Bodø/Glimt - Nordnorges flaggskip?

Moderators: Sulliken, Larsen

Bør Glimt markedsføre seg mer i distriktet?

Ja
50
94%
Nei
3
6%
 
Total votes: 53

yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Bør Glimt markedsføre seg mer i distriktet?
Dette anser jeg som en selvfølge!
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Helt uenig. Det er unødvendig for Glimt å markere seg utenfor Bodø. Glimt representerer det urbane Nord-Norge, og bør la fotballbøndene i Ballangen og Meløy seile sin egen sjø. Hvis de er interessert i å vise seg fram kan de vel komme til Bodø? :wink:
DIXI
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

yellow wrote:
Bør Glimt markedsføre seg mer i distriktet?
Dette anser jeg som en selvfølge!
Absolutt.
Mer Glimt i Salten og noen avstikkere til Helgeland.
Det er svært iriterende at RBK har vært på treningsleir på Herøy og ikke Glimt. De har forøvrig Nordnorges beste gressbane og snart får de kunstgressbane i tillegg :shock:
I medgang og motgang
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Jeg har bodd på Helgeland ganske lenge, og som dere sikkert vet er "byen" for helgelendinger ikke Bodø, men Trondheim. Fylkeshovedstaden Bodø har man stort sett bare negative følelser for. Helgelendingene er som kjent reservetrøndere, og naturlig disponert til å bli RBK-supportere. Jeg har en mistanke om at den hårde kjerne av Glimtsupportere på Helgeland er Bodøværinger i eksil. :wink:
DIXI
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

brutus wrote:fotballbøndene i Ballangen og Meløy
Verken Rognan eller Fauske ligger i Meløy, sist jeg sjekket :wink:
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

eidurgud wrote:
brutus wrote:fotballbøndene i Ballangen og Meløy
Verken Rognan eller Fauske ligger i Meløy, sist jeg sjekket :wink:
Jeg har bodd i Nordland i mange år, og vet utmerket godt hvor både Rognan, Fauske og Meløy er. Skjønner ikke hva du mener.
DIXI
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

melka76 wrote:Framover synes jeg Glimt bør markere seg mer i sitt nærområde. Liknende arrangementer som det i Ballangen bør arrangeres på steder som Fauske og Rognan.
followed by:
brutus wrote:Glimt representerer det urbane Nord-Norge, og bør la fotballbøndene i Ballangen og Meløy seile sin egen sjø.
Ingen som nevnte Meløy. I Meløy bor det mange rare, rare folk.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Jo, JEG nevnte Meløy. Rare folk? Tenker du på Tungtvann? :mrgreen:
DIXI
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Post by Crazy horse »

Skal Glimt være med i kamåen om de gode talentene bør de selvsagt markere seg mer i distriktene. Har lenge vært forundret over hvor lite dette har vært gjort de siste årene. Initiativet bør komme også fra Glimt, men gjerne fra andre klubber.
Fotball er nesten alltid morsomt
madbertha
Posts: 377
Joined: Sun Apr 24, 2005 5:26 pm
Location: Stavanger
Been thanked: 2 times

Post by madbertha »

Hvorfor ikke toppe Sørfold, Sprint og Saltdkam og la Glimt spille mot Indre Salten's Finest ?
User avatar
ostogvin
Posts: 158
Joined: Thu Nov 11, 2004 10:48 am
Location: Trondheim
Contact:

Post by ostogvin »

eidurgud wrote:Ingen som nevnte Meløy. I Meløy bor det mange rare, rare folk.
Nei nå altså... Eller.. OK, vi er vel rare.
Kakemonsteret
Posts: 533
Joined: Sat Feb 21, 2004 2:00 am
Location: Mørkved

Post by Kakemonsteret »

mitt inntrykk etter ett år i indre salten, er at de fleste i fauske og på rognan har ett negativt forhold til "sossete bodøværinger", hele bodø og glimt.

men dette intrykket retter vi fint opp med å sende runar og stig innover for å signere autografer til smårollingene.. 8)
-<@Arte Et Labore@>-
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

brutus wrote:Jeg har bodd på Helgeland ganske lenge, og som dere sikkert vet er "byen" for helgelendinger ikke Bodø, men Trondheim. Fylkeshovedstaden Bodø har man stort sett bare negative følelser for. Helgelendingene er som kjent reservetrøndere, og naturlig disponert til å bli RBK-supportere. Jeg har en mistanke om at den hårde kjerne av Glimtsupportere på Helgeland er Bodøværinger i eksil. :wink:
Det er riktig at Helgelendingene er delte mellom Glimt og Rbk ikke så rart når Rbk faktisk kjører sjarmoffesiv på Helgeland og Glimt ikke gjør det.
At Helgelendingene ikke har så veldig stor sans for snobbete Bodøværinger skjønner jeg forsåvidt godt. Helgelendingene som er Glimt supportere er rystet over den manglende interessen for Glimt i Bodø.
Det er vel helgelendinger som er i eksil i Bodø som er den harde kjerne av supportere :wink: .
I medgang og motgang
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

brutus wrote:Jo, JEG nevnte Meløy
Før deg, din :twisted:

:wink:
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Kakemonsteret wrote: dette intrykket retter vi fint opp med å sende runar og stig innover for å signere autografer til smårollingene.. 8)
Da må Runar få instruks om ikke å sparke bort jævelungene når de blir for plagsomme! :mrgreen:
DIXI
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Kakemonsteret wrote:mitt inntrykk etter ett år i indre salten, er at de fleste i fauske og på rognan har ett negativt forhold til "sossete bodøværinger", hele bodø og glimt.
JEG har et dårlig forhold til "sossete bodøværinger" og tildels Bodø også. Klandrer dem ikke. Glimt har en jobb å gjøre.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
silje
Posts: 350
Joined: Tue Jan 25, 2005 12:00 pm
Location: Mitt hjerte i Stamsund men resten i Bodø :)

Post by silje »

Glimt markert seg godt i distriktan når Trond Sollied hva trener. Då hva de ofte i Lofoten å spælla treningskampa :lol: Trur de har masse å vinn på å begyn mæ det på nytt. De kan snapp opp ulike talenta rundt omkring, pluss at de markedsførs seg på en positiv måte og får fleire tilhengera rundt om kreng :lol:
Mæ KNALL gult hjerte og bil!
I medgang å motgang!

Medlem av STAMSUND fan club og the muskutøs :)
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

brutus wrote:Jeg har bodd på Helgeland ganske lenge, og som dere sikkert vet er "byen" for helgelendinger ikke Bodø, men Trondheim. Fylkeshovedstaden Bodø har man stort sett bare negative følelser for. Helgelendingene er som kjent reservetrøndere, og naturlig disponert til å bli RBK-supportere. Jeg har en mistanke om at den hårde kjerne av Glimtsupportere på Helgeland er Bodøværinger i eksil. :wink:
Der tar du nok ganske feil min kjære Brutus. Er selv Helgelending født og oppvokst i Mo i Rana, bor i Mosjøen har kona fra Sandnessjøen og er ikke engang i nærheten av å ha slekt i Bodø. Glimt er dog det eneste laget for meg, hindret meg dog ikke i å digge det når TIL vant Cupen i sin tid. De Helgelendinger som har konventert til skaptrøndere er unger som egentlig ikke digger RBK, men som har digget lagene som har vært der og spilt i CL. Spanske, Italienske og Britiske lag for å nevne noen nasjonaliteter. Når alt kommer til alt så er den jevne Helgelending fra Nordland og er Nord-Norsk...

Ikke kom her med noen trøndere... Fysj og FY!! Sånt vil vi ikke ha her...

Til slutt så beklager jeg at foreldrene til disse ungene har sviktet grovt i sin oppdragelse.
Tippeliga 2015
Paradigma
Posts: 592
Joined: Sun Feb 22, 2004 9:01 pm
Location: Trondheim
Been thanked: 12 times

Post by Paradigma »

Jepp, du har helt rett FS Helgeland. Jeg er et resultat av Glimts sjarmoffansiv på Helgeland. Etter kjøpet av Tor Egil hadde Glimt en kamp i Brønnøysund. Vi som var gamle nok til å forstå hva som skjedde digger i dag Glimt. De som er unge i dag er medgangsupportere som liker Rosenborg pga CL og deres turer til Herøy, Bindal osv..

Jeg flytter dog til Bartebyen i høst pga skola, men dæven e e nordlæning førr d!
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Post by Sebulba »

Kesseboy wrote:
Kakemonsteret wrote:mitt inntrykk etter ett år i indre salten, er at de fleste i fauske og på rognan har ett negativt forhold til "sossete bodøværinger", hele bodø og glimt.
JEG har et dårlig forhold til "sossete bodøværinger" og tildels Bodø også. Klandrer dem ikke. Glimt har en jobb å gjøre.
Det er nok dessverre et faktum at de som kaller seg "ekte Bodøgutter" ofte fra sentrum, lever i sin egen lille og tildels arrogante klikk. Men Bodø by rommer masse trivelige mennesker fra hele landsdelen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Det bør anføres at jeg er "ekte Bodøgutt" fra sentrum, jeg òg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Post by BørreA »

7-pils frode wrote:Kjenner meg ikke helt igjen. Gikk på asphaugen barneskole og bankgata ungdomsskole... har faktisk ingen "ekte" Bodøværinger i min venneflokk.
Hvordan var det på Asphaugen barneskole egentlig? Sikker på at du gikk der?
:glis

Mvh BørreA :)
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Post by 8000Stein »

Glimt skal spille i Meløy 2. august under Meløydagene. Nærmere bestemt Halsa gressbane
Post Reply