Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Hvis opprykket ryker for Stabæk er vel Fredrik Brustad en spiller Bodø/Glimt vil forsøke å hente på nytt. Noen som vet hvordan han har prestert i år? Ser han har 7 mål i serien, og at han putta noen mål i cupen. Har han spilt ving eller spiss?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Vi fikk jo Richards i stedet. Nå når vi er klare for Tippeligaen bør vi gå for noe enda bedre mener jeg...
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Halvorsen skal ha inn en kantspiller iløpet av vinteren og Brustad er et ungt, stort norsk talent. Det må jo være midt i blinken både for Glimt og Halvorsen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Han sa vel senest i vår at han gledet seg til å slå Glimt i år, tror ikke han kommer til å havne i Glimt for å være helt ærlig.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

eiriksin wrote:Han sa vel senest i vår at han gledet seg til å slå Glimt i år, tror ikke han kommer til å havne i Glimt for å være helt ærlig.
Ja, etter at det hadde vært temmelig intense overgangsrykter rundt han måtte han vel si noe for å berolige fansen (vi husker godt den krakilse stemningen blant Stabæk-fansen på denne tiden) etter at Bodø Nu hadde erklært dette for en "done deal". Hva som gikk galt vites ikke, men det virker definitivt som det var noe interresse fra begge sider.

Om den fremdeles er der i dag er ikke godt å si.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zann »

Jeg har lagt merke til at Brustad har startet en god del kamper på benken i høst for Stabæk. Det er mulig dette er på grunn av småskader, hvis ikke er det vel ikke et veldig godt tegn.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Nettavisen har en oversikt over Bosmanspillerne i Tippeligaen. Noen av disse bør vel være av interesse, for eksempel RBKs andrekeeper Erik M Braathen. Kristoffer Vatshaug holder fortsatt Tippeligastandard som midtstopper og backup sentral midtbanemann/back. Ernemann i Sarpsborg og Heikinnen, Start, hadde sikkert gjort fra seg også på B/Gs midtbane. Framover er det bare Lars Fuhre, Aafk og Alexander Mathisen, Hønefoss på kantene som jeg tror kunne gjort en god jobb i B/G.


http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 700068.ece
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Av de spillerne jeg ikke hadde hatt noe imot å se i gul drakt er:

Hassan El Fakiri (Brann)
Fredrik Stoor (Lillestrøm)
Magnus Sylling Olsen (Sarpsborg 08)
Kristoffer Vatshaug (Molde)
Steffen Nystrøm? (Tromsø)


Mye rutine å hente i alle fall.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Oppfrisk hukommelsen min, hvorfor ble ikke Sylling Olsen henta permanent? Var det økonomi, eller var det noe bittert?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Sylling Olsen fikk vel nyss i at Tippeliga-klubber var etter han, og da fristet nok ikke et nytt år i Adeccoligaen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

Da Sylling scorte borte mot Ranheim i fjor, gjorde han det i målet som vi supportere sto bak. Likevel sprang han til motsatt ende av kortsiden for å feire. Det synes jeg var merkelig. :tenk
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zann »

Sylling Olsen er en god spiller, men jeg synes ikke han passer helt inn i Glimt-stilen. Det samme gjelder Stokkelien som blir nevnt her, jeg ser på ham som en typisk 4-4-2-spiss som trenger en makker ved siden av seg som kan rydde plass. Litt samme typen som Moldskred, eller Vegard Braaten for den saks skyld.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by Masinga »

Det er mange spillere som ligger og vaker mellom godt adeccoliganivå og dårlig tippeligastandard. Blant dem er foreløpig Stokkelien (og mange andre ex Start) og Sylling Olsen. Jeg tror Glimt skal vokte seg for å hente spillere i denne kategorien. Selvfølgelig kan noen utvikle seg til noe større, men det er sjeldent. Stokkelien studerer forresten til tannlege. Har Bodø noe å tilby her, bortsett fra dårlige tanngarder?
Masinga
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Det er jeg helt enig i, ingen vits å hente søke spillere når vi har bedre spillere i troppen. Valentine, Richards, Sane',Badou og Ibba holder høyere nivå. Skal vi hente noen nye førstelagsspillere bør de holde samme nivå som våre beste eller være bedre.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg har sagt det før, og sier det igjen; ikke undervurder effekten av å ha gode, rutinerte norske spillere i en ung tropp. Se på dagens Tippeliga, hvor de eldste er best, som Morten Berre, Øyvind Storflor og Frode Johnsen.

Jeg håper JHH henter inn en god mix av både ungt, talentfullt og eldre, rutinert i vinteren.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Shredd »

Mange interessante keepere på bosman lista. Aslak Falch har spilt bra når han har fått sjansen og er bare 21 år. Steve Clark vil vel neppe ned i 1.div og har vært meget god i Tippeligaen. Erik Brathen har vel aldri gjort seg bort i RBK trøya, men fått få sjanser.

Enig med ecke om angrepsspillere. Eventuelt kanskje Thorsteinsson fra Sandnes Ulf på midten. En løpssterk spiller som er god både bakover og framover, men er nesten imot han bare pga de idiotiske saltoinnkastene. Han vinner derimot mange dueller, er flink til å skaffe seg frispark, og også relativt god til å spille fri medspillere.
Last edited by Shredd on Sat Oct 26, 2013 12:19 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Vi må helt klart ha inn noen rutinerte spillere, og så er det fint om talentene først og fremst kommer fra egen klubb, eller ihvertfall fra landsdelen.
Fotball er nesten alltid morsomt
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

JHH mener at Sylling Olsen i første rekke er midtbanespiller, og dermed var han ikke aktuell verken som midtbanespiller eller den raske kanten som JHH ville ha.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

I følge kommentatoren som kommenterte Glimt-Kil så anser Jan Halvor Halvorsen en av prøvespillere fra Diambars som interessante med tanke på overgang... Hvem det er snakk om vites ikke.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Han visste veldig mye jeg ikke har hørt om før, denne kommentatorne.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Kan jo være han har pratet med Halvorsen selv eller andre som er tett på laget da.
Edit: Så nettopp studio Aspmyra og der sa Halvorsen at 1-2 nye spillere kan være
på plass i nær framtid. Spørs om ikke noen av prøvespillere får kontrakt.
wololo
Posts: 75
Joined: Tue May 22, 2012 10:13 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by wololo »

Står på an.no at Ivar Sollie Rønning fra Levanger har gjort inntrykk på Halvorsen.

http://www.an.no/glimt/article6946824.ece

Scoret 13 mål på 25 seriekamper fra midtbanen. Og ingen gule eller røde kort, fant jeg ut.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by Masinga »

Bra at det hentes inn nye talenter vi aldri har hørt om! Er det noe norsk fotball trenger så er det nye typer, ikke bare gammel resirkulering.
Masinga
wololo
Posts: 75
Joined: Tue May 22, 2012 10:13 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by wololo »

Masinga wrote:Bra at det hentes inn nye talenter vi aldri har hørt om! Er det noe norsk fotball trenger så er det nye typer, ikke bare gammel resirkulering.
Det er sant. Nå er det riktignok en viss forskjell på 2.divisjon til tippeligaen, men på den annen side - hvem hadde hørt om Berglann før han kom til oss? Men tror han skal få litt utfordring å kjempe mot plassen til Badou og Jakobsen, men kan jo være superinnbytter, til for eksempel Badou blir solgt.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Hva med å kapre Bent Sørmo før RBK plasserer han på andrelaget sitt?

http://www.levangeravisa.no/sport/article8514499.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply