Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Her er det vel kun snakk om penger og hvem gir høyest lønn og betingelser.
User avatar
Janco
Posts: 573
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 106 times
Been thanked: 38 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Janco »

ecke wrote: Tue Aug 27, 2019 1:48 pm Lars Ranger er igjen på U21, en spiller med avtalt pris mellom LSK og B/G på 900', men som Ull/Kisa også ville ha en andel av, 400'. Det må vel være et enkelt kjøp!
Nå må det vel være mulig å prøve seg igjen på denne karen!
Har jo tydeligvis bra potensiale, men usikker på hvordan dealen med Ull/Kisa er nå etter sesongen...
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Bør vel nesten heller gå for noen andre LSKspillere,sliter økonomisk 🤔🤔🤔
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Nå baserer jeg meg utelukkende på deler av kampen i går, men han midtstopperen (Sheriff?) virket jo som en interessant type. Og det er stille rundt Junker. Gå for Lehne Olsen i stedet?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Sheriff Sinyan bør absolutt vurderes. Ung, kjapp til stopper å være, og virker i tillegg som en spillende stoppertype. Har ikke sett så mye av ham, men det jeg har sett bærer imidlertid bud om en spiller som Knutsen kan forme til en ny Lode :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Hmm, tror nesten at jeg har litt sans for at danskene omtaler sølvmedaljørene som vicemestre i forbindelse med at den potensielle overgangen til Junker nevnes.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by youron »

Kasper Junker blir Ikke avgjort før 15 des.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... oget-under
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
Glenn P
Posts: 2834
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Tenker vi alle skjønner at Glimt ikke kommer til å ødsle rundt seg meg millionene som kom fra Layouni og Evjen, samt ekstra millioner fra andreplassen og et par ekstra som kommer i juli for å spille i EL. Men det betyr ikke at man skal spare seg til fant, for mange ansikt må inn døra, og om en av de er et kjøp opp mot 5mill, ja da antar jeg Glimt har gjort unna det analytiske på den spilleren på samme måte som de har gjort bra i det siste.

Hva angår spesifikt Kasper Junker, tror jeg ikke Stabæk kommer til å bruke opp mot 5mill der, selv om de også har en god økonomi med spillersalg de siste årene.

Jeg har ikke sett så skrekkelig mye av Junker, men ser jo på statistikken at han har levert bra med 6 mål og 2 målgivende på 13 starter i Stabæk. Ser noen klipp på Wyscout fra kampen mot Mjøndalen. Han ser jo god ut, smarte bevegelser og god med ball. Er en møtende spiss som er glad i ballen, så er vel innertier for Glimt der. Han er en konkurrent til vår forhåpentligvis nye gullkalv Boniface, så dersom Glimt mener det blir et salg av Boniface, er det vel lov å investere i en som kan ta over plassen hans? For når sesongen starter er nok Boniface det klare valget, selv om han ikke har like gode overliggende statistikker, som hans underliggende (antar overliggende statistikk er feil bergrep, men det et lite spark til årets nyord "understats" og "xG" osv. 8) ).

Skal Glimt derimot bruke 3/4/5mill på spillere, mener jeg det er de posisjonene vi mangler spillere i som må prioriteres, selv om det nok frister med Junker. Kan man forresten kallen han for "Junkeren"? Blir litt Bergens-slang, men nå har jo jo Knudsen.. "Dær puttæt jo han Junkeren igjææææn,"
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Ola Solbakken ryktes inn
Kanskje spilleren som minner mest om Layouni i Norsk fotball?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Janco
Posts: 573
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 106 times
Been thanked: 38 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Janco »

Det ryktet kan jeg i så fall like :)
Han er en jeg har tro på.... Uten at det behøver bety så mye ;)
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Som sagt:
https://www.adressa.no/100Sport/fotball ... 4258b.html
Etter det Adresseavisen erfarer skal sølvvinner Bodø/Glimt ha kommet med to bud på 21-åringen. Begge disse budene skal ha blitt avslått av Ranheim.
– Jeg ønsker ikke å kommentere dette. Men det jeg kan si er at Ola er en spiller vi har stor tro på og som har et fantastisk potensial, sier Ranheims daglige leder Frank Lidahl.
– Må dere selge spillere etter nedrykket?
– Vi må ikke selge. Men vi er en del av et marked og dersom det er rett spiller og rett timing, så viser historien at Ranheim er en klubb som selger videre, sier Lidahl til Adresseavisen.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

B/G ønsker åpenbart mye i overgangsmarkedet før jul, og med alle de spennende prospektene man ser i avisene, kan kanskje dette bli stallen neste år.

Keeper: Ricardo (Haikin)
Forsvar: Lindahl, Lode, Skytte, Bjørkan (Konradsen, Moe, Bergan, Mikalsen)
Midtbane: Zinckernagel, Berg, Saltnes (Sveen, Ask, Halsøy)
Angrep: Solbakken, Junker, Hauge (Boniface, Hauge, Mjelde, Johnsen)

Ricardo tror jeg fortsatt på. Når agenten bruker så mye tid på å snakke om andre norske klubber, tror jeg at litt mer lønn, så går den i boks. Det er ikke kommet noe nytt om Alex Lindahl fra Degerfors på lenge, så man vet vel ikke nå hva B/G tenker om backplassen. Sammy Skytte har en CV som forteller både om angrep og midtbane, men jeg kunne gjerne tenkt meg han som en spillende midtstopper. Ranheim blir vel fornøyd til slutt slik at Solbakken kommer. Stabæk har opsjon på Junker til 15. desember, men B/G er klar til å kjøpe 16. desember.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Jeg vet ikke mye om Junker, men hvor mye kan Glimt strekke seg til for å få han? Forsto det slik at Horsens betalte 4,5 mill for han da de kjøpte han, og at de håper å få tilbake investeringen sin. Kommer Glimt å bruke 4,5 på Junker og har Bodø/Glimt noensinne brukt 4,5 mill på en spiller?

Vi snakker tross alt om en spiller som ikke slo til i Horsens, men som har hatt en fin høst i Stabæk. 6 mål på 12 kamper er bra det, men jeg har ærlig talt ikke troa på at Glimt punger ut såpass mye. Kanskje halvparten.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Hva er egentlig den dyreste spilleren Glimt har hentet? Om vi har brukt noe sånt før, så var det sikkert når hele fotball-Norge trodde alt skulle vokse inn i himmelen på begynnelsen av, og utover 2000-tallet. Dybendal kosta fks opp mot 2,5 mill fra KIL for 20 år siden.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

PVR?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Moro at vi prøver oss på spillere allerede nå. Viser at vi vil stille på trening i januar med god tropp.

Tipper det også jobbes med spiller(e) som ikke blir annonsert før salget er i boks. Og at noen går ut snart.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Vi (noen) betalte vel 5 millioner for Runar Berg fra Venezia?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Sven-Rune
Posts: 3031
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 305 times
Been thanked: 168 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sven-Rune »

Prøver vi oss på han i Stabæk med mor fra Bodø? :)
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Noen utenfor B/G skulle finansiere 5 mill. for Runar fra Venezia (blant andre Nils Moe og Nils Aga). I praksis ble det Bodø/Glimt Sport ASA som da finansierte kjøpet ved låneopptak i Nordlandsbanken, den eneste gjeldsposten i selskapet og grunnlaget for nedleggelsen av selskapet. Ingen ble stilt ansvarlig for å kreve inn de pengene.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Her er en liste over danske spillere på utgående kontrakt:
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... e-spillere

Er det noen av de som står på ønskelisten vår?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Skal vi tolke det som står i Trønderbladet at Solbakken ønsker en overgang til Glimt?

solbakken.JPG
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

PVR var ansett som en dyrere overgang enn Runar når han kom. Den dyreste overgangen for klubben.
Men tall kom vel aldri ut? Ble spekulert på ca 5 mill mener jeg.

Edit: Brukte søke tipset til mortsto, PVR var det dyreste kjøpet siden Runar.
Da er vel Runar vårt dyreste kjøp da :D
Last edited by JHA on Fri Dec 13, 2019 2:20 pm, edited 1 time in total.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Et søk på "Per Verner Rønning fem millioner" gir treff på artikler som sier Glimt betalte fem mill for PV Rønning, T Rønning og Bärengrub tilsammen. Det står også at sistnevnte kosta 1,5 mill. Da tipper jeg 3,5 for PVR og småpenger for Thomas.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Jeg tror uansett ikke Glimt kommer til å betale 4,5 mill for Junker. En spiller som er udiskutabel dritgod, ja da håper jeg og tror de kan investere den summen. Er Junker så god, så ville vel Horsens heller beholde han?

Skal bli spennende å se hvordan Glimt forvalter sine nyervervede penger, hvordan de tenker det skal satses og hvilke målsetting klubben skal ha for 2020-sesongen. Jeg håper de tenker på å fortsette å bygge klubben sten for sten, men det er selvsagt fristende å gå all-in å investere alle pengene med en gang for snarlig suksess. Dette går ofte ikke som planlagt, å få et godt lag er mye mer enn å kjøpe mange gode enkeltspillere.

Personlig synes jeg Glimt kan bruke noe av pengene på å ruste opp Aspmyra, slik at neste gang Glimt spiller Europacup-kamper så er det faktisk på hjemmebane. Invester også enda mer i akademiet, da kommer talentene til å ønske å komme til Glimt for å utvikle seg og bli solgt videre. Vi begynner å få godt rykte som utviklingsklubb, og dette burde det spinnes videre på. Glimt kan bli Nordens AZ Alkmaar/Ajax.

Jeg håper i alle fall Glimt ikke tenker at nå skal det satses på E-cup og bruke masse penger på dyre spillere. Spør Start-gjengen om hvordan det gikk med dem da de skulle «bygge» klubben. Det gikk ikke så bra.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Vi får tro at B/G fortsatt prioriterer å fase inn de yngre spillerne i A-laget, ikke minst landslagsspillerne Andreas Schjelderup, Mads Halsøy og Adan Hussein. Eurosports Joacim Jonsson fortalte om Schjelderup som det største talentet på G15-landslaget: "Har ferdigheter på toppnivå og han har alltid planen klar når han mottar ballen. Svært god dødballfot. Er tilnærmet tofotet. Det skal bli spennende å følge ham i tiden fremover." Jeg får tro at han og de andre blir en del av A-laget, og spiller fast på B-laget. Evjen ble knappe 19 år og "Årets spiller", og solgt. Da bør disse være moden nok for A-treningene allerede.
Post Reply