Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Frodo Baggins »

RaymondEngmark wrote: Men da må det være fordi vi ikke finner en "lokal" spiller som er i nærheten.
Her kommer det jo litt ann på hvilke ambisjoner Glimt som klubb skal ha. Hvis de bare skal hente spillere fra Nordland, som er ett av norges dårligste fotballfylker så er jeg stygt redd for at Glimt kommer til å bli ett adeccolag i lang tid framover, med sporadiske gjesteopptredener i TL.
RaymondEngmark wrote:

Nok en gang fra Glimtfans faktabok. Tar VGs spillerbørs fra 1 t.o.m. 33 plass finner vi følgende nasjoner:

Norge: 19
Nigeria: 3
Sverige: 2
Island: 2
Costa Rica: 2
Canada: 1
Senegal: 1
Serbia: 1
Uruguay: 1
Jamaica: 1

Så med andre ord 5 spillere fra Vest-Afrika. To små land som Sverige og Island har 4, altså bare en spiller mindre. Derimot er ingen av de spillerene solgt.

Jeg ønsker ikke et bunnskrapt Glimt skal drive risiko-oppdrett med vest-Afrikanske spillere. Og siden du ikke mener det er risiko; 4. nederst på børsen er en spiller fra Elfenbenskysten. Nummer 10 fra Sierra Leone. Nummer 13 fra Nigeria. Nummer 15 fra Elfenbenskysten. Dem koster penger å ha lønnet, som Norske spillere. Forskjellen er at muligheten for å bli lurt er større, samtidig som man må lønne et helt støtteapparat.
Hvorfor du stopper på nummer 33 er litt vrient å si, kanskje for at du ikke skulle få med 2-3 afrikanere i statistikken din. At du er sterkt i mot afrikanske spillere, kommer ikke som noen overraskelse. Men du fremstiller det på en meget pussig måte, sett med tanke på at antallet afrikanere i TL er 27-28 stk.(inkludert P.Diouf og Ujah) av disse er relativt mange profiler, eller ekstremt lovende:
- Tromsø : Kara og Ciss ( kommende stjerne)
- Molde: Thioune, Angan, Chima, og Diouf som nå er solgt.
- Brann: Ojo og Bentley
- VIF: Ogude
- Godset: Abu og Sankoh
- LSK : Nosa og Ujah
- Stabæk: Olle Olle og Ondo

Det vil si at minst 50 % av spillerne fra Afrika i TL, er å regne som profiler eller kommende profiler. I tillegg er mange av disse veldig unge ( også av de som ikke er regnet opp som profiler) og de er kommet til landet for kort tid siden, og trenger selvsagt litt tid på seg.

Legger man til salgene som har tilført klubber godt med millioner de siste årene:
- M. Diouf ca. 40 mill
- P. Diouf 15-20 mill
- Annan 20 mill
- Ujah 20 mill

Ingen av de afrikanske spillerne har vært dyre i innkjøp, og hvis man gjør en grundig jobb så er det fullt mulig å finne gode spillere til en rimelig penge. I Tromsø er Kara og Ciss 2 prakteksemplarer på seriøse fotballspillere, slik de fleste andre er det i andre klubber, mens du fremstiller det som om at man må ansette en hel armada med folk som skal holde disse under kontroll. Noe som selvsagt er tull..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Re Raymond

Statistikk kan brukes til så mangt, spesielt når man selektivt trekker ut et lite utvalg.
Realiteten er at profilene i en majoritet av tippeligaklubbene er fra Vest-Afrika. At man også har noen gode svenske og islandske spillere er ikke noe motargument, men er egentlig en selvfølge da disse er våre naboland.
Du har åpenbart noe i mot vest-afrikanske spillere, deg om det.

Men når du påstår at afrikanske spillere tjener like mye som norske, så er dette skivebom. Ta en kjapp titt på skattelistene du, så ser du at de tjener mindre. Unntaket var Anthony Annan som ble kjøpt internt av en norsk klubb fra en annen De koster også mindre i innkjøp i forhold til pris, da norske spillere generelt er priset milevis for høyt. Å påstå at et speidernettverk skal være så ekstremt dyrt er også tøv, det handler om gode samarbeidspartnere, at man skal lønne et helt støtteapparat er selvfølgelig også tøv fra ende til annen.

Selvfølgelig vil man aldri treffe hver eneste gang, men mengden kvalitet som kommer fra vest-afrika har vært svært høy siste årene. Du er av en eller annen grunn veldig opptatt av at det er noe fælt med spillere som blir solgt, dette er en del av fotballen og har ingenting med hvor spillerne kommer fra. Utenlandske klubber vil ha kvalitet. Blant de 33 du trakk frem, så befinner forøvrig Skjelbreid og Høgli seg, disse er jo solgt og norske, men de tells kanskje ikke?
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Glimtfan wrote:Statistikk kan brukes til så mangt, spesielt når man selektivt trekker ut et lite utvalg.
Realiteten er at profilene i en majoritet av tippeligaklubbene er fra Vest-Afrika. At man også har noen gode svenske og islandske spillere er ikke noe motargument, men er egentlig en selvfølge da disse er våre naboland.
Du har åpenbart noe i mot vest-afrikanske spillere, deg om det.
Er da ikke et selektivt utvalg, men en plass måtte det stoppe. Gikk man to plasser ned fikk man med en vest-afrikansk spiller og en svensk - og så videre! Det at du på død og liv skal holde liv i dine fakta skjønner jeg bare ikke. Du er jo ikke her inne for å diskutere, du virker å være her for å fortelle. Kan ikke huske å ha sett en eneste gang at du har endret synspunkt - eller forsåvidt viket for noen ting som helst.

Jeg har noe i mot vest-afrikanske spillere. Det at dem er så sabla billige er bare tull, fordi man må se på alle de involverte kostnadene og ikke kun kjøpssummen. Det inkluderer reise for prøvespill, integrering, risiko for manglende arbeidstillatelse, risiko for feilkjøp etc. Når man så på TV2 sine innslag som omhandlet vest-afrikanske spillere som hadde returnert uten kontrakt fra Norge, så ser man hvor enorme forskjellene er - og man skjønner hvor store oddsene er for at det kan gå galt. Vi snakker om ting som å tilpasse seg gode fotballsko, annerledes underlag, annerledes klima, et annet språk etc. Ikke bare må du treffe på fotballferdighetene, du må også treffe på mentaliteten til personen man henter.

Og hvor ofte kommer du med innspill som bringer ny informasjon til bordet? Det er enkelt å sitte å se på overgangene i toppfotballen og luke ut lykkehistoriene, men er du klar over hvor enorme mengde spillere det er å ta av? Ja du kan minimere risikoen på alle mulige måter, men er du så naiv at du tror det er noen som gjør det gratis?

Jeg tar de fleste diskusjonene med deg fordi det ikke ser ut som om du evner å se alternativene til dine argumenter. Og jeg vet det er å stange i mot en murvegg, men hvem vet, en dag begynner du kanskje å argumentere om ting du har insideinfo om - som spillere fra der du er i fra - fremfor å fortelle oss om alle solskinnshistoriene fra vest-afrika.
Glimtfan wrote:Men når du påstår at afrikanske spillere tjener like mye som norske, så er dette skivebom. Ta en kjapp titt på skattelistene du, så ser du at de tjener mindre. Unntaket var Anthony Annan som ble kjøpt internt av en norsk klubb fra en annen De koster også mindre i innkjøp i forhold til pris, da norske spillere generelt er priset milevis for høyt. Å påstå at et speidernettverk skal være så ekstremt dyrt er også tøv, det handler om gode samarbeidspartnere, at man skal lønne et helt støtteapparat er selvfølgelig også tøv fra ende til annen.
Javel? Celso Borges har en lønn på ca 850.000 kr. Gustavino 2.500.000 millioner. Utleninger koster å lønne dem også. Og Ujah er ikke noen særuntak. Hvem skal det støtteapparatet bestå av dersom det skal være gratis? Deg?
Glimtfan wrote:Blant de 33 du trakk frem, så befinner forøvrig Skjelbreid og Høgli seg, disse er jo solgt og norske, men de tells kanskje ikke?
Selvfølgelig teller også dem. Men f.eks Ciljan skaper mye mere enn hva f.eks Ujah gjør, dersom vi ser bort i fra penger. Ciljan hever landslaget, han skaper interesse hos neste generasjon, mest sannsyneligvis vil han bidra i RBK mot slutten av karriæren, kanskje også som trener etter karriæren.
Kristatistisk
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Re Frodo:

Interessant lesning:
http://fotball.adressa.no/eliteserien/article164520.ece

Lett å bli misforstått på denne diskusjonen i all den tid jeg diskuterer mer eller mindre direkte mot Glimtfan som er en murvegg å diskutere med. Jeg mener på ingen måte at det ikke finnes gode afrikanske eksempler, da må man være en klovn for å mene det. Men historien er heller ikke så rosenrød som han/du mener.

Dersom du har fulgt media igjennom alle de triste skjebnene fra norsk prøvespill i det siste, så skjønner man at risikoen er nesten som enorm å regne. Når du argumenterer for kommende profiler, så kan i grunn jeg gjøre det samme. Jeg kan si at Berntsen, Robertsen og Stendland vil bli profiler og bli solgt til ManU for 100 millioner. Ingen har en krystallkule, hverken jeg eller du.

I Glimt har vi historie for å integrere dårlig. Dersom du har snakket med studenter som har studert i Bodø + en annen norsk by, så er det lett å tenke at Glimt ikke har hele og fulle ansvaret for nettopp det problemet. Bodø er en jævlig sær by hvor utrolig mange mistrives. Og sikkert spesiellt om du er i fra Afrika.

Jeg mener at man må bruke penger for å integrere spillere. Og de pengene har man ikke. Og dersom dere mener at dem ikke må integreres, så forklar meg det.
Kristatistisk
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Frodo Baggins »

Re Raymond:

Triste skjebner? Skjønner ikke den framstillinga. De får det jo ikke verre enn de hadde det fra før hvis de ikke får kontrakt. Du bor i Senegal, er på prøvespill i 2 uker i Norge før du reiser tilbake til Senegal. Hva er så trist med den skjebnen?

Uansett om man henter en spiller fra Træna, Skjervøy eller Senegal, så koster det for en klubb. Skal man treffe i overgangsmarkedet, så må man gjøre en grundig jobb i forkant. Det nytter ikke å hente en spiller på postordre fra Afrika, da er sjansen stor for at man bommer. Når Glimt hentet TFL, Andre Hanssen og flere unggutter på slutten av 90 tallet, hadde de ett stort apparat som sørget for disse guttene, med oppfølging i daglig livet. Så kostnaden er der selv om du kommer fra Afrika eller Skjervøy.

TIL har inngått ett samarbeid med Diambars. Kara prøvespilte, imponerte og ble hentet med en gang. Ciss har vært på lån i 1,5 år, før man kjøpte han nå i sommer. Mens Diouf var på lån i 6 måneder i fjor, og ble ikke tilbudt kontrakt. Gjør man det på denne måten så minimeres risikoen, og hverken Kara eller Ciss har utpreget høy lønn i TIL. Og Kara har vært en klassespiller fra dag 1, mens Ciss imponerer voldsomt for tia.

At Gustavinio har 2 500 000.- i lønn i Brann betyr ikke at utenlandske spillere er dyrere enn norske, han skapte seg ett navn i Lyn før han ble kjøpt av Brann for X antall millioner. Borges tjener 850 000.- i FFK, det er ikke spesielt mye for en så god spiller, husk at FFK kunne solgt han for 7 millioner før sesongstart hvis de ville.

At ikke Glimt satser på å inngå en samarbeidsavtale med f.eks Diambars e.l akademier er for meg en gåte. Molde har i disse dager 2 stk. fra Diambars på prøvespill.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Re Raymond

Ingen av de du nevner er fra Vest-afrika, ei heller fra Afrika, så jeg skjønner ikke hvorfor du tar dem frem?

Men når det er sagt, så er jeg sjokkert hvis lønnen til Borges stemmer, den virker å være latterlig lav i forhold til kvalitet. Borges holder et høyere nivå enn alle norske midtbanespillere og tjener f.eks 1/3 av det en spiller fra Skjelbreid tjener. Det understreker poenget mitt om at utlendinger ofte er rimeligere i lønn, norske spillere er godt kjent for å være dyre i forhold til kvalitet.

Når det gjelder integrering så er vel alle enige om at man må gjøre en skikkelig jobb her, har ikke sett noen snakke i mot dette og har vel sett flere inkl deg, meg og andre ta dette opp. Jeg tror heller ikke at Bodø er noe "verre" en byer som Aalesund, Haugesund eller Molde. Det handler om å tenke fornuftig og det betyr ikke automatisk store summer. Om ting ikke har fungert før, så er det ikke noe automatikk i at ting fortsatt skal være slik, det handler om å lære av feil. Molde og TIL har lykkes, la oss lære av hva de har gjort rett.

Samarbeid med Diambars som Frodo nevner tror jeg er glimrende og en rimelig løsning. Dette snakket om kostbart støtteapparatet skjønner jeg ingenting av. TIL, Molde, LSK eller andre øser ikke ut store beløp på noe støtteapparat. Det handler om å bruke tilgjengelige ressurser i nærmiljøet, gjerne frivillige, samarbeid med skoler etc. Slike ting behøver overhodet ikke å koste noe særlig.

Du trekker frem at Skjelbreid kanskje kommer tilbake som trener, ja enkelte spillere gjør det i forhold til "moderklubb", men det er kun rom for et fåtall, man har ikke plass til alle. Er det da noe problem at enkelte spillere ikke kommer tilbake til klubben? Mitt poeng er at langvarig lojalitet til klubb knapt eksisterer i dag, det blir etter mitt syn derfor helt feil å trekke frem at spillere fra enkelte land er mindre lojale enn andre. De som kommer fra utlandet og bruker norsk fotball som springbrett pleier jo forøvrig ofte å si dette rett ut. Selv har vi jo erfaring med Konradsen som dro så fort han fikk et tilbud fra en større norsk klubb. Hvor er lojaliteten til Konradsen? Eller Høgli? Eller Trond Olsen, Stefan Johansen? Fotballspillere skifter klubb ofte i dag og jeg ser ikke noe forskjell i om man heter Høgli eller Ujah i så måte. Forskjellen er vel rett og slett at Ujah er så god at interessen var større og tidligere enn det den har vært for en spiller som f.eks Høgli.
Jeg ser heller ikke at det er veldig mye i det du sier om at Skjelbreid "skaper mer". Ja kanskje han bidrar med landslaget, men hva så? Hos neste generasjon er vel like mye Messi, Rooney og Ronaldo forbilder. De bidrar vel like mye i forhold til interesse for fotball som det en spiller som Skjelbreid gjør? Kanskje skaper en spiller som Skjelbreid noe mer interesse, spesielt lokalt, men på den annen side skaper en spiller som Annan interesse i Ghana, noe som gjør det enklere å trekke spillere fra Ghana hit. I Senegal ser de at en spiller har gått fra Molde til Man U. Slike ting er også verdifultt for utviklingen av norsk fotball, med mindre man kun ønsker norske spillere i norske fotballklubber. Det gjør i alle fall ikke jeg.

Forøvrig fint om vi kan holde oss til sak og unngå diskusjon om hva vi mener om hverandre ellervåre diskusjonsferdigheter
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Jeg er dritt lei denne diskusjonen, så tar bare noen enkeltpunkter;

- Joda, Skjelbred er dyr i lønn nå, men så har han også spillt i RBK siden 2004. Da hevet han ikke rare lønnen. Og dersom Skjelbred skulle forsvunnet ut av landet med en gang han slo igjennom, så ville heller aldri han ha hevet noen stor lønn i Norge.

- Det at Ciljan gjør det stort får veien mot toppen til å virke oppnåelig for mange her i Norge. Messi har definitivt ikke den samme effekten.

- Bare det å administrere den frivillige innsatsen for å integrere krever penger i form av økte arbeidsoppgaver på administrasjonen, og antall personer som skal løse dette. Og jeg tror Bodø kan være værre enn andre byer. Stikk litt å les på studentforum - får hakeslepp selv når jeg ser kommentarene om byen.
Glimtfan wrote:Mitt poeng er at langvarig lojalitet til klubb knapt eksisterer i dag
Jeg vil si det motsatt, uten lojaliteten til spillerene ville klubben (Glimt) ikke eksistert. For dersom Runar Berg var en Thiago Martins så tror jeg at Glimt, med de utrolig marginale midlene som har vært, hadde vært konkurs i dag. Trond Olsen hadde også en form for lojalitet da han ikke ønsket seg bort, men dro fordi klubben måtte. Også er det viktig med lojalitet med stadig strengere kvoter på egenutviklede spillere.

- Måten du diskuterer på med alt som "fakta" gjør det til en del av diskusjonen. For om dine "fakta" var fakta, så ville ikke denne diskusjonen eksistert.
Kristatistisk
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

http://www.nrk.no/sport/fotball/1.7718347

Relevant i forhold til kjøp/salg
Kristatistisk
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mjh »

Jeg leser på tv2 at agenten til Håkon Opdal leter etter ny klubb for ham. Opdal har ikke noe ønske om å være reservekeeper, og vil sikkert spile på høyest mulig nivå. Agenten legger til at de har ambisjon om å fullføre en overgang allerede i august-vinduet.

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeli ... 48209.html
User avatar
Bastard
Posts: 71
Joined: Wed Jan 16, 2008 5:34 pm
Location: boooodøøøø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Bastard »

kontrakten til lars ivar strand går ut ved sessongen. og virker ikke det er så mye intresse rundt han. prøvespill hos stabæk, utn kontrakt. og såg bra ut mot liverpool. burde ikke han være god nokk for glimt?
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Mjh wrote:Jeg leser på tv2 at agenten til Håkon Opdal leter etter ny klubb for ham. Opdal har ikke noe ønske om å være reservekeeper, og vil sikkert spile på høyest mulig nivå. Agenten legger til at de har ambisjon om å fullføre en overgang allerede i august-vinduet.

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeli ... 48209.html
Håper ikke Opdal blir noe alternativ. Kolstad er bedre.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sven-Rune »

Kan Lars Iver Strand være noe for oss?
Personlig syns jeg han var en bra spiller, men vet ikke hva som har skjedd med ham.
Ingen kamper for VIF i år.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Tror ikke han er en spiller vi bør gå etter, eller har mulighet til å gå etter for den saks skyld. VIF opererer nok med langt større lønninger enn vi kan være i nærheten av å tilby. Tror vi bør holde oss unna skadeplagede finnmarkinger nå som vi endelig har blitt kvitt den vi hadde...
Last edited by bjornage on Tue Aug 02, 2011 10:53 pm, edited 1 time in total.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Har på følelsen av at Lars Iver Strand er på tur ned, slik som Trond Fredrik Ludvigsen, dessverre. Kanskje Alta er rett klubb for han også. Bodø/Glimt bør se etter en ung angriper på vei oppover, en som som kan pushe Khalili.
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Lure på om salget av Ludde kan åpne for nok en proffkontrakt for en av junioran eller at vi får inn en ny spiller utenfra? :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mariasha »

Håper de besparte midlene kan gå til å gi Daniel Berntsen en lengre kontrakt, om ikke midler til det allerede finnes.

Hvordan er det forresten med kontoen fra Folkets Glimtaksjon? Er de brukt til fortløpende utgifter/redningsaksjonen, eller står de der ennå?
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Off topic: Noen som veit om Lars Iver strand har vært ute med skade eller om han bare e heilt frosset ut i VIF? Kampen mot Liverpool va hans første for dem på 11 mnd i følge han sjøl.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

I følge min VIF-kompis har det vært en god miks av mange småskader og regelrett utfrossing. Han er visstnok uønsket i klubben, og de sliter med å finne ny klubb til han på grunn av store lønnskrav siden han sitter på en gullkantet kontrakt med dem nå.

Det ryktes også at flere kamper kan utløse klausuler som gir TIL noen ekstra kroner, så det er mulig de også drar en Alo her.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Siden januar har en rekke spillere forlatt klubben, deriblant Alo, Konradsen, Johannessen, Ludde og senest Sakk. I følge listene som ble lagt ut tidligere her skal følgende spillere ha kontrakt som går ut etter årets sesong:
  • Per Verner Rønning
    Mounir Hamoud
    Anders Karlsen
    Thomas Rønning
    Jonas Kolstad
    Karl Morten Eek
    ..og teknisk sett Stig Johansen
Hvem av disse tror dere er med videre neste sesong? Jeg ser for meg at Jonas legger opp sånn som han tenkte i fjor, selv om det ikke ville vært meg i mot om han ble med videre. PVR og Hamoud er vel de eneste som jeg kan tenke meg er interessante for større klubber, mens Rønning, Eek og Karlsen er spørsmålstegn for meg siden de ikke spiller så veldig mye.

Sett at alle disse drar vil vi starte sesongen med følgende stall:

Keeper: Forn, Londak
Forsvar: Jacobsen, Imingen, Bjørnbak
Midtbane: Haukås, Berntsen, CBerg
Angrep: Nordberg, Want, Jim Johansen, Robertsen, Khalili og Stensland.

Det er da 13 spillere, som sikkert blir supplert med noen fra 2. laget, men i verste fall må det hentes inn mange nye spillere med mindre vi skal spille en høyst eksperimentell 3-3-4 taktikk neste sesong :D
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Reposter denne lista fra bloggen til Børre Antzen:

Jonas Ueland Kolstad 2011
Pavel Londak 2011 (FEIL: Skal være ut august 2012)
Per Verner Rønning 2011
Mounir Hamoud 2011
Karl Morten Eek 2011
Thomas Rønning 2011
Anders Karlsen 2011
Stig Johansen 2011
Ivar Andreas Forn 2012
Thomas Jacobsen 2012
Ruben Imingen 2012
Michael Haukås 2012
Daniel Berntsen 2012
Christian Berg 2012
Viljar Nordberg 2012
Ruben Want 2012
Erlend Robertsen 2012
Daniel Stensland 2012
Martin Bjørnbak 2013
Jim Johansen 2013
Aram Khalili 2013

Vanskelig å si hvem som får fornyet kontrakt. Kommer vel litt an på hvem som ønsker å dra, og hvilken divisjon vi spiller i.
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Da er det 14 som har kontrakt videre. Så henter Glimt to fra juniorstallen, får inn en reservekeeper, to forsvarsspillere, en midtbane og en i angrep. Da har vi en stall på 21 som er passe.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Opprykk: Vi beholder PVR og MH. Ut går Stig, Jonas, TR og AK. Vi er nødt til å ha en backupstopper og beholder Eek.
Londak,Forn
Hamoud, Eek, Bjørnbakk, Rønning, Jacobsen, Imingen
Berg, Haukås, Berntsen
Nordberg, Want, JJ, Khalili, Stensland, Robertsen

Vi trenger da to nye midtbanespillere. En indreløper og helst en som kan spille sentral og indreløper. I tillegg bør vi hente opp en lovende forsvarsspiller fra egne rekker.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Hamoud har muligens skrevet kontrakt med en annen klubb allerede. Odd skal være ett hett tips.
@liverglimt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Synd, men det ville ikke overrasket meg om det var sant. Han har virkelig vist seg frem de siste ukene.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Håper det bare er rykter, og at Hamoud har litt is i magen. Han har jo opplevd en "ny vår", og håper han også rir litt på godfølelsen som er rundt laget nå. Kan ikke tenke meg til at Glimt lar han gå nå midt i sesongen, og når året er over kan Glimt og Odd fort ha byttet plass i systemet.
Post Reply