesonger i 2.Bundesliga. Da er kanskje en uslepen diamant på 18 som putter to mål i første treningskamp en like god løsning? Magefølelsen sier at det er viktigere å få inn en stopper og et midtbaneanker med erfaring.
Alexkid
Posts: 417
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

@mortsto: En rutinert spiss vil være vanskelig å få inn. Det er godt mulig Boniface kan bli en bra spiss i Glimt. Hadde dog, tror jeg vært smart å ha et klart førstevalg på topp. Så kunne Boniface fått utviklet seg med tiden. Han hadde 2 mål i treningskamp mot aafk, men det var vel det. Kan utvikle spillet. Ikke lett å komme rett til kalde Bodø. Patrick Berg blir nok ankeret på midten med den skryten han har fått. Måtte det komme en bra midtstopper inn. Marko Petkovic er høyreback, men klubbløs. Meget bra spiller. Kan kanskje også spille stopper. Serbisk som Bjørkan er så glad i. Måtte Boniface slå til. Klar for Glimt nå.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Jeg har i alle fall sinnsykt trua på Boniface, ja han har mye å gå på angående valg. Men han jobber godt, meget gode avslutnings ferdigheter og er en kraftplugg som kan holde på ballen. Fungerer både som møtende spiss og bakroms spiss. Jeg tror han er en uslipt diamant som vi kan dra nytte av i et til to år før han drar til utlandet for en heftig overgangssum. Det han viste i treningskampen tatt i betraktning alderen er helt rått.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Post Reply