Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Om vi kjøper Udahl. Tror dere det vil bli så mye mere spilletid på han kontra om Melkersen har blitt I Glimt? Er vel espejord og Boniface som er foran så lenge Boniface er skadefri. Mener også forlengelse av Boniface først og fremst er førsteprioritet. Tror også dette skulle være fullt mulig.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Det kan jo bety at de ikke har helt troa på at kneet til Victor skal holde. Med to alvorlige kneskader samme plass, der en fortsatt (?) ikke vet hvordan siste har oppstått, så frykter jeg at han ikke får den fotballkarrieren han og vi håpte på. Hadde håpa Nordås skulle ta opp hansken og være en kandidat til førstelaget hvis skader på de to andre. Kanskje han kunne tatt et år i feks Ranheim?
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimterfrem »

At vi prøver å signere Udahl mener jeg må være et klart tegn om at Nordås er tiltenkt et utlån. Ser ikke hvordan vi skal ha Espejord, Boniface, Nordås og Udahl uten at noen blir misfornøyd med spilletid. Synes også det er litt naivt å tro at VIF skal selge han billig til oss (Bud på 1-2 millioner avslått). De vet at vi er stinn av penger, og VIF har vel ingen andre enn han og Kjartansson på spissplass?
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

https://www.an.no/derfor-takket-han-nei ... -4-1540837

Potensiell venstreback Wolfe sier han ikke har hørt fra Glimt:
"Men igjen er Bodø/Glimt på jakt etter en ny venstreback. Og hva om Kjetil Knutsen igjen er på tråden? Kanskje han allerede har latt høre fra seg?
– Jeg har ikke hørt noe fra Lillejord om det. Men det kan jo også være fordi han vet at jeg kun har mine tanker i Brann nå uansett, svarer Wolfe.
Han har to år igjen av dagens Brann-kontrakt, men 19-åringen er ikke fremmed for å forplikte seg til 1. divisjonsklubben enda lengre."
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Wolfe sa i klartekst at det er bare Brann i Norge som er inntresangt for han og han vill til utlandet etter hvert, drømmen er spania hvor han har vært store deler av sin barndom. Så ser ikke han som aktuell overhode. Egentlig litt bra at unge spillere helst vill være i sin klubb eller ut av landet, akkurat den holdningen liker jeg!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7272
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 434 times
Been thanked: 871 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Los-Loco »

Det er fascinerende hvordan Brann klarer å ha den statusen de har hos fotballspillere fra Bergen og omegn. På tross av at de (nesten) aldri har vunnet noe, og på tross av at de nå spiller på nest øverste nivå, så får man fortsatt slike kommentarer. Og Moberg, som sier han "alltid har drømt om å spille for Brann", og det etter å ha blitt seriemester for Glimt to år på rad.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Galnasen
Posts: 333
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 34 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Galnasen »

mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

https://www.an.no/forlot-spania-uten-gl ... -4-1542554

Plestil blir ikke Glimtspiller etter en totalvurdering hvor "det ble for mange usikkerhetsmoment rundt hele overgangen". AN spekulerer i at det kan ha noe med den medisinske testen å gjøre.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Nå jakter vi på Vålerenga sin Osame Sahraoui men det er usikkert om Vålerenga vil slippe han til en direkte konkurrent, skriver Joshua Nidstrøm på twitter
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Her er det sikkert mange om beinet. Men DETTE er en spiller som det lukter svidd av. Blir dyr, men verdt pengene. Applaus til Glimt her! Dette er den hylla jeg har snakket om 👏
Galnasen
Posts: 333
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 34 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Galnasen »

Nå har Osame selv lagt ut på det som tilsynelatende er hans twitter-konto: Et bilde av seg selv når han spiller mot Bodø/Glimt med teksten "respect" og et gult og blått ikon.

Om dette bare er for å trolle ryktene eller om det faktisk ikke er Osame selv aner jeg ikke :lol:

https://twitter.com/OsameSahraoui/statu ... 8487389184
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

https://twitter.com/osamesahraoui/statu ... 89184?s=21

Kan det skje?????

Helt sykt om vi ender opp med han og ikke Pletsil,men om det har kommet sålangt så har vi nok gått for begge🤔

Uansett bra man ikke henter Pletsil når man er usikker,det har skjedd litt siden vi henta Joshua Silva som hadde dårligere form enn en gjennomsnittlig kols-pasient.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Blueduck
Posts: 19
Joined: Mon Jan 03, 2022 5:08 pm
Been thanked: 4 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Blueduck »

Osame Sahraoui kommer aldri til å gå til Bodø/Glimt! Drøm videre..
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

@Galnasen

Den twitterkontoen ser jo ekte ut.

Men jeg er litt enig med Blueduck her.

Dette er for godt til å være sant.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ville blitt overraska jeg også,isåfall er det ett enormt statement.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimterfrem »

Dette må være tull. Han har en markedsverdi på 15 millioner og kontrakten går ut 31 desember 2023. Blir lettere sjokkert om Glimt betaler tosifret millioner for han OG at VIF faktisk selger sin juvel til oss.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Osame er jo en våt drøm. Himmel, det hadde vært sykt å få han I glimt. Samtidig så slipper vel aldri VIF han for under 20mill?
Plestil overgangen er jo helt merkelig. Skal vel ekstremt mye til for å stryke på den medisinske testen. Kan jo lure på om man har blitt forsøkt lurt. Har jo kun vært skryt av denne karen fra tsjekkisk hold.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Tror ikke det skal ekstremt mye til, i og med at Glimt's test er mer grundig enn normalen. Må vel ta det som kvalitetstegn at de takker nei etter at man har lagt ned så mye tid på en spiller.
Una mas cerveza.
Galnasen
Posts: 333
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 34 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Galnasen »

Er helt enig med at der virker for godt til å være sant. Særlig med DEF sine kommentarer i media også angående pris..
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Glimt har vel sendt hjem et par ungutter fra sentral europa etter noen få måneder i klubben. Jeg stilte meg også spørrende angående Plestil om det var en signering Glimt trengte. Det er ganske trangt på midtbanen slik jeg ser det. Når det gjelder Sahraoui så får jo Glimt punge ut med 20 mill. En eller to sesonger i Glimt selges han for 60 mill.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Ikke la dere trolle av sånne twitter-kontoer folkens.
JHA
Posts: 949
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Litt Sahraoui trolling er et lite plaster på såret når Plestil overgangen ikke gikk bra :D
Istedet for F*** så ble det, damn dette hadde jo uten tvil vært bedre.
Så drømmer man litt, Evjen og Osame på kantene. Hadde blitt 2020 på repeat det :skål
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimterfrem »

Kommer vel neppe noen tsjekkere hit på lang tid etter Rataj og Plestil-fadesene.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7272
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 434 times
Been thanked: 871 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Los-Loco »

Er han virkelig så god som enkelte her gir inntrykk av? Statistikken er jo ikke akkurat noe det ryker av. Har flere kort enn mål. 6 assist er vel godkjent, men ikke akkurat noen poengkonge.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Han har riktignok noen styrker vi ofte har klart å foredle,ekstremt rask og imotsetning til f.eks Amor har han en veldig bra grunnteknikk(som de fleste tsjekkiske spillerene).
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply