Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Du kjenner meg, pengene må brukes på mer kvalitet og større framtid.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Moberg er en fin kar og sikkert både oppofrende og god på trening. Men vi har noen klare førstevalg og noen som vi håper skal bli gode nok i løpet av en sesong eller to, så da tenker jeg Moberg er overflødig, og bør ikke resigneres.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Usikker på den. Syns Moberg har mye og bidra med, og er noe annet enn de øvrige midtbanespillerne vi har. Som er rimelig like i fysikk. Har vi råd til og ha ham som stallfyll som hopper inn her og der, og ønsker han være det? Sikkert ikke. Kan kanskje få en ny sjanse i Brann nå?

Jeg blir uansett gledelig overrasket om han skulle passe inn i kabalen og vi resignerer ham :) Liker typen!
Una mas cerveza.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Dersom (når) Zinck og Junker drar burde man kanskje hente erstattere i deres hjemland?

AC Horsens har hatt en tynn sesong hittil, men har et par offensive spillere med krydder.

Jannik Pohl (1996) er velkjent for dansker flest og har et mye større navn enn f.eks Junker og Zinck da de kom hit. Til og med et lite opphold i Groningen å se tilbake til. Ikke så veldig ulik Junker som spillertype. Veldig hurtig og eksplosiv, alltid i bevegelse og er vanskelig å få has på. En ålreit hodespiller er han også, samtidig som han trives med å bryte litt. Har ikke drømmejobben i Horsens, men i et offensivt lag kan han blomstre. Ble sett på som et kjempetalent i Aalborg back in the days og har flust med u-landslagskamper.

I samme klubb finner man Louka Prip (1997). Teknisk og uferdig kantspiller. Venstrebent høyrekant. Og venstrebenet er det krutt i. En mellomting av Solbakken og Zinck i spillertype. Blant de bedre driblerne i dansk fotball.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Enig, men Prip minner også noe om Zink når han kom. Må jobbes litt med for å bli en som bidrar hardere for laget defensivt samt kroppsstilling i det defensive. Pohl hadde nok gått rett inn på laget eazy om Junker dro.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Ifølge fotball.tv har Glimt forhørt seg om Bytyqi og Mannsverk. Det satses høyt, men begge ryktes jo til utlandet.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Herregud det hadde vært en drøm!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Odd takket av John Kitolano i dagens kamp mot Godset. Bare ett halvt år igjen av kontrakten med Wolves!!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

mortsto wrote: Sat Dec 19, 2020 9:44 pm Ifølge fotball.tv har Glimt forhørt seg om Bytyqi og Mannsverk. Det satses høyt, men begge ryktes jo til utlandet.
Hvilke kilder har de?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Enormt bra kilder så det stemmer nok.

På Studio Glimt sa Trond Skjølberg at han trudde det kom to svensker inn. Den ene er vel sikkert Joel Nillson. Jeg har en våt drøm om at den andre er Hosam Aiesh fra IFK Gøteborg,er fryst ut etter at de fikk ny trener,en attraksjon som nok blir dyr,men ligaens beste om vi hadde landa den.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Det blir vel neppe både Nilsson og Aiesh som begge er høyre midtbane/kant? Kanskje en svensk vback fra IFK hadde vært mulig når Bjørkan trolig forsvinner, Yayha Kalley. Agentselskapet har Mathias Normann som mest verdifulle spiller, det samme selskapet som er agent for Alfons Sampsted. Man håper neppe at Patrick Berg forsvinner, men hyggelig at det fortelles at man har spurt seg om Mannsverk. Blant de mest verdifulle spillerne hos agenten Daniel Steinfeld, er Opseth, Lode og Moberg!!
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Jeg tror muligens de ser Nilson som back,spilt mye vingback i 3-5-2 :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

På høyre back har de vel nok (Alfons, Konradsen, Hauge, Johnsplass)? På venstre har de bare Foosnæs når Bjørkan forsvinner i vinduet. Her må det inn både mer kvalitet og nye talenter.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

KK skryter veldig av Foosnæs. Trenger nok en god venstre back til. Det som bekymrer meg mest er skaden til Boniface og at Glimt får et bud på Junker de ikke kan avslå.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Noen som har hørt noe mer om Aanesland? Har han vært i Bodø?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Aanesland forlot etter en dag, skadet.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Hva med Michael Godly i Sogndal. Teknisk, hurtig, god fysikk. Glimrende spiller. Ut og kjøp.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Flere i det Songdal laget som er meget spennende.
Må nesten håpe at de ikke rykker opp.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Bør jo absolutt prøve oss på Daland,Start om de rykker ned no. Ikke at vi MÅ ha stopper men kan være lurt å leie ut Amundsen neste sesong 🤔
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Tja, Amundsen har vel en reell sjanse til og være foran Høibråten i køen?
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Derav kaaan være lurt å leie han ut. Altså dersom han er stopper nummer 4 neste sesong.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Mer typisk utleiemateriale enn Høibråten pga alder. Men uavhengig av det vil vi jo ha den beste til å være 3. mann. Moe er jo skadet titt og ofte, så spilletid blir det.
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Mitt forslag er å se nøyere på Daland, Schulze og Kabran. Disse spiller ikke i Start neste sesong. Spørsmålet er bare hvem som henter de. Forøvrig nesten litt enig i forslaget om å låne ut Amundsen for å gi han mye mer spilletid. Et kjøp av Daland kan kanskje gi Amundsen startplass på Start-laget neste sesong. Danker jo lett ut Bergan.

Schulze genererer jo målpoeng, og sanket greit til å spille for nedrykkslaget. Kan være en utfordrer for Fet eller muligens Saltnes? Ja, vi har Moberg, Vetlesen og Konradsen. Allikevel føler jeg det hadde gjort seg med noen alternativer.

Kabran har jo variert veldig i prestasjonene, men har på sitt beste vist seg som utrolig sterk. Mot oss var han en stor plage hele kampen. Jeg tenker utfordrer for Solbakken.

På høyre tror jeg tiden er inne for å teste ut Tounekti og/eller R.Hauge. Har ståltro på begge to, og det er ikke umulig at neste år blir nok et gjennombrudd for enten en eller begge.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Glimt på Twitter hinter om en julegave. Signering? Eller en nesten utenkelig forlengelse?
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Tipper Fredrik Bjørkan.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Post Reply