Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Shredd »

Ekstremt morsom lesning i dagens AN ja. Fikk nesten sjokk når jeg så overskriften på forsiden: Dansk dynamitt erstatter Glimt profiler.
At Glimt i tillegg får en pen slump penger som det står i avisa + Nordberg for P.V Rønning er jo en kanondeal.
Danni Jensen har vært en del av A troppen til FCK i 3 år, og selv om han ikke har fått mye til spilletid har han jo trent på et nivå langt høyere enn Glimt de siste årene.
Det kommer ikke helt fram i AN om Jensen også kommer på lån, men jeg går ut ifra det.

Et samarbeid mellom Glimt og FCK er jo aldeles ikke å forakte. Liker at Cato Hansen tar litt etter Deila og Godset i måten å satse på!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mr Bean »

Oiiiii :D Dette er gode nyheter for et Glimt hjerte må jeg si ... :hedre
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by eidurgud »

Samarbeid med FCK? :shock:

Er dette i samme bane som italieneren som skulle komme?
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Shredd »

Dette med samarbeid er vel mer en ønsketekning, og at man kan håpe at hvis disse guttene gjør det bra i Glimt og utvikler seg, kanskje man kan få til lignende dealer i framtiden.
Det som står i AN er at FCK ønsker at Tobias Skovgaard skal fortsette utviklingen sin i Norge og Glimt, gjennom å låne han ut til en fordelaktig pris.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Høres ut som virkelig flotte nyheter dette, men forstår ikke helt hvordan og hvorfor dette samarbeidet er kommet i gang, og på hvilken måte FCK får noe igjen for det. Får håpe den ene overgangen er permanent og ikke lån.
Fotball er nesten alltid morsomt
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Generelt skeptisk til leieavtaler og vært overhodet ingenting om nivået til denne Jensen, men det er nå uansett bra at vi får spillere inn når noen forsvinner.

Regner jo da med at Jensen ikke anses som god nok for FCK og at Skovgard leie ut for å få matching på et nivå under FCK slik RBK f.eks har gjort med Wangberg i Ranheim. Spørsmålet er jo om Skovgard i det hele tatt vil få spilletid med Nordberg på vei og Bjørnbakk i klubben?
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Crazy horse wrote:Høres ut som virkelig flotte nyheter dette, men forstår ikke helt hvordan og hvorfor dette samarbeidet er kommet i gang, og på hvilken måte FCK får noe igjen for det. Får håpe den ene overgangen er permanent og ikke lån.
Hvis det er snakk om at vi har tatt "farmerklubbrollen" i dette forholdet, så får vell FCK ikke mye igjen for det. Det eneste er at de vil få akseptert bud på våre spillere som matcher et bud en eventuell annen klubb kommer med. Så hvis klubb X byr 1 kr,- for spiller Z, og Glimt aksepterer, vil også FCK få akseptert et bud på 1 kr,- for samme spiller. Hvis jeg forklarte meg korrekt. Vet dog ikke om dette gjelder, og om hvor nært samarbeid Glimt har med FCK. FCK tjener uansett på at spillerne får kamptrening, samt de kanskje får betalt litt lønn...? Vet ikke, men spennende er dette uansett! :D
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Det er nesten så jeg ikke trur detta før jeg ser det på AN.no eller glimt.no 8)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

jaja, de kommer til å få et kultursjokk når de får utlevert sin første nordlandspils...

kanskje er det håp i hengende snøre?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Både Skovgaard og Jansen virker å være langt unna førstelaget til FCK, etter det jeg kan se fremstår dette som 2.lagspillere og Jansen har vel etter det jeg kan forstå 1 innhopp for FCK på 3 sesonger.
Lar meg dessverre ikke imponere spesielt mye av dette, RBK har også spillere som har gått til Adeccoligaen uten å imponere, dette her er også leieavtaler.

Håper det blir bra, men det er lett å la seg imponere av navnet FCK
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Jeg er utelukkende positiv til et samarbeid med FCK, og tillater meg å være positiv nå som det endelig går framover.

Vi har forresten veldig talentfulle ungdomsspillere;

http://www.an.no/glimt/article5696695.ece

Vil gjerne se mer av denne Ulrik Saltnes! Sies at han scoret et nydelig mål (hvor Ulrik Berglann fra Nesna hadde assist).
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Klarte ikke å lese ut av pdf utgaven på AN at vi skulle innlede nå samarbeid med FCK,men jeg leste ikke så nøye :lol:

Ett liten fun fact, Fredrikstad leide en høyreback fra Danmark under Tom Nordlies tid der,han fikk spille 90 minutt under hele leieavtalen. 1,5 år etter var han i den danske landslagstroppen
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
rayray80
Posts: 127
Joined: Sun Apr 13, 2008 8:03 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by rayray80 »

En slik avtale vil være genial om man bare får mulighet for å få greier spillere for norsk topp nivå. Og så er det jo strax mulig at man kanskje kan få mulighet og spill en treningskamp mot FCK istede for bare Mjølner og Mo... hadde vært artig å fult Aspmyra og fått god matching mot et lag som er LANGT bedre enn oss..
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Hvis det stemmer at denne 19 år gamle midtstopperen er kaptein på Danmarks U-19 lag, så synes jeg dette er meget spennende. Spesielt med tanke på hvor bra Bjørnbak har gjort det etter han kom til klubben.
EDIT:
Ikke U-19 kaptein i følge Wiki, men likevel. Primært venstreback?
http://da.wikipedia.org/wiki/Thobias_Skovgaard

Til og med innkalt til Morten Olsens landslag en gang da de manglet venstreback. Burde vel si noe om potensialet.


http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... 348730.ece
Tippeliga 2015
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tjongs »

Det er vel for tidlig å ha noen sterk formening om denne avtalen, hva den evt innebærer osv, men generelt er jeg veldig skeptisk til å låne unge spillere dersom det ikke ligger andre avtaler som f.eks opsjon på kjøp bak.
En ren utlånsavtale uten slike opsjoner er en fordel for utlånende klubb, og nærmest en garantist for liten framgang for farmerklubben, som blir oss. Vi utvikler spillere for en annen klubb og sitter ikke igjen med noe som helst.
Skal vi låne spillere bør de enten ha nådd sitt potensial eller vi bør som nevnt ha en kjøpsopsjon.

Nå får vi se hva denne avtalen kan innebære da, forhåpentligvis er det slik at det kan ha en betydelig oppside også for oss.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

En potensiell oppside er jo muligheten til å disponere (forhåpentligvis) kvalitetsspillere (ift. klubbens nivå) for en uforholdsmessig lav pris. Så lenge lånespillerne ikke fortrenger lokalt talent er det spiselig for meg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by dani »

jeg er helt enig i at låneavtaler i utgangspunktet ikke er det beste. Men se realiteten i øynene, p.d.d er Glimt i 1 div. og kan kanskje rykke opp. Vi er ikke en toppklubb for tiden. Se hvordan Sunderland har overlevd nesten utelukkende pga lånte spillere fra United de siste årene, så vil dette være en meget god avtale for Glimt på sikt, da vi får spennende unggutter på lån fra nordens beste klubb.

Noen av disse ungguttene vil dra tilbake og fortsette for FCK, men de om ikke er gode nok for de kan fortsatt være gode nok for Glimt og tippeligaen/1 div.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

I tillegg kan det også være med på å tiltrekke oss andre talent i Norge,København burde være ett naturlig steg for ett ungt talent i Norge.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Da vil jeg heller sagt at det hadde vært mye bedre om vi inngikk tilsvarende avtale med en norsk klubb som f.eks RBK. København er best i Skandinavia nå, men vi skal ikke mer enn 3-4 år tilbake før RBK var det. Er vi virkelig interessert i å være en farmerklubb for et lag som skal konkurrere med RBK? Ønsker vi ikke å spille i tippeligaen?

Jeg er overhodet ikke positivt til at vi skal være en farmerklubb for FCK og håper man legger fra seg alle slik tanker. FCK er ikke en veldig stor klubb internasjonalt og det kan fint være at leie av et par spillere kan være positivt for oss, men det bør holde med det.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Skal nøye meg med å si at jeg er totalt uenig med deg!
Tippeliga 2015
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tjongs »

Glimtfan wrote:Da vil jeg heller sagt at det hadde vært mye bedre om vi inngikk tilsvarende avtale med en norsk klubb som f.eks RBK. København er best i Skandinavia nå, men vi skal ikke mer enn 3-4 år tilbake før RBK var det. Er vi virkelig interessert i å være en farmerklubb for et lag som skal konkurrere med RBK? Ønsker vi ikke å spille i tippeligaen?

Jeg er overhodet ikke positivt til at vi skal være en farmerklubb for FCK og håper man legger fra seg alle slik tanker. FCK er ikke en veldig stor klubb internasjonalt og det kan fint være at leie av et par spillere kan være positivt for oss, men det bør holde med det.
Jeg er helt enig i at det er uinteressant å være farmerklubb, iallefall såfremt vi ikke snakker om en virkelig stor klubb.
At det skal være bedre å være farmerklubb for RBK enn FCK derimot, det er for meg en gåte. Det er tross alt bedre å ha denne samarbeidsklubben utenfor egen liga.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Helt enig tjongs, FCK er et lag vi ikke møter i Norske turneringer, og er derfor en fin samarbeidspartner. Fatter ikke helt hvordan dette er negativt enn så lenge vi ligger i 1.div.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Re Tjongs

Å ha samarbeidsklubb utenfor ligaen er jeg med på og er selvfølgelig bedre enn i norsk liga, så fremt man kjemper i tippeligaen. Men hvis tanken er slik at vi skal leie spillere av FCK og de skal eventuelt kjøpe med forkjøpsrett hos oss, så snakker vi farmerlag.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tjongs »

Ja, og jeg er imot at vi skal være et farmerlag. Men uansett om vi er farmerlag eller samarbeidsklubb eller hva man en kaller det, så mener jeg fortsatt at det er langt bedre at den andre parten er i en annen liga, ikke i Tippeligaen hvor man potensielt skal kjempe om plasseringer med den aktuelle klubben.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Nettopp dét er en stor faktor. Rosenborg hadde nok ikke vært mye villig til å låne ut spillere til en konkurrent i samme liga. Her kan vi kanskje teste unggutter av FCK i tippeligaen og!
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Post Reply