Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

De må da vel ha planlagt at litt midler skal brukes på spillere nå når vi går inn i hundreårsjubileumet. Og vi brukte ikke mye på signeringer i fjor, og solgte både Badou og Ibba. Leser på nrk.no at Bjørkan kommer til å tjene en halv million mindre enn JHH. Stallen skal slankes mener jeg å ha lest. Londak og Chatto forlater, begge tjente slik jeg forstår det relativt bra. Jeg kan ikke skjønne annet enn at det må finnes midler nå.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Ja, noen midler må vi da ha.

Kroon som ecke foreslo, liker jeg. Visstnok lynhurtig og kan passe i 4-3-3. I tillegg er han relativt ung og kan tjenes penger på.
Liverstam virker også bra. Hent han også!

Forslag:
Thomas
Coly - Liverstam - Moe - Jonassen
Furebotn - Seck - Konradsen
Kroon - Azemi - Olsen
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg har en bestemt følelse av at dette er et godt fotballag!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Re Playmaker

Er det Borger Thomas du har i mål?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

http://www.strommen-if.no/player-profil ... rID/125702 Simon Thomas, Strømmen, har fått mye skryt i år.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Spennende lag det der playmaker,tipper du treffer på 4/11 ;)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Simon Thomas ja! Hehe.. g-s-enz
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mr Bean »

Spennende forslag som blir postet.. Håpervi får inn noen snart .. :LFC
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Er det noen som tar på seg å tipse Assa om de nevnte spillerne, sånn i tilfelle det skulle utløse noe?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Ut i fra hva som har vært kommunisert i fra Glimt, så tror jeg det er best med relativt lave forventninger. Realistisk sett signeres det nok en keeper, midtstopper og muligens høyre ving. Siden Glimt ikke har stresset med å hente ny andrekeeper i høst, tror jeg nok de fortsetter frem til sommerferien med litt av samme holdningen.

Glimt har uttalt de skal ha en kjernetropp på 14-15 spillere + utfordrere. Troppen består av 10 etablerte med kontrakt, samt 5 usikre kort hvor vi må forvente at de signerer 2-3 stykker bare for redusere den risikoen det er å hente inn ukjente spillere. (som det jo blir noen av dersom Glimts økonomi skal signere 5 spillere)

Kjernetropp kontrakt med Glimt (10 stk)
Moe
Jacobsen
Imingen
Furebotn
Karlsen
Konradsen
Edvartsen
Azemi
Olsen
Berglann

Også de usikre som trolig kommer med (3 stk)
Kolstad - Trolig andrekeeper frem til sommeren
Saltnes - Vil nok gi Bjørkan et forsøk fremfor å finne seg OBOS klubb
Tønne - Blir trolig med videre da han kan vikariere på både ving og back

Blir neppe med videre (2 stk)
Valentin - Nyforlovet i USA og har trolig fått seg et ok ry over dammen
Brix - Har vel flyttet fra Bodø etter hva jeg forstår

Utfordrergruppen består vel av Bjørkan, Pedersen, Berg, Nordmann, Vinje og eventuelt andre som signeres fra B-laget, eventuelt Evjen om de lander signaturen hans.

Mitt tips? Bjørnbak eller noen med tilsvarende pondus kommer inn, keeperplassen blir noe på nivået til Staw eller vår svenske venn jeg ikke lengre husker navnet på. Også tipper jeg vi får inn en høyreving i fra OBOS ligaen hvor Bjørkan har mange gode venner fra tiden i Alta og Ranheim.
Kristatistisk
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Det laget der Raymond,det ser ultrasvakt ut :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Dersom Raymond får rett lag, da blir det jubileumsfeiring som nedrykks-"fest", og en trist begynnelse for Aasmunds Tippeligakarriere. :(
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Håper virkelig ikke du får rett, Raymond. Hvis det er det vi stiller med, blir det takk og farvel i 2016 :(
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Ja, ingen får vel troen på en glimrende sesong med en slik stall, men Glimt har gitt mange signaler på det gjerne kan bli sånn. Etter jeg skrev innlegget så jeg et intervju med JHH i RuneNu at han mente det burde hentes nettopp keeper, midtstopper og høyreving. Jeg tror sjansen er stor for at vi får denne førsteeleveren når serien starter

Ny keeper
Edvartsen (Valentin om han skulle overtales) - Ny midtstopper - Moe - Jacobsen
Furebotn - Karlsen (eventuelt Berg pga Bjørkan) - Konradsen
Ny høyreving - Azemi - Olsen

Ikke en førsteelver som er kjempespennende, men den har også mye av det samme som slo Stabæk 6-1, selv om nå det nok var et flatterende resultat og Sørloth mangler. Men Azemi har potensialet til å bli en spiller av Stigs kaliber med litt marginer med seg, selv om han ikke blir den muren å spille opp på som Sørloth har vært.

Men at Glimt trenger litt medvind er det ingen tvil om, det viste vårsesongen i år.
Kristatistisk
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Er helt enig angående Azemi. Ser stort potensiale i ham, spesielt nå som han mest sannsynlig får prøve seg mer jevnlig som midtspiss. Han minner litt om Stig, litt fandenivoldsk :)
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Jupp Azemi er klasse! Kuleste spilleren på Glimt underholdningsmessig
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Har også trua på Fitim som spiss, men vi burde hente inn en til spiss. Vi må ha backup på spissplassen.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Velkommen tilbake Raymond!

Vi deler "bekymringer"/forventninger når det gjelder 2016. Blir en spennende vinter.
Førr Evig!
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sven-Rune »

re Ecke: "Ellers ser jeg at Simon Kroon, MFF, høyre kant, 22 år, ikke får ny kontrakt. En svært hurtig spiller som kunne passe for B/G."

Jeg jobber sammen med en Malmø-gutt som følger laget, reiser ned og ser hjemmekamper og han sier at han ikke skjønner hvorfor ikke Kroon har fått spilt mer!
Han var på vei til en russisk klubb men det kan virke som CL og CL-bonus gjorde at han valgte å bli i Malmø ut kontrakten selv om han ikke fikk spille. Ifølge min kollega har han ikke noen god skuddfot, men det går fortsatt an å utvikle på en 22-åring og en målgivende pasning er jo heller ikke å forakte!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Å tro at spillere som spiller på topplag i Sverige og Danmark med minimum 1-2 mill i lønn skal komme til Bodø er som å tro på julenissen i juni. Det er greit å hoste opp mange navn, det kunne jeg også gjort, men tror at vi må hente de beste spillerene fra Obos-ligaen, som f.eks Hødd/Jerv/Kr.Sund/Follo/Bærum osv. Her er mye talent å hente og flere 'Azemier'.
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sven-Rune »

Vi er jo ikke i juni Knuta, derimot er det jo snart jul :-)
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg kommer fortsatt til å se på stallene i Allsvenskan for å finne aktuelle gode spillere, og så får Knuta holde seg til OBOS-ligaen.:) Chatto er et veldig aktuelt eksempel for B/G, lovprist i Allsvenskan, sølv med Häcken i 2012, med kontraktsmuligheter i Danmark og England, men plutselig var han ikke "aktuell for noen", andre enn B/G. Mikael Dyrestam, 24 år midtstopper, 2 landskamper for Sverige, cupgull /bronse i Allsvenskan 2013, var på utgående kontrakt i IFK Gøteborg, i kontraktsforhandlinger med engelsk klubb, og alt så lyst ut, og nå har han vært to år i Åleseund. Jeg ser ikke at verken B/G eller Aafk har klaget
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Ja man kan jo holde seg til allsvenskan. Alt er lov, og det er fint å drømme. Chatto fikk vi tak i fordi Sarpsborg og Start ikke hadde råd og han ble den dyreste spiller i Glimt på mange år og egentlig en fiasko. Jeg ønsker meg spillere som er gode og som har et lønnsforlangende som Glimt kan matche, så får vi nok se til slutt om vi ender opp med gode spillere fra Sverige eller at vi ender opp med spillere som holder et høyt nivå som Azemi. Jeg er ganske overbevist at vi ender opp med et siste. NB: AAFK har et mye høyere lønnbudsjett enn Glimt.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Chatto og Dyrestam, som eksempler, var spillere på topplag i Sverige da de kom til små klubber som B/G og Aafk, altså, det var ikke "å tro på julenissen", slik du formulerte det. At du karakteriserer Chatto som en fiasko, er vel ikke helt slik B/G oppfatter det.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Chatto kom til slutt til Glimt fordi han ikke fikk napp hos andre norske klubber p.g.a lønnsnivå. Totalt sett ut fra lønn etc så påstår jeg fortsatt at Chatto har vært en fiasko ut fra totalpakken og en spiller som Glimt ikke ønsket å forlenge kontrakten med. AAFK har spillere med 1-2 mill i årslønn blant annet MOS som kom i år og AAFK kan ikke sammenlignes med Glimt selv om de er en liten klubb men har tilskuermasse på 6-9000. Men jeg ville juble veldig dersom vi fikk en svensk toppspiller til Glimt til en lønn som Glimt kan matche.
Post Reply