Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Spennende dette etter en at det ikke har skjedd så mye de siste (jule)uken.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Ser han har spilt DM i en 4-5-1 formasjon, med to defensive midtbaner, i 2014 (altomfotball.no), og sentral midt i 4-4-2.
Etter at Tromsdalen rykket ned til 2. div står ikke lagoppstillingene oppført på den sida. Men Tomas står opppført med 3 scoringer, så tydeligvis ingen offensiv spiller tatt i betraktning av at TUIL scorte 71 mål i 2015.
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Defensiv midtbane, ifølge en hemmelig agent jeg har i utplassert Tromsø.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mjh »

http://www.an.no/glimt/fotball/sport/se ... 5-4-234133

"Serbisk landslagsspiller på vei til Glimt"

"Den siste måneden har Milan Jevtovic (22) scoret mot storlag som Røde Stjerne og Partizan Beograd. I 2016 skal høyrekanten trolig herje for Glimt i Tippeligaen.

I videoen til høyre for saken kan du sjekke serberens ferdigheter.

Den tekniske kantspilleren er allerede på plass i Bodø, men alle papirene i forbindelse med overgangen til norsk fotball er ikke klar.

Derfor deltok ikke nykommeren på dagens trening i Nordlandshallen.

Jevtovic kommer fra klubben Borac Cacac, som holder til drøye to timers kjøring fra Beograd. Laget har imponert stort så langt denne sesongen og ligger på medaljeplass i den serbiske superligaen.

Laget er også videre i cupen etter å ha slått ut suverene Røde Stjerne i åttendedelsfinalen.

Så sent som 22. desember 2015 fikk den nye Glimt-spilleren også sin debut på det serbiske U23-landslaget. Der imponerte han landslagsledelsen i lagets 3-0 seier over Qatar. Kantspilleren står bokført med fem mål i den serbiske superligaen, da den nylig tok vinterpause etter halvspilt serie."
ballack1981
Posts: 43
Joined: Mon Jun 29, 2015 10:48 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by ballack1981 »

Meget spennende ting som skjer i Glimt. Utrolig positivt at man er såpass tidlig ute også. Jeg håper og tror at man har lært noe av fjoråret. Jeg har vært i kontakt med en av mine informanter som følger den lokale fotballen der nede. Han kan fortelle følgende:

Rimelig overrasket. Han spiller sin desidert beste sesong. For et lag som har overrasket meget i Serbisk toppserie dette året. Han er ikke noe kjempespiller, men kan bli en bra ving for Glimt. Nivået i Serbia er nok ganske likt det norsk. Kan spille på begge vingene og har bra fart. Best om han får ball i rom og ikke beina. Går nok billig da kontrakten går ut til sommeren. Han er nettopp den typiske 4-3-3 vingen som Glimt er ute etter.
mortsto
Posts: 7371
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

http://www.itromso.no/100Sport/fotball/ ... 665816.snd
Drage trener med Barnsley i League One.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Barnsley ja.. Premier League lag i min ungdom :) Mamma sitt favorittlag i England, faktisk..
Førr Evig!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16540
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Han serberen

På videoene spiller han på venstre ving. Utfordrer/arvtaker til TO, eller omskolere til HV?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ballack1981
Posts: 43
Joined: Mon Jun 29, 2015 10:48 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by ballack1981 »

Les hva jeg skrev Sulliken, han kan benyttes på begge vingene ;)
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Så han også som høyre ving i et av klippene på videoene, ser også ut som om han liker å komme seg inn sentralt. Fine avslutninger, dette finner jeg spennende. Bra at det skjer ting.
Tippeliga 2015
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Forsterke lagettråden

Post by Rodriques2 »

https://www.youtube.com/watch?v=87-ghn8pn3g

Hype-video. Er denne karen, sant?
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Ja, Rodriques2



Nå har vi altå

Simon Thomas
Edvardsen - Bjørnbak - Moe - Jonassen
Furebotn - Karlsen - Konradsen
Jevtovic - Azemi - Olsen

Synes fortsatt midtbanen vår er for svak....
Anker, spiss og keeper trengs i mine øyne.
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Young Gun »

Hvis målet fra 0:40 sek gjenspeiler denne karen, har vi Olsen Vol2 på høyrekanten i år :)
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Jevtovic til Bodø og Grujic til Liverpool. Serbiske fotballspillere gjør det sterkt for tiden 8)
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Playmaker wrote:
Synes fortsatt midtbanen vår er for svak....
Anker
Enig. Svak midtbane, men mye kan gjøres med en solid forsterkning som sentral midtbane. Anders Karlsen er grei backup både som sentral og som indreløper, men tror ikke han har det som skal til for å styre laget i C.Berg stil.

Har vi kun èn keeper? Eller er Jonas tiltenkt å være andrekeeper?

Savner kanskje en bauta i forsvaret og. Mulig Moe tar de siste stegene til å bli en skikkelig forsvarskjempe?
Førr Evig!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

@ingen87: Er det en ting jeg oppfatter Bjørnbak som, så er det nettopp en bauta

@playmaker: Vil du ha inn en tredje spiss? Det var da voldsomt med en kjernestall på 16 spillere. Midtbanen er ikke for dårlig i seg selv, Karlsen er det. Og ut i fra hva Glimt jakter på markedet om dagen, så tror jeg Bjørkan tenker det samme. Dessuten har jeg oppfattet det som om Jacobsen er førstevalg på høyrebacken i utgangspunktet. Ikke ufornuftig, Edvartsen trenger enda tid på å stabilisere seg.

