Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Håper virkelig vi henter Jonassen på Odd,Tønne ikke bra nok og Imingen tror jeg ikke kommer tilbake.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

Hvis jeg ikke hørte helt feil, sa Halvorsen etter kampen at de måtte ut å finne ny førstekeeper. Betyr det at Jonas Kolstad er tiltenkt rollen som reservekeeper i enda en sesong? Eller er det en junior på vei opp i rekkene?
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Det betyr at Kolstad heldigvis ikke står først i køen når det gjelder trøye nr 1 til neste år :D En fantastisk humørspreder, og en kurant reservekeeper. Men er beroliget når jeg hører at vi skal ha inn en ny førstekeeper, og at den ikke skal fylles internt :)
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Kolstad må være en av få klubblegender med såpass få kamper kontra år i klubben!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

De har tidligere sagt at de skal hente to keepere.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Tipper én hentes opp, og én førstelkeeper eksternt.
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Håkon Opdal er Bosman, og det samme er Martin Bjørnbak, Emil Jonassen og Vidar Nisja. Gode spillere som passer pengeboken til BTH. Mye godt, og kanskje godt nok:

Opdal - Valentin, Bjørnbak, Moe, Jonassen - Furebotn, Karlsen, Konradsen - Nisja, Azemi, Olsen?
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Synes det laget ser ganske slagkraftig ut :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Jeg har ikke sett en mer lovende keeper enn Øystein Knudsen fra Jerv. Rask, stor rekkevidde, god i feltet. Opdal er også et alternativ. Nisja er en spiller som jeg mener ikke har noen spesielle egenskaper. Er tvilsom til spillere som er benkesliter i et såpass ordinært lag som Viking. Bjørnbak vil jeg ha inn. Denne Jonassen kjenner jeg ikke, kan noen fortelle meg mer om han. Hørte på studio Glimt og de var mektig imponert over Cruz i siste kamp. Jeg ber en stille bønn hver dag om at Valentin skriver en langtidskontrakt.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Jonassen var en del av U21-laget som kom til EM,var dog skadet når mesterskapet gikk av stabelen.

Cruz hadde vært en bra signering for Glimt om han ikke var skadet og suspendert i 80% av sesongen.

Sikkert mulig å hente han Jerv-keeperen om opprykket ryker
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Finfin artikkel av Fredriksstad Blad. 1 måned gammel. http://www.f-b.no/sport/fotball/ffk/bes ... -59-256705

Intervju med bla. Øystein Knutsen som det snakkes om:

"Hvem er 1. divisjons beste keeper?"
- Beste keeper? Må jo bli meg. Keeperen som har holdt buret rent flest ganger i Obos så langt. Aslak Falk har også tidvis imponert.

Ellers er jeg skeptisk til Nisja som ving. Har ikke ferdighetene til det mener jeg.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Ser også at (lynvingen) Didrik Sereba er nevnt som en undervurdert spiller. Kanskje det kunne ha vært noe på en av vingene? Har kontrakt som går ut i desember. Kjapp, litt større enn gjennomsnittet i Glimt (181cm), og scorer mer mål enn f.eks. Berglann.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Vidar Nisja er visst ønsket av flere, blant annet Sarpsborg og Haugesund, i følge Stavanger Aftenblad. Tipper han havner i Haugesund og ikke i Glimt.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Vix
Posts: 767
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 125 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

Det synes jeg ville være greit. Enig i de som sier at vi trenger en skikkelig vingtype på høyresida.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

En liten funfact om Didrik Sereba er at han er lillebror av Nico, i Nico & Vinz.
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by youron »

Bjørnbak ferdig i Haugesund Ranværingen Martin Bjørbak (23) har takket nei til ny kontrakt med FK Haugesund og forlater klubben, melder Haugesunds Avis. Bjørnbak kom til klubben fra Bodø/Glimt i 2011.

Glimt blir neste stopp. Garantert ;)
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Nisja er helt feil spillertype syns jeg. En god spiller, men 29 år, på jakt etter sin siste store kontrakt og på vei ned. Vi bør som regel være forsiktige med den type spillere. Sats heller på ambisiøse spillere på vei opp og frem istedenfor de som vil avslutte karrieren i løpet av få år.
User avatar
helsvhe
Posts: 1511
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 335 times
Been thanked: 88 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

For to år siden hentet vi en annen 29 åring fra Viking og jeg vil jo si at det har vært en veldig suksess.
I år har vært en av de beste sesongen til Trond Olsen i en alder av 31, han har aldri scoret flere mål en i år.

Så jeg mener alderen til Nisja ikke bør være en hindring. Men jeg må si jeg ikke kjenner han så godt at jeg vil si ja eller nei og heller stole på at de som evt vurderer han for Glimt har full kontroll.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Joda, for all del. Både Furebotn og Olsen kan havne inn under kategorien jeg nevnte. Begge har innfridd godt, men jeg mener likevel den type spillere bør være unntaket snarere enn normalen når vi skal rekruttere. Vi bør snuse rundt etter spillertyper som Sørloth, Azemi, Valentin, Sane og Badou heller. Ubeskrevne blad med utviklings- og videresalgspotensiale. Så får vi heller krydre med en og annen mer rutinert type om nødvendig.
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Jeg anbefalte Furubotn til Glimt. Jeg vil ikke anbefale Nisja. Furubotn er en helt annen spiller, men voldsom intensitet, en klegg, en spiller med rask forflytning, arbeidsjern med vanvittig innsats. Nisja synes jeg hverken er fugl eller fisk, mangler tempo, kan ikke brukes om ving. Hvor skal han spille?. Som reserve for Azemi på topp?.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Kan Joakim Våge Nilsen være interressant for oss? Et hett navn for et par år tilbake, men så stilnet det litt. Han har i likhet med Martin Bjørnbak forlatt Haugesund.
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by youron »

Bjørnbak er så godt som klar for Glimt, men det samme er en islandsk keeper ifølge kilder. Nisja i diskusjon med flere klubber hvor den ene er Glimt.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Den keeperen det er snakk om er vel fra Færøyene, men spiller på Island i øyeblikket?
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Playmaker wrote:En liten funfact om Didrik Sereba er at han er lillebror av Nico, i Nico & Vinz.
Morsomt! :)

Positivt med Bjørnbak, har alltid hatt troen på han! Dødelig frisparkfot og. Har denne keeperen fra færøyene noe navn? :glis
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Spennende! Jeg mener Nisja ville funket bra som indreløper,han har absolutt kvaliteter til det. Det må dog ikke skje på bekostning av Konradsen :)

Når det gjelder Våge Nilsen så er nok han og Jonassen jevngod,Våge Nilsen er nok mer allsidig og kan spille langs hele venstresida. Han har også en veldig bra venstrefot. Jeg er dog litt usikker på skadehistorikken hans? Han var ansett som ett kjempetalent,men har nok stagnert litt
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply