Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Vi vet vel lite om hvor på hugget Glimt har vært. Men det ville definitivt være skuffende om Glimt ikke har i det minste vært på banen. Men, det kan jo for alt vi vet være at han ville til Tromsø.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Og hva med unge lovende spillere i f.eks. Junkeren?
Noen som vet om Stian Korsvik hadde vært en å satse på f.eks?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Krølle »

Frodo Baggins wrote:Mads er vel i utgangspunktet høyre indreløper. Men er ikke helt sikker, han har spilt veldig lite for TIL i løpet av de 2 sesongene han har vært her
Han var høyre indreløper i Alta.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by brutus »

Mads Reginiussen er en spiller jeg har stor sans for. Han har god teknikk, er rolig med ballen, og har god fotballforståelse. Hadde han fått like mange sjanser som for eksempel Remi Johansen tror jeg også han hadde blomstret i TIL. Det vi så i fjor var at Mads spilte med mindre og mindre selvtillit de få gangene han kom inn som innbytter. Hans hovedproblem var at Remi Johansen etter hvert storspilte på høyre kant (spilte seg inn på U-21 sist høst), den plassen Mads først og fremst konkurrerte om. Jeg har hittil trodd han ville gå til moderklubben Alta på utlån i 2011, og skjønner ikke helt hvorfor han heller skulle gå til Glimt.
DIXI
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

brutus wrote:Jeg har hittil trodd han ville gå til moderklubben Alta på utlån i 2011, og skjønner ikke helt hvorfor han heller skulle gå til Glimt.
Fordi Glimt er et bedre lag enn Alta? Og fordi han ser for seg at det er bedre å gå til et lag som vil satse på ham (vanskelig å si hva Kåre, eller Peg MH har sagt), enn å bli utlånt til Alta? Ja hvem vet?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

AN Papir i dag: Glimt hadde en lovende dialog med Arni Gautur Arason, men han valgte til slutt heller Lierse.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Må si jeg ikke hadde hatt noe imot å se Arason i Glimt, men ikke så rart at han valgte Lierse til slutt.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Vil si det er positivt om man har jobbet med Arason og håper virkelig det betyr at man legger listen relativt høyt i forhold til kandidatene man jobber med. Keeperplassen er særdeles viktig om vi skal kunne kjempe om opprykk. Håper ideelt sett at man får en ung og lovende keeper på permanent basis, men skal man gå for en kortsiktig løsning så er navn som Arason og f.eks Thomas Myhre spennende.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Enig i at det er flott at de har jobbet med navn som Arason. Myhre er dog en spiller jeg håper de holder seg unna. Det som kan gjøre ting litt vanskelig er vel at Pavel er leid ut bare for halve sesongen. Kommer han tilbake og hva skjer med den keeperen vi har hentet i mellomtiden? Ellers så synes jeg vi holder på å få på plass en ung og spennende tropp og kjenner jeg begynner å glede meg til alvoret tar til.
Tippeliga 2015
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Jeg har respekt for Myhre som keeper, han er rutinert og gjorde det vel greit for KIL i fjor. Likevel vil jeg ikke ha han til Glimt, det er for mye styr rundt han og jeg tror ikke han er så god at han kan rettferdiggjøre krumspringene sine ellers. Enten det er hans noe vel store munn ute i media eller hans utenomsportslige episoder.
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Aspmyra »

Magnus Hjulstad hos Sparta 08 er en veldig god keeper som Glimt burde sjekke opp..
Men er vel lite sannsynlig spilleren selv er interessert..
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mjh »

Sarpsborg 08 hentet tilbake Joachim Heier fra Sandefjord et år før kontrakten gikk ut. Vet ikke hvordan keepersituasjonen er i Sarpsborg, men tipper Heier blir førstekeeper.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Kan forsåvidt være enig i forhold til Myhre.
Det beste hadde vel vært å få inn en keeper som har fremtiden foran seg, men som utkonkurrerer Kolstad relativt raskt. Det at Londak i utgangspunktet er leid ut halvesesongen skaper selvfølgelig usikkerhet, spørsmålet er hvordan man ser for seg hans fremtid utover leieperioden.
Utover keeperplassen, så bør Glimt ha en stall som kjemper om opprykk, selv om jeg håper at man tydeligjør satsningen på Berntsen.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Krølle »

Myhre gjør alltid tabber på Aspmyra, så jeg tror vi holder oss unna der.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Haha, herrefred...hadde nesten glemt den tabben mot Island....
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Josse »

Thomas Jacobsen har skrevet under 2 årskontrakt!
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mjh »

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/247240/

Fant denne på NRKs nett-tv arkiv.. Artig å sjå ;)
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

"Jim Johansen er en liten kopi av Trond Olsen"

Trond Olsen er vel rundt 1.40 høy, så hvor liten er Jim Johansen? :lol:
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Så en nyhet til dere som ikke får lest AN...

Willis Forko er tilbake i Glimt!

Det viser seg at klubben hans i USA ikke ville ha han med videre, så da tok han en prat med Kåre og får trene med Glimt inntil videre. Han er åpen for å komme tilbake til Glimt på permanent basis om muligheten er der..Returreisen er uansett ikke før i Mars, så han har plenty med tid å trene på ihvertfall. Han har fått med seg at stallen er komplett, men håper likevel på at han får en ny sjanse.

Jeg liker Willis, solid nok spiller men jeg syns ikke det er plass til han nå. Ruben er langtidsskadet, men han vil ta over den plassen der når han kommer tilbake, og i mellomtiden tror jeg at TJ og Bjørnskau kan gjøre jobben på venstrebacken. Håper han finner seg ny klubb!
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

Jeg likte Forko, han virker som en skikkelig sympatisk fyr, samtidig som han var et nødimpulskjøp som faktisk viste seg å være verdt pengene. Men jeg er også enig i at det ikke er bruk for han i stallen pr dags dato.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Håper Glimt finner rom til å kunne lønne Forko frem til sommeren ihvertfall. Det er tidligere nevnt at Imingen kan være ute til høsten, og pr dd har vi ingen andre venstrebacker enn Bjørnskau. Forko er da også mer "Glimt-back" enn Bjørnskau. Forko holder adecconivå i massevis og hvis andre klubber ser han i aksjon, så kan han være aktuell for andre klubber omtrent når Imingen er tilbake.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Tjaaa, om TJ planlegges som kandidat på venstrebacken, så er det vel lite rom for Forko. Men igjen, nå ønsker jo Hamoud seg bort, og Lædre vil alltid være et salgsobjekt, så det kan fort tynnes i linjene der bake. Likevel er det mer gambling å signere Forko enn en ny keeper allerede nå, for å si det slik.
Una mas cerveza.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Taskeladdn »

Forsvinner det 2 forsvarsspillere før Mars, så er det vel ganske sansynlig at Forko får ny kontrakt med Glimt =)
Men uansett hvor hardt det jobbes med å få til et salg, så trur jeg det ikke blir å skje.
Eneste jeg ser på som mulig et salg hvis Molde skulle vise litt interesse igjen..
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Nå kom det akkurat på AN at Viking har lagt inn bud på Lædre, så det kan vel fort skje noe. Men håper at Glimt ser nytteverdien av å beholde Lædre fremfor et salg for under 3 mill.

EDIT: Eller, alt over 2.5 mill høres egentlig ok ut, så fremt vi mener at vi har god nok sporslig backup. har ikke sett Eek og johannesen i aksjon, så vet ikke hvilket nivå de holder?
Una mas cerveza.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Taskeladdn »

NICE =) Trudde dem hadde droppet tanken =)
Alltids greit at klubber viser interesse.

Men han blir godt priset av Glimt nå, for investorene så har han en høy verdi..

Edit: Ser nå at dem kom med et skambud, jeg vil ikke anse det budet som et bud engang.
Post Reply