Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Pafos FC. 10-plass i kypriotisk førstedivisjon. Det er vel ikke et steg opp fra TIL engang :P
Beste man kan si om dem, er vel at Jason Puncheon spiller der....
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Rart hvor lite reflekterte fotballspillere er noen ganger. "Utlandet" er som "Syden" for en østfolding.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Den ideen om Runar Hauge på back er meget spennende. Si meg, er han høyrefotat eller?

Det jeg har sett av lille-Hauge har jeg hatt sansen for og entusiasmen hans må han fortsette med, for den kan smitte til de andre spillerne. Han kan faktisk bli en skikkelig god moderne back, han har jo dritgod skuddfot også. Hvordan er han defensivt, for det er jo en fordel og også kunne forsvare seg?

Når det gjelder Morten Konradsen så scoret han jo endel mål tidlig i sesongen da han fikk spille, og det er et pluss at han skyter godt. Men han har vært uheldig med skader og jeg føler han har et bittelite skritt til å ta før han kan forsvare en førsteeleverplass på Glimt. Skal vi fortsette den gode gaisen så må vi ha to skikkelig, skikkelig gode indreløpere. Saltnes er bankers etter min mening, og den andre vi skal erstatte er Evjen. Konradsen er foreløpig ikke der at han kan erstatte Evjen. Kan Valakari gå rett inn å erstatte Evjen? Hva med Berntsen som har vært god i Glimt før? Har de tenkt å spille Zinkernagel på indreløper?

Personlig har jeg ikke så veldig trua på Berntsen og egentlig ikke Zinkernagel heller på indreløper. Zinkernagel bør spille høyre kant, der får han bruk for egenskapene sine. Det blir spennende å se om noe skjer på overgangsfronten de neste dagene.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Ja, det blir det. Makedonsk 20-åring på prøvespill. Bojan Miovski, fra Renova. Offensiv spiller, testes for indreløper-posisjon.
– Han skal trene med oss ut uken. Vi ser at han er en fotballspiller. Nå skal vi finne ut om han kan passe inn i vår gruppe, sier trener Kjetil Knutsen.
Fint at vi får han opp hit for å bekrefte det da :-D

https://www.an.no/sport/fotball/glimt/g ... -4-1152316
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Etter mye spennende på overgangsfronten var dette litt ... daft.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Men det ville det også vært for en tysk klubb om de hadde Evjen på prøvespill i 2018 ;-) Alderen er jo rett, og det står han blir billig. Må selvsagt ha mer x-faktor enn hva vi finner lokalt for å ta en slik plass.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Da har de sikkert avskrevet Valakari. Hvis Valakari helst ønsker utlandet, er han uaktuell for Glimt. Glimt ønsker kun signere spillere som virkelig ønsker å spille for Glimt. De snakker mye om at spillerne må passe inn, og endel av det å passe inn er å ønske å spille for klubben.

Hvis Valakari har valget mellom denne kypriotiske klubben og Glimt og han velger Kypros, vel, da synes jeg han burde få seg noen nye rådgivere.

Spennende med denne Bojan Miovski.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Det er klart at det å bo i Tromsø kan gjøre en så deprimert at man lengter etter sol og varme.
Sånn sett er det ikke rart at Valakari må få D-vitaminpåfyll.

Det er fint hvis vi kan få bekreftet denne overgangen fra Valakari ut av landet så snart som mulig slik at vi kan sette en tykk strek over hans kandidatur, samtidig så fortsetter vi å jubler for at pappaen fortsetter i klubben litt lenger nord.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Bojan Miovski? En angrepsspiller fra Balkan skal gjøres om til løpshest. Det blir neppe et løft på kort sikt, dessverre.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Så på han Makedoniern på wyscout,god avslutter og fin venstrefot men bortsett fra det langt unna nivået som kreves imo.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Vel, om man så enkelt kan dra en konklusjon fra wyscout ville han vel ikke vært i Bodø nå? Så enten ser trenerteamet det med litt andre øyne, eller så har det mer info fra andre plasser. En agent-sponset tur for en spiller vi ikke har tro på regner jeg med vi har sluttet med, så NOE har de vel sett tidligere.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Helt klart ikke,og dersom jeg skulle spilt en spiller inn for Glimt så ville jeg jo sett han mer enn de 15 minuttene jeg brukte tidligere i dag. Mao har nok Bjørkan sett han mer og sett ett eller annet.

Men klart jeg kan jo snu på det,han er jo en spiller som på sikt kunne blitt bra(god grunnteknikk og overblikk blant annet) ,men slike spillere trenger vi strengt tatt ikke nå. Vi trenger klasse ala Valakari.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Vil jo tro det, at vi trenger noen med ES-kvalitet fra dag 1 på Evjen's plass. Likevel mulig at KK finner det i dagens stall (MÅK/Sveen?), på samme måte som vi klarte dekke opp for Angel/Opseth/Bjørnbak med folk som allerede var i stallen. Det var ikke sannsynlig når vi gikk inn i 2019, men det gikk.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Ja det kan jo skje, men jeg tror ikke vi har sånn flaks to år på rad. Vi må ha en spiller som minst er like god som Saltnes og det er verken Konradsen eller Sveen, i alle fall det jeg har sett av Sveen. Jeg har ikke studert Valakari, men jeg skjønner jo at mange syns han er god med stort potensiale. Men hvis han er så ivrig på å komme seg til Europa nå, så tror jeg ikke det blir noe av. Men alt kan skje selvsagt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ifølge polakk på Twitter er høyrebacken Rafał Kobryń på vei til oss. Ingen anelse om det kan stemme men spesielt om han bare skulle fiske vårt navn opp av hatten. Ser ut som relativt solid spiller som forøvrig kan spille stopper også.

Ble helt avkledd mot en av topplagene i polsk serie men de er jo på ett helt annet nivå enn det vi møter.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ifølge verdens lengste tråd kan det virke som det er snakk om FIFA 😂 elsker silly season 😂
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Da var jammen første keeper på plass for å vise seg frem. Spanske Jose Perales 26 år.
an.no/glimt/sport/fotball/jose-26-kan-bli-glimts-nye-burvokter-spennende/s/5-4-1152591
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Spennende, bra nivå på den klubben han kommer fra.
Men håper mest at dette er det sparket i rævva som Ricardo trenger :D
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Bra man er aktiv! Hjelper selvsagt også at vi har hatt noen gode spillersalg, og gjorde en god sesong i fjor.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Veldig bra på strek og god en mot en(altså når spiller kommer alene mot han). Aggressiv i stilen og bra med ballen i beina.

God keeper rett og slett.

Basert på 20 minutter med titting riktignok.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Har veldig tro på islendingen Glimt tester nå. I landslagstroppen til Island. 21 år.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Islendingen, 2. sortering? :(
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Fra AN:
Alfons Sampsted (21) viser seg fram for Kjetil Knutsen og Glimt de neste dagene. For noen få dager siden kom Sampsted inn som innbytter for Island i treningskamp mot El Salvador.

Unggutten spilte hele andre omgang for rutinerte Birkir Mar Sävarsson.

– Vi har fått gode referanser på Alfons. Han spilte landskamp for få dager siden, så han har hatt et hektisk reiseprogram i det siste. Nå får vi se ham hos oss og det er viktig, sier Kjetil Knutsen.

Det aller meste tyder på at 21-åringen får prøvd seg i helgult i fredagens treningskamp mot Grorud i Oslo.

Så håper noen drar på kamp mot Grorud og kan rapportere tilbake! :-)
Una mas cerveza.
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by youron »

GLIS skal opp på kamp og kan rapportere etter kamp 😊
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Måtte selvsagt sjekke han ut på wyscout også.

Veldig positiv til han. Høyt tempo og veldig bra offensivt. Ærgjerrig som islendinger flest defensivt. Kommer til å levere målpoeng.

Kan bli enda bedre i posisjoneringen defensivt men enda ung. Ideel ift måten vi spiller på :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply