Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Kuzco forvirret...

Er ikke bjornage tilhenger?
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

PM wrote:De største sjansene kommer ved frispilling av vingene fra midtbane eller lav ball mot spiss, der Thiago slår ballen til mann som kommer i fart på kantene eller i midten, eller da direkte frispilling av spiss. Denne jobben kan vel også Brenes gjøre?
Brenes er ikke så sterk i kroppen som det Martins er. Tror ikke Brenes klarer å holde like godt på ballen som det Martins gjør, men mange av frispillingene til vingene skjer også via midtbanen, og Brenes er overraskende god på hodet, så det er ikke sikkert at Brenes hadde gjort seg bort hvis han hadde fått sjangsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

bjornage wrote:Tilhenger? Jeg? Hvor i alle dager får du det i fra? Aldri i verden om jeg er polkagris. 8)
Sorry! Må ha forveklset deg med noen andre..
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

PM wrote:Må glimt nødvendigvis legge om spillestilen så mye i forhold til Thiago og Brenes?
Ser når de spiller opp høyt på Thiago så er det fåtall av situasjonene som ender opp i store sjanser, arrester meg hvis jeg tar feil.
De største sjansene kommer ved frispilling av vingene fra midtbane eller lav ball mot spiss, der Thiago slår ballen til mann som kommer i fart på kantene eller i midten, eller da direkte frispilling av spiss. Denne jobben kan vel også Brenes gjøre?
Slik jeg ser det så mister vi en angrepsbølge uten en Thiago på topp..
Hvis vi kun skal spille på bakromsballer til di tre på topp så blir vi allt for lett og lese + det blir allt for vanskeligt å involvere indreløpere i angreps spillet fordi et ledd har blitt hoppet over =)
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 453 times

Post by Knuta »

Taskeladdn wrote:
PM wrote:Må glimt nødvendigvis legge om spillestilen så mye i forhold til Thiago og Brenes?
Ser når de spiller opp høyt på Thiago så er det fåtall av situasjonene som ender opp i store sjanser, arrester meg hvis jeg tar feil.
De største sjansene kommer ved frispilling av vingene fra midtbane eller lav ball mot spiss, der Thiago slår ballen til mann som kommer i fart på kantene eller i midten, eller da direkte frispilling av spiss. Denne jobben kan vel også Brenes gjøre?
Slik jeg ser det så mister vi en angrepsbølge uten en Thiago på topp..
Hvis vi kun skal spille på bakromsballer til di tre på topp så blir vi allt for lett og lese + det blir allt for vanskeligt å involvere indreløpere i angreps spillet fordi et ledd har blitt hoppet over =)
Selvfølgelig har hver spiller sine styrker/svakheter. Vi kan jo ikke forvente å finne en 'kloning' av Thiago, eller?. Både Brenes, evt. Stig med mange års erfaring som spiss, er fullgode erstattere for Thiago dersom det blir nødvendig. Det Glimt trenger er en venstreback, eller så er stallen ok.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10477
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

LARS MARTIN ENGEDAL! Hent ;)
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 453 times

Post by Knuta »

MhepA wrote:LARS MARTIN ENGEDAL! Hent ;)
Hvem er det?.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Det er en stopper i Start.. hva skal vi med han? Kan han spille venstreback?
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10477
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Ja han kan spille venstreback, høyreback og midtstopper.
Ikke dårlig å ha ekstra hjelp på de andre plassene også.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Visste ikke han kunne spille noe annet enn stopper.. hvis han er tilgjengelig, og ikke for dyr, så er han vel noe å se nærmere på..?
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Knuta wrote:
Taskeladdn wrote: Slik jeg ser det så mister vi en angrepsbølge uten en Thiago på topp..
Hvis vi kun skal spille på bakromsballer til di tre på topp så blir vi allt for lett og lese + det blir allt for vanskeligt å involvere indreløpere i angreps spillet fordi et ledd har blitt hoppet over =)
Selvfølgelig har hver spiller sine styrker/svakheter. Vi kan jo ikke forvente å finne en 'kloning' av Thiago, eller?. Både Brenes, evt. Stig med mange års erfaring som spiss, er fullgode erstattere for Thiago dersom det blir nødvendig. Det Glimt trenger er en venstreback, eller så er stallen ok.
Hverken Stig eller Brenes er i nærheten av å være fullgode erstattere til Thiago. Stig Kan til nød fungere som et oppspillspunkt og vil i det minste skaffe oss en god del frispark. Han er ikke i nærheten av å ha Thiago sin hurtighet(rykk), styrke og avslutnings teknikk. Jeg har vanskelig for å se for meg at Brenes kan fungere som et oppspillspunkt. Etter min mening så er han overhodet ikke noen duell vinner. I fjor var Brenes fryktelig dårlig og manglet både fart og teknikk, men i 2006 så viste han prov på avslutningsteknikk og en egen evne til å dukke opp på rett sted til rett tid. En sånn god gammel dukkopp spiss som ikke gjør så mye annet enn å sette ballen i mål. Etter min mening så må vi legge om spillet hvis Brenes skal spille, men samtidig så vil vi ha en potensiell målscorer på banen. Personlig så er jeg redd for at en langvarig skade på Thiago vil være nok til å sende oss rett ned igjen.
I medgang og motgang
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10477
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

eidurgud wrote:Visste ikke han kunne spille noe annet enn stopper.. hvis han er tilgjengelig, og ikke for dyr, så er han vel noe å se nærmere på..?
I kampen mot Glimt på La Manga spilte han høyreback.

http://www.ikstart.no/ArticleLMWideImg. ... mid=481570

Han har ikke fått vært mye på banen i løpet av Start-sesongen i fjor.
Så han burde jo være interessert i å få spille i Tippeligaen istedenfor benken i Adeccoligaen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Slik jeg ser det vil en Brenes på banen, i stedet for Thiago, stort sett medføre at muligheten for å pole baller opp mot spissen bli litt borte. Det er utelukkende positivt. Brenes tror jeg kan fungere utmerket godt som spiss -- både som møtende og bakromsspiss, han er bare ikke så fryktelig beefy. Han er til gjengjeld mer bevegelig, kjappere og mer teknisk enn Martins -- da Birkir og Brenes holdt på å kombinere seg gjennom Start-forsvaret mot slutten av kampen var det et godt eksempel på noe Thiago ikke kan være med på. Husk også at Brenes skapte en hel del farligheter etter headinger i 2006 -- han er kanskje ikke så fryktelig høy, men han er smart og spretten.

Jo mer jeg tenker over det, jo mindre TRENGER vi enda en spiss. Men hvis drømmespissen skulle ringe på døra, så ...

Tror alt-i-alt venstreback bør være førsteprioritet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Kesseboy wrote:Jo mer jeg tenker over det, jo mindre TRENGER vi enda en spiss. Men hvis drømmespissen skulle ringe på døra, så ...
Tror alt-i-alt venstreback bør være førsteprioritet.
Nettopp! Skal vi bruke penger på en spiss, så skal vi ha en som er bedre enn Thiago!
Krestmund
Posts: 529
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:56 am
Location: Stavanger

Post by Krestmund »

Ecke tenker selvfølgelig på Per Egil Flo, venstreback på Sogndal.
Trofast til Børvas sprenges
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

ingen87 wrote:Hehe.. burde kanskje hadd en ironi-varsler der ja, innser det nå 8)
Hehehehehe!! :mrgreen:


For ÉN gangs skyld var det ikke JEG som kverulerte!

:lol:
Post Reply