Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Er jævlig glad for at middelmådigheten Kallevåg takket nei til Glimt. Personlig tror jeg det er mye av grunnen til at Sondre Fet er i Glimt nå.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Jeg tror(!) Birkir Bjarnason er ferdig i Brescia. Hadde han vært mulig å lokke nordover, eller avslutter han karrieren i Viking?
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Jeg er i utgangspunktet ikke så opptatt av å hente spillere som er ‘ over the top’ selv om Birkir var enestående i Glimt. Glimt er en klubb nå som er attraktiv og har en fin blanding av lokale spillere, unge spillere og erfarne spillere både fra Norge og utlandet. Vil ha inn en ny midtstopper(Moe er ofte skadet), samt en raskere back enn Samstedt. Det er det hele jeg ønsker meg nå.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Birkir er en god spiller, men det ligger vel heller ikke i Glimts strategi å hente «eldre» spillere. Skal Glimt hente slike spillere burde det være spillere med lokal forankring, men det viktigste er selvsagt at slike spillere styrker laget.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Nå håper jeg alt av investorer forstår at her må man forsterke stallen for muligheten til gull har aldri og kommer sansynligvis aldri til å bli større etter halvspillt sesong.
(Molde er halvspillt, vi har 4 poengs ledelse og 2 kamper til gode)

En god stopper har vi plass til ( Moe er på utgående kontrakt )
En god keeper har vi plass til (Khaikin er på utgående kontrakt)
En kvalitets høyre back må inn, hvis Alfons blir skadet så har vi ingen reel backup (Hvor lenge kan vi vente på Konradsen?)
En kvalitets ving (Zink på utgående og Hauge forsvinner nok uansett etter sesongen)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Ja dette er jeg helt enig i. Vi burde forsterke i alle disse posisjonene, både for den travle høsten men også for neste sesong. Moe håper jeg forøvrig fortsetter, men han er skadeplaget.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

mortsto wrote: Fri Aug 14, 2020 9:31 am Jeg tror(!) Birkir Bjarnason er ferdig i Brescia. Hadde han vært mulig å lokke nordover, eller avslutter han karrieren i Viking?
Så lenge man spiller fotball på kunstgress i Eliteserien er det uaktuelt for Bjarnason. Dessverre
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

@mortsto
"Å hente det største talentet fra VIF er en morsom tanke, men naturligvis helt urealistisk. Det samme tror jeg gjelder Yttergård Jenssen som spiller fast for Midtjylland, med det jeg vil tro er dobbel Glimtlønn."

Du har nok sikkert rett i at Yttergård Jenssen, Nordsjælland, er mer enn normal for B/G, men det var både Skytte og Junker. Det kan vel uansett friste med en overgang, og gjøre det lettere med sikte på Seriemesterskap, Europa League og CL :).
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

En fallende prestasjonskurve, åpenbart. Flere kjenner skader, "hviler" seg gjennom treningsuka for å tåle belastningen (Smits, Konradsen, Moe, Bjørkan, Lode, Skytte, Junker, RHauge), som kanskje kan forklare hvorfor. Jeg håper at Nordlandsglimt, noen store sponsorer og Bodø/Glimt setter seg ned for å bruke penger til å styrke stallen med kvalitet. Med syv poeng og en kamp til gode, er dette en historisk mulighet. Er det noen gang man skal bruke penger, så er det nå. Vi elsker 1975, og 1993, og dette kan være en større mulighet. Vi trenger ikke tenke på framtida, vi klarer oss med nuet, 2020!
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Skytte ut, Evjen inn?
Må da være mulig å friste med et lån som gir seriegull og heltestatus resten av livet :)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Jeg er optimist med dagens stall. En ny midtstopper og høyreback så er alt i boks.
Glimt1916
Posts: 5639
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Mest av alt ønsker jeg en god keeper.
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

‘Down periode’ siste 6 kamper. Av de 6 kampene har vi 4 bortekamper og 2 hjemmekamper og 4-2-0 og 14 poeng. Ikke så verst til å være en down periode. Laget vil lyse som aldri før på lørdag. Boniface og Sveen på vei opp og resten kommer tilbake som fan.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

Håkon Evjen inn på lån bør jo være en mulighet om han fortsatt er på Jong-versjonen av AZ.

Vi bør også se til Åsane og spissen Henrik Udahl (23) som jeg mener kan være en bra løsning på topp. 7 mål på 10 kamper på et lag som spiller tidvis likt som Glimt.

Synes også vi bør forsterke midtstopperplassen og da er det naturlig å se til Stabæk som har Andreas Hanche-Olsen. Kaptein på laget og blir neppe veldig billig, men Glimt bør jo være en attraksjon per dags dato og jeg synes Hance-Olsen er en av de bedre midtstopperne i Norge som er i vår range.

For å være ekkel med RBK, bør man legge inn bud på Erlend Dahl Reitan. :D
Kritisk
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sven-Rune »

Hanche-Olsen har jo også mor fra Bodø så han har jo noe familie her, i tillegg en fin fyr virker det som
Vi kan godt være ekle med RBK og Reitan kan være en god nr. 3 på høyrebacken :-)
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Lakmus testen kommer borte mot Sarpsborg og borte mot Odd. Skulle vi ikke tape noen av de 2 kampene er jeg sikker på gull. Hancke Olsen skulle jeg gjerne sett i Glimt drakt. Når tid kommer Grorud spilleren til Glimt??
oj
Posts: 106
Joined: Thu Jul 14, 2005 4:50 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by oj »

Odd borte endte 0-4 til oss :p Ser ikke bort i fra at Odd hjemme kan bli en utfordring med formen de er i om dagen. Sarpsborg 08 borte er knalltøft, en går for seier men ingen krise med uavgjort i den.
Glimt e lage
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Ja mente Odd hjemme. Litt morsomt at Glimt fra å være ‘farmer’ klubben til RBK er blitt en klubb som henter gode spillere både i Norge og for tiden i Danmark. Jeg vil la begge keeperne forbedre sine svakheter med Jonas som en glimrende trener på det feltet. Haikin viste sist at han har utviklet seg positivt. Vi må ikke bli som RBK og Brann som skifter spillere og trenere bare det går litt imot. Gi keeperne tid. Begge 2 er forresten bedre enn Ricardo.
oj
Posts: 106
Joined: Thu Jul 14, 2005 4:50 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by oj »

Hovedproblemet for Haikin er vel rangen hans i feltet, rett og slett fordi han er ganske liten til å være keeper. Han er til gjengjeld svært bevegelig og akrobatisk av seg.
Glimt e lage
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

oj wrote: Tue Aug 18, 2020 2:39 pm Hovedproblemet for Haikin er vel rangen hans i feltet, rett og slett fordi han er ganske liten til å være keeper. Han er til gjengjeld svært bevegelig og akrobatisk av seg.
Rangen? Er han ikke rangert høyt nok blant spillerne inne i feltet? :tenk
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Ute i felten mener du, Ville!?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Smits: 1.90
Haikin: 1.85

Tror at Ricardo er 1.88

Ricardo var en vimsekopp uten like i feltet. Men entusiasmen var fantastisk selv om det var mange blemmer som kostet Glimt mange poeng. Både Smits og Haikin er svake på dødballer men er reaksjonssterke. Smits er meget god med ballen i beina. Haikin er flink med igangsetting med gode utkast. Det jobbes nok beinhardt av Jonas for å forbedre totalen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Evjen er ekstremt usannsynlig. Om han ikke spiller seg inn på AZ kommer han til å få mange muligheter til å vise seg frem. I tillegg blir det kanskje nødvendig med matching med Jong AZ, de spiller på nivå to. Jeg tror ikke nederlenderne har hentet Evjen for at andre skal utvikle han.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
oj
Posts: 106
Joined: Thu Jul 14, 2005 4:50 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by oj »

Ville Lehtinen wrote: Tue Aug 18, 2020 2:41 pm
oj wrote: Tue Aug 18, 2020 2:39 pm Hovedproblemet for Haikin er vel rangen hans i feltet, rett og slett fordi han er ganske liten til å være keeper. Han er til gjengjeld svært bevegelig og akrobatisk av seg.
Rangen? Er han ikke rangert høyt nok blant spillerne inne i feltet? :tenk
Rangen: Engelsk for hvor mye av feltet han vanligvis dekker på feks. innlegg og corner. Fornorsket engelsk dog, da det heter range. Men det brukes svært mye blant folk jeg diskuterer fotball eller annen sport med :) Er nok latskap å ikke skrive rekkevidde sikkert, men ordet har som sagt blitt ganske normalisert blant folk jeg snakker med.
Glimt e lage
Glimt1916
Posts: 5639
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Friedrich var en fantastisk type som bidro med masse, men noen spesielt god keeper var han ikke. Jeg synes ikke hans nivå er der man bør legge lista.
Post Reply