Thomas
Jacobsen - Bjørnbak - Moe - Jonassen
Furebotn - Karlsen - Konradsen
Milan - Azemi - Olsen

B-laget:
Kolstad
Edvartsen - Saltnes - Vinje - Imingen
Nordmann - Berg - Chooly
Bjørkan - Wiig - Berglann

Til sammenligning startet vi første kamp i 2014 med:

P. Londak
Z. Valentin - V. Sané - T. Braaten - R. Imingen (C)
T. Jacobsen - D. Chatto - P. Ndiaye
D. Richards - A. Laajab - T. Olsen

Vil si vi allerede er relativt jevngode med 2014 utgaven, og det er uten å ta i betraktning at et par spillere på årets lag nok vil slå ut i full blomst. Som vi tross alt nå vet om 2014 utgaven.

Bjørkan har så langt levert akkurat som forventet, liker at man har fått en solid mann med en langsiktig tankegang på benken. Krysser alt jeg har for at han kommer i flytsonen fra første sesong, da har han gode sjangser til å få til noe virkelig bra med Glimt.
Kristatistisk
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Veldig godt å se at Glimt ikke ligger på latsiden. Jeg synes han serberen virker veldig spennende. Selvfølgelig vanskelig å vurdere totalt sett etter en youtube-video, men han virker gjennombruddshissig men også en terrier defensivt. Og han hadde også noen fine gjennombruddspasninger. Han virker som en spillertype det er vanskelig å spille mot, masse guts. Ikke noe krimskrams. 184 høy og heade kunne han også!!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Spennende med han serberen. Livsfarlig å se på YouTubeklipp,husker Oduro så meget bra ut på en lignende video :)

Men det jeg mener som kan tyde på at dette er en bra signering er: 1. Han er en spiller på tur opp som har utviklet seg mye siste året. 2.Han har nylig debutert på U23(Silva hadde U21 men for noen år siden).
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

RaymondEngmark wrote:Midtbanen er ikke for dårlig i seg selv, Karlsen er det. Og ut i fra hva Glimt jakter på markedet om dagen, så tror jeg Bjørkan tenker det samme.
Jeg ser hva Bjørkan tenker om den sentrale midtbanen, f.eks. Tomas Kristoffersen, TUIL. Det er ikke beroligende. :(
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

han kommer tilnærmet uten defensive fibre og er ikke vingback-materiale.
Ser at Avisa Nordland omtaler Jevtović som høyrekant. Det er riktigere å si at han "kan spille høyrekant". Primært venstreving.
https://mobile.twitter.com/RunarNordvik
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

G-s-enz wrote:Spennende med han serberen. Livsfarlig å se på YouTubeklipp,husker Oduro så meget bra ut på en lignende video :)
Eller Dane Richards. Så ut som vi hadde gjort tidenes varp på den videoen som ble presentert. Kan trygt si han ikke hadde den ballkontrollen og presisjonen som var forventet.
ecke wrote: Jeg ser hva Bjørkan tenker om den sentrale midtbanen, f.eks. Tomas Kristoffersen, TUIL. Det er ikke beroligende. :(
Ja det kan du jo si, kjenner ikke til Kristoffersen, men det er ikke ofte 2. div spillere styrker et tippeligalag. Men klart det skjer, bare å se på Azemi. Men klart, begynner du å basere spillerstallen på at du skal finne en masse spillere i 2. div som har gått under radaren til alle andre så er du enten dum, heldig eller en av tidenes beste trenere.

Edit: Føler det er relativt avklart at han ser Berg og Karlsen som sentrale midtbanespillere, jeg er mer spent på hvor i rekken han tenker å plassere Kristoffersen, om han nå blir en realitet. Blir han et førstevalg må det enten bety at han ikke har troen på Berg, eller at Karlsen ikke har en fremtid i klubben. Blir han andrevalg spøker det for Berg. Ut i fra hva jeg har sett av Berg, hva Glimt selv har sagt om han, og hva miljøet rundt har sagt (f.eks Studioglimt) så kan jeg ikke helt skjønne at det letes etter et alternativ til Berg, men til Karlsen.
Kristatistisk
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Er ikke dette andre gang han er her på prøvespill?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Presterte å glemme Wiig Raymond... Trekker den tilbake i stilhet. ;)

"Etter hva Drammens Tidende forstår skal Godset ha vært i kontakt med spillere som Mats Møller Dæhli (Freiburg), Thomas Kind Bendiksen (Molde) og Morten Konradsen (Bodø/Glimt). Sistnevnte er lillebroren til den tidligere SIF-spilleren Anders Ågnes Konradsen."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Tipper Konradsen forsvinner til sommeren desverre...
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Jeg har store forventninger til Konradsen denne sesongen. Hvis han ikke kommer opp på et greit nivå er det kanskje helt ok at han drar videre for å utvikle seg ytterliggere.
Førr Evig!
Post Reply