Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

DET haddd vært noe!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Normann på tur til russisk fotball ser det ut til. Forhåpentligvis salg? Noen som vet hva vi har av prosenter å hente her?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Alltid plass for vinnerskaller ...

Edit: Siktet til Runar Normann, åpenbart.
Last edited by Kesseboy on Sun Jan 27, 2019 1:07 am, edited 1 time in total.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Prøvde vi på Normann?? Er vi helt rådløse?

Edit: som i, no way in hell at han er interessert i det, og luselønna vi kan tilby.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Det påstås det,det kan jo bety at vi bare forhørte oss om muligheten for alt jeg vet :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Jeg mener Glimt alltid skal ta en telefon når tidligere spillere skal skifte klubb. "Hvordan går det? Hva tenker du? Vi vil alltid være interessert om du ønsker deg tilbake til Norge." Jeg vil tro det ikke er brukt mye tid og ressurser på dette.
Glenn P
Posts: 2843
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 214 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

JHA wrote: Sat Jan 26, 2019 8:06 pm Normann på tur til russisk fotball ser det ut til. Forhåpentligvis salg? Noen som vet hva vi har av prosenter å hente her?
Med mindre Glimt har noen egen avtale, er det 40% av 5%? han kom som 17-åring, så 17-22 minus året i Alta? Gammel oversikt over solidaritetspenger. Er det noe utdanningskompenasjon i tillegg?
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Føler meg ganske sikker på at Glimt har en avtale på prosenter her. De gjør ikke Badou tabben to ganger :D

Edit: Ryktes en overgangssum på nesten 20 mill. Dvs det kommer nok et par mill på kontoen til Glimt her.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Jo Inge Berget ferdig i New York ...?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Da må Big Benn åpne pengesekken,hadde vel lønn på mellom 4-8 mill der borte om jeg fortsto det rett.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

For høy hylle for oss. RBK er visstnok interessert, og regner med det er minst et par østlandslag som er interesserte og betaler dobbel lønn sammenlignet med Glimt.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

TIL henter Costarikansk toppscorer,de andre klubbene forsterker også. Minus Godset som oss foreløbig er svekket.

Kan vi vente noe inn nå eller venter de til det internasjonale vinduet stenger for å ha bedre kort på hånda?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Trond Olsen er ledig på markedet :lol: :roll:
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

:glimt Åsmund er i London og speider på Chelsea spillere
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Høres ikke spesielt sannsynlig ut,men by all means det U 19 laget har mange herlige spillere vi kunne leid.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Den lovende keeperen Egil Selvik (21) er ettertraktet etter en god sesong for Sandnes Ulf i Obos-ligaen. Nå kjemper flere Eliteserie-klubber om hans signatur. VG får opplyst at både Odd og Bodø/Glimt har lagt inn konkrete bud på Selvik.
https://www.vg.no/sport/fotball/i/qn9ej ... epertalent
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Det som taler for at han skal velge Glimt er kanskje først og fremst at det ikke er skrevet i stein hvem som er førstekeeper i klubben. Under Bjørkan/Knutsen har vi jo sett at de ikke er redde for å rullere litt på keeperplassen ut fra hvem som er motstander og hvordan keeperne presterer på trening.

Når det gjelder Odd så vil vel Rossbach være et klart førstevalg, men spørsmålet er jo hvor lenge han blir. Og der Glimt etter hvert må ha fått et godt rykte som en klubb hvor spisser kan få tillit og utvikle seg godt, så må vel Odd ha noe av de samme når det gjelder keepere med Jarstein, Andre Hansen og nå Rossbach?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Skal vi blåse overgangspenger i budkrig for å hente reservekeeper? 🤔
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

https://www.an.no/sport/glimt/eliteseri ... 5-4-953336

Family trener med oss,merker meg at Bjørkan var i Nigeria for å se på spillere. Meget bra! Får håpe han blir så bra at vi kan synge «we are family» takk for meg.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Molde vil visstnok selge/låne ut Stian Rode Gregersen. Blir meget skuffet hvis vi ikke prøver å kjøpe han (Takker nei til lån, da ser jeg heller Moe - Lode )
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Både Andreas van der Spa og Adrian Skindlo har forlenget kontraktene med Glimt ut 2019.
Samtidig så sendes de på utlån til henholdsvis Alta for Andreas og til den islandske førstedivisjonsklubben Afutrelding for Adrian

https://www.glimt.no/nyheter/akademispillere-pa-utlan
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ingen87
Posts: 7118
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Voldsomt hvor stille det er.. Nesten så jeg savner et par tre prøvespillere i uka, bare for moro skyld.
Vi har solgt Bjørnbak og Opseth. Vi har mistet: Drage, Jacobsen, Jonassen, reservekeepern, Steen, Tagbajumi. Nå sendes også Spa og Skindlo på utlån (helt rett!).

Reitan har kommet på lån, i tillegg til at Jens Petter, William Arne Hansen og Sigurjonsson har kommet tilbake fra lån.

Vi MÅ ha inn en midtstopper og en spiss før seriestart. Vi bør også få på plass en reservekeeper.
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Ja, jeg savner også noen rykter, eller ett eller annet. Sju uker til seriestart, og nye spillere bør få litt tid med laget før åpningskampen mot RBK. Positivt med utlån, men som jeg nevnte i den andre tråden, er jeg usikker på hvor gunstig det er med nivå tre på Island. Kanskje vi heller bør se mot byer som Mo eller Narvik, når de nest beste skal ut?
tord
Posts: 27
Joined: Wed Apr 09, 2014 9:46 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by tord »

Bare for å korrigere her. Afutrelding vant serien på nivå 3 i 2018 ser det ut til, så de skal spille på nivå 2 i 2019.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

ingen87 wrote: Thu Feb 07, 2019 11:10 am Voldsomt hvor stille det er.. Nesten så jeg savner et par tre prøvespillere i uka, bare for moro skyld.
Men bare NESTEN, for det var et sabla rot. Nå kjører de kanskje en taktikk hvor det speides mer? For noen år siden ville jeg kanskje sagt at dette er bra, at de holder kortene tett til brystet, og at de jobber med gode spillere de vil ha for seg selv.

Men det er selvsagt bare sprøyt. Har ingen tiltro til at vi klarer hente bedre spillere for mindre penger enn andre. Kvalitetsmidtstoppere som går rett inn på laget er ikke billig, og spisser får alltid mye oppmerksomhet om de er i form.
Una mas cerveza.
Post Reply