Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Nordlys
Posts: 3515
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 605 times
Been thanked: 663 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Sigurd Grønli - en fattigmanns August Mikkelsen?

https://www.youtube.com/watch?v=dui1Jlo ... e=youtu.be
Forumets mest middelmådige ekspert.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Hva med en byttehandel Nordås/Mikkelsen. Vi gir 10 mill for Mikkelsen og Nordås går gratis til TIL.
User avatar
Nordlys
Posts: 3515
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 605 times
Been thanked: 663 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Anders Trondsen som har vært lansert som venstreback her inne er klar for aldershjemmet IFK Göteborg. Tror det var like greit.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Med en kort oppkjøring før neste europarunde, bør vel de fleste overgangene være avklart før juleferien? Vi har jo forsåvidt erstattere på plass for dem som drar, men om det er godt nok er jeg usikker på.
Fotball er nesten alltid morsomt
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

De er klare neste sommer.

En ting er sikkert. Det må jobbes med det defensive. Får vi orden på det, så tror jeg det blir minst like bra sesong til neste år.

Ola Solbakken kan erstattes, Alfons Sampsted kan erstattes, og Nikita Haikin kan erstattes. Sistnevnte kommer jeg til å savne litt, men jeg tror Faye Lund kan levere like godt på dette nivået.

Det blir en utrolig spennende vinter. Erstetterne BØR være klar før Lech Poznan. Og hvor mye punger Glimt ut denne gangen? Jeg håper vi får over 60 mill for Vetlesen, også håper jeg ikke vi bruker mer enn 30 på erstattere.

På indreløperen ser vi i dag at vi har ekstremt gode alternativer i Fredrik Sjøvold og Albert Grønbæk. I tillegg har vi Saltnes og Fet.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Nordlys
Posts: 3515
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 605 times
Been thanked: 663 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Jeg synes vi burde ha to indreløpere som har spisskompetanse med ballen. Mister vi Vetlesen burde vi få inn en direkte erstatter. Det er tidlig for Sjøvold og Fet og Saltnes er jeg bare sånn passe komfortabel med at skal spille alle alle kampene. Særlig når motspillet er 5-3-2 og leddbuss i 16-meteren. De har begge sine roller å spille, men de behersker ikke alt.
Forumets mest middelmådige ekspert.
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by geirminator »

Jeg vil ha Bjørkan tilbake og to nye år med Pellegrino i første omgang.
Jeg har vært snill gutt i år, og det nærmer seg jul.
Takk.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Los-Loco »

Vi må ha en keeper. Ikke fordi Faye Lund nødvendigvis er for dårlig, men fordi vi trenger to som begge holder nivået.

Backplassen(e) er jeg usikker på. Brice går vel på høyre som alle har spådd, men vi trenger en til som kan bekle den plassen. Vil MÅK holde nivået etter en lang skadesesong? Kubr tar venstrebacken ganske sikkert. Med både Høybråten og Sery Larsen som mulige reservebacker der så er vi kanskje greit dekket?

Stoppere har vi i bøtter og spann.

Midtbanen er også godt dekket. Hvor god Fet og Vetti vil være når de kommer seg fra skadelisten blir spennende.

Angrepsrekka er jeg litt mer usikker på. Espejord har jo definitivt gjort noen framskritt, men er likevel ganske langt fra den målgarantisten vi har blitt vant til at Glimt-spissene skal være. Slik Glimt har spilt i år har vi kommet til et helt sykt antall sjanser, og akkurat på målfarligheten har han underprestert noe helt vannvittig. Men kan han være på vei? Er han en late bloomer, som Pellegrino? Vingene synes jeg ser bra ut på papiret, Zugelj virker kjempelovende, Mvuka må settes på intensiv avslutningstrening i hele vinter så kan han bli en kjempehit. Pellegrino må jo bare signeres videre, noe annet blir nesten for dumt. Sørli er et spørsmålstegn, har ikke kommet opp mot det lovende nivået han hadde før skaden. Så vi trenger muligens én ekstra ving inn.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
mortsto
Posts: 7430
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Ingen grunn til å tro at en Kubr som ikke har spilt noe i år er klar for å ta venstre back om et par måneder. Det ser en jo også når en velger MH eller Sery når Brice er ute.

Glimt annonserer gladnyhet på sølvfesten. Skal vi tro det er Bjørkan som annonseres?
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Gladnyhet #1 - Vetlesen forlenger med tre år

#2 - Bjørkan returnerer

#3 Pellegrino forlenger


Tror det er snakk om sistnevnte.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Jeg tror ikke nyheten er at Pellegrino forlenger, for han (sa i allefall han) skulle vente til etter sesongen før han begynte å tenke på de tingene. Jeg tror heller ikke nyheten er at Hugo forlenger, sett i fra Hugo's perspektiv gir det ingen mening å forlenge nå. Da er det vel bare en mulighet igjen?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
mortsto
Posts: 7430
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Glemte helt Pelle. Det er vel mest sannsynlig at det er forlengelse der som er nyheten.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Sesongkort klare før jul? :roll:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Det hadde jo og vært noe. Uansett, jeg gidder ikke vente oppe når det ikke finnes så mye som en enkel stream av festen en gang.

Men så er jeg også altfor spent på å vite hva nyheten er, at jeg ikke klarer å sovne. Damn you, Glimt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Pelle har sagt flere ganger at han ikke engang kom til å se på kontrakforslaget før sesongen er over, så skulle han diskutere det med familien. Jeg tror dette har en sammenheng med hva landslagstrener Solbakken sa på pressekonferansen - at han hadde sterke indikatorer på at Bjørkan kom til å skifte klubb.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimterfrem »

Drømmen i første omgang er følgende:
Fredrik Bjørkan inn, tar over venstrebacken og Brice flyttes på høyre.
Henter inn en backup-back.
Kjøper en keeper til å utfordre/ta over keeperplassen. Håper på Selvik eller Wahlstedt.
Pelle forlenger.
Får vi disse tingene på plass ser vi allerede godt skodd ut. Grønbæk har alltid vært erstatteren for Hugo. Så håper jeg laget krydres litt med en kantspiller.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimterfrem »

Hvis denne gladnyheten skulle være Bjørkan ville jeg sett på det som svært overraskende at det ikke har lekket ut til verken AN eller andre norske aviser. Tror mest på Pelle, han har nok ikke vært helt ærlig i intervjuer tenker jeg.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Her kommer det til å bli mange skuffende supportere 😂
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

For all del, blir ikke lei meg hvis det er Pelle som forlenger, så får vi heller ta Bjørkan etterhvert :D
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Los-Loco »

Tror også det handler om Pelle. Han har jo kontrakt fra før av, så i praksis handler den nye kontrakten kun om to ting - ny lønn og lengde. Jeg tipper han har tatt en titt, sett at han er happy med tilbudet og levert en signert kontrakt i ettermiddag.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Garantert Pelle. Og ikke dårlig det!!
Una mas cerveza.
User avatar
Nordlys
Posts: 3515
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 605 times
Been thanked: 663 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Han ble intervjua av Freddy i AN i mixed zone og sa eksplisitt at han måtte ta en tenkepause. Kan være ei finte, men jeg tror faktisk ikke det. Pelle har nok noen mer lukrative tilbud for hånda og selv om han nok har en solid økonomi etter første utenlandsopphold så er det jo nå eller aldri for å sikre fremtida til familie og barn. Tror ikke det er Pelle-forlengelse det gjelder.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

– Det er vanskelig å svare her og nå på hvordan ting blir. Jeg har lyst til å bli, men fotballen er så kort, og man er nødt til tenke på meg selv også. Vi får telle opp om noen uker. Hjertet har lyst til og bli, så å skrive en ny kontrakt vil ikke være vanskelig. Å ikke skrive en ny kontrakt vil være noe av det tøffeste valget jeg har tatt hvis jeg ender opp med det.
Høres ikke ut som han er klar til å signere i kveld.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Som sagt, jeg tror det er Bjørkan :LFC
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Stusset litt over som jeg skrev tidligere at Glimt fokuserte mer på høyreback enn venstre og årsaken til det var at de kanskje hadde noe på gang med Bjørkan. Men det er vel å tro på julenissen.
Post Reply