Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Hvorfor tror du de avventer Reitan? RBK har sagt at han skal hentes tilbake, og Reitan er innstilt på å spille seg inn på laget. Har ikke hørt noe som tilsier noe annet?
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vegard »

Last edited by Vegard on Tue Dec 17, 2019 1:20 pm, edited 1 time in total.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

mortsto wrote: Tue Dec 17, 2019 12:59 pm Hvorfor tror du de avventer Reitan? RBK har sagt at han skal hentes tilbake, og Reitan er innstilt på å spille seg inn på laget. Har ikke hørt noe som tilsier noe annet?
Tror de avventer Reitan fordi da har man en spiller som er villig til å blø for drakta. En spiller som kun har 1 år igjen av kontrakten sin i RBK, trives i Bodø by og har høy status i spillegruppen. En spiller som og har utalt at han ikke ønsker å være backup i RBK, noe det er stor sjanse for at han blir så lenge Hedenstad er der. RBK sliter litt økonomisk og hvis han sier at han ikke vil forlenge kontrakten og kan dra gratis neste sesong. Så tror jeg de lett selger han for 2-3 millioner. Selvsagt hvis han blir forespeilet at han skal satses på i RBK, da er det en stor mulighet at han forlenger med dem. ( Men det løftet har han vel fått tidligere også )

"Dahl Reitan før RBK-returen: – Jeg må spille fast neste sesong"
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Mens de venter på Reitans avgjørelse utover i februar, kan de spille inn Konradsen på den plassen, hente inn Daniel Berntsen som ny på midten, og fokusere veldig på at de finner en ny midtstopper!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Var innom på isberget nå, og det går rykter om at Berntsen er ute i kulden fordi han grisetakla Valakari Jr på trening tidligere i høst.
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Kasper Junker er en bra spiss, ingen tvil om det. Men for så mye penger som Glimt har brukt her må det være mulig å fått hentet en bedre spiss? Eller er jeg helt på villspor her? Nesten 7 mill NOK er mye penger i norsk målestokk. Mulig å hente en knallgod spiss for den summen tror jeg.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Kan du nevne en bedre og billigere spiss som passer Glimts system Alexkid?
Gjerne en spiss som har prestert i eliteserien eller lignende ligaer / bedre ligaer.

Eneste som jeg kommer på er en skadeplaget fyr fra Tromsø, men TIL takket heldigvis nei til budet på han.
Kanskje Søderlund? men han ville krevd alt for mye i lønn + han er alt for treig.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vegard »

Budstikka.no:
Junker vraker Stabæk
- Overrasket Stabæk-leder

https://www.budstikka.no/sport/kasper-j ... imt/557292!/
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Vel, vi VET vel ikke sum ennå. Kan jo være noe prestasjonsbasert inni der også, som man vel da håper skal slå ut.

Spennende spillere i god alder kommet inn nå! Og før nyttår da - det er ikke vanlig kost for oss :) Spent på hva som kommer inn på midtbana. Blir ikke overrasket om det er Berntsen.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Fantastiske nyheter som gir gjenklang i fotball Norge. Regner med at Nordlandsglimt tar Junker tegningen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Berntsen, A.Konradsen og Skytte inn nå så er jaggu det offensive spikret og klart. Konradsen trer rett inn i rollen der han utfordrer Zinckernagel og Moberg. Da er det ikke så galt at bergenseren drar. Konate kan man sende ut på lån. Kupen har jeg fortsatt tro på. Han må bare få spilletid.

At Hauge-brødrene kjemper om kantplassen er også bra, mye prestisje der. Godt spill holder ikke, man må levere målpoeng.

Det vi trenger da er ny kontrakt på Bjørkan og en høyreback det lukter svidd av. Hadde også foretrukket å byttet ut Bergan med en yngre og bedre utfordrer, men det er vel luksus og urealistisk.

Viktigste er å beholde de gode nå, vi kan ikke miste flere.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

A. Konradsen er vel rimelig søkt, og kun nevnt av JJ vel? Kan selvsagt håpe, men tror han har mulighet til å heve langt mer lønn i flere år enn hva han vil få i Glimt.
Kupen kan man ha tro på, men spilletid foran Boniface og Junker blir vanskelig.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Kupen kan fint bekle en ving også. I form vel og merke. Men jeg kjenner at mitt fotballhjerte blør litt når jeg tenker på Endre Kupen. Han fortjener på mange måter en god sesong for Glimt. Hadde vært utrolig gøy om han kunne få den i 2020.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Når vi nå får "alt", er det veldig god grunn for å se nærmere på midtstopperen fra Åsane, Ole Martin Kolskogen, (2001):

"Lagkamerater har beskrevet ham som en svært dedikert og seriøs 24-timersutøver med alle forutsetninger for å bli blant landets beste spillere i sin posisjon i løpet av noen år.

18-åringen kler Åsanes ambisiøse spillestil svært godt, og opererer som en svært god spillende midtstopper. Samtidig er det hurtigheten og toppfarten som gjør at det er lett å se at Os-gutten innehar et høyere nivå enn det han spiller på."
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Høres jo spennende ut! Bedre enn det talentene vi har egne rekker? Har vi noe midtstopper på gang? 18-åring høres ikke ut som en reell utfordrer på stopper-plass...
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Dessverre er det ingen egen midtstopper på gang. Og, B/G har over år hatt vanskelig for å få inn/fram midtstoppere. Kolskogen er allerede inne i U-21. Det forteller vel ca nivået sammenlignet med våre egne ungdommer. Jeg hadde gjerne ønsket meg Hancke-Olsen, og jeg ser at Sammy Skytte har kvaliteter for både anker/midtstopper. Ja takk! Bodø/Glimt sa nei takk sist vinter til å hente lovende Family Alamari (19) fordi de trengte en ferdig utviklet midtstopper. Enten må de hente en spiller med kvaliteter, eller velge å utvikle den. Derfor Kolskogen.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Da ble det Brann for Ole Martin Kolskogen!
https://www.bt.no/sport/i/xPpOKG/julega ... r-overgang
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Ketil Knutsen da B/G ikke hentet Daniel Berntsen hjem i 2018: "Vi ville nok ønsket å hente ham hjem. Men Tromsø fikk ekstern økonomisk hjelp, og ga et tilbud som jeg ikke tror vi kunne matchet."
https://www.dagbladet.no/sport/na-nyter ... d/69814103

Nå ligger alt til rette for å hente han!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Ting vil vel munne ut i hvilket lønnskrav Daniel stiller for å komme hjem?

Og ser trenerne at de vil ha han?

Tromsø kan ikke kvitte seg med alt av spillere heller selv om de må redusere kostnadene sine. Han har vel kontrakt ut 2020.

Det hadde vært morsomt hvis han kommer hjem og slår til.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Spørsmålet er vel om Daniel Berntsen faktisk er god nok per dags dato. De siste årene tyder jo ikke på det. Men alle vet jo at han er best i gul drakt og 4-3-3. Valakari og Berntsen var/er heller ikke bestevenner.

Skal man kunne spille Zinckernagel OG DB på banen samtidig? Veldig ballkåte begge to, førstnevnte mer enn den andre. Blir det for mye tråkling på ball, og for lite effektivitet/progresjon?

Jeg tror personlig Berntsen kan bli en bra signering. Han er best med ball i Bodø!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Jeg nominerer Berntsen til å være februarsigneringa som kommer når vi ikke har fått napp på noen av de andre vi prøver på.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Berntsen er(les: var) jo ca. Eliteseriens dårligste duellspiller. Vi har ikke råd til en så veik spiller på midtbanen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Framover på banen er vel B/G ferdighandlet, men det kan skje mye i mange andre posisjoner. Vi har sett at Markus Solbakken, Ham-kam, og Sammy Skytte, Stabæk/FC Midtjylland, er forespurt i løpet av høsten. Kristoffer Nesse Stephensen (28), Nest-Sotra, var på prøvespill i november. Kanskje først og fremst hjelp på defensive midtbane, ikke offensivt, slik som Evjen. Derfor er det kanskje ikke Berntsen som ligger først til når midtbanen skal styrkes, ser det ut til. B/G har gjentatte ganger understreket at de ønsker at Dahl Reitan fortsetter, men de har også spurt etter Axel Lindahl, Degerfors som høyreback. På venstre back, i tilfelle noe skjedde, hadde de Fredrik Kristensen Dahl (20), venstre back, Fram/Start, på prøvespill uten at det ble noe mer av det. Backer, sentral midtbane og keeper, ikke "min" midtstopper, er det som B/G tydelig leter etter. Oppkjøringa starter 14. januar. Hvor lenge må vi vente?

Lundamo uten kontrakt til sommeren. Hva vil RBK med han? Og, er Lundamo en spiller for B/G?
https://www.sportsbibelen.com/no/fotbal ... a-klubben/
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Lundemo er god nok i hvert fall. Når det er sagt, så har han vært ønsket av Glimt før. I 2013 da han var Bærum-spiller var han vel oppe her og sjekket forholdene. Men han dro heller til LSK året etter.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Post Reply