Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by FSHelgeland »

Dette er en god debatt men vi burde kanskje tatt den i "Forsterk laget- tråden"? Ikke i Åsmunds tråd. Ser etter om vi klarer å flytte den dit, hvis ikke så kommer jeg nok til å flytte over en del innlegg.
Tippeliga 2015
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Uansett en eller to nye keepere, den første kommer nå!!!!

http://bodonu.no/glimt-signerer-landslagskeeper/
Tippeliga 2015
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by G-s-enz »

Ja greit å flytte tråden :)

Jeg skjønner og respekterer at dere mener at vi ikke trenger speider. Om vi kun hentet spillere fra eget juniorlag så kunne jeg til nød være enig. Men slik er det ikke enda hvertfall,vi mangler en hel sentrallinje omtrent.

Men når jeg gikk gjennom overgangene våre fra 2000 til dags dato så gjorde jeg ett ca overslag at vi hadde tapt 33 000 000 på feilkjøp(med lønn). Mange av de som kostet oss var de som var på prøvespill,sendt hit av en agent,en agent som tjente penger på at vi signerte spilleren hans. Det er mye tryggere og kvalitetssikkert å finsikte spillere selv uavhengig av andres økonomisk interesser. Samtidig kan man se folk over tid,ikke ei ukes trening der spilleren presterer over evne.

Nå har Glimt skaffet seg Wyscout så nå har i det minste trenere med flere mulighet til å finsikte enkelte spillere men på bekostning av hvilke arbeidsoppgaver?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Vi har ikke hatt en skikkelig ordentlig god ankerspiller siden Ørjan Berg. Ja, CB, Chatto har hatt elementer av ankerrollen, men vi trenger en sterkt defensiv og samtidig offensiv spiller som kan slå de raske og avgjørende pasningene til vingene våre. Disse er ikke enkle å finne. Heldigvis har vi sønnen til den forrige maestroen, så kan vi ikke bare få sendt skårungen rett ut i vestfjorden og få krøket han først som sist? Han klarer sikkert å matche nivået til Karlsen, mer ustabil i begynnelsen, men på sikt så har vi kanskje en juvel. Disse Berg'ene har en tendens til å bli bare bedre og bedre jo eldre de blir.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
tord
Posts: 27
Joined: Wed Apr 09, 2014 9:46 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by tord »

G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Tror Thomas kan bli bra,har kun hørt positive ting :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Han har vært nevnt her på forumet. Ergo, bra signering :)

Nei helt seriøs, først Bjørnbakk og så denne keeperen i løpet av få dager, ikke dårlig Glimt. Ny ving neste uke eller?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Kanskje Glimt har lært av fjorårsfadesen? Isåfall bøyer jeg meg i støvet. Viktig å få ting på plass tidlig
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Kanskje Glimt har blitt som meg når jeg kjøper julegaver, når det først løsner så går det slag i slag?! :)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
tord
Posts: 27
Joined: Wed Apr 09, 2014 9:46 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by tord »

Så NRK Nordlands intervju med torrissen, der uttalte han at "vi har masse navn på blokka, så nå er det bare å peise på". Tok det, klok av skade, med en klype salt, men nå kan det jo virke som om det virkelig peises på fra ledelsen...
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Garrincha »

Ja flytt innleggene FSHelgeland, men skriv en liten beskjed til Aasmund i denne tråden at han må gå til "Forsterke laget"'tråden for å få gode tips da ;) G-s-enz, enig i det du skriver. Selv om vi har egen talentavdeling, så har vi vært bakpå siste årene. Men Aasmund og co har da vitterlig peiset på med to signeringer nå på kort tid, og da sier jeg bare, nå er det bare å kjøre på!! Det er nå grøten er varm.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

tord wrote:Så NRK Nordlands intervju med torrissen, der uttalte han at "vi har masse navn på blokka, så nå er det bare å peise på". Tok det, klok av skade, med en klype salt, men nå kan det jo virke som om det virkelig peises på fra ledelsen...
Ja fortsetter det slik så ser det ganske så bra ut fremover. Nå har vi fått på plass stopper og keeper. Ønsker meg et skikkelig anker nå men blir nok bare med drømmen. Tar gjerne anker fremfor kant så kan vi la unge Bjørkan få prøve seg på kanten.
Tippeliga 2015
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Thomas tror jeg er en kjempesignering. Mer av dette, takk!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Shredd »

Vet flere har nevt Essaeh i Skeid som mulig ny venstreback. Storspilt for Skeid i år, spiller på G18 landslaget. Skal Glimt gjøre noe der må de på banen kjapt. Pratet med en Skeidtrener i dag, Fagermo er helfrelst på han.
tord
Posts: 27
Joined: Wed Apr 09, 2014 9:46 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by tord »

http://rogalandsavis.no/index.php?page= ... tID=102729

Nisja vurderer to konkrete tilbud. Kan ett av dem være oss? Spekuleres i teksten om S08 og HFK, men kan jo hende det er oss. Er i såfall høyre kant han er?
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Shredd wrote:Vet flere har nevt Essaeh i Skeid som mulig ny venstreback. Storspilt for Skeid i år, spiller på G18 landslaget. Skal Glimt gjøre noe der må de på banen kjapt. Pratet med en Skeidtrener i dag, Fagermo er helfrelst på han.
Ikke så rart når han var banens beste spiller i cup-kampen mot Odd. Får si til Ibba at han må anbefale gutten til Glimt i stedet for ODD.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

