Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

BMJ skjønner jeg ikke helt hvorfor vi snakker om da han selv sier at en permanent overgang er det som er aktuelt. Det vil bli alt for dyrt for Glimt, både mtp overgangssum og lønn.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Et salg av Evjen til hans klubb åpner for store muligheter. Penger + låne begge ut sesongen fex.
Last edited by liverglimt on Wed Aug 21, 2019 4:57 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Hvis han er sitert riktig i TV2 sitt intervju så svarte han - som sitert til i en tidligere post
– Er det greit for deg å bli lånt ut?

– Jeg foretrekker en permanent overgang. Men nå tar jeg det kan får, selv om det er et lån.
Slik jeg leser dette så er et lån aktuelt.
Last edited by liverglimt on Wed Aug 21, 2019 4:58 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Hvis ikke AZ får overgangsummen de ønsker og det er ikke helt usannsynlig, så er et utlån til Glimt egentlig ikke totalt usannsynlig. Ønsker RBK å låne han ut sesongen? Kanskje. Ønsker de punge ut 20 mill for han? Det tror jeg ikke.

Glimt har virkelig lyst på BMJ ut sesongen og ligger an til god plassering. Glimt er et godt utstillingsvindu for spisser. Og ikke glem han har lyst på et norsk mesterskap. Det får han ikke i Sverige.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

G-s-enz wrote: Wed Aug 21, 2019 1:10 pm https://www.transfermarkt.com/imed-loua ... ler/244018 Tipper vi henter han her jeg!
Har du det fra nogenlunde sikre kilder? :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Tunisisk journalist på Twitter som skrev det,var visstnok i samtaler med Djurgården men det stranda. Mao ikke veldig sikre kilder men han har truffet bra tidligere med andre tunisiske spillere. Som f.eks før Amor signerte for oss.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Evjen-salg mot Maars på lån er ikke så sykt uaktuelt? Beste hadde vært å få Evjen på tilbakelån ut sesongen. Litt vanskelig å si for jeg kjenner ikke AZ, og om Evjen ville gått rett inn i troppen, så kan jo hende et utlån er vinn-vinn. Tenker at han ville vært en spiller som vil kjempe om plass i troppen, er ikke helt Premier League (ref. Normann)

Men per nå er Evjen en viktigere spiller enn Maars, da vi bare har Evjen vi vet er i form, og det skal mye til for at Maars skal tilføre mer enn hva Evjen gjør nå.

La oss drømme om begge ut sesongen, la oss!
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vegard »

ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Ja, det kan tenkes at BMJ er på vei til RBK, men hva skjer så? RBK er også i ferd med å hente Ognjen Ozegovic fra Partizan, kan det se ut til. https://www.rbkweb.no/vis/14357. Det avklares vel i morgen lørdag når påmeldingen til neste runde av CL skal være avklart. Da er det plutselig to RBK-spisser ledig, Søderlund og Botheim?

Kan noen av de være vår neste spiss?
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Vil ha mer garantert kvalitet enn Botheim, og om han skulle komme hadde det vært fint med et kjøp som gav videreinntekter senere. Tror han trives for bra i RBK, tross demonstrasjon for lite spilletid.

Ozegovic ble det vel ikke noe av? Så, hvor mye penger legger de på bordet for BMJ? Ser ut til at han ønsker permanent kontrakt i utlandet, så dermed må det mye penger til for at RBK får det til - evnt et lån, som de kan betale langt mer for enn oss. Sportslig sett får de kanskje Europa-cup-spill - så veier det mer enn seriegull med Glimt?
Una mas cerveza.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Botheim på lån? :)
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

BMJ ser ut til å være og ønske å være en rakende fant som skifter klubb nesten hvert eneste år. Hadde han gått til Glimt da hadde det vært uproblematisk siden ut sesongen er det eneste vi har råd til. Selv ikke med potensiell Europakvalifisering ville han ha blitt lengre.

Havnet han i fryseboksen uten grunn? Må han spille for å være fornøyd? Vi får se hvilket tap det blir hvis han går til de lenger sør og ikke til rett klubb.
Som vi alle vet: Høsten er gul(l)!
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Jeg har ingen - absolutt INGEN - tro på at Botheim er en type Kjetil Knutsen vil ha inn i dagens homogene, godt innarbeidete Glimt-stall hvor man legger ned jobben for hverandre. Er jeg den eneste som ser det?
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Helt enig Larsson! Erik Botheim sender da ingen signaler om at Glimt mener alvor i gullkampen. Vi må slutte å arve spillere som ikke er gode nok fra andre klubber. BMJ er et kraftig signal. At han valgte RBK har vi visst lenge. For godt til å være sant å få han til Glimt. Jeg vil se en spiss i en klasse som er over Botheim. Jobbet med landslagsspissen. Da signerer man ikke en reserve. Klassesignering må til om drømmen skal fortsette å leve! Men nå må det da skje noe snart! Utålmodig.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Helt klart, Botheim har ikke vist seg som veldig voksen når han har fått muligheten i RBK, ref. feiringen sist. Evjen fremstår jo som 30-åring i forhold.

Hva er "kjente" alternativer for BMJ? Mulig vi finner gode lånealternativer i øst-europa, men er det noen "kulturelt nærmere" alternativer i markedet?
Una mas cerveza.
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Er det ingen rykter? Nok et overgangsvindu hvor det ikke kommer en eneste sjel som er en forsterkning? Wilfried Bony hadde vært noe 😄 Glimt burde sikre seg en medalje å penger på bok her. Få inn en klassespiss i ES sammenheng FØR vinduet stenger!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

B/G trodde at Zinckernagel skulle være et godt alternativ, virker det som, og derfor lot de en arbeidsom Herrem gå. Erkjennelsen ser man i morgendagens kamp mot Vålerenga, når det verken er Zinckernagel, eller noen av spissene, Konaté eller Kupen, som er midtspissen, men nettopp en arbeidsom Sveen. En jagende og løpssterk Sveen kan motbevise at salget av Herrem var forhastet, slik det har sett ut som de to siste kampene.

BMJ var en fascinerende tanke, men jeg er redd at han knapt hadde kommet i gang før han igjen var benket, av Victor. Hvorfor bruke en masse penger på innlån for ca 3-4 kamper fra nå og ut september, kanskje, når du har en spiller på vei fra sykestuen, som har flere kvaliteter enn BMJ. Noen mener at man skal vente med Victor til neste sesong, medisinsk er han sikkert klar til november, og slik jeg ser han på trening, er han klar til 6. oktober, dersom B/G vil. Victor vil helt sikkert.

Jeg hadde heller brukt penger på langsiktig styrking av andre deler av stallen. B/G hentet ikke høyrebacken Lars Ranger på grunn av mangel på skarve småpenger, ca 400.000,-. Venstrefotet midtstopper, mer duellstyrke på midten og erstattere for de salgsaktuelle spillerne, Layouni og Evjen, er mer påkrevd, synes jeg, enn å svi av for mye på usikre spissalternativer. Mens vi venter, ikke på Godot, men på Victor, holder det med en Erik Botheim for meg.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

Må si det er lovende ord du kommer med om Victor, ecke!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Tenk deg en Sæternes med teknikk som Zinckernagel!
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

Høres fantastisk ut. Men mens vi er inne på Herrem/Sveen og pressjobbinga. Akkurat på den biten stiltes det kanskje ikke så store krav til Sæternes som til dagens Glimtspiss. Kan Victor mestre den delen også?
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Hvordan Viktor gjør seg totalt sett i kamp, vet man ikke, man har bare fått sett han i små posjoner. De individuelle ferdighetene er likevel slik at han kan beherske det meste. Det er derfor jeg er mer opptatt av å styrke de andre svakhetene i laget, enn på kortsiktig "reserve" for Viktor.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Hvordan er det egentlig med Kupen? Han var jo prioritert over Herrem ifjor, og sistnevnte kom inn som ei nødløsning når Kupen ble skadet. Kupen hadde et par gode kamper i oppkjøringa, der han både viser god teknikk, hurtighet og presspill. Er han langt fra formen han viste før skaden? Kan ikke han være den arbeidsomme, jagende og "plagsomme" midtspissen?

Det har egentlig vært min "prediksjon" etter at Herrem forsvant, men Sveen kan nok helt sikkert fungere vel så godt i den rolla.
Førr Evig!
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Kyle Lafferty er uten kontrakt og nærmer seg Sarpsborg av alle klubber.
Her burde Glimt være frempå, ville passet perfekt inn i vårt system.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Vi trenger ingen forsterkninger.
Post Reply