Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glenn P
Posts: 2837
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

jendoriluka wrote: Tue Feb 16, 2021 10:16 am Synes ikke han har noen x-faktorer.
Er nettopp de man på magisk vis finner når man kommer til Glimt :)
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Så må man huske at dette ikke er tenkt å være en erstatter til Junker. Men backupen til Junker eller eventuellt backupen til den som må erstatte Junker. Altså erstatteren for Boniface.

Ung, rimelig og stort potensiale = god match for Glimt. Hadde det ikke vært for perioden i Stabæk så hadde alle vært gira. At han er litt cockey gjør ingenting, vi hadde plass til JPH så dette takler man lett.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Mener Botheim er en knallsignering. Fyren er gratis, ung og har et uforløst potensiale. At Jim er agent synes jeg er greit. Bruker vel ikke media til å sutre heller. Han har stort nettverk så tenk også videresalgspotensiale om Botheim lykkes. Kan bli høy pris ved videresalg. At han ikke lykkes eller er ønsket i RBK er ikke noe minus. Er jo en helt annen spiss enn Dino som er der i dag. De slår mye innlegg fra sidene der blant annet god luftstyrke kreves. Om vi får Salvesen inn for 7-8 mill nå da har det vært knall. Så får vi heller la Junker gå til sommeren.
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

JHA wrote: Tue Feb 16, 2021 3:02 pmHadde det ikke vært for perioden i Stabæk så hadde alle vært gira. At han er litt cockey gjør ingenting, vi hadde plass til JPH så dette takler man lett.
Wroooooong. Jeg var skeptisk til Botheim da han ble nevnt her inne allerede første gang - og det var lenge før han ble lånt ut til Stabæk. Jeg har aldri hatt troen på at Botheim er riktig type eller har den passende mentaliteten for å få til dette. KANSKJE vurderes det som at garderoben i dag er så sterk at man tåler en slik sjel, men det er etter mitt syn et sjansespill.

Og sammenligningen med Jens Petter er i beste fall søkt. Jens Petter var ligaens beste spiller da han begynte å melde i media. Fram til da var han kuet under og holdt hodet lavt i terrenget. Botheim har fire Eliteserie-mål og en haug av U-kamper, men er ikke i nærheten av å kunne vise til det samme som Jens Petter.

Jeg tror også at enkelte her inne bør forstå at det som er "gratis" i fotballverdenen ikke nødvendigvis betyr at det ikke løper utgifter. Jeg er 99% sikker på at Botheim kommer til å kreve en sign-on-fee. Og den kommer til å samsvare med det beløpet RBK hadde krevd for å slippe han til oss før kontrakten ble revet i stykker, altså snakk om flere hundre tusen.

Og nettopp dette er jo et sentralt poeng ved Botheim: De ønsker ham ikke i kråkereiret på Brakka og betaler seg derfor ut av kontrakten med ham. Hva sier det om ham og hva sier det om Glimt som er villige til å ta sjansen?
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Botheim er vel en spiller som kan få gjennombruddet i Glimt. Årets signering i fjor som all jublet grenseløst for var Skytte i Stabæk. Det ble en fiasko. Liker underdog spillere, det har Glimt hatt masse suksess med i flere år. Han er vel i tillegg vanvittig revansjesugen. Håper Glimt signerer.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Interessant å tenke seg hvilke mind-games det blir med en klubb som må ha spiss, en fristilt spiss som ikke mange klubber ønsker, og en sleip agent. Er Botheim i den situasjon at han kan presse frem en betydelig sign on fee? Frykter ikke økonomien i dette, men kan han bli god nok allerede i år mtp mulig seriemesterskap og CL? Junker drar, Victor er ute hele året, og Salvesen strander?
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Du kan jo gjerne forsøke å distansere deg fra oss som hadde troa på Skytte, Knuta, men du står som forfatter bak to slike innlegg for et års tid siden:
«Min kollega fra Bærum ivrig Stabæk fan rister bare på hodet over at Stabæk ikke fikk Skytte og Junker med videre. Bra jobba Glimt er alt jeg har å si nå.»

«Gode kjøp i Philip, Skytte, Junker, Boniface og unggutta fra Tromsø og Grorud»
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Det er vel Glimt som bestemmer om Botheim skal ha en sign on fee. Tror det ikke skjer. Hvis han forlanger det er det bare å sende han videre.
OTH
Posts: 2271
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by OTH »

Fet satt på benken i OBOS før han kom til glimt og slo gjennom, hvorfor skal ikke Botheim slå gjennom i Glimt? Har Bjørkan og Knutsen tro på spilleren så har jeg full tiltro til de.
Herrem er en annen spiller som mange her inne ville gi bort, han og solgte Glimt til utlandet.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Svensk bunnlag, men nåvel, hvis det er å skryte av så får du gjøre det.

Herrem var ikke god, han var en del av et bedre kollektiv, men i enkelte kamper kom han mer til sin rett. Botheims uttelling i Stabæk skremmer meg litt, men jeg har også latt meg inspirere til å gi han en sjanse. Vil allikevel ha en backup til om tenåringen Junker drar.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

RBKweb.no - Botheim i Bodø skriver at Rosenborg kan kreve utdanningskompensasjon i forbindelse med en slik overgang.
I går ble 21-åringen fristilt av Rosenborg, som likevel vil kunne kreve utdanningskompenssjon etter 4,5 år i Trondheim.
Så helt gratis blir han uansett ikke.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Spennede er det i hvertfall og noe posetivt! Så er det vel bare opp til Botheim selv om han vil nå langt med B/G eller en annen klubb, det vi kan love han er at det vil bli satt krav, treningene vil bli steinharde med full innsats og han vil bli backet opp av et meget dyktig team på alle mulige måter, mat, trening både fysisk og mentalt og ikke minst et godt miljø for å forbedre seg sammens med en herlig gjeng. Så er opp til Botheim selv om han vil slå til på dette og legge ned den innsatsen som kreves og derav høste fruktene av sine gode valg. Eller dra til en annen klubb.
I hvertfall en gylden mulighet for bpde klubb og spillere å vise at i B/G blir det meste til gull, selv vrakgodset til RBK.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimterfrem »

Ser det spekuleres mye på rbkforum angående Jim Solbakkens involvering i dette. Er det ikke litt merkelig at Botheim blir fristilt av RBK, for deretter å sette seg på flyet til seriemesteren umiddelbart dagen etter? Visste Glimt om at Botheim kom til å bli fristilt, og derfor har de holdt seg fra å legge penger på bordet? Definitivt noe litt merkelig rundt dette. Må jo være flere i RBK som klør seg litt i hodet over at en spiller de slapp på free transfer går til serielederen, og en direkte konkurrent, dagen etter.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Det er jo ikke mange dager siden det kom frem at Glimt har lagt inn 3 bud på Salvesen uten at Strømsgodset har akseptert noen av de.

Det har jo også kommet fram at det er avholdt møte mellom toppledelsen i Glimt og Junker uten en løsning så langt.

Jeg tviler på at Botheim sto først på listen til Glimt men tror dette er en mulighet de blir tvunget til å vurdere sett i lys av spiss-situasjonen i klubben.

Så får vi se om de blir enige eller ei. Tror Glimt kanskje har en noe tynnslitt tålmodighet med agenter nå og urimelige krav fra Solbakken betyr fort en returbillett på flyet.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Glimterfrem wrote: Tue Feb 16, 2021 11:09 pmMå jo være flere i RBK som klør seg litt i hodet over at en spiller de slapp på free transfer går til serielederen, og en direkte konkurrent, dagen etter.
Dette er vel en både-òg.

På den ene sida: Bodø er bare en kort flytur unna, Glimt er på spissjakt, og kunne lett hive seg rundt og invitere spilleren det øyeblikket fristillinga hans ble kjent.

På den andre sida, som du er inne på, solskinns-Jim er involvert.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

RBK-fansen blir smått paranoide når han de kaller Krim-Jim er involvert. Dette har vel null å gjøre med at Glimt ikke vil bruke småpenger på kjøp og evt snyte RBK for videresalg. Saken er vel så enkel som at Botheim ikke har vært aktuell før akkurat nå. Nytt avslått bud på Salvesen, og dårlig flyt i Junker-gate tvinger frem nye alternativ.
Forøvrig: Når spillere er fristilt, så er de nettopp det. Om RBK sitter med skjegget i postkassa etter en ny suksess-spiss i Glimt og store penger tapt, så får vel fansen rette irritasjonen mot eget styre.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Ja, dette er i alle fall ikke Glimt sitt ansvar, med mindre det har vært en pågående samtale mellom Solbakken og Bjørkan, hvor det har blitt opplyst om at Botheim snart kan komme gratis. Det er i så fall ufint, men neppe straffbart.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

Håper virkelig ikke at man har sittet å ventet på dette, men heller at man var snarrådig når sjangsen bød seg. Så egentlig på å hente fra RBK som vanskelig da de vanligvis leier ut til oss. og som oftest uten en kjøpsklausul.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Kan jo være så enkelt som at Glimt og andre klubber har forhørt seg med agent hva prisen kan ligge på. Alle har sagt at der er uaktuelt også har de forhandlet han ut av kontrakten for å kunne flytte på han.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

AN.NO(+): Erik (21) etter første Glimt-trening: – En helt annen intensitet.

Er vi norgesmestre i å trene med mye intensitet?

Hareide svarer på meldingen og sier at også RBK trener med mye intensitet
Eurosport.no: BOTHEIM SENDTE STIKK TIL ROSENBORG - SLIK SVARER HAREIDE.

Hvilken spiller kan vi sende ned til RBK slik at vi får "målt" intensiteten både hos en som kommer fra og en som går til? 8)
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Markus Henriksen svarer i Nidaros:

– Ja vel, det har skjedd mye der i dag da, skjønner jeg.
Det svarer RBK-kaptein Markus Henriksen etter onsdagens økt i Abrahallen, som besto av en del spill på liten bane.
– Hva han sier om det, det kunne ikke brydd meg mindre, sier Henriksen.
På oppfølgingsspørsmål, fyrer han derimot litt:
– Jeg har ett ord og det er bitterhet. Det er enklere å snakke skit når man ikke har lyktes og er litt bitter. Det faller ikke i min smak, jeg syns man skal jobbe og stå på i stedet. Så får de som ønsker å pryde forsiden: Vær så god!

Overraskende at han uttaler seg såpass lite diplomatisk. Det aner meg at Botheim ikke er spesielt godt likt, og jeg er litt skeptisk til å la ham vandre fritt sammen med gullguttene. Kanskje det er RBK som har sendt oss en trojansk hest? :shock:
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Da har Botheim signert, sier VG.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Ould-Saada melder Botheim signert på en 2+1-avtale.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Vil nok heller ha Botheim på laget enn Henriksen. En kjernekar som Reginiussen var vel heller ikke særlig begeistret i RBK etter at Hareide overtok.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vegard »

VG skriver at Botheim er klar for Glimt.
Post Reply