RaymondEngmark wrote:At noen ønsker seg en utfordrer på spiss syntes jeg ikke er rart, men her tipper jeg Glimt ønsker seg et talent. Problemet er vel at det er støvsuget for spisstalenter i Norge, og selv de er ikke særlig gode på å få ballen i nettet. (og går likevell til utlandet etter 10 spilte kamper i TL)
Jeg tror B/G kan hente et talent på spiss, som over tid kan utvikle seg til å true Azemi, slik alle trodde det skulle skje med Sørloth. Det norske talentet har vi i FCK. 18 år, 195 høy, spiller på reservelaget, kommer fra Ørn-Horten, Julian Kristoffersen. Signerte som 16-åringen, og han har kontrakt til sommeren 2016.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Jeg sier ikke mer ;-) https://gyazo.com/5ba50a1d6073ce47912fd0fa0605d6df

Talent på spiss ja... Kristoffersen er interessant. En som ikke er så ung, men sikkert ikke så dyr er Markus Naglestad. 28 mål på 29 kamper i år for Gjøvik/Lyn. Og Gjøvik/Lyn endte på 7(!) plass. Imponerende.
http://www.vg.no/sport/fotball/internas ... /23400545/


Ellers er Ridouan Essaeh på prøvespill hos Odd. Skulle ønske vi var klubben som ga han sjansen, og tjente x-antall millioner på han. Jaja, en eller annen klubb blir det nå.

http://www.nrk.no/telemark/ingen-trenin ... 1.12632868
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Vel jeg tipset Glimt om Essaeh tidlig i sommer. Kjenner at jeg er ganske bitter at de har vist null interesse. En spiller som ville passet perfekt til Glimt's raske spillestil med hurtige overganger.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

B/G har vel ikke tenkt Essaeh som fast, men slik han evt vil bli reserve for Grøgaard i Odd. B/G har vel sett om det var mulig å hente Jonassen til førstelaget, og da har B/G talentet Fredrik Bjørkan som skal få utviklingsmuligheter. Det blir nesten feil å hente et annet talent til fortrengsel for Bjørkan. Jeg vil tro at det er slik B/G tenker.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Hey! Det er mulig å redigere sitt forrige innlegg!!
@liverglimt
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Bjørkan? Er ikke han forsvarsspiller? Står oppført som det på Glimt.no (Har lite kjennskap til han)

g-s-enz: Og en speider ville kostet i størrelsesorden 15.000.000 på de årene. De 33.000.000 kronene har da bidratt på laget underveis om ikke annet. Å satse på den strategien er litt som å være investor tenker jeg. Men må forplikte seg langsiktig, ha råd til å realisere tap og beholde det mens alle andre selger.

Garrincha: Legger vi lista der kan det blir langt i mellom spillerne som duger. Ørjan herjet jo i Champions League med Real Madrid, Milan m.fl. Men jeg støtter å bruke Patric til det motsatte er bevist. Arild Berg var jo veldig for å bruke han de siste kampene. Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det, på ene siden er det nevøen og han er inhabil. På den andre siden er det nevøen som kan rote det til, så kan gå begge veier. Men in all fairness bør vel Karlsen / Berg få prøve seg likt de første treningskampene og ta en avgjørelse på begrunnelse av det.
Kristatistisk
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Shredd »

Liker veldig godt forslaget om Liverstam. Men ser vi tilbake på Adecco er det et par ok spillere som er gratis for øyeblikket. Jesper Törnquist er en ledertype som har vært bunnsolid i Hødd. 30 år. Aslak Falch på Hødd er også bosman, habil keeper.
Oddbjørn Skartun kan være et bra alternativ på topp for Azemi, kan også spille høyre kant. Liker å true bakrom og er både rask og ganske sterk. Scorer en del på hodet også. Sandnes Ulf og Haugesund er også ute etter han.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Jeg som ordla meg litt uklart Raymond,de spillerene var de som ikke bidro med noe. Mao var f.eks Badou ikke medregnet i de 33 000 000 :)

Men klart en speider koster litt i lønn :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Ja det var voldsomme tall da. Hvordan er tallene på dem fordelt på norske og utenlandske spillere? Jeg er jo i utgangspunktet veldig for å ha en helnorsk stall, med et par-tre utenlandske unntak. Den største fordelen med utleninger er videresalgsverdi. Men det er jo mange tilhørende risikoer. Badou var en bra mann, og jeg tror kanskje han var avgjørende for at Sane fant seg til rette i Glimt. Ellers er det litt ustabilt. Unntaket er amerikanere som virkelig har funnet sin plass i Tippeligaen de siste par årene.

For delen med Norske spillere er jo at det blir ikke en Silva overgang på dem. Man får sjekket dem opp og prøvd dem ut mye bedre. Men igjen, de ender som regel opp som Thomas Rønning, ikke som Ibba.
Kristatistisk
Post Reply